Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző V/9.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2019. június 30. - F1 Hierro

A Osztrák Nagydíj 2014-ben került vissza a versenynaptárba, a Red Bull Ringnek keresztelt spielbergi pályán. Azóta négy különböző pilóta nyerte a futamot, akik közül Nico Rosberg már visszavonult, az elmúlt három év győztesei viszont még a mezőnyben vannak: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Max Verstappen. Utóbbi most is ott van a második rajthelyen, Charles Leclerc mellett. A két Mercedes-pilóta, Hamilton és Bottas tavaly egyaránt műszaki hiba miatt esett ki, most a második rajtsorból indulhatnak. Sebastian Vettel eddigi egyetlen  ausztriai dobogója a tavalyi harmadik hely, most az időmérős problémák miatt az ötödik sorból kellene előretörnie, hogy hasonlót produkáljon. Tavaly Kimi Räikkönen lett a második Ferrarival, idén az Alfával ez nem valószínű, de a harmadik sorból indulva bízhat a tisztes helytállásban csapattársával együtt, és szintén meglepetésre esélyes Lando Norris a McLarennel. Verstappen csapattársának, Pierre Gaslynak viszont újabb halovány időmérő után kellene kiköszörülnie a csorbát, tavaly ráadásul az utolsó körben vesztette el a pontszerző helyet.

Bízzunk benne, hogy a múlt heti Francia Nagydíjnál jóval érdekesebb futamnak lehetünk szemtanúi néhány óra múlva!

Hamilton

2014-ben kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. Tavaly előttharmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. Tavaly második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen, és mindezidáig utolsó kiesése.

Ricciardo

A 2014-es futamon Red Bull-lal nyolcadik, a 2015-ösön tízhelyes hátrasorolással indulva tizedik helyen végzett. 2016-ban hetedik helyen végzett az időmérőn, de a többiek büntetései miatt az ötödik helyről rajtolhatott, a futamot is ötödik helyen zárta. Tavalyelőtt ötödik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával a negyedik helyről indulhatott, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly hetedik helyről indult, ahonnan sikerült előrébb jönnie, Kimi megelőzése és Hamilton kerékcseréje után második helyen is állt, de Kimi később visszaelőzte, majd az 54. körben a kipufogó hibája miatt kiállni kényszerült.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. Tavalyelőtt az európai Forma–3-ban hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. Tavaly a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

Vettel

A 2003-ban még A1-ringnek hívott pályán a Forma BMW ADAC sorozatban hatodik és egy nyolcadik helyezést ért el.

A 2014-es versenyen a Red Bull színeiben elektronikai problémák hátráltatták, majd az első szárnya is megsérült Esteban Gutiérrezzel ütközve, a csapata végül úgy döntött, nem folytatják a versenyt. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. 2016-ban öt rajthely büntetéssel vágott neki a futamnak, mivel váltót cseréltek az autóban (ennek oka, hogy a bakui futam után fémtörmeléket találtak benne a csapat mérnökei). Így a kilencedik rajtkockából indulhatott, azonban nem sikerült célba érnie: miután túlságosan sokáig hagyták kint szuperlágy abroncsokkal, defektet kapott és a szalagkorlátnak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. Tavalyelőtt a második rajthelyről indulva a futamot is második helyen zárta. Tavaly harmadik lett az időmérőn, de a Q2-ben akadályozta Sainzot, ami miatt három hellyel hátrébb sorolták. A futamon Hamiltont is megelőzve feljött a harmadik helyre, amit sikerült végig megtartania.

Räikkönen

Első Forma–1-es évében, 2001-ben Sauber–Petronasszal jó eredménynek számító negyedik helyezést ért el. A következő évben viszont kiesett a McLaren–Mercedes motorproblémái miatt. 2003-ban pedig dobogóra állhatott, második lett a két Ferrari között.

2014-ben Ferrarival tizedik helyen végzett. 2015-ben az elrontott időmérő után 18. helyről rajtolhatott, a mezőny második felének sűrűjében az első körben ütközött Fernando Alonsóval és mindketten kiestek. 2016-ban a második sorból rajtolva a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt negyedik lett az időmérőn, a futamon a harmadik rajtkockából indult. A csapat megpróbálta tovább kint hagyni, hogy Bottas elé kerüljön, de Bottas hamarosan megelőzte, a kerékcsere után ötödik helyen végzett. Tavaly negyedik lett az időmérőn, Vettel büntetése miatt egy hellyel előrébb indult. A rajtnál feljött másodiknak, próbálta az élen álló Hamiltont is előzni, de kisodródott. Hamarosan megelőzte Bottas, majd Verstappen, a 20. körben pedig Ricciardo is. A 39. körben visszaelőzte Ricciardót, második helyezést ért el, leggyorsabb körrel.

Grosjean

2014-ben Lotusszal váltócsere miatt a boxutcából kellett rajtolnia, a futamon 14. helyen végzett. 2015-ben váltóhibával kiállt. 2016-ban a Haas színeiben 13. helyről indulva hetedik helyezést ért el, még egy boxutcai gyorshajtásért kiszabott öt másodperces büntetés is belefért. Tavalyelőtt a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futam végén is hatodikként ért be. Tavaly hatodik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva a futamon a szezon és haasos évei legjobb helyezését produkálta negyedikként.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett.

Tavaly Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen.

Pérez

2014-ben Force Indiával öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt. Tavaly megismételte hetedik helyét.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett. 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben szintén a hosszú futamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A tavalyi Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el, tavalyelőtt az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. Tavaly 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése.

Magnussen

A 2013-as WSR-hétvégén a 3.5-ös géposztályban két harmadik helyezést ért el.

2014-ben McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban Renault-val 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a Haas hidraulikai problémái miatt kiesett. Tavaly nyolcadik helyről indulva ötödik helyezést ért el, ami Bahrein mellett a legjobb eredménye volt a szezon során.

Albon

A 2012-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjének első futamán ötödik lett. 2013-ban az Európa-kupában tizedik és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben hetedik, ötödik és nyolcadik helyen végzett. 2016-ban a GP3-ban mindkét futamon második lett. A Forma–2-ben legjobb eredménye a pályán a tavalyelőtti sprinten elért második hely, a tavalyelőtti főfutamon és a két tavalyi futamon egyaránt ötödik lett.

Kvjat

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0-s sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamát megnyerte. 2013-ban az európai Forma–3-as hétvége mindhárom futamán második lett (pontot nem kapott érte, mert vendégpilótaként vett részt).

2014-ben a Toro Rosso felfüggesztésének sérülése miatt feladta a versenyt. 2015-ben Red Bull-lal öt rajthelyes büntetéssel 15. helyről indulva 12. helyen végzett. 2016-ban újra Toro Rossóval az időmérőn a Q1-ben előbb rázókőre hajtott, majd falnak csapódott, a felfüggesztésének sérülése miatt javítani kellett az autóját, így a boxutcából startolhatott, a futamot azonban két kör után feladni kényszerült. Tavalyelőtt a rajt után koccant Alonsóval, három kör hátránnyal a 16. helyen végzett.

Hülkenberg

A 2014-es versenyen a Force India színeiben kilencedik, 2015-ben hatodik lett. 2016-ban meglepetésre a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, Nico Rosberg büntetése révén az első sorból rajtolhatott. A futamon hamar visszaesett, majd fékhiba miatt ki is kellett állnia, a megtett táv révén 19. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt Renault-val 13. helyen végzett. Tavaly bejutott a Q3-ba, de a futamon motorhibával kiállni kényszerült.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi előtt megtartania. Tavalyelőtt a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. Tavaly ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. Tavalyelőtt tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. Tavaly Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. Tavalyelőtt a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. Tavaly a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

Bottas

Williamsszel 2014-ben az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, 2016-ban kilencedik lett. Tavalyelőtt a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot. Tavaly élről indult, de a rajt után visszaesett negyedik helyre, még az első körben a második helyet sikerült visszavennie, majd a 14. körben hidraulikai problémával kiesett.

Kubica

A Forma Renault 2000 Európa-kupában 2001-ben élről indulva kiesett.

Korábbi Forma–1-es szezonjaiban nem rendeztek Osztrák Nagydíjat. A tavalyi hétvégén a Williams tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

Giovinazzi

Az európai Forma–3-ban 2013-tól 2015-ig 3×3 futamon indult a pályán, 2014-ben és 2015-ben a harmadik futamot megnyerte, 2014-ben az első és 2015-ben a második futamon második lett, 2015-ben az elsőn harmadik. A GP2-ben 2016-ban a főfutamon kiesett, a sprinten ötödik lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6414918752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása