Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IV/13.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

2018. augusztus 26. - F1 Hierro

A spái pálya már az első világbajnokság versenynaptárában is szerepelt, akkor még hosszabb vonalvezetéssel. Néhány kihagyást leszámítva rendszeres helyszínnek számított, majd 1970 után veszélyesen gyorsnak találták, ezért egy ideig más pályákon (Nivelles, Zolder) rendezték a Belga Nagydíjat. Először 1983-ban rendeztek futamot az új vonalvezetésen, majd 1985-től fix helyszín lett, leszámítva a 2003-ban és 2006-ban elmaradt futamot.
A McLaren számára emlékezetes helyszínről van szó, hiszen ötven évvel ezelőtt itt aratta első futamgyőzelmüket Bruce McLaren. Később leginkább Ayrton Senna halmozta a sikereket a pályán, de nyert itt Alain Prost, David Coulthard (egy évvel azután, hogy a futam negatív hőse volt három ütközésével, köztük a rajt utáni tömegkarambollal) és emlékezetes előzésével Mika Häkkinen, majd Kimi Räikkönen villantott. Lewis Hamilton ugyancsak nyert Belga Nagydíjat a McLaren színeiben (két évvel azután, hogy elvették tőle a győzelmet), majd Jenson Button szerezte a csapat utolsó itteni győzelmét.
Idén nekik nincs sok esélyük, inkább a Mercedes és a Ferrari küzdelmére lehet számítani. A Mercedes első alkalommal még Juan Manuel Fangio révén nyert Spában, majd az új érában ők nyerték az utóbbi három versenyt Hamilton és Nico Rosberg révén. A Ferrari többször nyert már Belga Nagydíjat, leginkább Michael Schumacher révén, aki az itteni rekordot jelentő hat győzelméből négyet a Scuderia színeiben ért el, a legutóbbi belgiumi sikersorozatuk pedig 2007-2009-ben volt, kétszer Räikkönen, egyszer Felipe Massa révén. A Red Bull háromszor nyert Belga Nagydíjat Sebastian Vettellel, majd legutóbb négy éve Daniel Ricciardóval. Idén elrontott időmérő után kell menteniük a menthetőt.
A szebb napokat látott csapatok közül a Williams még Damon Hill révén győzött utoljára Spában 1994-ben, míg a Renault pilótájaként 1983-ban nyert Prost, 1992-ben és 1995-ben pedig a jogelőd Benetton színeiben nyert Schumacher. A Force India 2009-ben itt produkálta legjobb hétvégéjét Giancarlo Fisichella pole pozíciójával és második helyezésével. Tavaly a versenyzőik ütközése miatt negatív módon maradt emlékezetes a futam, idén pedig különös hétvégéjük van: a bürokrácia útvesztői révén új tulajdonossal új csapatként, nulla ponttal, de az eddig elhasznált erőforrásokat figyelembe véve kell indulniuk. Az esős Q3 végén megszerezték a második rajtsort - most már leginkább a versenyzők megfontoltságában kell reménykedniük...

Mercedes

1955-ben Juan Manuel Fangio nyert a régi pályán, Stirling Moss révén kettős győzelem lett.

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben itt volt Jenson Button egyetlen azévi kiesése, míg Rubens Barrichello hetedik lett.

2010-ben 6-7. helyen végeztek Nico Rosberg, Michael Schumacher sorrendben, 2011-ben 5-6. helyen ellenkező szereposztásban, utóbbi sorrendbe a csapat is beleszólt (Schumacher pályafutásának 20 éves jubileumára való tekintettel). 2012-ben az újra jubiláló – 300. versenyét futó – Schumacher hetedik, Rosberg 11. helyen végzett. 2013-ban Hamilton harmadikként állhatott dobogóra, Rosberget megelőzve. 2014-ben a két versenyző a rajt után összeütközött, Hamilton jött ki belőle rosszabbul: a defektje miatt visszaesett, az autója sérülése miatt pedig nem sikerült felzárkóznia, így ki is állt. Rosberg végül másodiknak futott be. 2015-ben kettős győzelmet arattak, Hamiltonnal az élen. Tavalyelőtt Rosberg élről indulva megnyerte a futamot, míg Hamilton, aki az erőforráselemek taktikai okokból elvégzett cseréi miatt az utolsó sorból indulhatott, harmadik helyre jött fel. Tavaly Hamilton élről indult, a végéig sikerült megvédenie a pozícióját, így megnyerte a futamot, Bottas viszont a biztonsági autós fázis után nem tudta tartani a harmadik helyett Ricciardóval és Kimivel szemben, így ötödik helyen végzett.

Ferrari

Az első világbajnokságba számító Belga Nagydíjon Alberto Ascari és Luigi Villoresi 5-6. helyen végeztek (akkor még csak előbbiért járt pont). A következő évben kettős dobogót sikerült elérniük (Ascari 2., Villoresi 3.). A régi pályán több sikere is volt a Scuderiának: 1952-ben és 1953-ban Ascari győzött, 1956-ban Peter Collins (első futamgyőzelmét szerezve), 1961-ben Phil Hill, 1966-ban John Surtees (ekkor nyert és versenyzett utoljára Ferrari-színekben, még év közben csapatot váltott).

Zolderben 1975-ben és 1976-ban Niki Lauda, 1979-ben Jody Scheckter nyert. 1982-ben azon a pályán érte a Ferrarit története egyik legnagyobb tragédiája: az időmérőn Gilles Villeneuve halálos balesetet szenvedett. 1984-ben az utolsó zolderi versenyt Michele Alboreto nyerte, René Arnoux harmadik lett.

A mostani pályán rendezett első futamon (1983) Patrick Tambay második lett. Két évvel később kettős kiesés következett, majd 1986-ban Stefan Johansson harmadik lett Alboreto előtt. Az ezt követő két versenyen megint nem sikerült célba érniük, majd 1989-ben Nigel Mansell harmadik helyen végzett a két McLaren mögött. 1990-ben Alain Prost második lett, majd sorozatban öt év nullázás következett (egyedül Gerhard Berger ért célba tizedikként 1993-ban, de akkor ez nem ért pontot), pedig 1995-ben Berger pole-ból indult.

Aztán Michael Schumacher érkezésével megkezdődött a sikersorozat ezen a pályán (is). 1996-ban és 1997-ben is nyertek az esős futamokon. 1998-ban viszont kettős kiesést szenvedtek el: az élen haladó Schumacher lekörözésre készülve belement David Coulthardba, elveszítve egyik kerekét (a boxutcában próbált utána revansot venni); Eddie Irvine kicsúszott a vizes pályán. 1999-ben Irvine-nak negyedik, míg a Schumachert helyettesítő Mika Salónak hetedik helyre futotta, utóbbi nem ért pontot. 2000-ben Schumacher második lett Mika Häkkinen mögött utóbbi szép előzése után, míg Barrichello negyedik. 2001-ben és 2002-ben újabb Schumacher győzelmek jöttek, előbbi évben Barrichello ötödik, utóbbiban második lett. 2004-ben Schumacher lett második, bebiztosítva hetedik világbajnoki címét, Barrichello a dobogó másik oldalára állhatott. 2005-ben Schumacher a verseny elején ütközött Sato Takumával, Barrichello ötödik helyen végzett.

2007-ben Kimi nyerte a futamot, Felipe Massa kettős győzelemmé egészítette ki. 2008-ban Kimi vezetett, de Hamilton előzése után kicsúszott; viszont Hamilton büntetése révén Massa lett a győztes. 2009-ben itt volt a Scuderia egyetlen diadala Kimi révén. A Massát helyettesítő Luca Badoer viszont csak 14. helyet bírt összehozni, emiatt az év hátralévő részében nem is tartottak rá igényt versenyzőként. 2010-ben Alonso saját hibájából kiesett, Massa negyedik lett. 2011-ben Alonso negyedik, Massa nyolcadik lett. 2012-ben Alonso áldozatul esett Grosjeannak, Massa ötödik helyen ért célba. 2013-ban Alonso a dobogó második fokára állhatott, Massa hetedik lett. 2014-ben Kimi negyedik, Alonso hetedik helyen futott be. 2015-ben Kimi hetedik lett, Vettel gumiproblémákkal kiállva számított 12. helyezettnek. Tavalyelőtt a második sorból indulhattak, de a rajt után a két versenyző összekoccant, mindkettejüknek a ki kellett mennie a boxba, Vettel hatodik, Kimi kilencedik helyen végzett. Tavaly Vettel második helyről indulva a futamot is ebben a pozícióban zárta, miután hiába próbálta megelőzni Hamiltont. Kimi negyedik helyről indult, egy tíz másodperces büntetés miatt egy ideig visszaesett, végül Bottas megelőzésével visszaszerezte a negyedik helyet.

Red Bull

Első Belga Nagydíjukon (2005) nem szereztek pontot: Christian Klien kilencedik lett, Coulthard kiesett. 2007-ben Mark Webber hetedik lett, Coulthard ismét nem ért célba. 2008-ban Webber nyolcadik, Coulthard 11. helyen végzett. 2009-ben meglett a csapat első spái dobogója: Vettel harmadik lett, Webber kilencedik (utóbbi még mindig nem ért pontot). 2010-ben Webber élről indulva második lett, Vettel ütközött Buttonnal, 15. lett a végén. 2011-ben sikerült először megnyerniük a futamot Vettel révén, Webber kettős győzelemmé egészítette ki. 2012-ben Vettel második, Webber hatodik lett. 2013-ban újra Vettel győzött, Webber ötödik lett. 2014-ben Ricciardo győzött, Vettel ötödik helyen végzett. 2015-ben Danyiil Kvjat negyedik lett, Ricciardo elektronikai hibával kiállt. Tavalyelőtt Ricciardo ötödik helyről rajtolva másodikként állhatott dobóra, míg az első sorból rajtoló Verstappen a rajt után összekoccant Kimivel, aki ellen később agresszíven védekezett, de végül így is 11. helyen végzett. Tavaly Verstappen versenye műszaki hiba miatt hamar véget ért, Ricciardo viszont a Bottas elleni szép előzésével megszerezte a harmadik helyet.

Force India

Első Belga Nagydíjukon nem szereztek pontot, a következő annál jobban sikerült: 2009-ben Giancarlo Fisichella itt érte el a csapat mindmáig legjobb eredményét, első helyről rajtolhatott, a versenyen pedig a dobogó második fokára állhatott. 2010-ben mindkét autójuk pontszerzőként ért célba: Adrian Sutil ötödik, Vitantonio Liuzzi tizedik helyen. 2011-ben Sutil hetedik, Paul di Resta 11. helyen végzett. 2012-ben ismét sikerült a kettős pontszerzés: Hülkenberg legjobbját produkálva negyedik, di Resta tizedik lett. 2013-ban Sutil kilencedik lett, di Resta kiesett. 2014-ben Pérez nyolcadik, Hülkenberg tizedik helyével szerzett pontot. 2015-ben Pérez ötödik lett, míg Hülkenberg műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni. Tavalyelőtt a 6-7. rajthelyről indulhattak Pérez, Hülkenberg sorrendben, a futamon pedig 4-5. helyen futottak be, de már Hülkenberg végzett előrébb. Tavaly itt is folytatódott a két versenyző házicsatája: a rajt utáni koccanást még megúszták, a 30. körben viszont újra ütköztek, Oconnak az első szárnya, Péreznek a jobb hátsója bánta. Végül Ocon befutott kilencedik helyen, Pérez két körrel a vége előtt kiállt, 17. helyezettnek jegyezték. Idén hivatalosan „új” csapatként indulhatnak, egyelőre jó pozícióból kezdhetik újra a pontgyűjtést…

Williams

A csapat első Belga Nagydíjait még a zolderi pályán futotta, ahol 1980-ban Alan Jones és Carlos Reutemann kettős dobogót értek el (2-3.), majd 1981-ben Reutemann győzött. 1982-ben Keke Rosberg lett második.

Spában 1983-ban Rosberg és Jacques Laffite 5-6. helyen végeztek. 1985-ben már Honda-motorral Mansell második, Rosberg negyedik lett. 1986-ban Mansell nyerte a futamot. Egy évvel később viszont ütközött Sennával, ami miatt volt egy kis incidens köztük a boxutcában. 1988-ban Mansellt betegsége miatt helyettesíteni kellett: Martin Brundle hetedik (nem pontszerző) lett egyetlen williamses futamán. 1989-ben már a Renault-érában a hazai pályán versenyző Thierry Boutsen lett negyedik. 1990-ben kettős kiesés következett. 1991-ben Mansell féltávnál élről kényszerült kiállni elektronikai hiba miatt, ami fájó veszteség volt a vb-csatában, a szintén problémákkal küszködő Patrese ötödik lett. 1992-ben Mansell már világbajnokként érkezve második lett Patrese előtt. 1993-ban Damon Hill győzött itt (rögtön hungaroringi első diadala után), Prost harmadik lett. 1994-ben megismételte a diadalát, bár ehhez kellett Schumacher kizárása is. A következő évben Hill második lett. 1996-ban Jacques Villeneuve-nek sikerült ez a helyezés, míg Hill ötödik helyen végzett – a csapat leginkább a rossz taktika miatt engedte ki a kezéből a győzelmet. 1997-ben Heinz-Harald Frentzen harmadik, Villeneuve ötödik lett. 1998-ban Frentzen helyen futott be, Villeneuve kicsúszott.

2000-ben BMW-motorral Ralf Schumacher harmadik, Button ötödik helyezést ért el. 2001-ben Ralf hetedik lett, ezzel éppen kiszorult a pontszerzők közül; Juan Pablo Montoya pole-ból indult, de kiesett. 2002-ben Montoya harmadik, Ralf ötödik lett. 2004-ben Montoya és a Ralfot helyettesítő Antônio Pizzonia is kiesett. 2005-ben Webber negyedik lett, az ezúttal Nick Heidfeld helyett beugró Pizzonia ütközött Montoyával, a megtett táv miatt 15. lett.

Toyota-motorral 2007-ben Nico Rosberg hatodik helyen végzett, 2008-ban nem szereztek pontot, majd 2009-ben Rosberg nyolcadik lett. Cosworth-motorral 2010-ben Barrichello kiesett, Hülkenberg 14; 2011-ben az első pontját szerző Pastor Maldonado tizedik, Barrichello 16. helyen végzett. 2012-ben ismét Renault-motorral Bruno Senna 12., Maldonado a rajt után ütközött, autója sérülése miatt kiállni kényszerült. 2013-ban Bottas 15., Maldonado 17. lett. 2014-ben immár Mercedes-motorral Bottas harmadik helyezést ért el, míg Massa csupán 13. helyen végzett. 2015-ben Massa hatodik, Bottas kilencedik lett. Tavalyelőtt Bottas nyolcadik, Massa tizedik lett az időmérőn és a futamon is. Tavaly Massa öt rajthely büntetést kapott a harmadik szabadedzésen figyelmen kívül hagyott sárga zászlóért, de mások büntetései miatt ugyanúgy 16. helyről indult. A futam végére sikerült feljönnie nyolcadiknak, míg Stroll 11. helyével kimaradt a pontszerzésből.

Renault

A csapat első Belga Nagydíja 1978-ban volt Zolderben. Jean-Pierre Jabouille tetemes körhátránya miatt helyezetlenül zárt. 1983-ban, az újjáépített spa-francorchamps-i pályán Alain Prost győzött, Eddie Cheever harmadikként állhatott mellette a dobogón. 1984-ben az utolsó zolderi futamon Derek Warwick második lett.

A jogelőd Benetton 1992-ben és 1995-ben győzött itt, mindkétszer Michael Schumacher révén (előbbi az első futamgyőzelme volt). Akár 1994-ben is nyerhettek volna, de Schumachert vitatható indoklással kizárták.

A 2002-es futamon Jarno Trulli és Button is kiesett. 2004-ben Trulli élről indult, de végül kilencedikként pontot sem szerzett, Alonso kiesett. 2005-ben Alonso második lett a világbajnoki címért őt üldöző Kimi mögött, Fisichella kiesett. 2007-ben Kovalainen nyolcadik lett, Fisichella ismét nem ért célba. 2009-ben Alonso és Grosjean egyaránt kiesett. 2010-ben Robert Kubica harmadik helye az utolsó dobogóját jelentette (akkor még nem sejthettük – és lehet, hogy mégsem az marad?), Vitalij Petrov kilencedik helyen végzett.

A Lotus Renault GP színeiben 2011-ben Petrov kilencedik lett, a Nick Heidfeldet váltó Bruno Senna pedig 13. hellyel mutatkozott be a csapatnál.

A Lotus pilótájaként 2012-ben Kimi a dobogó harmadik fokára állhatott, míg Grosjean a rajt után ütközött, többeket magával sodorva, ami miatt a következő futamról eltiltották. 2015-ben Grosjean ért el harmadikként meglepetésre dobogót.

Tavalyelőtt újra Renault-színekben Jolyon Palmer 15. helyen végzett, Magnussen a gumifalba csapódva összetörte autóját. Tavaly mindkét versenyző bejutott a Q3-ba, ahol Hülkenberg hetedik lett, Palmer viszont nem futott mért időt, így tizedik lett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hely büntetést kapott, végül 14. helyről indulhatott. A futamon Hülkenberg hatodik, Palmer 13. lett.

Toro Rosso

Első alkalommal 2007-ben vettek részt Belga Nagydíjon (2006-ban nem szerepelt a versenynaptárban), akkor Liuzzi 12. lett, Vettel kiesett. Legjobb itteni versenyük eddig a 2008-as: Vettel ötödik, Sébastien Bourdais hetedik lett. 2010-ben Jaime Alguersuari tizedikként ért célba, de 20 másodperces időbüntetéssel csak 13. lett. 2011-ben Sébastien Buemi és Alguersuari is hamar kiestek baleset miatt. 2012-ben mindkét versenyző pontot szerzett: Jean-Éric Vergne és Ricciardo 8-9. helyen futottak be. 2013-ban Ricciardo tizedik, Vergne 12. lett. 2014-ben Kvjat kilencedik, Vergne 11. helyen végzett. 2015-ben Verstappen nyolcadik lett, Sainz az erőforrás hibájával kiállt. Tavalyelőtt Kvjat 14. lett, Sainz defekt miatt esett ki. Tavaly Kvjat húsz rajthely büntetést kapott, miután elhasználta a maximálisan igénybe vehető erőforráselemeket (gyakorlatban ez két hely hátrasorolást jelentett, egyrészt nem volt már hova, másrészt többen is kaptak még büntetést). A futamon Sainz tizedikként pontot szerzett, Kvjat 12. helyen végzett.

Haas

Tavalyelőtt a szabadedzésen történt akadályozásért öt rajthely büntetéssel 18. helyről induló Esteban Gutiérrez és Grosjean 12-13. helyen végeztek. Tavaly Grosjean hetedik, Magnussen 15. lett.

McLaren

A régi pálya emlékezetes hely a csapat történelmében, hiszen Bruce McLaren itt szerezte első győzelmüket 1968-ban. A két évvel későbbi futamot viszont éppen alapítójuk halála miatt hagyták ki.

A Belga Nagydíj egyéb helyszínei közül Nivelles-ben 1974-ben Emerson Fittipaldi nyert, Zolderben pedig 1982-ben John Watson.

A mostani pályán tartott első versenyen 1983-ban Niki Lauda és Watson is kiesett. 1985-ben, már a TAG-motoros időszakban Lauda az edzésen kézsérülést szenvedett, emiatt kihagyta a versenyt, sőt az azt követőt is. Prost harmadikként dobogóra állhatott. A következő évben Prostnak egy hatodik helyre futotta. 1987-ben kettős győzelmet értek el Prost–Johansson felállásban, majd 1988-tól Honda-motorral Ayrton Senna sikersorozata következett, 1991-ig nem engedte ki kezéből a győzelmet, sőt az élről is rendre ő rajtolt. Ebből három kettős győzelem is volt: 1988-89-ben Prost, 1991-ben Berger volt a második, 1990-ben utóbbi „csak” harmadik lett. 1992-ben Senna nehézségek mellett ötödik, egy évvel később Ford-motorral negyedik helyezést ért el.

1994-ben a peugeot-s évben Mika Häkkinen második lett. Mercedes-motorral 1995-ben Mark Blundell ötödik, majd 1996-ban Mika újra dobogós, harmadik helyezést ért el. 1997-ben megismételhette volna ezt az eredményt, de szabálytalan üzemanyag miatt kizárták. 1998-ban az első rajtnál Coulthard idézte elő az emlékezetes tömegkarambolt. A megismételt rajt után Häkkinent kipöckölték, Coulthard szintén ütközött és visszaesett. Aztán a lekörözésre készülő Schumacher hátulról beletalált, ami után kiállt a boxba, de szárnycsere után visszatért, nyolc befutóból hetedik lett (amiért akkoriban még nem járt pont). 1999-ben kettős győzelem következett, de nem a várt leosztásban: Coulthard lerajtolta Häkkinent és végig előtte is maradt. 2000-ben Häkkinen emlékezetes módon előzte meg Schumachert Ricardo Zonta lekörözésénél, Coulthard negyedik helyen végzett. 2001-ben Coulthard már bajnoki címre esélytelenül második, Mika negyedik lett. 2002-ben Kimi első sorból rajtolt, de kiállni kényszerült, Coulthard negyedik lett. 2004-ben a csapat egyetlen az évi győzelmét szerezte itt Kimi (pedig egy brit újságíró még fogadalmat is tett arra az esetre, ha versenyt nyer abban az évben a McLaren…), Coulthard hetedik lett. 2005-ben ismét Kimi diadalmaskodott, belekapaszkodva az utolsó szalmaszálba a világbajnoki címért. Montoya élről indult, de négy körrel a vége előtt ütközött Pizzoniával (hivatalosan 14.-nek könyvelték el).

2007-ben Alonso és Hamilton 3-4. helyen végeztek. 2008-ban Hamilton futott be elsőnek, de Kimivel szembeni manőveréért időbüntetést kapott, harmadiknak könyvelték el. Heikki Kovalainen tizedik lett (pont nélkül). 2009-ben Kovalainen hatodik lett, Hamilton karambolozott a rajtnál, kiesett. 2010-ben Hamilton végre hivatalosan is győzni tudott, míg Button ütközött Vettellel. 2011-ben Button állhatott a dobogó harmadik fokára, Hamilton ütközött Kobayashi Kamuival. 2012-ben Button nyerte a futamot, míg Hamilton ismét ütközés miatt esett ki a rajt után. 2013-ban Button hatodik, Pérez 11. lett. 2014-ben Kevin Magnussen ugyan hatodiknak futott be, de Alonso leszorítása miatt időbüntetést kapott és 12. helyre esett vissza, így Button lett ismét hatodik. 2015-ben Honda-motorral Alonso és Button 13-14. helyen végeztek. Tavalyelőtt Button a kilencedik helyről rajtolt, míg Alonso technikai problémáktól sújtva az utolsó helyről, ennek ellenére a futam fordítottan alakult számukra: Alonso hetedik helyre tudott feljönni, míg Button autója a rajt után a Wehrleinnel való ütközésben megsérült, így ki kellett állnia. Tavaly Alonso a tizedik helyről indulhatott (a 11. helyen egyet javított büntetések miatt), a futam elején sikerült előretörnie a hetedik helyre, Hülkenberget és Ocont előzve, de az erőforrása később megadta magát. A kicserélt elemek miatt – elvileg hatvan hely büntetéssel – utolsó rajtkockából induló Vandoorne 14. helyen végzett.

Sauber

Az első Belga Nagydíjuk 1993-ban volt, JJ Lehto kilencedik lett, Karl Wendlinger kiesett. Először Frentzen szerzett itt pontokat a csapatnak 1995-ben, negyedik hellyel. 1997-ben Johnny Herbertnek sikerült ugyanez a helyezés, majd 1998-ban az esős káoszfutamon Jean Alesi harmadik lett, ez volt pályafutása utolsó dobogója. 2004-ben: Massa és Fisichella 4-5. helyen ért célba. 2005-ben Villeneuve hatodik lett.

A BMW-érában egy dobogót sikerült összehozniuk: Heidfeld 2008-ban második lett (bár ehhez kellett Hamilton büntetése, de a pódium amúgy is meglett volna).

2010-ben Kobayashi Kamui nyolcadik, Pedro de la Rosa 11. lett. 2011-ben Kobayashi 12. lett, Pérez kiesett. 2012-ben ígéretes rajtpozíciókat szereztek a versenyzők: Kobayashi második, Pérez negyedik (Maldonado büntetése után) helyről indulhatott. Sajnos a verseny elején mindketten belekeveredtek a karambolba, így pontokra váltani nem sikerült. 2013-ban Hülkenberg és Esteban Gutiérrez 13-14. , 2014-ben Sutil és Gutiérrez 14-15. helyen végeztek. 2015-ben Ericsson és Felipe Nasr 10-11. helyen futottak be. Tavalyelőtt Nasr 17. lett, Ericsson váltóhibával kiállt. Tavaly Ericsson és Pascal Wehrlein utolsó két helyen végeztek az időmérőn, váltócsere miatt büntetést is kaptak, mégis két-két hellyel előrébb indulhattak. Wehrlein a felfüggesztés sérülése miatt a futam első kiesője lett, Ericsson 16. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5814203595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása