A Kanadai Nagydíj 1967-ben került első alkalommal a versenynaptárba, a jelenlegi helyszínen, a montréali Île Notre-Dame-on 1978 óta rendezik (azóta csak néhány alkalommal maradt ki). Utóbbi versenyen hazai győzelem született a Ferrari pilótája, Gilles Villeneuve jóvoltából. Később a halála után ő lett a pálya névadója, és azóta is ő az egyetlen hazai nagydíjgyőztes Kanadában.
A kanadai versenyek két legsikeresebb versenyzője hét-hét győzelemmel Michael Schumacher (egyszer Benettonnal, hatszor Ferrarival) és Lewis Hamilton (háromszor McLarennel, négyszer Mercedesszel).
A jelenlegi csapatok közül a Williams legutóbb 2001-ben győzött Montréalban, az Alpine jogelődje, a Renault 2006-ban, a Sauber még BMW-Sauberként itt szerezte 2008-ban első és egyetlen győzelmét, a McLaren legutóbbi itteni győzelme 2012-ben volt, a Ferrarié 2018-ban (bár Sebastian Vettel a következő évben táblacserével is kifejezte, hogy azt a győzelmet szerinte elvették tőle), a Mercedesé 2019-ben. Az elmúlt három év pedig rendre a Red Bull Racingé volt Max Verstappennel. Idén ez a sorozat könnyen megtörhet, de vajon tényleg sikerül-e, és ha igen, kinek?
McLaren
Ott voltak az első Kanadai Nagydíjon a Mosport Parkban, ahol az alapító Bruce McLaren hetedik lett (ekkor még természetesen nem járt ezért pont). Első kanadai győzelmüket a Mont Tremblant-i pályán szerezte Denny Hulme 1968-ban, a főnök–csapattárs–honfitárs McLaren előtt. A Mosport Parkban 1972-ben kettős dobogót szerzett Peter Revson (2.) és Hulme (3.), majd mesterhármas jött a csapatnak: 1973-ban Peter Revson, 1974-ben Emerson Fittipaldi, 1976-ban James Hunt nyerte a futamot (1975-ben nem rendezték meg a Kanadai Nagydíjat). Az utolsó mosporti versenyen (1977) Jochen Mass a dobogó harmadik fokára állhatott.
Montréalban 1981-ben John Watson második helye volt az első dobogós eredményük, egy évvel később harmadik lett. A TAG–Porsche motoros időszakban 1984-ben Niki Lauda második lett Alain Prost előtt, 1985-ben Prost megismételte a harmadik helyét, egy évvel később második lett.1988-ban immár Honda motorral kettős győzelem következett (mint abban az évben a legtöbb futamon), Ayrton Senna nyert Prost előtt. 1989-ben mindketten kiestek, bár Sennát elkönyvelték hetediknek (akkor még nem pontszerző). 1990-ben ismét Senna győzött. 1991-ben Senna és Gerhard Berger is kiesett, 1992-ben Senna úgyszintén, de ezúttal Berger tudott nyerni. A következő három évben nem sikerült a pontszerzés.
1996-ban, a Mercedes-korszak második évében David Coulthard negyedik lett Mika Häkkinen előtt. 1997-ben DC sokáig élen állt, de az egyik boxkiállásánál problémái akadtak, így a pontszerzésről is lecsúszott az Olivier Panis balesete után félbeszakadt futamon. 1998-ban mindkét autójuk műszaki hiba miatt állt ki, 1999-ben viszont Häkkinen magabiztos győzelmet aratott (bár kellett hozzá Michael Schumacher hibája is), Coulthard ötödik helyen végzett. 2000-ben a hullámvölgyben lévő Häkkinen negyedik, Coulthard hetedik lett. 2001-ben Mika azévi első dobogós helyét hozta, amikor harmadiknak futott be a két Schumacher mögött; Coulthard műszaki hiba miatt kiesett. 2002-ben Coulthard második, Kimi negyedik helyezést ért el, 2003-ban utóbbi hatodik lett. 2004-ben Kimi Räikkönen ötödik, Coulthard hatodik lett. 2005-ben Kimi győzni tudott, Juan Pablo Montoyát viszont egy malőr miatt fekete zászlóval kiintették: a biztonsági autós fázis alatt piros lámpánál hajtott ki a boxutcából. 2006-ban Kimi harmadik lett, Montoya kiesett.
2007-ben az újonc Hamilton aratta pályafutása első győzelmét, Alonso hetedik helyen végzett. 2008-ban viszont Hamilton a boxutca kijáratánál belement Kimibe, Heikki Kovalainen kilencedik helyen végzett, így a csapat nem szerzett pontot. Utána viszont sorozatban háromszor nyertek: 2010-ben Hamilton–Jenson Button kettős győzelem, 2011-ben pedig Button győzött, az utolsó körben megelőzve Vettelt – szépséghiba, hogy a csapattárs Hamiltont viszont kitette. 2012-ben újra Hamiltoné volt az első hely, Button halovány versenyzéssel 16. lett. 2013-ban viszont pontot sem szereztek: Sergio Pérez és Button 11-12. helyezést produkáltak. 2014-ben Button jónak mondható eredményt ért el negyedik helyével, Kevin Magnussen kilencedikként szerzett pontokat. 2015-ben újra Honda motorral mindkét autóval a kipufogó babrált ki, így Alonso és a mért idő nélkül rajtolni engedett Button is kiállni kényszerült. 2016-ban Alonso 11. lett, Button motorhibával kiállt. 2017-ben Stoffel Vandoorne 14. helyen végzett, Alonso kiesettként 16. lett, ünnepeltetve magát a közönséggel az Indy-szereplés után. 2018-ban Renault motorral Alonso a 300. nagydíjhétvégéjén a kipufogó hibája miatt állt ki, Vandoorne két kör hátránnyal 16. helyen végzett. 2019-ben mindkét versenyző Q3-ba jutott, de nem szerzett pontot az istálló: az időmérőn Albon feltartása miatt három rajthely büntetést kapó Sainz a 11. helyen végzett, Norris a felfüggesztés sérülése miatt kiállt.
2022-ben sem sikerült a pontszerzés: a Q3-ba jutó Daniel Ricciardo a 11., a Q2-ben mért időt nem futó Norris 15. helyen végzett. Utóbbi öt másodperc időbüntetést is kapott boxutcai gyorshajtásért, de nem befolyásolta a helyezését. Tavalyelőtt ismét nulláztak: bár eredetileg Norris a kilencedik helyen ért be, mivel a biztonsági autós fázis alatt lelassítva feltartotta a mezőnyt (azért, mert Piastri is abban a körben cserélt, és helyet akart hagyni mögötte) sportszerűtlenségért öt másodperc büntetést kapott, így Piastri egy helyet nyerve 11., Norris 13. lett. A büntetést próbálták később fellebbezni, de elutasították. Tavaly a második sorból rajtoltak. Norris a 20. körben megelőzte Verstappent, majd a következő körben Russell megelőzésével átvette a vezetést. Az első biztonsági autós fázis alatt Piastri egyszerre állt ki kereket cserélni Verstappennel és Russell-lel, Norris egy körrel később, emiatt a harmadik helyre jött vissza Piastri elé. A slickekre váltáskor Norris megint tovább maradt kint, majdnem sikerült átvennie a vezetést, de végül Verstappen mögött maradt, viszont Russell elé jött vissza. A 49. körben Norrist megelőzte Russell, de két körrel később Russell hibáját felhasználva sikerütl a visszaelőzés. A második biztonsági autós fázis során Piastri a két Mercedes kerékcseréjével a harmadik helyre került. Az újraindítás utána a frissebb gumikon üldözőbe vették, előbb Russell próbálkozott ellene a 63. körben, amiből majdnem ütközés lett, két körrel később viszont Hamilton előzte meg, majd a 66. körben Russell is. Így Norris a dobogó második fokára állhatott, Piastri ötödik lett.
Ferrari
Az első Kanadai Nagydíjon a Mosport Parkban 1967-ben Chris Amon hatodik lett. A Mont Tremblant-i pályán 1970-ben a bajnoki címre hajtó Jackie Ickx hozta az első kanadai diadalt a Scuderiának, Clay Regazzoni kettős győzelemmé egészítette ki. A Mosport Parkban Regazzoni 1974-es második helye volt a legjobb eredmény.
A következő kanadai győzelemre egészen az első montréali futamig kellett várni, ahol hazai versenyén szerezte pályafutása első győzelmét Gilles Villeneuve, akiről később el is nevezték a pályát (egy évvel korábban szintén Kanadai Nagydíjon futotta első ferraris futamát). Csapattársa, Carlos Reutemann harmadik lett. A következő évben Gilles második helyen végzett. A turbókorszakban 1983-ban René Arnoux, 1985-ben Michele Alboreto hozta az újabb montréali diadalt. Az 1983-as futamon Patrick Tambay is ott állt a dobogó alsó fokán, 1985-ben pedig Stefan Johansson gondoskodott a kettős győzelemről.
1989-ben Nigel Mansellt egy furcsa baki miatt zárták ki: a boxutcából startolt, de korán váltott a lámpa, így a mezőny előtt hajtott ki. Egy évvel később harmadik lett, majd 1992-ben és 1994-ben Jean Alesi hozta ezt a helyezést, aki 1995-ben megszerezte első (és egyetlen) Forma–1-es győzelmét.
1996-ban mindkét versenyző kiesett, majd Michael Schumacher révén igazi sikerkorszak következett: 1997-től 2004-ig összesen hatszor sikerült itt nyernie a Scuderia színeiben. 1997-ben a biztonsági autó mögött leállított versenyen győzött. 1998-ban megismételte a győzelmet, a dobogó alsó fokára Eddie Irvine is felállhatott mellé. A következő évben Schumacher hibázott és a „bajnokok falán” ért véget a versenye (hasonlóan Jacques Villeneuve-höz és Damon Hillhez, valamint a GT1-es bajnok Ricardo Zontához – ez ihlette az elnevezést), míg Irvine az előzései révén hozta az újabb harmadik helyet. 2000-ben esőfutamon kettős győzelem következett, Schumacher mögött immár Rubens Barrichellóval, aki talán nyerhetett is volna, de nem támadta vb-címre hajtó csapattársát. 2001-ben Schumacher második lett öccse mögött, utána viszont sorozatban háromszor nyerte meg a futamot. Barrichello 2001-ben kicsúszott, 2002-ben harmadikként állt dobogóra, 2003-ban ötödik lett, 2004-ben pedig a kettős győzelemhez járult hozzá, bár utóbbihoz kellett a Williams kizárása. 2005-ben Schumacher és Barrichello 2-3. helyezettként állhattak dobogóra, ami igen jó eredménynek számított a Ferrari gyenge évében. 2006-ban Schumacher megismételte a második helyet, míg az új csapattárs, Felipe Massa hatodik lett.
2007-ben Massát kizárták, amiért piros lámpánál hajtott ki a boxutcából, Kimi Räikkönen ötödik lett. 2008-ban Massa lett ötödik, míg Kimi kiesett, miután Hamilton a boxkijáratnál belehajtott. 2010-ben Alonso felállt a dobogó harmadik fokára, 2011-ben viszont Buttonnal összeakadva kiesett. Massa 2010-ben 15. lett, 2011-ben hatodik. 2012-ben Alonso ötödik, Massa tizedik helyen végzett. 2013-ban Alonso második lett, Massa nyolcadik; 2014-ben Alonso hatodik, Kimi tizedik. 2015-ben Kimi és Sebastian Vettel 4-5. helyen végeztek. 2016-ban Vettel a rajt után élre állt, de a két kerékcserés taktika kevésbé jött be, így második helyen zárta a futamot, míg Kimi hatodik helyen. 2017-ben Vettel második helyről rajtolt, lerajtolás és kényszerű szárnycsere után a Force Indiák mögé került, de a hajrában mindkettőt megelőzve negyedik lett. Kimi negyedik rajtkockából indult, fékproblémákra panaszkodva hetedik helyen végzett. 2018-ban Vettel élről indulva nyert, Kimi harmadik sorból indulva hatodik lett. 2019-ben Vettel élről indult, és elsőként is futott be, de a fűre csúszás utáni veszélyesnek ítélt visszatérése miatt öt másodperc büntetést kapott, Hamiltont pedig nem tudta ennél jobban leszakítani, így csak második lett. A büntetéssel szembeni nemtetszését azzal fejezte ki, hogy a leparkolt autók előtt kicserélte a 1-es és 2-es számot. Leclerc a második sorból rajtolva harmadikként állhatott a dobogóra.
2022-ben Sainz a második sorból rajtolt, Verstappen kerékcseréi után mindkétszer sikerült élre állnia. A második cseréjét a biztonsági autó alatt, kis időveszteséggel tudták le, de a frissebb gumik ellenére sem tudta megelőzni Verstappent az újraindítást követően, így leggyorsabb körrel második lett. Az elhasznált erőforráselemek miatt az utolsó sorból induló Leclerc az ötödik helyig jött fel. Tavalyelőtt Sainz a Q3-ba jutott, míg Leclerc a Q2-ig, de Sainz három rajthely büntetést kapott Gasly feltartásáért, így a ő 11. helyről rajtolhatott, míg Leclerc a tizedikről. A futamon Leclerc és Sainz 4–5. helyre jöttek fel. Tavaly szörnyen sikerült a hétvégéjük: előbb nem sikerült a Q3-ba jutniuk, a hatodik sorból indulhattak, majd mindketten kiestek a futamon: Leclerc a 43. körben motorhibával, Sainz az 53. körben megpördült és ütközött Albonnal, ami miatt másodjára be kellett küldeni a biztonsági autót.
Red Bull
A bemutatkozó évben, 2005-ben Coulthard hetedik lett a csapattárs Christian Klien előtt, aki ekkor kapta vissza a versenyzői pozíciót a Vitantionio Liuzzinak „átengedett” futamok után. Egy évvel később DC egy nyolcadik hellyel hozott újabb pontot. 2007-ben kiesett, Mark Webber kilencedik helye pedig nem ért még pontot. 2008-ban Coulthard harmadik helyen futott be a két BMW–Sauber mögött, ez volt a csapat történetének harmadik dobogója, neki pedig az utolsó. 2010-ben Vettel és Webber 4-5. helyen végeztek. 2011-ben mindketten dobogósok lettek, bár Vettel az utolsókörös hibája folytán szó szerint lecsúszott a legfelső fokáról. 2012-ben Vettel negyedik, Webber hetedik helyen végzett. 2013-ban Vettel megszerezte a csapat első itteni győzelmét, Webber negyedik lett. 2014-ben pedig újra győzelemnek és kettős dobogónak örülhettek: Ricciardo először nyert Forma–1-es futamot, Vettel harmadik lett. 2015-ben Danyiil Kvjat kilencedik, Ricciardo 13. lett. 2016-ban Verstappen negyedik, Ricciardo hetedik helyen futott be. 2017-ben a harmadik sorból rajtoltak, a futam végén Ricciardo harmadik helyezése újra dobogót jelentett. A rajt után második helyre előretörő Verstappen elektronikai probléma miatt kiállt. 2018-ban Verstappen és Ricciardo 3-4. helyen futottak be. 2019-ben Verstappen az időmérőn 11. helyen végzett, de a hátrasorolások miatt a kilencedik helyről indulhatott, innen ötödik helyezést ért el, míg Gasly ötödik rajthelyről indulva nyolcadik helyen végzett.
2022-ben Verstappen élről indult, míg Pérez a Q2-ben odacsapta az autóját, és nem jutott tovább. A futam sem alakult jobban Pérez számára, váltóhiba miatt a 8. körben feladta. Ezzel virtuális biztonsági autós fázist okozott, amire a csapat Verstappennel reagált, és megejtettek egy korai kerékcserét. Ezután a harmadik helyre tért vissza, de Alonsót néhány körrel később megelőzte, majd Sainz kerékcseréjével visszavette a vezetést. A második kerékcsere után ismét harmadik helyre jött vissza Verstappen, ezúttal Hamiltont sikerült megelőznie, majd Sainz biztonsági autó alatti második kerékcseréjével ismét élre állt, és a futam végéig meg is őrizte az éllovas pozíciót az őt üldöző Ferrari-pilótával szemben, így győzött. Tavalyelőtt Verstappen ismét élről indulva rajt-cél győzelmet aratott, megszerezve a csapat 100. diadalát; a Q2-ig jutó Pérez kemény gumikon indulva, és a verseny vége felé lágyra váltva hatodik helyre jött fel, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavaly Verstappen a Q3-ban Russell-lel ezredre azonosan futotta a legjobb időt, de mivel az ő köre volt későbbi, a második helyről rajtolhatott. Pérez a Q1-ben kiesett. Verstappent a 20. körben Norris megelőzte, a következő kör végén viszont a sikánt elhibázó Russelltől sikerült a második helyet visszavenni. Az első biztonsági autós fázis alatt Verstappen egyszerre cserélt Russell-lel és Piastrival, akiket sikerült maga mögött tartania, majd Norris egy körrel későbbi cseréjével átvette a vezetést. A slick gumikra váltás után az ismét később cserélő Norris majdnem átvette a vezetést, de Verstappennek sikerült megvédenie az első helyet. Pérez az 52. körben megpördült, ami miatt megsérült a hátsó szárnya. A biztonsági autó elkerülése érdekében a csapat arra utasította, hogy lassan haladva térjen vissza a boxba, de Sainz és Albon ütközése miatt ez a terv nem sikerült, ráadásul a következő versenyre három rajthely büntetést kapott, amiért veszélyesen sérült autóval haladt a pályán, a csapatot pedig pénzbüntetéssel sújtották. Verstappen megtartotta az első helyet, és sorozatban harmadjára nyerte meg a futamot.
Mercedes
2010-ben Nico Rosberg hatodik, Michael Schumacher 11. helyen végzett. 2011-ben Schumacher a vizes futamon egy ideig második helyen is állt, de az erősebb autókkal és a DRS segítségével megelőzték, így végül negyedik lett; Rosberg 11.-ként ért célba. 2012-ben Rosberg hatodik lett, Schumacher a DRS hibája miatt feladni kényszerült a versenyt. 2013-ban Hamilton harmadik helyével megszerezte a csapat első itteni dobogóját, Rosberg ötödik lett. 2014-ben itt szakadt meg az Ezüst Nyilak győzelmi sorozata: Hamilton műszaki hibával kiállt, Rosberg második lett a két Red Bull között. 2015-ben viszont összejött a kettős győzelem, Hamilton nyert Rosberg előtt. 2016-ban a két versenyző az első sorból rajtolt, de nem a legjobban indult a verseny: összekoccantak, Vettel pedig mindkettejüket lerajtolta. Rosberg jött ki rosszabbul a dologból, visszaesett, a verseny végére ötödiknek sikerült feljönnie. Hamilton viszont a boxtaktikának köszönhetően Vettel elé tudott kerülni és ezúttal is megnyerte a futamot. 2017-ben immár sorozatban harmadszor az élről induló Hamilton nyert könnyedén, a harmadik helyről induló, Vettelt lerajtoló Valtteri Bottas révén kettős győzelmet aratott a csapat. 2018-ban az első sorból rajtoló Bottas második, Hamilton a második sorból indulva ötödik lett. 2019-ben Hamilton az első sorból rajtolva második helyen ért célba, de miután sikerült öt másodpercen belül maradnia az időbüntetést kapott Vettelhez képest, megnyerte a futamot, míg Bottas a hatodik rajthelyről indulva negyedik lett, megszerezve a leggyorsabb körért járó pluszpontot is.
2022-ben Hamilton a második sorból rajtolva harmadikként állhatott dobogóra, mögötte a negyedik sorból induló Russell lett a negyedik. Tavalyelőtt Hülkenberg rajtbüntetésével egy-egy helyet nyerve a második sorból indulhattak. Hamilton Alonsót lerajtolta feljött a második helyre. A 12. körben Russell a falnak csapódva defektet kapott, biztonsági autós fázist okozva. A kerékcserénél Hamilton Alonsóhoz közel jött ki, de maradt előtte, és az eset vizsgálata után nem történt intézkedés. A 22. körben Hamiltont megelőzte Alonso. Az 55. körben Russell fékproblémák miatt kezdett visszaesni, a csapat a verseny feladására utasította. Hamilton ismét harmadik lett. Tavaly Russell Verstappennel ezredre azonosan a legjobb időt futotta a Q3-ban, és mivel az ő köre volt a korábbi, élről indulhatott. Hamilton a negyedik sorból indult. A futamon Russell a 21. körig állt az élen, amikor Norris megelőzte, majd a kör végén elhibázta a sikánt, így Verstappen is. Az első biztonsági autós fázis alatt Russell egyszerre cserélt Verstappennel, de maradt mögötte, az egy körrel később cserélő Norrisszal szemben viszont nyert egy helyet. A slick gumikra váltáskor ismét Verstappennel egyszerre állt ki, ekkor viszont a később cserélő Norrisszal szemben veszített egy helyet. A második biztonsági autós fázis alatt mindkét versenyzőt kihívták friss gumikra váltani, az újraindítás után üldözőbe vették Piastrit. A 63. körben Russell próbálkozott, de majdnem ütköztek, el is hagyta a pályát, ami miatt Hamilton megelőzte. A 65. körben Hamiltonnak sikerült megelőznie Piastrit, a következő körben Russellnek is. A 68. körben Russell előzte a csapattársát, így harmadik lett a leggyorsabb kört futó Hamilton előtt.
Aston Martin
A Force India legjobb kanadai eredménye a 2017-es volt, amikor Pérez és Ocon 5-6. helyen futottak be, ennek ellenére nem túl kellemes emlék a csapatnak. Ocon ugyanis esélyesebbnek látszott, hogy Ricciardót megelőzze a harmadik helyért, de Pérez nem engedte el, így kemény küzdelem kerekedett közöttük, ami után Vettel lett a nevető harmadik (illetve helyezését nézve negyedik).
Racing Point néven a 2019-es versenyen vettek részt, Stroll kilencedik, Pérez 12. helyen végzett.
2022-ben a jelenlegi név alatt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, de legalább egyiküknek sikerült a pontszerzés: Stroll tizedik, Vettel 12. lett. Tavalyelőtt a Hülkenberg hátrébb sorolásával első sorból induló Alonsót Hamilton lerajtolta, de a 22. körben sikerült megelőznie, így a dobogó második fokára állhatott. A Q2-ig jutó, de Ocon feltartásáért három rajthellyel hátrébb sorolt Stroll eredetileg tizedik helyen ért be, az utolsó körben előzve meg Bottast, de Norris időbüntetésével kilencedik lett. Tavaly a harmadik sorból induló Alonso és az ötödik sorból rajtoló Stroll 6–7. helyen értek be.
Alpine
A jogelőd Benetton előbb 1991-ben győzött itt Nelson Piquet, majd 1994-ben Michael Schumacher révén. A Renault színeiben 2006-ban Alonso nyerte a futamot.
A 2012-től 2015-ig tartó Lotus-korszak legjobb eredménye Romain Grosjean második helye 2012-ből. 2016-tól újra Renault-ként vettek részt, 2018-ban Hülkenberg és Sainz 7–8., 2019-ben az egyaránt a második sorból rajtoló Ricciardo és a szintén Q3-ba jutó Nico Hülkenberg 6–7. helyezést értek el.
2022-ben a jelenlegi név alatt Ocon a negyedik sorból rajtolva hatodik lett; az első sorból induló Alonso motorproblémákkal küzdve és kedvezőtlen taktika miatt visszaesve eredetileg hetedik helyen futott be, de védekezés közbeni irányváltás miatt öt másodperc büntetést kapott, ezzel kilencedik helyen végzett. Tavalyelőtt Ocon a harmadik sorból rajtolva nyolcadik helyezést ért el; a Q1-ben feltartás miatt kieső, a hátra sorolásokon két rajhelyet nyerő Gasly 13. helyen ért be, Norris időbüntetésével 12. lett. Tavaly Gasly a Q2-ig jutott, Ocon kiesett a Q1-ben, és hivatalosan hozott magával három rajthely büntetést kettejük monacói ütközéséért, a Kick Sauber boxutcás indulása miatt nem volt hatással a rajthelyére. A futamon Gasly és Ocon 9–10. helyen végeztek.
Haas
2016-ban Esteban Gutiérrez és Grosjean 13–14. helyen végeztek. 2017-ben Grosjean tizedik helyével sikerült pontot szerezni. Magnussen 12. lett. 2018-ban a mért idő nélkül a rajtrács végéről induló Grosjean és Magnussen 12-13. helyen végeztek. 2019-ben Grosjean, akinek a glóriáját a rajt után eltalálta Albon lerepülő szárnydarabja, 14. lett; az időmérőn az autóját összetörő, ennek következtében a boxutcából rajtoló Magnussen 17. helyen végzett.
2022-ben a harmadik rajtsort foglalták el, de pontot nem szereztek: Magnussen 17. helyen végzett, miután a verseny elején koccant Hamiltonnal, és a lelátó szárnyvéglap miatt fekete-narancs zászlóval kiintették javításra; Mick Schumacher a 20. körben motorhibával kiállt, a futam második virtuális biztonsági autós fázisát okozva. Tavalyelőtt Hülkenberg második lett az időmérőn, de Ocon feltartásáért három rajthellyel hátrébb sorolták, a futamon azonban visszaesett, 15. lett; a Q2-ig jutó Magnussen, aki a 2. körben a falnak koccanást, a 35. körben a Nyck de Vriesszel együtt való kisodródást úszta meg, 17. helyen végzett. Tavaly Hülkenberg a Q1-ben, Magnussen a Q2-ben esett ki az időmérőn. A futam elején esőgumikon próbálkoztak az intereken indulókkal szemben, ami eleinte kifizetődőnek tűnt: Magnussen a negyedik, Hülkenberg a nyolcadik helyig jött fel, később azonban ők maguk is interekre váltani kényszerültek, Magnussen a lassú cserével veszített is. Így Hülkenberg és Magnussen 11–12. helyen végeztek.
Racing Bulls
2019-ig a jogelőd Toro Rosso vett részt a kanadai versenyeken. Első évükben 2006-ban Scott Speed tizedik, Liuzzi 13. lett. 2008-ban Vettel a csapat első itteni pontját szerezte a nyolcadik helyével. A legjobb montréali eredményük Jean-Éric Vergne Vergne hatodik helyezése 2013-ban. A 2019-es Kanadai Nagydíjon Kvjat tizedik lett; Albon a rajt után ütközött, elveszítve az első szárnyát, majd a javítás után visszatért a mezőny végére, a 60. körben kiállt.
AlphaTauri név alatt 2022-ben Gasly 14. helyen végzett, a hátrasorolt (de eleve utolsó rajthelyre kvalifikált) Tsunoda a TecPro falnak csapódva kiesett, ami miatt biztonsági autót kellett beküldeni. Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, ráadásul Tsunoda három rajthely büntetést kapott Hülkenberg feltartásáért. A futamon Tsunoda a 14., Nyck de Vries – aki a 35. körben Magnussennel csatázva kisodródott a menekülősávba – 18. helyen végzett.
Tavaly VISA CashApp RB név alatt a harmadik sorból rajtoló Ricciardo nyolcadik helyezettként szerzett pontot, a negyedik sorból induló Tsunoda 66. körös megpördülése után a 14. helyen végzett.
Williams
Az utolsó mosporti futamon, ahol még egy pilótával, March kasztnival indult a csapat, Patrick Nève 18. helyen végzett. Az első montréali versenyen 1978-ban Alan Jones leggyorsabb kört futott, kilencedik helyével azonban nem szerzett pontot. A következő évben ő szerezte a csapat első itteni győzelmét, majd újabb egy évvel később hozta a következőt. Mindkét alkalommal dobogón állt csapattársa is: előbbi versenyen Clay Regazzoni harmadik lett, utóbbi alkalommal Carlos Reutemann gondoskodott a kettős győzelemről. 1981-ben Reutemann kiesett, így a vb-címről a következő futam (Las Vegas-i) döntött. 1986-ban Honda motorral Mansell győzött, míg Piquet harmadik lett; majd 1989-ben már Renault-motorral Thierry Boutsen szerezte első Forma–1-es nagydíjgyőzelmét, a csapattárs Riccardo Patrese előtt. 1991-ben Mansell az utolsó körig élen állt, már mindenki elkönyvelte a győzelmét, amikor váratlanul leállt az autója. Így hivatalosan hatodik lett, míg Patrese harmadik. 1993-ban Prost nyerte a versenyt, Damon Hill harmadik lett.
Egy évvel később Hill második helyen végzett Schumacher mögött. 1996-ban jött egy újabb kettős győzelem: Hill nyert a hazai pályán versenyző Jacques Villeneuve előtt. 1997-ben Villeneuve hibázott és hamar kiesett, Heinz-Harald Frentzen negyedik helyen végzett. 1998-ban nem sikerült pontot szerezniük: Frentzen kicsúszott, Villeneuve-nek pedig hosszú javításra kellett kiállni a boxba, ami után tizediknek tudott bejönni a végén. 1999-ben Ralf Schumacher negyedik lett. Már a BMW-korszakban 2000-ben Ralf Schumacher és Button is pontzónán kívül végeztek. 2001-ben Ralf Schumacher nyerte a futamot a bátyja előtt, ez eddig a Williams utolsó kanadai győzelme. 2003-ban mindkét versenyző dobogós helyezést ért el: Ralf második, Montoya harmadik lett, nem sokkal lemaradva Michael mögött. 2004-ben Ralf pole-ból indult és ismét második lett volna, de a technikai ellenőrzés után a csapat mindkét versenyzőjét kizárták. 2005-ben Webber ötödik, 2007-ben Alexander Wurz harmadik lett, pályafutása utolsó (és a csapat azévi egyetlen) dobogóját szerezve. Nico Rosberg tizedik helyéért még nem járt pont.
2008-ban és 2010-ben nem szereztek pontot, 2011-ben Pastor Maldonado kicsúszás miatt kiesett, Barrichello kilencedik lett. A következő két versenyen nullázott a csapat: 2012-ben Maldonado 13., Bruno Senna 17.; 2013-ban Bottas 14., Maldonado 16. lett. 2014-ben Bottas hetedik helyen végzett, míg Massa kiesett a Pérezzel való ütközés miatt (hivatalosan 12.-nek jegyezték). 2015-ben Bottas harmadikként dobogóra állhatott, Massa hatodik lett. 2016-ban Bottas megismételte a harmadik helyezését, Massa kiesett. 2017-ben Massa hetedik helyről indult, de kiesett az első körben ütközve Sainzcal, Stroll kilencedikként megszerezte első pontjait. 2018-ban Stroll Brendon Hartleyval ütközött a rajt után, Szergej Szirotkin utolsó célba érkezőként 17. lett. 2019-ben Russell 16., Robert Kubica 18. helyen végzett.
2022-ben Albon 13., a hazai pályán versenyző Nicholas Latifi 16. helyen végzett. Tavalyelőtt a Q3-ba jutó Albon hatékony védekezéssel hetedik helyezést ért el, a Q1-ben kieső Logan Sargeant olajszivárgás miatt a 7. körben a csapat utasítására kiállt. Tavaly Albon a Q3-ba, Sargeant a Q2-ig jutott. A futamon mindketten kiestek: Sargeant a 25. körben megpördült és a palánknak csapta az autót, biztonsági autós fázist okozva; Albon az 53. körben a megpördülő Sainzzal ütközött, ami miatt másodjára is kellett hozni a biztonsági autót.
Kick Sauber
A Sauber első Kanadai Nagydíja az 1993-as volt, ahol Karl Wendlinger hatodik lett. 1997-ben Johnny Herbert ért el ötödik helyezést. 2001-ben Kimi Räikkönen, 2004-ben Giancarlo Fisichella, 2005-ben Massa negyedik helyezése a legjobb eredmény ebből a 2005-ig tartó időszakból.
A BMW–Sauber korszakban 2007-ben Kubica itt szenvedett balesetet, egy évvel később viszont megszerezte önmaga és csapata első – és egyetlen – győzelmét. Nick Heidfeld mindkét alkalommal második volt, így a 2008-as diadal rögtön kettős győzelem lett.
Újra önálló csapatként egyszer sikerült dobogós helyezést elérni a pályán: 2012-ben Pérez lett harmadik. 2018-ban az Alfa Romeo Sauber színeiben Leclerc tizedik, Marcus Ericsson 15. helyen végzett.
Alfa Romeo Racing név alatt 2019-ben Antonio Giovinazzi 13., Kimi Räikkönen 15. lett. 2022-ben a Q3-ról lecsúszó Bottas és a Q3-ba jutó Zhōu Guànyǔ eredetileg 8–9. helyen értek be, de Alonso időbüntetésével 7–8. helyekre léptek elő. Tavalyelőtt a Q2-ig jutó Bottas eredetileg 11. helyen ért be, miután Stroll az utolsó körben megelőzte, de Norris büntetésével pontszerző tizedik helyre lépett elő; az utolsó helyről rajtoló Zhōu 16. lett.
Tavaly Kick Sauber név alatt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a parc fermé alatti változtatások miatt a boxutcából rajtolhattak. A futamon Bottas 13., Zhōu utolsó célbaérkezőként 15. helyen végzett.