Immár tizedik alkalommal látogat a világbajnokság mezőnye az emirátusokba. A sajátos módon nappal kezdődő és éjszaka végződő futam rendre a versenynaptár vége felé kapott helyet, gyakorta zárófutamként. Ebből következően vagy késhegyre menő döntő csata zajlott a pályán, vagy különösebb téttel nem bíró levezetés. Előbbivel kapcsolatban kellemes emléke lehet Sebastian Vettelnek, bosszantó Fernando Alonsónak, míg Lewis Hamiltonnak ilyen is, olyan is jutott. Idén viszont Hamilton már világbajnokként érkezett a versenyre, amit három alkalommal sikerült megnyernie, holtversenyben Vettellel. Rajtuk kívül a két finn versenyző nyert még Abu-Dhabiban: Kimi Räikkönen 2012-ben, visszatérése után először, tavaly pedig Valtteri Bottas. Utóbbi számára azért is lehet fontos a győzelem, hogy a világbajnok csapattársaként ne zárja nyeretlenül az évet, és szerencsés esetben még a vb-dobogót is elcsípheti honfitársa elől.
A zárófutam többek számára a búcsúról is szól, akár a csapatuktól, vagy magától a Forma-1 mezőnyétől. A legnagyobb távozónak mindenképpen a kétszeres világbajnok Alonso tekinthető, akinél ez aligha győzelemmel fog történni, de az előző két évhez hasonlóan egy tisztes pontszerzésben talán reménykedhet.
Hamilton
A 2009-es futamon McLaren–Mercedesszel élről indult, de fékhiba miatt kiesett. 2010-ben minimális matematikai esélye volt a világbajnoki címre, de egy percig sem állt úgy a futam, hogy ez realizálódhatott volna. A versenyen második lett. 2011-ben megnyerte a futamot. 2012-ben újra pole pozíciót szerzett, de a benzinnyomás problémái miatt fel kellett adnia a versenyt. 2013-ban Mercedesszel hetedik lett. 2014-ben bajnokesélyesként érkezett a zárófutamra, és minden úgy alakult, hogy neki kedvezzen: a csapattárs Nico Rosberg nullázott, míg ő maga megnyerte a futamot és ezzel második világbajnoki címét. A 2015-ös futamnak már nem volt tétje számára, belefért a második hely Rosberg mögött. Tavalyelőtt viszont újra a bajnoki címért hajtott, amiért meg is tette a magáét: az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, a futamon pedig maga mögött tartotta csapattársát, akitől igyekezett DRS távolságon kívül maradni, a pálya többi részén viszont lassabb tempóval próbálta őt visszafogni, abban a reményben, hogy az üldözők kettejük közé férkőznek. A futamot végül megnyerte, de Rosberg maradt mögötte a második, így a világbajnoki cím elúszott. Tavaly már világbajnokként érkezett, az első sorból indulva Bottas mögött másodikként zárta a szezont.
Vandoorne
A GP2-ben 2014-ben és 2015-ben is megnyerte a hosszú futamot. A sprinten 2014-ben ötödik lett, 2015-öst az elsőkörös karambol után lefújták és nem indították újra, az elégtelen versenytáv miatt nem értékelték.
Tavaly 12. helyen végzett.
Ricciardo
2011-ben a HRT generátorának hibája miatt feladni kényszerült a versenyt. Toro Rossóval 2012-ben tizedik, 2013-ban 16. lett. Red Bull-lal 2014-ben negyedik helyezést ért el, leggyorsabb kört futva. 2015-ben hatodik helyen végzett. Tavalyelőtt a harmadik rajtkockából indulhatott, de a futamon a kevésbé kedvező boxtaktika miatt ötödik lett. Tavaly negyedik helyről indult, de a 21. körben hidraulikai hibával kiesett.
Vettel
A Red Bull színeiben ő nyerte az első két itteni futamot. 2009-ben a világbajnokság második helyét szerezte meg, de a 2010-es győzelme volt igazán emlékezetes: a csapattárs Mark Webber és Alonso helyezésével együtt az első világbajnoki címet jelentette. 2011-ben viszont itt volt az év egyetlen versenye, ahol kiesett, defekt miatt. 2012-ben az időmérő végén adódtak gondok: nem maradt elég benzine, ezért megfosztották harmadik rajthelyétől, a rajtrács végéről kellett volna indulnia. Csapata inkább változtatott a beállításokon, emiatt a boxutcából rajtolhatott. A futamon sikerült feljönnie a harmadik helyre, amivel őrizte előnyét a világbajnokság élén. 2013-ban már világbajnokként érkezve behúzta ezt a futamot is, három győzelmével eddig uralja a pályát (2016 óta már csak társrekorderként). 2014-ben nyolcadik helyen végzett utolsó Red Bull-os versenyén. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. Tavalyelőtt ötödik helyről indult, de a második etap elnyújtása jó húzásnak bizonyult, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly harmadik helyről rajtolva megismételte harmadik helyezését.
Räikkönen
2009-ben 12. lett, mielőtt – időlegesen – elhagyta a Ferrarit és a Forma–1-et. 2012-ben itt szerezte visszatérése utáni első győzelmét, ami egyúttal a Lotus (mármint Lotus F1 Team) első diadalát is jelentette. A 2013-as futama viszont nem túl szerencsésen alakult. Miután a Lotus fenéklemeze nem felelt meg a vizsgálaton, elvették az edzésidejét és a rajtrács végéről kellett indulnia, ott pedig ütközött Giedo van der Gardéval és feladni kényszerült a versenyt. 2014-ben újra a Ferrari színeiben tizedik helyen végzett. 2015-ben a dobogó harmadik fokára állhatott a két Mercedes mögött és csapattársa előtt befutva. Tavalyelőtt negyedik helyről indult, a futamon a kedvezőtlenebb boxstratégia után hatodik lett. Tavaly ötödik helyről rajtolva negyedik helyen zárta a futamot és a szezont is.
Grosjean
2009-ben Renault-val utolsó célba érkezőként 18. lett, ezután három évet kellett várnia, hogy újra Forma–1-ben versenyezhessen.
2010-ben a GP2-ben hatodik lett a hosszú futamon és harmadik a sprinten. 2011-ben a GP2 Asiában a főversenyen második helyezést ért el; a Forma–1-es hétvégén pedig a Lotus Renault GP pénteki tesztpilótája volt.
2012-ben Lotusszal újra rajthoz állt a futamon, de Pérezzel és Webberrel ütközve kiesett. 2013-ban negyedik helyezést ért el. 2014-ben 13. helyen végzett. 2015-ben nyolcadik lett. A Haas pilótájaként az utóbbi két évben egyaránt 11. helyen végzett.
Ericsson
A GP2 Asiában a 2009/2010-es szezonban 2×2 futamon indult a pályán, valamint 2010-ben egy hétvégén a „sima” GP2-ben, de pontot nem szerzett. 2011-ben viszont az Asia szériában sikerült a hosszú futamon negyedik, a sprinten harmadik helyezést elérnie. 2013-ban a GP2 záró hétvégéjén harmadik lett a főfutamon és hatodik a sprinten.
A 2014-es versenyen nem vett részt, mert bár a Caterham két verseny kihagyás után – utoljára – rajthoz állt, időközben szerződést bontott velük. Sauberrel 2015-ben 14., tavalyelőtt 15., tavaly 17. helyen végzett.
Gasly
2014-től 2016-ig a GP2 szezonzáróján vett részt a pályán 3×2 futamon (bár a 2015-ös sprintet lefújták). 2016-ban megnyerte a hosszú futamot, 2015-ben ötödik lett rajta.
A tavalyi nagydíjon 16. helyen végzett, a 17. körben volt egy megpördülése.
Pérez
A GP2 Asia 2009/2010-es szezonjának második hétvégéjén részt vett, a sprintfutamon negyedik lett. A 2010-es GP2-es idény záró hétvégéjén a hosszú futamot megnyerte.
A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 11. helyen végzett. 2012-ben ütközött Grosjeannal, aki emiatt Webberrel együtt kiesett. A manőverért 10 másodperces büntetést kapott, ami után 15. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedik lett. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben ötödik helyezést ért el. Tavalyelőtt az időmérőn és a futamon is nyolcadik helyen végzett. Tavaly nyolcadik helyről indulva hetedik lett.
Alonso
2009-ben utolsó Renault-s versenyén 14. helyen ért célba. 2010-ben Ferrarival a világbajnokság éllovasaként érkezett a szezonzáróra, azonban egy elhibázott taktikai húzás után (rögtön Webbert követve kiállt kereket cserélni) Vitalij Petrov mögött találta magát, akit végig hiába próbált megelőzni. Hetedik helyezésével a bajnoki cím elúszott. A következő két évben egyaránt második lett. 2013-ban ötödik, 2014-ben kilencedik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával 17. lett. Tavalyelőtt bejutott a Q3-ba, kilencedik helyről rajtolt, a futamon tizedikként pontot szerzett. Tavaly ugyan épphogy lemaradt a Q3-ról, de a futamon kilencedik helyezést ért el, megelőzve a búcsúzó Felipe Massát. Idén 15. helyről rajtolva várhatja a búcsúversenyét.
Leclerc
Tavalyelőtt a GP3-ban nem sikerült pontot szereznie, a hosszú futamon kiesett, a sprinten kilencedik lett. Tavaly a Forma–2-ben a főfutamon elért második hellyel és a sprint megnyerésével ünnepelhette a bajnoki címet.
Stroll
Tavaly utolsó célba érkezőként 18. helyen végzett.
Magnussen
2014-ben McLaren–Mercedesszel 11. helyen végzett. Tavalyelőtt a Renault felfüggesztésének sérülése miatt kiállni kényszerült. Tavaly a Haas színeiben a rajt után megpördült, végül 13. lett.
Hülkenberg
2010-ben Williamsszel 16. helyen végzett. Ezután 2012-ben indult újra a versenyen, Force Indiával a rajt után kiesett, miután ütközött Bruno Sennával. 2013-ban Sauberrel 14 helyen végzett. 2014-ben újra a Force India színeiben hatodik, 2015-ben és tavalyelőtt egyaránt hetedik helyezést ért el. Tavaly Renault-val hetedik lett az időmérőn. A futamon Ricciardo kiesése után a hatodik helyen állt, amikor kanyarlevágásért öt másodperc büntetést kapott. Ezt a tervezett kerékcsernél letöltötte, de nehézségek támadtak az egyik kereke eltávolításánál, így 11. helyre esett vissza, ahonnan azonban visszaküzdötte magát a hatodik helyre.
Hartley
A GP2-ben 2010-ben hatodik lett a sprinten.
A tavalyi időmérő után tíz rajthely büntetést kapott erőforráselemek cseréje miatt, de nem számított, mert amúgy is utolsó lett az időmérőn. A futamon 15. helyen végzett.
Ocon
2014-ben a Lotus pénteki tesztpilótájaként itt volt az első Forma–1-es hétvégéje.
2015-ben a GP3-ban negyedik lett a hosszú futamon és harmadik a sprinten.
A tavalyelőtti Forma–1-es futamon Manorral 13. helyen végzett. Tavaly Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik helyezést ért el.
Verstappen
Toro Rossóval 2015-ben a 16. helyen végzett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben hatodik helyről indult. A rajt után Hülkenberggel koccanva visszaesett a mezőny végére, de egy kerékcserés taktikával előrébb jött, sikerült Rosberg elé is kerülnie, aki azonban megelőzte. Végül negyedik helyezést ért el. Tavaly hatodik helyről indulva ötödik lett.
Szirotkin
A GP2-ben 2015-ben és 2016-ban indult a pályán, a tavalyelőtti főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett.
Sainz
2013-ban a GP3 záró hétvégéjén a hosszú futamon kizárták, a sprinten 18. helyen végzett.
A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval 11. lett. Tavalyelőtt a Jolyon Palmerrel történt ütközésben megsérült az autója, így fel kellett adnia a futamot. Tavaly Renault-val kiállt, miután a kerékcserénél túl lazán rögzítették az egyik kerekét.
Bottas
A 2012-bes hétvégén a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott csapattársa mögött. 2015-ben mindössze 13. helyen végzett. Tavalyelőtt a felfüggesztés sérülésével kiesett. Tavaly a Mercedes színeiben mesterhármassal nyerte a futamot.