A Forma-1 mezőnye másfél évtizede rendszeresen ellátogat Abu-Dzabiba a szezon hajrájában, gyakorta a legvégén. Így az itteni versenyek vagy kiélezett döntő futamot hoznak, vagy nagyobb tét nélküli levezetést.
Első alkalommal 2010-ben dőlt itt el a világbajnokság, a Red Bull Racingnél versenyző Sebastian Vettel javára a ferraris Fernando Alonsóval, a csapattárs Mark Webberrel és a McLaren színeiben versenyző Lewis Hamiltonnal szemben. Később a Mercedes háziversenyei dőltek el: 2014-ben Hamilton, 2016-ban Nico Rosberg kerekedett felül. 2021-ben pedig Hamilton és a Red Bullnál versenyző Max Verstappen érkezett pontegyenlőségben, és sokáig Hamiltonnak állt a zászló, de elég volt egy biztonsági autós fázis és az utolsó körös elengedés, és máris fordult a kocka, Verstappen szerezte meg az első világbajnoki címét. A konstruktőri trófea akkor még maradt a Mercedesé.
Idén csak a konstruktőrök világbajnoksága maradt kérdéses, annyi biztos, hogy a Red Bull idén az egyénivel ellentétben nem védi meg. A listavezető a McLaren, akik 1998 óta várnak erre a címre, a riválisuk pedig a Ferrari, akiknek legutóbb 2008-ban sikerült megnyerniük (akkor is a versenyzői bajnokság nélkül).
Ha a győzelmeket nézzük, a Ferrari még sosem nyert Abu-Dhabiban, a McLarennek egy alkalommal sikerült még 2011-ben, Hamilton révén. Eddig hétszer a Red Bull győzött, az elmúlt négy évben sorozatban, a Mercedesnek hatszor sikerült sorozatban 2014-től 2021-ig. A maradék egy alkalommal az Alpine közvetlen elődje, a Lotus F1 Team nyert 2012-ben Kimi Räikkönennel.
Szezonzáróra fel, lássuk, ki nyeri a konstrukőri címet, aztán jöhet a szünet. Folyt. köv. jövőre (és persze a szuperbajnoksággal)!
Red Bull
A 2009-es versenyen a Vettel – Mark Webber páros kettős győzelmet szerzett. 2010-ben mindkét versenyzőjük bajnokesélyesként érkezett, Vettel megnyerte a futamot és a világbajnokságot is, Webber nyolcadik lett (de kerékcseréje „kicselezte” a Ferrarit, ezzel hozzájárult a bajnokság megnyeréséhez). 2011-ben Webber negyedik lett, míg Vettel az év során egyedüli alkalommal kiesett. 2012-ben Vettel a boxutcából rajtolva zárkózott fel harmadiknak, megőrizve előnyét az összetettben, Webber ütközésbe keveredve kiesett. 2013-ban újra kettős győzelmet értek el Vettel, Webber sorrendben. 2014-ben Daniel Ricciardo negyedik lett, Vettel nyolcadik hellyel búcsúzott a csapattól. 2015-ben Ricciardo hatodik, Danyiil Kvjat tizedik helyen futott be. 2016-ban Ricciardo harmadik helyről indult, míg Verstappen a hatodikról. Utóbbinak a rajt sem sikerült jól, koccanás miatt visszaesett, végül mégis neki alakult jobban a versenye: egy kerékcserés taktikával felzárkózott, még Rosberggel is csatázott, a futamot végül negyedik helyen zárta Ricciardo előtt. 2017-ben Ricciardo a második sorból rajtolt, de hidraulikai hibával kiesett. Verstappen negyedik helyen futott be. 2018-ban a harmadik sorból indulva a rajtot elrontó, majd visszazárkózó Verstappen harmadik lett a csapattól búcsúzó Ricciardo előtt. 2019-ben a Bottas hátrasorolása után az első sorból rajtoló Verstappen második, Albon hatodik lett. 2020-ban Verstappen élről indulva rajt-cél győzelmet aratott, a csapattól és – ideiglenesen – a mezőnyből távozó Albon ötödik helyről rajtolva negyedik lett, a 6. körben megelőzve Norrist.
2021-ben a világbajnoki cím volt a tét, Verstappen Hamiltonnal pontegyenlőségben érkezett. A pole pozíciót megszerezte, Pérez a negyedik helyről indulhatott. Verstappent Hamilton lerajtolt, majd még az első körben sikerült visszaelőzni, de összeértek, és Hamiltont le is kényszerítette a pályáról, így inkább visszaadta a pozíciót, hogy elkerüljék a büntetést. Verstappen és Hamilton kerékcseréje után a tovább kint hagyott Pérez került az élre, aki kemény védekezéssel nehezítette Hamilton dolgát, aki a 21. körben tudta megelőzni, ezután Pérez maga elé engedte Verstappent. A biztonsági autó beküldésekor Verstappen kihívták lágy gumikra váltani, ami kifizetődőnek bizonyult: az újraindítást követően a zárókörben Verstappen megelőzte Hamiltont, megnyerte a futamot, és megszerezte az első világbajnoki címét. A konstruktőri nem lett meg, a Pérez a biztonsági autó alatt olajnyomás-probléma miatt kiállt, 15. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt az első sorból rajtolva kettős dobogót értek el: Verstappen élről indulva egycserés taktikával győzött; Pérez kétcserés taktikával a 45. körben utolérte, és egy kis oda-vissza előzés után a következő körben megelőzte Hamiltont, de Leclerc-t már nem sikerült, így harmadik lett (ezek lettek a versenyzők világbajnoki helyezései is). Tavaly Verstappen élről indult, Leclerc próbálkozásait az első körben visszaverte, és mesterhármassal győzött, ezzel ő 19, a csapat pedig 21 versenyt nyert a 22-ből. Pérez az ötödik sorból rajtolva eredetileg másodiknak ért be, de mivel a 47. körben a Norris elleni első próbálkozásából ütközés lett , öt másodperc időbüntetést kapott, amivel a negyedik helyen végzett (Leclerc a hajrában szándékosan maga elé engedte, hogy az időbüntetéssel közte és Russell között végezzen, de a terv nem jött be).
Mercedes
2009-ben a jogelőd Brawn GP utolsó versenyén a már világbajnokként érkezett Jenson Button a dobogó harmadik fokára állhatott, Rubens Barrichello negyedik lett mögötte.
2010-ben Nico Rosberg negyedik lett, Michael Schumacher a verseny elején ütközve kiesett. 2011-ben Rosberg, Schumacher sorrendben 6-7. helyen végeztek. 2012-ben nem szereztek pontot: Schumacher 11. lett, Rosberg ütközés miatt kiesett. 2013-ban Rosberg harmadik helyével megszerezte a csapat első dobogóját a pályán, Hamilton hetedik lett. 2014-ben Hamilton nyerte a futamot, míg Rosberg technikai problémáktól sújtva 14. helyen végzett – a kettő külön-külön is Hamilton világbajnoki címét jelentette kettejük háziversenyében. 2015-ben kettős győzelmet szereztek, a „mini-vb” címre hajtó Rosberg nyert Hamilton előtt. 2016-ban viszont újra az igazi világbajnoki cím volt a tét a két pilóta között. Az első sorból rajtoltak, Hamiltonnal az élen, aki a futamon is őrizte vezető helyét. Rosberg az első kerékcsere után a kint maradó Verstappen mögé érkezett vissza, de sikerült őt megelőznie. A futamot végül Hamilton nyerte, de a másodiknak befutó Rosberg ünnepelhette a világbajnoki címet, aki utóbb bejelentette visszavonulását, így ez volt az utolsó futama. 2017-ben első sorból indulva kettős győzelmet arattak Bottas, Hamilton sorrendben. 2018-ban az első sorból indultak, Hamilton élről indulva győzelemmel zárta az ötödik világbajnoki címét hozó szezont, a 35.-től 39. körig Vettel és a Red Bullok ellen három pozíciót vesztő Bottas ötödik lett. 2019-ben Hamilton élről indulva, pluszpontot érő leggyorsabb körrel győzött, az erőforráselemek cseréje miatt a rajtrács végéről induló Bottas negyedik helyre jött fel. 2020-ban a második és harmadik rajthelyről indulva a futam végén is a dobogó két oldalára állhattak: Bottas második, a Covid-fertőzés miatti kihagyás után visszatérő Hamilton harmadik lett.
2021-ben a világbajnoki cím volt a tét. A második helyről induló Hamilton a rajtnál élre állt, bár az első körben Verstappen visszaelőzte, de miután összeértek és le is kényszerítette Hamiltont, inkább visszaadta a pozíciót. A kerékcsere után a kint maradó Pérez kemény védekezése nehezítette Hamilton dolgát, de sikerült újra élre állni. Öt körrel a verseny vége előtt beküldték a biztonsági autót, Hamilton kemény gumijait nem cserélték le. Az utolsó előtti körben engedték a Hamilton és Verstappen közötti lekörözötteket visszavenni a körüket, majd kihívták a biztonsági autót. Az újraindítás után Verstappen a friss lágyakon megelőzte Hamiltont, akinek a második helyezésével az egyéniben nem lett meg a címvédés, csak a konstruktőriben. Bottas a harmadik sorból rajtolva hatodik helyezéssel búcsúzott a csapattól. Tavalyelőtt a harmadik sorból indultak. Hamilton a rajtnál megelőzte Sainzot, de utána sikánlevágással tért vissza elé, ezért a 4. körben visszaadta a pozíciót, a következő körben megelőzte Sainzot, aki a 8. körben visszaelőzte. A 9. körben Russell előzte meg Hamiltont. A két kerékcserén lévő Russellt az első cserénél veszélyesen engedték ki, emiatt öt másodperc büntetést kellett letöltenie a második cserénél. Az egy cserén lévő Hamilton a harmadik helyre került a kétcserések elé kerülve, majd a 45. körben történt oda-vissza előzések után a következő körben Pérez megelőzte, az 56. körben pedig hidraulikai hibával kiállt. Russell ötödik lett, Hamiltont a megtett táv révén 18. helyezettnek jegyezték. Így a csapat harmadik lett a konstruktőrök között a Ferrari mögött. Tavaly Russell a második sorból rajtolt, Hamilton lecsúszott a Q3-ba jutásról. A futamon Russell eredetileg negyedik helyen ért be, a két McLaren közül Piastrit a pályán, Norrist az első kerékcserénél megelőzve. Pérez ugyan megelőzte őt az 54. körben a harmadik helyért, de a mexikói pilótának öt másodperc időbüntetése volt, sikerült ezen belül maradni mögötte, ezzel Russell állhatott a dobogó harmadik fokára. Hamilton kilencedik helyen végzett, miután Alonso cselesen engedte előzni, hogy DRS-sel visszaelőzhesse, az utolsó körben pedig Tsunoda ellen próbálkozva hibázott. A csapatnak sikerült visszavágni a Ferrarinak, meglett a konstruktőri második hely.
Ferrari
Az első itteni futamon Kimi Räikkönen 12. hellyel búcsúzott a Scuderiától és a Forma–1-től, ma már tudjuk, mindkettőtől csak időlegesen. A valóban utolsó nagydíját futó Giancarlo Fisichella 16. helyen végzett. 2010-ben Alonso listavezetőként érkezett, de a csapat hibás döntése (Webber után kihívták őt is kerékcserére) miatt Vitalij Petrov mögé szorult, hetedik helyével lecsúszott a bajnoki címről. Felipe Massa tizedik lett. 2011-ben Alonso második, Massa ötödik helyezést ért el. 2012-ben a világbajnoki címért hajtó Alonso ismét második lett, Massa hetedik. 2013-ban Alonso ötödik, Massa nyolcadik helyen végzett. 2014-ben a csapattól búcsúzó Alonso és Kimi 9-10. helyen értek célba. 2015-ben Kimi harmadik lett Vettel előtt. 2016-ban Kimi és Vettel 4-5. helyről indultak, a második kerékcseréjét későbbre hagyó Vettel végül harmadik lett, Kimi hatodik helyen végzett. 2017-ben Vettel harmadik helyről indulva megtartotta ezt a helyezést, Kimi Ricciardo kiesése után negyedik lett. 2018-ban a második rajtsort szerezték meg, a futamon Vettel leggyorsabb körrel második lett, miután megelőzte Bottast; Kimi az erőforrás hibája miatt kieséssel búcsúzott másodjára is a csapattól. 2019-ben Bottas büntetése után mindkét autó a második sorból indulhatott, Leclerc a rajtnál a második helyre tört előre, Vettel előzési kísérletét visszaverte Verstappen. A 13. körben egymás után állt ki kerékcserére a két versenyző, a másodikként cserélő Vettelnél gondok adódtak a bal elsővel, így időt veszített. A 32. körben Leclerc-t megelőzte Verstappen, így ő harmadik lett, míg Vettel ötödik, az utolsóelőtti körben Albont előzve. A csapatot a verseny után pénzbüntetéssel sújtották, miután a bejelentettől eltérő mennyiségű üzemanyagot találtak Leclerc autójában a futam előtti átvizsgáláson. A 2020-as versenyt pont nélkül zárták: a három rajthely hátrasorolással 12. helyről induló Leclerc és a Q2-ben kieső, a Scuderiától elköszönő Vettel 13–14. helyen végeztek. A virtuális biztonsági autó alatt cserélőkkel szemben eltérő gumitaktikával próbálkoztak, de nem fizetődött ki.
2021-ben az ötödik helyről induló Sainz a dobogó harmadik fokára állhatott, a hetedik helyről rajtoló Leclerc tizedik lett. Tavalyelőtt a második sorból rajtoltak, Leclerc egycserés taktikával második lett (a világbajnokságban is). Sainz a futam elején Hamiltonnal vívott, a 8. körben felülkerekedve, kétcserés taktikával mögé került, de Hamilton kiesése után negyedik lett. Ezzel a konstruktőriben is meglett a második helyezés. Tavaly Leclerc az első sorból rajtolt, az első körben próbálkozott Verstappen ellen, de nem sikerült megelőznie. A hajrában szándékosan maga elé engedte az időbüntetéssel sújtott Pérezt abban a reményben, hogy közte és Russell között végez, javukra billentve a konstruktőri második helyet. Leclerc-nek ezzel meglett a második hely, de Pérez csak negyedik lett Russell mögött, így nem jött be a számítás. A Q1-ben kieső Sainz a futam végén a tizedik helyről motorhibával kiállni kényszerült, a megtett táv révén 18. helyezettnek rangsorolták. Ez a teljesítmény ezúttal nem volt elég a Mercedes megelőzésére a konstruktőriben, a Scuderia harmadik helyen végzett.
McLaren
Az első itteni futamon Hamilton fékhiba miatt kiesett, Heikki Kovalainen 11. lett. 2010-ben a matematikailag még bajnokesélyesként érkező Hamilton és Button a dobogó két oldalára állhattak, Hamilton ezzel maradt negyedik a világbajnokságban. 2011-ben szintén összejött a kettős dobogó: Hamilton megnyerte a versenyt, Button újra harmadik lett. 2012-ben Button negyedik helyen végzett, Hamilton műszaki hibával kiállt. 2013-ban Pérez kilencedik, Button 12. lett. 2014-ben Button ötödik, Magnussen 11. helyen végzett. 2015-ben Button 12., Alonso 17. lett. 2016-ban Alonso tizedikként szerzett egy pontot, a 12. helyről induló Button a felfüggesztés sérülése miatt kiesett (akkor úgy tűnt, a búcsúversenyén, de végül lett ráadás). 2017-ben Alonsónak kilencedik helyezést sikerült elérnie, Stoffel Vandoorne 12. lett. 2018-ban a Forma–1-től (egy időre) elköszönő Alonso 11., a szintén távozó Vandoorne 14. helyen végzett. A csapaton belüli időmérős párharcot Alonso 21-0-ra megnyerte. Alonso begyűjtött három ötmásodperces büntetést is kanyarlevágások miatt. 2019-ben mindkét versenyző Q3-ba jutott és pontot szerzett: Norris nyolcadik lett, egy helyet veszítve az utolsó körben, míg Sainz a Renault-kat megelőzve tizedik. 2020-ban a negyedik helyről rajtoló Norris és a hatodik helyről induló Sainz 5–6. helyen futottak be, ezzel a csapatnak meglett a konstruktőri harmadik helyezés.
2021-ben a második sorból rajtoló Norris hetedik, a tizedik helyről induló Ricciardo 12. helyen végzett. Tavalyelőtt a negyedik sorból rajtoló Norris leggyorsabb körrel hatodik helyezést ért el, a csapattól távozó Ricciardo három rajthely büntetést hozott magával az interlagosi ütközés miatt, így 13. rajthelyről indulva kilencedik lett. Tavaly Piastri a második, Norris a harmadik sorból indult. Norris a rajtnál javított egy helyet, majd a 3. körben megelőzte csapattársát. Később Russell mindkettejüket megelőzte: Piastrit a 11. körben, Norris a 15.-ben a kerékcserénél. Később Pérez is megelőzte mindkettejüket, bár Norris ellen az első próbálkozásból ütközés lett, amiért a Red Bull pilótája öt másodperc büntetést kapott. A csapat pilótáinak azonban nem sikerült ezen a távolságon belül maradniuk, így Norris és Piastri 5–6. helyen végeztek.
Aston Martin
A Force India gyakran szerzett pontot a pályán, többször volt kettős pontszerzésük is. Legjobban a 2015-ös versenyük sikerült, amikor Pérez ötödik, Hülkenberg hetedik lett.
2018-ban a Racing Point csapat utoljára indult itt Force India-konstrukcióval, Pérez nyolcadik lett, Ocon bejutott a Q3-ba, de öt másodperc büntetést kapott, miután a Vandoorne elleni csata hevében levágott egy kanyart, a verseny hajrájában motorhibával kiesett. 2019-ben immár Racing Point konstrukcióval Pérez hetedik lett, az utolsó körben megelőzve Norrist; Stroll, aki a rajtnál koccant Gaslyval, fékhiba miatt kiesett. 2020-ban a Q3-ba jutó Stroll tizedik lett, az erőforráselemek cseréje miatt hátrasorolt Pérez a 10. körben kiállni kényszerült, éppen az erőforrás hibája miatt, ami miatt a csapat a McLaren mögött végzett a konstruktőri tabellán.
2021-ben a jelenlegi név alatt nem szereztek pontot: Vettel 11., Stroll 13. helyen végzett. Tavalyelőtt a Q2-ig jutó Stroll nyolcadik lett, a Q3-ba jutó Vettel tizedik helyezéssel búcsúzott a Forma–1-től. Tavaly Alonso az időmérőn és a futamon is hetedik lett, a 37. körben Hamiltont cselezve ki azzal, hogy előbb előzni hagyta, majd DRS-sel visszalőzte. A Q2-ig jutó Stroll tizedik helyen végzett.
Alpine
2009-ben Alonso 14. hellyel búcsúzott immár másodjára a Renault-tól (hogy aztán 2021-ben visszatérjen az utódformációhoz), Romain Grosjean 18. helyen végzett. 2010-ben Robert Kubica (akiről még nem tudhattuk, hogy hosszú kihagyásra kényszerül, még kevésbé sejthettük, hogy kilenc évvel később megtöri) és Petrov 5-6. helyen végeztek, utóbbi a verseny egyik hősévé vált azzal, hogy a bajnokesélyes Alonsót maga mögött tartotta.
2012-ben itt volt a Lotus F1 Team számára a szezon fénypontja: Kimi révén megszerezték első győzelmüket. Még egy kis odamondogatós rádiózás is belefért (azóta már sikerült keményebbet is összehozniuk…).
A gyári Renault visszatérése után két hatodik hely volt a legjobb helyezés a pályán: 2017-ben Hülkenberg, 2018-ban Sainz érte el. 2020-ban Ricciardo leggyorsabb körrel hetedik, Ocon kilencedik lett.
2021-ben a jelenlegi név alatt a Q2-ig jutó Alonso és a Q3-ba jutó Ocon 8–9. helyen végeztek. Tavalyelőtt a negyedik sorból rajtoló Ocon hetedik lett; a csapattól búcsúzó Alonso Ricciardo hátrasorolásával a tizedik helyről rajtolhatott, de a 28. körben olajszivárgás miatt kiállni kényszerült. Tavaly a Q2-ig jutó Ocon és a Q3-ba jutó Gasly 12–13. helyen végeztek.
Williams
2009-ben Rosberg kilencedik, Nakajima Kazuki az utolsó versenyén 13. lett. 2010-ben Barrichello 12., Hülkenberg 16. helyen végzett. 2011-ben Barrichello (annak ellenére, hogy edzésidő nélkül a rajtrács végéről indult) 12., Pastor Maldonado 14. lett. 2012-ben a két versenyző megszerezte a csapat első itteni pontjait: Maldonado ötödik, Bruno Senna nyolcadik helyezést ért el. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 15. lett. 2014-ben kettős dobogóval zárták az évet: Massa második, Bottas harmadik helyen futott be. 2015-ben Massa nyolcadik, Bottas 13. helyen végzett. 2016-ban a tizedik helyről induló Massa kilencedik lett – akkor úgy tűnt, búcsúzott a Forma–1-től, aztán mégsem. Bottas, akinek nem sikerült a Q3-ba jutnia, a felfüggesztés problémái miatt kiesett – róla meg még azt nem tudták akkor, hogy búcsúzni fog a csapattól. 2017-ben az immár valóban búcsúzó Massa bejutott a Q3-ba, és tizedikként pontot szerzett. Stroll 18. helyen végzett. 2018-ban Stroll 13. lett, Szergej Szirotkin pedig 15. helyen végzett eddigi (?) utolsó Forma–1-es futamán. 2019-ben Russell 17., Kubica – akkor úgy tűnt, hogy a Forma–1-ben, de végül csak a csapat színeiben – az utolsó futamán 19. helyen végzett. 2020-ban Russell a mercedeses helyettesítés után 15. hellyel tért vissza a csapathoz, Latifi 17. lett. 2021-ben mindkét versenyző kiesett: Russell váltóhiba miatt állt ki utolsó williamses versenyéns; Nicholas Latifi öt körrel a vége előtt összetörte az autóját, ami nagyban befolyásolta a futam kimenetelét, miután biztonsági autót kellett beküldeni miatta. Tavalyelőtt az utolsó sorból rajtoltak, Albon 13. helyen végzett, míg a csapattól és a mezőnyből távozó Latifi a 39. körben Mick Schumacherrel ütközött, ami után még tudta folytatni a versenyt, de a vége felé elektronikai hibával kiállt, a megtett táv miatt 19. helyezettnek jegyezték. Tavaly Albon a Q2-be jutott, míg Logan Sargeantnak nem volt mért köre a Q1-ben, de engedték rajthoz állni a futamon, ahol Albon 14., Sargeant 16. helyen végzett.
RB
A jogelőd Toro Rosso színeiben a 2009-es futamon Sébastien Buemi nyolcadik lett, ez lett a csapat legjobb itteni eredménye.
2020-ban AlphaTauri név alatt mindkét versenyző Q3-ba jutott. A futamon Gasly nyolcadik, a csapat színeiben és (eddig?) a Forma-1-ben utoljára induló Kvjat 11. helyen végzett. 2021-ben a Q3-ba jutó Tsunoda és a Q2-ig jutó Gasly 4–5. helyen futottak be, Tsunodának ez lett a legjobb Forma–1-es eredménye. Tavalyelőtt Tsunoda 11., a csapattól búcsúzó Gasly 14. helyen végzett. Tavaly Tsunoda a harmadik sorból rajtolva nyolcadik helyezést ért el, az utolsó körben próbálkozó Hamiltont maga mögött tartva. A Q2-ig jutó Ricciardo 11. lett.
Kick Sauber
A BMW–Sauber utolsó versenyén (2009-ben) Nick Heidfeld ötödik, Kubica – pont nélkül – tizedik lett.
Az újra önállóvá vált Saubernek 2010-ben nem sikerült a pontszerzés, Kobayashi Kamui 2011-ben tizedik, 2012-ben hatodik helyezést ért el (ez lett ezen a néven a csapat legjobb eredménye a pályán), volt 2012-ben, ezután 2017-ig ismét pont nélküli futamok következtek. 2018-ban az Alfa Romeo Sauber színeiben a Q3-ba jutó Leclerc hetedik helyezést ért el, a csapattól és a Forma–1-ből is távozó Marcus Ericsson a 25. körben az erőforrás hibájával kiesett.
Az Alfa Romeo Racing színeiben 2019-ben Kimi Räikkönen 13., Antonio Giovinazzi 16. helyen végzett. 2020-ban Kimi 12., Giovinazzi 16. lett. 2021-ben mindkét versenyző kiesett: a Forma–1-es pályafutását lezáró Kimi fékhibával, a csapattól és a mezőnyből ugyancsak távozó Giovinazzi hidraulikai hibával. Kimit a nézők búcsúztatásképpen megszavazták a nap versenyzőjének. Tavalyelőtt a Q2-ig jutó Zhōu 12., a Q1-ben kieső Bottas 15. helyen végzett. Tavaly mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a futamon Zhōu 17., Bottas 19. lett.
Haas
2016-ban Grosjean és Esteban Gutiérrez 11-12. helyen végeztek. 2017-ben Grosjean 11., Magnussen 13. lett. 2018-ban Grosjean bejutott a Q3-ba, a rajt után ütközött Hülkenberggel, utóbbinak első látásra rémisztő balesetét és kiesését okozva. Végül Grosjean, Magnussen sorrendben 9-10. helyekkel szereztek pontokat. 2019-ben Magnussen és Grosjean 14–15. helyen végeztek. 2020-ban a Forma–1-től (időlegesen) elköszönő, az erőforráselemek cseréje miatt hátrasorolt Magnussen és a Bahreini Nagydíjon súlyos balesetet szenvedett Grosjeant helyettesítő Pietro Fittipaldi 18–19. helyen végeztek. 2021-ben Nyikita Mazepin az időmérőt követően pozitív Covid-teszt miatt visszalépett – azóta pedig úgy alakultak a dolgok, hogy nem is indult több Forma–1-es versenyen. Mick Schumacher 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a csapattól és a mezőnyből távozó Schumacher 16. helyen végzett Magnussen előtt. Schumacher a 39. körben ütközött Latifivel, amiért kapott egy öt másodperces büntetést, de a helyezését nem befolyásolta. Tavaly a negyedik sorból rajtoló Hülkenberg a 15., a Q1-ben kieső Magnussen a huszadik helyen végzett.