Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VI/1.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2020. július 03. - F1 Hierro

Ma végre újra felbőgtek a motorok! Az idei világbajnokság programját a világjárvány alaposan átírta, de hosszas várakozás után csak eljött a szezonnyitó, igaz, nem Ausztráliában, hanem Ausztriában. A mostani múltidéző rendhagyó lesz abban a tekintetben, hogy egy füst alatt két futamot is fel tudunk vezetni, hiszen egy hét múlva szintén a spielbergi Red Bull Ringen csap össze a mezőny, csak Osztrák helyett Stájer Nagydíjon.

Az Osztrák Nagydíj 2014-ben került vissza versenynaptárba, 11 év után (a jelenlegi mezőny seniorja, Kimi Räikkönen még az A1-ring-korszakban is indult ott Forma-1-es autóval). Az elmúlt két futamot Max Verstappen nyerte, bár a tavalyi győzelmének sportszerűsége erősen vitatott volt, végül megúszta a büntetést. A pole-ból induló Charles Leclerc így második lett mögötte. A két Mercedes-pilóta, a címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egy-egy alkalommal győzött Spielbergben. Sebastian Vettelnek eddig csak dobogós helyek sikerültek a pályán, a futamgyőzelem még nem.

A pénteki szabadedzéseket a Mercedes uralta - folytatódna a sikerszéria? Vagy az üldözők valamelyikének a rossz főpróba sikeres premiert hoz? 2020-as világbajnoki szezonra fel!

Hamilton

2014-ben kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. 2017-ben harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. Tavalyelőtt második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen, és mindezidáig utolsó kiesése. Tavaly az időmérőn második lett, de Kimi feltartása miatt három rajthely büntetést kapott (ami a kiszabási sorrend miatt negyedik rajthelyet jelentett). A futamon problémái voltak az autóval, az első szárnyát le is cserélték. Végül ötödik helyen végzett, miután Vettel az utolsóelőtti körben megelőzte.

Ricciardo

A 2014-es futamon Red Bull-lal nyolcadik, a 2015-ösön tízhelyes hátrasorolással indulva tizedik helyen végzett. 2016-ban hetedik helyen végzett az időmérőn, de a többiek büntetései miatt az ötödik helyről rajtolhatott, a futamot is ötödik helyen zárta. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával a negyedik helyről indulhatott, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavalyelőtt hetedik helyről indult, ahonnan sikerült előrébb jönnie, Kimi megelőzése és Hamilton kerékcseréje után második helyen is állt, de Kimi később visszaelőzte, majd az 54. körben a kipufogó hibája miatt kiállni kényszerült. Tavaly Renault-val 12. helyen végzett.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

A tavalyi Osztrák Nagydíjon jól teljesített: hatodik lett az időmérőn, a büntetések miatt egy hellyel előrébb került a rajtrácson. A futamon hatodik helyen végzett, ezzel a bahreini eredményét beállítva eddigi legjobb helyezését érte el.

Vettel

A 2003-ban még A1-ringnek hívott pályán a Forma BMW ADAC sorozatban hatodik és egy nyolcadik helyezést ért el.

A 2014-es versenyen a Red Bull színeiben elektronikai problémák hátráltatták, majd az első szárnya is megsérült Esteban Gutiérrezzel ütközve, a csapata végül úgy döntött, nem folytatják a versenyt. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. 2016-ban öt rajthely büntetéssel vágott neki a futamnak, mivel váltót cseréltek az autóban (ennek oka, hogy a bakui futam után fémtörmeléket találtak benne a csapat mérnökei). Így a kilencedik rajtkockából indulhatott, azonban nem sikerült célba érnie: miután túlságosan sokáig hagyták kint szuperlágy abroncsokkal, defektet kapott és a szalagkorlátnak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. 2017-ben a második rajthelyről indulva a futamot is második helyen zárta. Tavalyelőtt harmadik lett az időmérőn, de a Q2-ben akadályozta Sainzot, ami miatt három hellyel hátrébb sorolták. A futamon Hamiltont is megelőzve feljött a harmadik helyre, amit sikerült végig megtartania. Tavaly az időmérőn a Q3-ban nem tudott mért kört futni, így – büntetések miatt – a kilencedik rajthelyről indult. A futamon sikerült előrébb jönnie, bár a rosszul sikerült első kerékcsere némileg hátráltatta, így is az ötödik helyen állt az utolsó előtti körben, amikor megelőzte Hamiltont, ezzel meglett a negyedik helyezés.

Latifi

Az 2012-es olasz Forma–3 külhoni hétvégéjén mind a három futamon hetedik helyezést ért el. A következő két évben a kategória Európa-bajnokságában járt a pályán. A 2013-as hétvégén az első futamon ötödik, a harmadikon hetedik lett. 2014-ben a második futamon nyolcadik, a harmadikon negyedik helyen végzett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában az első futamon negyedik lett, a másikon kiesett. A GP2-ben 2016-ban tizedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. A következő három évben a sorozat utódában a, Forma–2-ben indult. Legjobb eredménye a 2017-es főfutamon elért második helyezés volt, ezen kívül volt egy hatodik helye a tavalyi sprinten, valamint két nyolcadik és egy kilencedik helyezése.

A mostani verseny lehet az első Forma–1-es futamrészvétele az elhalasztott szezonkezdet után.

Räikkönen

Első Forma–1-es évében, 2001-ben Sauber–Petronasszal jó eredménynek számító negyedik helyezést ért el. A következő évben viszont kiesett a McLaren–Mercedes motorproblémái miatt. 2003-ban pedig dobogóra állhatott, második lett a két Ferrari között.

2014-ben Ferrarival tizedik helyen végzett. 2015-ben az elrontott időmérő után 18. helyről rajtolhatott, a mezőny második felének sűrűjében az első körben ütközött Fernando Alonsóval, és mindketten kiestek. 2016-ban a második sorból rajtolva a dobogó harmadik fokára állhatott. 2017-ben negyedik lett az időmérőn, a futamon a harmadik rajtkockából indult. A csapat megpróbálta tovább kint hagyni, hogy Bottas elé kerüljön, de Bottas hamarosan megelőzte, a kerékcsere után ötödik helyen végzett. Tavalyelőtt negyedik lett az időmérőn, Vettel büntetése miatt egy hellyel előrébb indult. A rajtnál feljött másodiknak, próbálta az élen álló Hamiltont is előzni, de kisodródott. Hamarosan megelőzte Bottas, majd Verstappen, a 20. körben pedig Ricciardo is. A 39. körben visszaelőzte Ricciardót, második helyezést ért el, leggyorsabb körrel. Tavaly Alfa Romeóval bejutott a Q3-ba, a büntetések miatt hatodik rajthelyről indulhatott. A futamon a rajt után állt egy ideig negyedik helyen is, de később többen megelőzték, a kilencedik helyen futott be.

Grosjean

2014-ben Lotusszal váltócsere miatt a boxutcából kellett rajtolnia, a futamon 14. helyen végzett. 2015-ben váltóhibával kiállt. 2016-ban a Haas színeiben 13. helyről indulva hetedik helyezést ért el, még egy boxutcai gyorshajtásért kiszabott öt másodperces büntetés is belefért. 2017-ben a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futam végén is hatodikként ért be. Tavalyelőtt hatodik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva a futamon a szezon és haasos évei legjobb helyezését produkálta negyedikként. Tavaly körhátrányban 16. helyen végzett.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett.

Tavalyelőtt Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen. Tavaly a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn, a büntetésekkel egy rajthelyet lépett előre. A futamon hetedik helyezést ért el.

Pérez

2014-ben Force Indiával öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt. Tavalyelőtt megismételte hetedik helyét. Tavaly már a Racing Point színeiben nem szerzett pontot, körhátrányban 11. helyen végzett.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett (a junior értékelésben harmadik és második helyet jelentett). 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt. Tavaly Ferrarival első győzelme küszöbén állt: pole pozícióból indult, a futam a nagy részében élen állt, a vége felé azonban Verstappen elkezdte támadni, aki 69. körben meg is előzte, bár ennek során a két autó összeért. Mivel Max nem kapott büntetést, maradt a második hely mögötte.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el, 2016-ban az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. Tavalyelőtt 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése. Tavaly a Racing Point színeiben ismét 14. helyen végzett.

Magnussen

A 2013-as WSR-hétvégén a 3.5-ös géposztályban két harmadik helyezést ért el.

2014-ben McLaren–Mercedesszel hetedik lett. 2016-ban Renault-val 14. helyen végzett. 2017-ben a Haas hidraulikai problémái miatt kiesett. Tavalyelőtt nyolcadik helyről indulva ötödik helyezést ért el, ami Bahrein mellett a legjobb eredménye volt a szezon során. Tavaly ötödik lett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. A futamon két kör hátránnyal utolsóelőtti, 19. helyen végzett.

Albon

A 2012-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjének első futamán ötödik lett. 2013-ban az Európa-kupában tizedik és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben hetedik, ötödik és nyolcadik helyen végzett. 2016-ban a GP3-ban mindkét futamon második lett. A Forma–2-ben legjobb eredménye a pályán a 2017-es sprinten elért második hely, a 2017-es főfutamon és a két tavalyelőtti futamon egyaránt ötödik lett.

Tavaly a Toro Rosso színeiben a 18. rajthelyre sorolták hátra túl sok elhasznált erőforráselem miatt. A futamot 15. helyen zárta.

Kvjat

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0-s sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamát megnyerte. 2013-ban az európai Forma–3-as hétvége mindhárom futamán második lett (pontot nem kapott érte, mert vendégpilótaként vett részt).

2014-ben a Toro Rosso felfüggesztésének sérülése miatt feladta a versenyt. 2015-ben Red Bull-lal öt rajthelyes büntetéssel 15. helyről indulva 12. helyen végzett. 2016-ban újra Toro Rossóval az időmérőn a Q1-ben előbb rázókőre hajtott, majd falnak csapódott, a felfüggesztésének sérülése miatt javítani kellett az autóját, így a boxutcából startolhatott, a futamot azonban két kör után feladni kényszerült. 2017-ben a rajt után koccant Alonsóval, három kör hátránnyal a 16. helyen végzett. Tavaly az időmérőn Q1-ben kiesett, miután egy ütközést próbált elkerülni, és erre ráment a köre. A futamon egy kör hátránnyal 17. lett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. 2016-ban a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik lett. Tavalyelőtt hatodik helyezést ért el. Idén egy kihagyott szezon után visszatér a mezőnybe.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi előtt megtartania. 2017-ben a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. Tavalyelőtt ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot. Tavaly harmadik lett az időmérőn, de Hamilton büntetése révén első sorba került. A rajtnál több helyet veszített, de visszazárkózott, az 50. körben átvette a vezetést. A kerékcseréje után harmadik helyen állt, az 56. körben sikerült Bottast megelőznie, a futam vége felé pedig Leclerc ellen csatázott az első helyért. A 68. körben még Leclerc visszaverte a támadását, a következő körben viszont már agresszív manőverrel élre tört, első helyen futott be. A bírák vizsgálták az esetet, de végül versenybalesetnek minősítették, nem szabtak ki büntetést. Ezzel ismét meglett a győzelem, 13 év után nyert újra futamot Honda-motor, és sikerült megszakítani a Mercedes győzelmi sorozatát a szezon kezdetétől. Emellé a leggyorsabb körét járó pluszpontot is bezsebelte.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. Tavalyelőtt Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett. Tavaly a McLaren színeiben a rajtrács végére sorolták az elhasznált erőforráselemek száma miatt. A futamon sikerült feljönnie a pontszerző nyolcadik helyre.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. 2017-ben a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

A tavalyi időmérőn három rajthely büntetést kapott Kvjat feltartásáért (bár eleve utolsóelőtti helyen végzett), végül a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt első szárnyat cseréltek neki. A futamot két kör hátránnyal a 18. helyen zárta.

Bottas

Williamsszel 2014-ben az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, 2016-ban kilencedik lett. 2017-ben a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot. Tavalyelőtt élről indult, de a rajt után visszaesett negyedik helyre, még az első körben a második helyet sikerült visszavennie, majd a 14. körben hidraulikai problémával kiesett. Tavaly negyedik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott.

Giovinazzi

Az európai Forma–3-ban 2013-tól 2015-ig 3×3 futamon indult a pályán, 2014-ben és 2015-ben a harmadik futamot megnyerte, 2014-ben az első és 2015-ben a második futamon második lett, 2015-ben az elsőn harmadik. A GP2-ben 2016-ban a főfutamon kiesett, a sprinten ötödik lett.

Tavaly bejutott a Q3-ba, a büntetések miatt hetedik helyről rajtolhatott. A futamon tizedikként megszerezte első Forma–1-es pontját.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1915980494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása