Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző X/2.

Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda

2024. március 07. - F1 Hierro

A Szaúd-arábiai Nagydíjat első alkalommal a Mercedes nyerte, az elmúlt két évben pedig a Red Bull Racing. A tavalyi ráadásul kettős győzelem volt, igaz, nem a megszokott felállásban, hanem Sergio Pérez nyert, igaz, Max Verstappennek a problémás időmérő után a 15. rajthelyről kellett felzárkóznia.

Tehát az előzmény mind a tavalyi itteni futamon, mind a múlt heti versenyen a Red Bull kettős győzelme: lesz valakinek esélye ellenük?

Red Bull

Három éve Verstappen a harmadik helyről indulhatott a Q3 végén elkövetett hibája után. Pérez ötödik lett az időmérőn. A biztonsági autó alatt Verstappent nem hozták ki kerékcserére, ezzel élre állt, az ezt követő piros zászlónak köszönhetően időveszteség nélkül cserélhetett kereket. Az újraindításnál élre állt, de ekkor Pérez megpördült és összetörte az autóját, emiatt is jött a második piros zászló. Verstappen előzését pedig szabálytalannak találták, így a harmadik helyre sorolták az újrakezdésnél. Az újrarajtolás után Verstappen ismét átvette a vezetést. Amikor a 37. körben Hamilton próbálta előzni, mindketten lesodródtak, Verstappen ezzel is növelte az előnyét (öt másodpercet kapott később érte). A pozíció visszaadására szólították fel, amit a következő körben próbált megtenni, de Hamilton nekiment a lelassító Verstappennek (emiatt később jött egy tíz másodperces büntetés is a holland pilótának, de nem befolyásolta a helyezését). A 42. körben Verstappen elengedte Hamiltont, de rögtön vissza is előzte. A 43. körben megtörtént Hamiltonnak sikerült az előzés, Verstappen második lett, ezzel a zárófutam előtt pontegyenlőség alakult ki közte és Hamilton között. Tavalyelőtt Pérez az első pole pozícióját szerezte meg, míg Verstappen a második sorból rajtolt. A biztonsági autós fázis rosszkor jött Péreznek, mivel nem sokkal előtte kereket cserélt, így pozíciókat vesztett, ráadásul a kerékcseréről visszatérő Sainzot szabálytalanul megelőzte, így neki is vissza kellett adnia a harmadik helyet. Verstappen viszont a második helyre került, és üldözőbe vette Leclerc-t, akit parázs csata után három körrel a futam vége előtt megelőzött, így megnyerte a futamot, míg Pérez negyedik lett. Tavaly kettős győzelmet arattak: Pérez pole-ból indulva győzött, miután a 4. körben visszaelőzte a rajtnál élre álló Alonsót (akire egyébként is büntetést várt);Verstappen a Q2-es problémák után 15. rajthelyről feljött a második helyig, megfutva a leggyorsabb kört is.

Mercedes

Három éve az első sorból indultak. A biztonsági autós fázis alatt kiálltak kereket cserélni, Verstappen viszont kint maradt, utána pedig jött a piros zászló, így pozíciókat vesztettek. Az újraindítás után Verstappen leszorította Hamiltont, aki visszaesett harmadik helyre Ocon mögé, de jött az újabb piros zászló, Verstappen manővere miatt pedig a versenyigazgatóság Hamiltont a második helyre sorolta. Egy körrel a második újrakezdés után Hamilton megelőzte Ocont, majd a 37. körben Verstappen ellen is próbálkozott. Ekkor mindketten kisodródtak, de mivel Verstappen pályaelhagyása előnyszerzést eredményezett, a pozíció visszaadására szólították fel. Amikor Verstappen erre készült, Hamilton Hamilton nekiütközött hátulról. A 42. körben megtörtént az elengedés, de Verstappen vissza is előzött, majd a 43. körben már sikerült az előzés, Hamilton mesterhármassal megnyerte a futamot, ezzel pontegyenlőségre hozta a világbajnokság állását. Bottas a második újraindítást követően ötödik helyen állt, de előbb megelőzte Daniel Ricciardót, majd az utolsó métereken Ocont is, így megmentette a harmadik helyezést. Tavalyelőtt Russell a harmadik sorból rajtolva ötödik lett, Hamilton a Q1-es kiesés után tizedik helyre jött fel. Tavaly a második sorból induló Russell és a negyedik sorból induló Hamilton 4–5. helyen végeztek, miután mindkettejüket megelőzte a felzárkózó Verstappen, utóbbit pedig Leclerc is, de a biztonsági autó alatti kerékcserével sikerült visszajönni Leclerc elé, majd később Sainzot is megelőzte. A leintés után egy ideig úgy tűnt, Russell dobogós lehet, miután Alonsóra tíz másodperc büntetést szabtak ki, de az Aston Martin fellebbezése nyomán visszavonták.

Ferrari

Három éve Leclerc negyedik helyről rajtolt, a futamon hetedik lett; a Q2-ben kieső Sainz lett mögötte a nyolcadik. Tavalyelőtt Leclerc az első, Sainz a második sorból rajtolt. A biztonsági autó alatti kerékcserével Leclerc-nek sikerült élre állnia, Sainz pedig a harmadik helyre került, miután visszakapta a pozíciót a szabálytalanul előző Péreztől. Leclerc-nek Verstappen ellen kellett megvédenie az első helyet, sokáig sikeresen verte vissza a támadásokat, majd három körrel a vége előtt Verstappen kerekedett felül, így végül győzelem helyett kettős dobogó maradt: Leclerc leggyorsabb körrel második lett Sainz előtt. Tavaly az időmérőn Leclerc második, Sainz ötödik lett, de Leclerc-nél vezérlőelektronikát kellett cserélni, és az engedélyezett elemek számát máris túllépte, így tíz hellyel hátrébb sorolták, amivel Sainz nyert egy rajthelyet. A futamon Leclerc felzárkózott a hetedik helyig, míg Sainz az első körben egy helyet veszített Stroll-lal szemben, aki később kiesett. A kerékcserét hamar letudták, de jött a biztonsági autó, így a riválisok kevesebb időt vesztettek. Leclerc így Hamilton mögé került, aki a 22. körben Sainzot is megelőzte, így Sainz és Leclerc 6–7. helyen végeztek.

McLaren

Három éve Ricciardo lemaradt a Q3-ról, de a futamon ötödik helyre jött fel (a második újraindítás után sokáig negyedik volt, a 40. körben Bottas előzte meg), míg Norris hetedik helyről rajtolva tizedik lett. Tavalyelőtt a Q3-ról lemaradó Norris hetedik helyezést ért el, Ricciardo három rajthely büntetést kapott Ocon feltartásáért a Q2-ben, a futamon váltóhibával kiállt. Tavaly Norris kiesett a Q1-ben, míg Piastri bejutott a Q3-ba, de egyikük sem tudott pontot szerezni: az első körben az első szárny sérülése miatt visszaeső Piastri 15., Norris 17. helyen végzett.

Aston Martin

Három éve mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, és pontot sem szereztek: Stroll a 11. helyen végzett, Sebastian Vettel kiállt, miután az autója megsérült a Tsunodával való ütközésben. Tavalyelőtt a Covid-fertőzés miatt Vettelt helyettesítő Hülkenberg és Stroll a 12–13. helyen végeztek. Tavaly Alonso Leclerc hátrasorolása után az első sorból indulhatott, a rajtnál élre is állt, Stroll pedig az első körben Sainz megelőzésével a negyedik helyre került. Alonso azonban helytelenül állt fel a rajtrácsre, ami miatt öt másodperc büntetést szabtak ki rá, majd a 4. körben Pérez vissza is előzte. A motorproblémával küzdő Strollt a 17. körben arra utasította a csapata, hogy még a pályán állítsa le az autót. Emiatt biztonsági autót kellett beküldeni, Alonso ezalatt letudhatta a kerékcserét és a büntetést, maradt a második helyen, míg a 25. körben Verstappen meg nem előzte. Így Alonso.a szezonnyitó után itt is a dobogó harmadik fokára állhatott, bár egy ideig veszélyben forgott, miután szabálytalanul letöltött büntetés miatt tíz másodpercet szabtak ki rá (a csapat számolt lehetséges büntetéssel, de öt másodperccel, eszerint instruálták Alonsót az utolsó körökben). A csapat azonban fellebbezett, amit elfogadtak, így maradt a pódium.

Alpine

Három éve Ocon kilencedik rajthelyről indult, az első újraindítást követően feljött a második helyre, majd jött a második piros zászló, Verstappen szabálytalansága miatt élről indulhatott. Az újrakezdéskor Verstappen, egy körrel később Hamilton is megelőzte, de az utolsó körig tartotta a negyedik helyet, de végül Bottas megelőzte, így negyedik helyezést ért el. Alonso a 13. helyen végzett (egy helyet javított Tsunoda büntetésével). Tavalyelőtt mindkét versenyző a Q3-ba jutott, a futamon leginkább egymással csatáztak. Bár Alonso állt jobban, amikor a csapat utasításba adta a pozíciók tartását, Alonso a víznyomás problémáival kiállni kényszerült, így Ocon lett a hatodik. Tavaly mindkét versenyző a Q3-ba jutott, a futamon Ocon és Gasly a 8–9. helyen végeztek.

Williams

Három éve Nicholas Latifi a 12. helyen végzett, Russell az első újraindításkör kiesett, miután Mazepin belehajtott. Tavalyelőttt az időmérőn Latifi a Q1-ben odacsapta az autóját, amivel piros zászlót okozott. A futamon mindkét versenyző kiesett: Latifi biztonsági autós fázist okozott, miután összetörte az autóját; Albon autója a Stroll-lal való ütközésben sérült meg a verseny vége felé, a megtett táv miatt 14. helyezettnek jegyezték. Tavaly Sargeant 107 % feletti időt ment a Q1-ben, de engedték indulni, 16. lett; Albon fékhibával kiállt.

RB

Három éve az AlphaTauri mindkét versenyzője a Q3-ba jutott, pontot viszont csak Gasly szerzett hatodik helyezettként, Tsunoda a 14. helyen végzett (öt másodperces büntetést kapott a Vettellel való ütközésért, egy helyezést rontott vele). Tavalyelőtt a Q3-ba jutó Gasly nyolcadik lett, Tsunoda hétvégéje viszont nem jól alakult: előbb a Q1-ben nem tudott mért kört menni, bár utána engedték indulni, a futamon az erőforrás hibája miatt nem állt rajthoz. Tavaly Tsunoda 11., Nyck de Vries 14. helyen végzett.

Kick Sauber

Három éve az Alfa Romeo Racing színeiben Antonio Giovinazzi a Q3-ba jutott és kilencedikként pontokat szerzett, Kimi Räikkönen 15. helyen végzett. Tavalyelőtt Zhōu 11. helyen végzett, a Q3-ba jutó Bottas a hűtőrendszer problémája miatt kiállt. Tavaly Zhōu 13., Bottas 18. lett.

Haas

Három éve Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is kiesett, miután palánknak csapódva összetörték az autójukat. Schumacher okozta a biztonsági autós fázist és az első piros zászlót, Mazepin pedig az első újraindításnál szenvedte el a balesetét, Russellnek is nekimenve, ezzel ő is okozta a második piros zászlót. A tavalyelőtti futamnak egy versenyzővel vágtak neki, miután Schumacher balesetet szenvedett az időmérőn a Q2-ben (szerencsére neki nem esett akkora baja, mint a rémisztően összetört autónak). A Q3-ba jutó Magnussen kilencedik helyezést ért el. Tavaly mindkét versenyző a Q2-ig jutott, Hülkenberg Leclerc hátrasorolásával a tizedik helyről rajtolhatott. A futamon Magnussen tizedik lett, négy körrel a vége előtt megelőzve Tsunodát az utolsó pontszerző helyért, Hülkenberg 12. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9418348401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása