Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/10.

Brit Nagydíj, Silverstone

2018. július 05. - F1 Hierro

Korábban példátlan módon tripla hétvégéhez értünk a Forma-1-es világbajnokság versenynaptárában, két héttel a Francia és egy héttel az Osztrák Nagydíj után következik a Brit Nagydíj. A címvédő Lewis Hamilton eddig hazai pályához méltóan szerepelt Silverstone-ban: ötször nyerte meg a versenyt (ezzel a pályán társrekorder Alain Prosttal, a Brit Nagydíjon pedig Jim Clarkkal is), ebből az utóbbi négyet sorozatban. A két Ferrari pilóta egy-egy alkalommal nyerte meg a versenyt, de mindketten még az előző évtizedben. Fernando Alonso kétszeres győztese a versenynek, az aktív pilóták közül Hamilton előtt ő nyert itt utoljára, de aligha ő fogja megtörni a sorozatot. A spielbergi győztes Max Verstappennek második, csapattársának, Daniel Ricciardónak harmadik hely a legjobbja a pályán. Valtteri Bottasnak egy második helye a van a tavalyi futamról, amit hátrasorolás után felzárkózva ért el, bár kellettek hozzá a Ferrari gumiproblémái is.

Vettel jelenleg egy pont különbséggel áll a világbajnokság élén - tavaly ugyanekkora különbséggel távozott Silverstone-ból. Most vajon fordít Hamilton vagy végre visszavág a Ferrari és megerősödik Vettel pozíciója?

Hamilton

Első alkalommal a brit Forma Renault-ban versenyezhetett a pályán, 2002-ben kilencedik lett, 2003-ban győzött. 2006-ban a GP2-ben mindkét futamot megnyerte.

Első Brit Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel pole-ból indulva harmadik helyen végzett, majd 2008-ban győzelemmel örvendeztette meg a hazai közönséget. 2009-ben 19. helyen végzett az időmérőn (Adrian Sutil balesete miatt nem tudott az első szakasz végén gyors kört menni), a versenyen 16. lett. 2010-ben második, 2011-ben negyedik, 2012-ben nyolcadik lett. 2013-ban Mercedesszel élről indult, de egy bal hátsó defekt közbeszólt, a végén negyedik lett. Az utóbbi négy évben viszont sorozatban megnyerte a futamot, három éve mesterhármassal, tavalyelőtt élről indulva, különösebb nehézség nélkül, tavaly megint csak mesterhármassal.

Vandoorne

2010-ben a Forma–4 Európa-kupában az itteni hétvégén negyedik és második helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában mindkét futamon negyedik lett. 2014-ben és 2015-ben a GP2-ben indult, mindkétszer a hosszú futamon ért el harmadik helyezést.

A tavalyi Brit Nagydíjon a Q3-ba jutott, az időmérő kilencedik helyezettjeként egy hellyel előrébbről indulva a futamon 11. helyen végzett.

Ricciardo

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában két futamon indult a pályán, az elsőn negyedik lett, a másodikat megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3 mezőnye 2×2 futam erejéig látogatott el ide, ebből kétszer nyert, egyszer harmadik lett. A WSR-ben a 3.5 kategóriában 2010-ben a második futamon második lett, 2011-ben mind a kettőn ezt a helyezést érte el.

Ugyancsak 2011-ben itt indult először Forma–1-es versenyen, HRT-vel 19. helyen végzett. 2012-ben már a Toro Rosso színeiben 13. lett. 2013-ban nyolcadik helyével megszerezte első itteni pontjait, 2014-ben pedig Red Bull-lal harmadik helyezettként dobogóra is állhatott. 2015-ben az első körben összekoccant Grosjeannal, amivel további ütközéseket idézett elő. Később elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt a negyedik rajtkockából indult, a futamot is ezen a helyen zárta, miután sikerült megelőznie Pérezt. Tavaly az időmérőn problémái voltak a turbójával, emiatt utolsóként kiesett a Q1-ben. Ezt a helyzetet kihasználva váltót és erőforráselemeket is cseréltek az autójában, mivel a büntetéseknek nem volt hatása, sőt Alonso hátrasorolása miatt az utolsó előtti rajtkockából indulhatott. A futamon előzések sorát produkálva az ötödik helyig zárkózott fel.

Vettel

2008-ban állt itt rajthoz először Toro Rossóval, akkor a David Coultharddal való ütközés miatt már a verseny elején kiesett. Egy évvel később a Red Bull színeiben mesterhármast produkálva győzött. 2010-ben élről indulva hetedik lett, az ezt követő két versenyen viszont dobogóra állhatott: 2011-ben másodikként (a csapattárs Mark Webbernek szóltak, hogy ne támadja), 2012-ben harmadikként. A 2013-as versenyt váltóprobléma miatt kellett feladnia. 2014-ben első sorból rajtolt, a futamon ötödik lett. 2015-ben Ferrarival a pódium harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt nem jól alakult a hétvégéje: a hatodik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamon kilencedik helyen végzett. Felipe Massa kiszorításáért öt másodperc büntetést is kapott, de nem ezen múlott a helyezése. Tavaly harmadik helyről indult, a rajt után megelőzte őt Verstappen, aki ellen keményen próbálkozott, de csak a kerékcserét követően sikerült elévágnia. Később a felzárkózó Bottas ellen kellett védekeznie, aki 44. körben megelőzte. Az utolsó előtti körben kapott defekt után a hetedik helyen végzett, ezzel egy pontra olvadt az előnye a világbajnokságban.

Räikkönen

2000-ben a brit Forma Renault mezőnye kétszer járt a pályán, az első alkalommal harmadik helyezést ért el.

2001-ben első Brit Nagydíján Sauber–Petronasszal ötödik lett, megelőzve a csapattárs Nick Heidfeldet. Egy évvel később a McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett. Ezután dobogós széria következett: 2003-ban harmadik lett, 2004-ben élről indulva második, 2005-ben újra harmadik (úgy, hogy motorcsere miatti hátrasorolás után kellett feljönnie), 2006-ban úgyszintén. 2007-ben pedig Ferrarival megnyerte a versenyt. A pódiumos szériát megszakítva 2008-ban negyedik, 2009-ben nyolcadik helyen végzett.

Lotusszal 2012-ben és 2013-ban is ötödik lett. Újra Ferrarival 2014-ben már a rajt után kicsúszott, ami miatt félbe kellett szakítani a versenyt egy óra hosszára. Az új rajtnál autója sérülése miatt nem lehetett ott. 2015-ben – rossz gumiválasztással – nyolcadik helyen végzett. Tavalyelőtt ötödik helyről indult, és a versenyen is ezt a helyezést érte el, Pérez megelőzése után. Tavaly második helyről rajtolt, sokáig tartotta ezt a helyet, de két körrel a vége előtt bal első defektet kapott. A kerékcsere után negyedik helyre esett vissza, majd miután csapattársának ugyancsak gumiproblémái voltak, végül harmadik lett.

Grosjean

A GP2-ben 2008-tól 2011-ig 3×2 futamon indult a pályán, 2011-ben a sprintversenyt megnyerte, emellett ért el két negyedik és két ötödik helyezést. 2010-ben részt vett a GT1 kategóriában a RAC Tourist Trophyn a német Thomas Mutsch társaként, a kvalifikációs futamon 21.-ek lettek, a „bajnoki” futamon kiestek.

A Forma–1-es Brit Nagydíjon 2012-ben hatodik helyen végzett Kimi mögött. 2013-ban a futam vége felé kiesett, hivatalosan 19.-nek jegyezték. 2014-ben 12. lett. 2015-ben a rajt után ütközésbe keveredett, csapattársával, Pastor Maldonadóval együtt kiestek. Tavalyelőtt a Haas színeiben erőátviteli problémákkal kiállt. Tavaly tizedik helyről indulva a 13. helyen végzett.

Ericsson

A brit Forma–3-ban 2008-ban két dobogós helyezést ért el a pályán: egy másodikat és egy harmadikat. 2010-től 2013-ig négy hétvégén indult itt a GP2-ben, legjobban a 2011-es sikerült a hosszú futamon elért harmadik és a sprinten elért negyedik hellyel.

2014-ben Caterhammel 107%-on kívül teljesített az időmérőn, de engedték rajthoz állni. A futamot a felfüggesztés sérülése miatt adta fel. 2015-ben Sauberrel 11. helyen végzett. Tavalyelőtt nem tudott részt venni az időmérőn, miután a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját. Engedték rajthoz állni, a boxutcából indult, de az erőforrás problémái miatt fel kellett adnia a futamot. Tavaly 14. helyen végzett.

Gasly

A GP2-ben 2015-ben a főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett. Tavalyelőtt megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben és 2008-ban versenyzett itt, előbbi évben az abszolút sorrendben 11. és 12. helyezést ért el (amivel ő lett a legjobb a „national class” pilóták között), utóbbi évben mindkétszer negyedik lett. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben 2×2 futamon rendre pontot szerzett, 2010-ben a sprintversenyt megnyerte.

Első Forma–1-es Brit Nagydíján 2011-ben Sauberrel hetedik lett. 2012-ben ütközött Maldonadóval és kiesett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel a defekthullám egyik áldozataként esett ki (huszadiknak jegyezték). 2014-ben Force Indiával 11. helyen végzett. 2015-ben kilencedik lett. Tavalyelőtt tizedik helyről indult, de az első kerékcserehullám után (esőgumiról átmenetire) negyedik helyre jött fel. Később Ricciardo és Kimi megelőzték, így végül hatodik lett. Tavaly az időmérőn hetedik helyezést elérve, egy hellyel előrébb indulva a futamon kilencedik helyen végzett.

Alonso

2000-ben a Forma–3000-ben az időmérő után eltiltották a futamon indulástól.

Első silverstone-i versenye 2001-ben volt, Minardival 16. helyen végzett. Renault-val 2003-ban váltóprobléma miatt kiesett, egy évvel később tizedik lett (ami nem ért még pontot). Utána egy jobb sorozat következett: 2005-ben élről indulva második lett, egy évvel később mesterhármassal győzött. 2007-ben immár a McLaren–Mercedes színeiben állhatott a dobogó második fokára. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban hatodik, 2009-ben 14. helyen végzett. Ferrarival 2010-ben kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetést kapott, így megint csak 14. lett. A következő három évben rendre dobogóra állhatott. 2011-ben itt szerezte a Ferrari azévi egyetlen győzelmét. 2012-ben élről indulva második helyen végzett, Red Bull-szendvicsben; 2013-ban harmadik lett. 2014-ben hatodik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával a rajt utáni kavarodásban éppen csapattársával koccant össze, de folytatni tudta a versenyt, orrcsere után tizediknek futott be. Tavalyelőtt kilencedik helyről indult, de nem sikerült a pontszerzés, a futamon 13. helyen végzett. Tavaly harminc (!) rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, így a rajtrács végéről indulhatott. A futamon a benzinpumpa problémáival állt ki.

Leclerc

2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamon második lett, a harmadikat megnyerte. Tavalyelőtt a GP3-ban második lett a főfutamon és harmadik a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten ötödik helyen végzett.

A tavalyelőtti Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén volt a Haas színeiben az első Forma–1-es hétvégéje.

Stroll

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2015-ös szezonnyitójának az első futamán hatodik, a másodikon negyedik helyezést ért el, a harmadikon kiesett.

A tavalyi versenyen 16. helyen végzett.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában egy hatodik és egy tizedik helyet hozott össze. 2011-ben a brit Forma–3 záró hétvégéjén az első futamot megnyerte, a harmadikon második lett. 2012-ben a WSR 3.5-ös kategóriájának itteni hétvégéjén mindkét futamon kiesett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel hetedik lett. Tavalyelőtt a Renault váltóhibája miatt kiállt, a megtett táv révén 17.-nek jegyezték. Tavaly a Haas pilótájaként 12. helyen végzett.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a hosszú futamon harmadik, a sprintversenyen ötödik lett.

Forma–1-es Brit Nagydíjon 2010-ben állt rajthoz először, akkor Williamsszel tizedik helyen végzett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben már versenyzőként 12. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedik, 2014-ben újra Force Indiával nyolcadik helyezést ért el. A következő két évben egyaránt hetedik lett. Tavaly Renault-val a hatodik rajthelyet szerezte meg, a büntetések miatt eggyel előrébb indulhatott, végül a futamon hatodikként futott be.

Hartley

A brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett, a másikon kilencedik. A WSR-ben 3.5-ös kategóriában 2009-től 2011-ig 3×2 futamon indult a pályán, 2009-ben a sprinten ötödik, 2011-ben a második futamon hetedik lett. 2012-ben a WEC-ben a 6 órás versenyen Warren Hughes és Jody Firth társaként abszolútban 16., az LMP2 kategóriában kilencedik helyen végzett. 2013-ban az európai Le Mans-széria szezonnyitóján a 3 órás versenyen Mark Pattersonnal 18. helyen végeztek abszolútban és hetedik helyen az LMP2-ben. 2014-től 2017-ig újra a WEC-ben indult a 6 óráson, ezúttal az LMP1 kategóriában. 2014-ben Timo Bernharddal és Mark Webberrel harmadik helyezést értek el, abszolútban és LMP1-H-ban is. 2015-ben és tavalyelőtt kiestek. Tavaly Webber helyett Earl Bamberrel kiegészülve abszolútban és kategóriában is másodikak lettek.

Ocon

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén három dobogós helyezést ért el: az első futamon második lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon harmadik. 2015-ben a GP3-ban a hosszú futamon hatodik lett, a sprinten második helyezést ért el.

A tavalyelőtti Brit Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. Tavaly már a futamon is indult a Force India színeiben, az időmérőn nyolcadik lett, egy helyről előrébb indulva nyolcadik helyen végzett.

Verstappen

2015-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén a második futamon ötödik, a harmadikon második lett.

A tavalyelőtti Brit Nagydíjon Toro Rossóval kicsúszott. Tavaly a Red Bull színeiben a második harmadik helyről indulhatott. A második kerékcsere (átmenetiről szárazra) előtt szép előzéssel Nico Rosberg elé került, és később is sokáig maga mögött tartotta, majd a gumik kopása miatt újra mögé került és harmadiknak futott be, de Rosberg tiltott rádiózás miatti időbüntetése révén másodikká lépett elő. Tavaly ötödik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indult. A rajt után Vettel elé került, aki ellen védte a pozíciót, de a kerékcsere után csak mögé tudott visszajönni. Kimi defektje után biztonsági kerékcserét hajtott végre, majd miután Vettelnek is problémái támadtak, meglett neki a negyedik hely.

Szirotkin

2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult a pályán, a három évvel ezelőtti hétvége sikerült jobban: a főfutamot megnyerte, a sprinten nyolcadik lett.

Sainz

A Forma BMW-ben 2010-ben az első futamon harmadik lett, a másodikat megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik lett az első futamon, de vendég pilótaként nem kapott érte pontot. A következő évben már állandó versenyzőként indult, a hétvége második futamán hatodik lett. 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett. 2013-ban a GP3-ban 13. helyen végzett mindkét futamon.

A 2015-ös Brit Nagydíjat a Toro Rosso elektronikai hibája miatt feladta, a leállása virtuális safety carhoz vezetett. Tavalyelőtt nyolcadik helyen futott be. Tavaly a rajt után csapattársa, Kvjat eltalálta, ami miatt kiesett.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első itteni futamot megnyerte, a másikon második lett. 2011-ben a GP3-ban versenyzett itt, de a két futam egyikén sem szerzett pontot.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban 12. helyen végzett. 2014-ben pályafutása addigi legjobb eredményét produkálva második lett. 2015-ben ötödik helyen futott be. Tavalyelőtt 14. helyen végzett. Tavaly a Mercedes pilótájaként a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb indult. A futamon felzárkózott, Vettel megelőzésével dobogós helyre jött fel, majd Kimi defektje után második helyen futott be.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7314094205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása