Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/16.

Orosz Nagydíj, Szocsi

2018. szeptember 28. - F1 Hierro

Az Orosz Nagydíj négy éve szerepel a versenynaptárban. Kezdetben őszi futamként rendezték, majd az elmúlt két évben átkerült tavaszra, az európai szakasz nyitányának, idén visszakerült korábbi helyére. A listavezető és címvédő Lewis Hamilton eddig a legsikeresebb a futamon, két győzelmével. Tavaly viszont csapattársa, Valtteri Bottas nyert, méghozzá Forma-1-es pályafutása során először, így kedves lehet neki ez a helyszín, ahol már korábban is állt dobogón, még Williamsszel. A Ferrari pilótái, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen viszont még csak a dobogóig jutottak, de Orosz Nagydíjat még nem nyertek, pedig Vettelnek egyre inkább égető szüksége van győzelmekre, ha meg akarja menteni világbajnoki esélyeit. A pálya hősei között említhető még Sergio Pérez, aki három éve állt a pódiumon, bár ehhez kellett a két finn versenyző kakaskodása. A korábbiakhoz hasonlóan idén is lesz hazai pilóta a versenyen, de ezúttal nem Danyiil Kvjat, hanem Szergerj Szirotkin, aki eddig GP2-ben és pénteki első szabadedzéseken vezethetett versenyautót a pályán.

Hamilton

2014-ben élről indulva, különösebb nehézség nélkül nyerte meg a futamot, 2015-ben  sikerült ismételnie. Tavalyelőtt viszont az időmérőn problémái támadtak az ERS-szel, a Q3-ba még be jutott, de azon részt venni már nem tudott, így tizedik helyről indult. A futamon sikerült megúsznia az első körös csetepatét, majd a két finn versenyzőt megelőzve feljött a második helyre. Tavaly első alkalommal nem volt dobogós a futamon, negyedik helyről rajtolva a futamon is ezt a helyezést ért el.

Vandoorne

2014-ben és 2015-ben a GP2-ben versenyzett Szocsiban, 2×2 futamon két dobogós helyezést ért el: 2014-ben a sprinten lett második, 2015-ben a hosszú futamon harmadik.

A tavalyi Orosz Nagydíjon 15 rajthely büntetést kapott motorelemek cseréje miatt (gyakorlatilag három hellyel került hátrébb). Az utolsó rajtkockából indulva 14. helyen végzett.

Ricciardo

2014-ben hetedik lett, megelőzte a csapattárs Vettelt, akire a verseny elején még panaszkodott, hogy „feltartja” (azaz nem adta magát könnyen). 2015-ben a felfüggesztés sérülésével kiesett, 15. helyezettnek könyvelték el. Tavalyelőtt a rajt után belekeveredett a Danyiil Kvjat által okozott ütközéssorozatba, Vettellel és Pérezzel is összeérve. Tovább tudott menni, de a pontot nem érő 11. helyen végzett. Tavaly fékhibával kiesett.

Vettel

2014-ben Red Bull-lal nyolcadik helyen végzett akkori csapattársa, Ricciardo mögött. 2015-ben Ferrarival második lett. Sainz balesete után a maradványok eltakarításakor kis híján elgázolta az utóbb „bátor orosz”-ként emlegetett pályabírót. Tavalyelőtt nem túl szerencsésen alakult a versenye. Már az időmérőn kezdődtek a gondok, váltót kellett cserélni az autójában, így öthelyes hátrasorolással a hetedik rajtkockából indulhatott. A rajt után pedig kétszer is ütközött Kvjattal, az első után defektet kapott és Ricciardóval is ütközött, a második után pedig a gumifalban véget ért a futama. Tavaly pole-ból indult, de már a rajt után elvesztette az éllovas pozíciót. A futam vége felé megközelítette Bottast, de lekörözöttektől is akadályoztatva megelőznie nem sikerült, így második lett.

Räikkönen

2014-ben kilencedik helyen végzett. 2015-ben dobogóért küzdött, de végül a verseny negatív hősévé vált: kiütötte Bottast, visszaesett ötödik helyre, de az ütközésért 30 másodperc büntetést kapott, amivel hivatalosan nyolcadik lett. Tavalyelőtt viszont a rázósabb esetekből kimaradva sikerült dobogóra állnia harmadik helyezettként. Tavaly második rajthelyről indulva megismételte a harmadik helyezést, miután csapattársához hasonlóan őt is lerajtolta Bottas.

Grosjean

Lotusszal 2014-ben a 17. helyen végzett, 2015-ben falnak ütközve ért véget a versenye. Tavalyelőtt a Haas színeiben nyolcadik helyezést ért el. Tavaly a rajt után ütközött Jolyon Palmerrel, és kiesett, ami miatt biztonsági autót kellett beküldeni.

Ericsson

2014-ben utolsó célba érkezőként két kör hátránnyal 19. lett. Egyúttal ez volt utolsó versenye a Caterham színeiben. 2015-ben a Sauber pilótájaként Hülkenberggel ütközött a rajtnál, így véget ért a futama, és be kellett küldeni miatta a safety cart. Tavalyelőtt 14., tavaly 15. helyen végzett.

Gasly

2014-ben és 2015-ben a GP2-ben indult a pályán. 2014-ben mindkét futamon 11. helyen végzett, 2015-ben második lett a főfutamon és ötödik a sprinten.

Pérez

2014-ben tizedik lett. 2015-ben Bottas és Kimi ütközését követően minden értelemben ő lett a nevető harmadik a verseny végén. Tavalyelőtt a rajt után ő is belekeveredett a második kanyarbeli karambolba, ami után bokszkiállásra kényszerült, de végül sikerült pontszerzőként, kilencedik helyen befutnia. Tavaly kilencedik helyről indulva hatodik helyezést ért el.

Alonso

2014-ben Ferrarival hatodik lett. 2015-ben McLaren–Hondával az erőforrás elemeinek cseréje miatt összesen 35 (!) rajthelyes büntetéssel indult (amit persze nem kivitelezhettek teljes mértékben…), innen felzárkózva tizediknek futott be, de pályaelhagyásért öt másodperc büntetést kapott, ez egy helyezésbe és a pontszerzésébe került. Tavalyelőtt az autójával nagyon is jónak mondható hatodik helyezést sikerült elérnie. Tavaly váltóhiba miatt leállt az autója a felvezető körben, így azt meg kellett ismételni, de már nélküle.

Leclerc

Először versenyezhet Szocsiban.

Stroll

Tavaly 11. helyen végzett, ez volt az első olyan futama, amin célba ért.

Magnussen

2014-ben McLaren–Mercdesszel ötödik helyezést ért el. Tavalyelőtt Renault-val hetedik lett, ami új csapata színeiben első pontszerzése volt. Tavaly a Haas pilótájaként 13. helyen végzett.

Hülkenberg

2014-ben váltócsere miatt öt rajthely büntetéssel a 17. helyről indult, a verseny során a 12. helyre tudott feljönni. 2015-ben a rajt után ütközött Ericssonnal, mindketten kiestek. Tavalyelőtt sem járt jobban: a második kanyarban az Esteban Gutiérrez által okozott ütközésnek esett áldozatul, szintén véget ért a versenye. Tavaly Renault-val nyolcadik helyről rajtolt, a futamon is ezt helyezést érte el.

Hartley

Először versenyezhet Szocsiban.

Ocon

A 2015-ös GP3-as hétvége mindkét futamán második helyezést ért el.

A tavalyi Orosz Nagydíjon tizedik helyről rajtolva hetedik lett.

Verstappen

2015-ben Toro Rossóval Alonso büntetése után tizedikként pontot szerzett. Tavalyelőtt motorhiba miatt a hatodik helyről kiállni kényszerült – akkor még nem tudta, hogy utoljára indult az akkori csapata színeiben… Tavaly a Red Bull színeiben hetedik helyről indulva ötödik lett.

Szirotkin

Az első Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Sauber tesztpilótájaként részt vehetett, ez volt első Forma–1-es hétvégéje.

2015-ben a GP2-ben versenyezhetett hazai pályán, a főfutamon negyedik helyezést ért el, a sprinten viszont csak 21. lett.

Az elmúlt két évben ismét pénteki tesztpilótaként lehetett a nagydíjhétvége részese, ezúttal a Renault színeiben.

Sainz

2015-ben Toro Rossóval a harmadik szabadedzésen balesetet szenvedett, így bizonytalan volt a rajthoz állása, de végül engedték indulni a futamon, de fékhiba miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt a 12. helyen végzett. Tavaly három rajthely büntetést hozott magával a bahreini ütközéséért, a futamon tizedik lett.

Bottas

2014-ben Williamsszel a harmadik helyről rajtolt, a futamon is ezt a helyezést érte el, leggyorsabb kört futva. 2015-ben is esélye volt a dobogóra, de az utolsó körben ütközött Kimivel és kiesett, 12. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt ugyancsak a dobogóért harcolt Kimivel és Hamiltonnal, de végül negyedik helyen zárta a versenyt. Tavaly a Mercedes színeiben harmadik helyről indulva élre tört a rajt után, és szerezte első nagydíjgyőzelmét.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr4814268293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása