Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/19.

Mexikói Nagydíj, Mexikóváros

2018. október 28. - F1 Hierro

 A Mexikói Nagydíj három év került vissza a versenynaptárba, azóta három különböző győztese volt a futamnak: a már visszavonult Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Max Verstappen.

Tavaly Hamilton ugyan csak kilencedik lett a futamon, de a negyedik világbajnoki címének örülhetett. Idén jó esély kínálkozik, hogy ugyancsak itt ünnepelje az ötödiket. Sebastian Vettel viszont győzelmi kényszerben versenyezhet, miközben lehet, hogy az sem lesz elég...

Hamilton

A 2015-ös futamra már friss háromszoros világbajnokként érkezett, első sorból rajtolva második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. Tavalyelőtt élről indult, bár a rajtnál elfékezte magát, meg tudta tartani a pozícióját, és végül megnyerte a futamot. Tavaly harmadik helyről indulva a rajt után Vettellel koccanva defektet kapott, a mezőny végéről kellett visszazárkóznia. Végül feljött a kilencedik helyre, amiért három körrel a végre előtt Alonsóval kellett csatáznia, és ez is elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa a negyedik világbajnoki címet.

Vandoorne

Tavaly 35 rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, az utolsó előtti rajtkockából indulva 12. helyen végzett.

Ricciardo

2015-ben az időmérőn és a futamon is az ötödik helyen végzett, átvészelve a rajt utáni ütközést Vettellel. Tavalyelőtt negyedik helyről indulva ötödik helyen futott be, de végül harmadik helyezettnek könyvelték el, miután Verstappent és Vettelt is megbüntették. Tavaly hetedik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt húsz rajthely büntetést kapott, a 16. helyről indulhatott. A futamot a turbó problémái miatt fel kellett adnia.

Vettel

2015-ben a rajt után ütközött Ricciardóval, ami miatt defektet kapott és visszaesett a mezőny végére. Innen sikerült felzárkóznia, de később kicsúszott és véget ért a versenye, be kellett küldeni a safety cart is miatta. Tavalyelőtt hetedik helyről indult. Innen feljött negyediknek Verstappen mögé, aki csak kanyarlevágással tudta tartani a pozícióját, amit a verseny végéig nem adott át (ehhez volt is egy két szava Vettelnek a versenyigazgatóság felé…). Verstappen mögé beragava már Ricciardóval szemben is védekeznie kellett, ami közben szabálytalanul váltott irányt. Így a leintés után volt egy kis káosz, hányadik helyen is végzett: miután öt másodperccel megbüntették Verstappent, felállhatott a dobogó harmadik fokára, de utána őrá is kiszabtak egy tíz másodpercest, így hivatalosan ötödik lett. Tavaly élről indult, de a rajt után elvesztette a vezető helyet, Verstappenel és Hamiltonnal koccanva megsérült az első szárnya, emiatt ki kellett állni a boxutcába. A futam végére a negyedik helyre zárkózott vissza, ami kevésnek bizonyult a bajnoki esélyei életben tartására.

Räikkönen

2015-ben különböző cserék miatt annyi rajtbüntetést szedett össze, hogy az utolsó előtti helyről kellett rajtolnia. A futamon ütközött Bottasszal, ami után kitört a jobb hátsó kereke és kiesett. Tavalyelőtt hatodik helyről indult, bár a futamon egy időre visszaesett, végül Hülkenberget megelőzve visszaszerezte a hatodik helyezést. Tavaly ötödik helyről indulva a dobogó harmadik fokára állhatott.

Grosjean

2015-ben a Lotus színeiben tizedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a Haas pilótájaként a parc fermé szabályok megsértése miatt boxutcából rajtolt, a futamon huszadik helyen végzett. Tavaly 19. lett az időmérőn, de a hátrasorolások miatt négy hellyel előrébb indulhatott. A futamon két kör hátránnyal, utolsó célba érkezőként 15. helyen végzett.

Ericsson

2015-ben a 12. lett. Tavalyelőtt a rajt utáni ütközésbe keveredett, de folytatni tudta a versenyt, az első körben felrakott közepes gumikkal végigmenve 11. helyen végzett. Tavaly 16. lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt a 12. rajtkockából indulhatott. A futamon motorhiba miatt kiesett.

Gasly

Tavaly a kihagyott austini futam után tért vissza a mezőnybe. Az időmérőn nem sikerült mért kört mennie, de engedték rajthoz állni. Kapott egy húszhelyes büntetést az erőforráselemek cseréje miatt, de már nem volt hová hátrasorolni. A futamon 13. lett.

Pérez

Bár hazai versenyző, korábbról csak minimális tapasztalata volt a pályáról: az A1 GP 2006/2007-es szezonjában járt itt, de nem ő állt rajthoz a futamon, csupán az edzésen vett részt.

A 2015-ös futamon nyolcadik lett. Tavalyelőtt a kilencedik helyért üldözte Felipe Massát, de egyetlen előzési kísérlete sikertelen maradt, így tizedik helyen végzett. Tavaly tizedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon hetedik helyezést ért el.

Alonso

2015-ben több rajtbüntetéssel a 18. helyről indult (16. helyett), az erőforrás hibája miatt az első körben ki kellett állnia. Tavalyelőtt 13. helyen végzett. Tavaly húsz rajthellyel sorolták hátra az elhasznált erőforráselemek miatt, így 14. helyett 18. rajthelyről indult, tizedikként sikerült pontot szereznie.

Leclerc

A tavalyi hétvégén a Sauber tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

Stroll

Tavaly 11. helyről indulva (egy helyet nyerve a hátrasorolásokon) hatodik helyezést ért el.

Magnussen

Tavalyelőtt Renault-val 17. helyen végzett. Tavaly a Haas pilótájaként 18. lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt négy hellyel előrébb indulhatott, nyolcadikként sikerült pontokat szereznie.

Hülkenberg

Force Indiával 2015-ben hetedik lett, a csapattárs Pérez előtt. Tavalyelőtt a Ferrarik előtt ötödik helyről indult, a futamon sokáig hatodik helyen állt, amikor Kimi előzési kísérlete közben megpördült, így végül megismételte előző évi helyezését (de ezúttal is felülmúlta a hazai kedvencet). Tavaly Renault-val nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások révén egy hellyel előrébb indulhatott, de a futamon az erőforrás hibája miatt kiesett.

Hartley

Az előző két évben megnyerte a WEC Mexikói 6 órás versenyét, tavalyelőtt Timo Bernhard és Mark Webber, tavaly Bernhard és a honfitárs Earl Bamber váltótársaként.

Tavaly már a Forma–1-es nagydíjon is indult a pályán, 13. lett az időmérőn, de az (elődei által) elhasznált erőforráselemek miatt húsz rajthely büntetést kapott, ami gyakorlatilag négy hely hátrasorolást jelentett. A futamot motorhiba miatt feladta.

Ocon

Tavalyelőtt Manorral utolsó célba érkezőként 21. helyen végzett. Tavaly a Force India színeiben a hatodik rajthelyet szerezte meg, a futamon ötödik helyezést ért el.

Verstappen

2015-ben Toro Rossóval kilencedik helyen végzett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben harmadik helyről indult. A futamon több vitatott esete volt. A rajt után kiszorította Nico Rosberget, bár megelőzni nem tudta. Később is üldözte a németet, de egyetlen előzési kísérlete végén Rosberg megvédte a pozíciót. Ezután egyre inkább leszakadt tőle, és hátrafelé kellett figyelnie Vettelre és Ricciardóra. A harmadik helyet csak kanyarlevágással tudta megtartani, de nem adta át Vettelnek a pozíciót, inkább feltartotta, hogy Ricciardo megközelíthesse. A leintés után már készült az eredményhirdetésre harmadikként, de öt másodperc büntetést kapott (deja vu…). Így átmenetileg ötödiknek számított, de végül a tíz másodpercre büntetett Vettel előtt hivatalosan negyedik lett. Tavaly a második helyről indulva a rajtnál élre állt,  megnyerte a futamot.

Szirotkin

Első mexikói versenye lesz.

Sainz

Toro Rossóval 2015-ben 13., tavalyelőtt tizedik helyről rajtolva öt másodperc büntetéssel 16. helyen végzett. Tavaly Renault-val kilencedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott, a kormánymű problémái miatt kiesett.

Bottas

A Williams színeiben 2015-ben a dobogó harmadik fokára állhatott a két Mercedes-pilóta mellett, a Kimivel való ütközést is átvészelve. Tavalyelőtt nyolcadik helyről indult, bár a futamon Massa mögé került, a friss gumikon gyorsabb volt csapattársánál, aki maga elé engedte, így a végén is meglett a nyolcadik helyezés. Tavaly Mercedesszel negyedik helyről rajtolva második helyezést ért el.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9314328185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása