Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VI/4.

Spanyol Nagydíj, Barcelona

2020. augusztus 16. - F1 Hierro

A Spanyol Nagydíjaknak több korszaka is volt a világbajnokság történetében. Az ötvenes években két alkalommal látogatott el a mezőny a Barcelona melletti Pedralbesbe, ahol az Alfa Romeo és a Ferrari szerzett egy-egy győzelmet. A hatvanas évek végétől a Madrid melletti Jarama és a barcelonai Montjuïch váltogatta egymást, míg utóbbin történt szörnyű baleset után Jarama maradt a nyolcvanas évek elejéig. Ebből az időszakból a McLarennek és a Ferrarinak is vannak győzelmei. 1986-tól újra rendeznek Spanyol Nagydíjat. Előbb az andalúziai Jerez lett a helyszín, ahol a McLaren, a Ferrari és a Williams osztozott a győzelmeken, 1991-től pedig a barcelonai Circuit de Catalunya ad otthont a futamnak. A többnyire papírforma-eredményeket és eseménytelen futamokat hozó pályán a kilencvenes években főleg a Williams-Renault aratott sikereket, az ezredforduló felé a McLaren-Mercedes Mika Häkkinennel, majd a 2000-es évek első felében a Ferrari tarolt Michael Schumacherrel. A 2000-es évek második felében vegyesebb volt a kép (győzött a McLaren, a Renault, a Ferrari, a Brawn GP is), a 2010-es évek elején két Red Bull győzelem következett. A hibrid érában pedig a Mercedes hozza a győzelmeket, hatból ötször nyertek. Az egyetlen kivétel 2016-ban a Red Bull győzelme volt a frissen felhozott Max Verstappennel - akkor a két Mercedes-pilóta megtette azt a "szívességet", hogy kiütötte egymást. Ebből látszik, hogy néha azért itt is borult már a papírforma, mint amikor 1996-ban esőfutamon Michael Schumacher az első ferraris győzelmét szerezte, vagy a Williams máig utolsó győzelme 2012-ben Pastor Maldonado révén. A Ferrari 2013-ban nyert utoljára Spanyol Nagydíjat Fernando Alonsóval - akinek az volt az utolsó győzelme.

Bár idén több okból is megkérdőjeleződött a rendezés (részben a járvány miatt, részben szó esett arról, hogy elkerülhet innen a Spanyol Nagydíj), végül maradt Barcelona, bár a megszokott késő tavaszi helyett első alkalommal augusztusi időponttal (régebben ősszel rendezett Spanyol Nagydíjakra is volt példa). Kérdés, ezek a körülmények mennyire változtathatják meg az erőviszonyokat. Az időmérőn eddig nagyjából az idén megszokott képet kaptuk...

Mercedes

A régi Mercedes-Benz csapat 1954-ben állt rajthoz spanyolországi vb-futamon, Pedralbesben Juan Manuel Fangio harmadik lett. 

A jogelőd Brawn GP 2009-ben kettős győzelmet aratott a Jenson Button–Rubens Barrichello párossal.

2010-ben Michael Schumacher negyedik lett, míg Nico Rosberg nem szerzett pontot. 2011-ben Schumacher, Rosberg sorrendben végeztek 6-7. helyen. 2012-ben Rosberg megismételte a hetedik helyét, Schumacher viszont ütközött Bruno Sennával. 2013-ban Rosberg élről indulva hatodik, Hamilton 12. lett. 2014-ben kettős győzelmet arattak, Hamilton nyert Rosberg előtt. 2015-ben a kettős siker megismétlődött, de fordított szereposztásban. A 2016-os futam viszont a szezon mélypontja volt a csapat számára: az első sorból indultak, de a Hamilon és Rosberg a rajt után összeütközött, mindketten kiestek. Ezzel tízfutamos győzelmi széria tört meg, a 2012-es USA Nagydíj óta pedig először nulláztak (kettős kiesésük pedig 2011-ben Melbourne-ben volt előtte). 2017-ben Hamilton első, Bottas harmadik helyről indult. A rajt után Vettel megelőzte Hamiltont, de a második kerékcsere után sikerült rá feljönnie, az első sikertelen előzési kísérlet után a 44. körben átvette a vezetést, megnyerte a futamot. Bottas motorhibával kiesett. Tavalyelőtt első sorból indulva Hamilton, Bottas sorrendben kettős győzelmet arattak. Tavaly Bottas indult az élről Hamiltont megelőzve, de a a rajtnál megfordult köztük a sorrend, így ismét – a leggyorsabb kört is megfutó – Hamilton győzött Bottas előtt.

Ferrari

Már az első vb-futamnak számító Spanyol Nagydíjon is ott voltak 1951-ben Pedralbesben, akkor itt dőlt el a bajnoki cím: José Froilán González második, míg Alberto Ascari negyedik lett, így nem sikerült megnyerniük a világbajnokságot. Három évvel később Mike Hawthorn révén szerezte első spanyolországi győzelmét a Scuderia.

A következő jelentősebb spanyolországi eredményük Jackie Ickx edzéselsősége, leggyorsabb köre és második helye 1971-ben a Montjuïchon. A következő évben Jaramában megismételte ezt az eredményt, a csapattárs Clay Regazzoni előtt. 1974-ben meg is nyerték a versenyt, méghozzá ez volt a mesterhármast elérő Niki Lauda első nagydíjgyőzelme; Regazzoni révén ráadásul kettős győzelem. Két évvel később Laudát ismét győztesnek hozták ki egy ideig, miután James Huntot kizárták. Két hónappal később azonban helyreállították az eredeti sorrendet, így végül második lett. A következő évben Carlos Reutemann lett második. 1981-ben az utolsó jaramai futamot Gilles Villeneuve nyerte – akkor még nem sokan sejthették, hogy ez volt az utolsó győzelme.

Jerezben az utolsó két Spanyol Nagydíjon sikerült jobb eredményeket elérniük: 1989-ben Gerhard Berger McLaren-szendvicsben második lett (csapattársa, Nigel Mansell eltiltás miatt nem indulhatott, miután Estorilban figyelmen kívül hagyta a fekete zászlót); 1990-ben az Alain Prost–Mansell páros kettős győzelmet hozott (utána egészen 1998-as Francia Nagydíjig kellett várniuk hasonlóra), így Suzukára nyitott maradt a bajnoki csata... 

A mostani pályán az első két versenyen egyaránt összejött egy-egy dobogó: 1991-ben Prost második, 1992-ben Jean Alesi harmadik lett. A következő két évben pontszerzésekre futotta (1993 – Berger hatodik, 1994 – Alesi negyedik). 1995-ben jött az újabb pódium: Berger harmadik lett. 1996-ban pedig Schumacher esőversenyen megszerezte első győzelmét a Scuderia színeiben. Egy évvel később negyedik lett, majd 1998–99-ben a dobogó harmadik fokára állt, mindkétszer a McLaren duója mögött. Csapattársa, Eddie Irvine 1998-ban ütközött Giancarlo Fisichellával, egy évvel később negyedik lett. 2000-ben Schumachernek a boxkiállással voltak problémái, elütötte Nigel Stepneyt, végül ötödik lett, miután testvére megelőzte, de még sikerült egy olyan manővert végrehajtania, aminek köszönhetően legalább a csapattárs Barrichello mindkettejük előtt harmadik helyen futhatott be. 2001-ben úgy tűnt, kényelmes második hely lesz Mika Häkkinen mögött, de a McLaren elképesztő balszerencséje újabb győzelmet jelentett. Ezzel nyerő széria kezdődött: 2004-ig Schumacher sorozatban négyszer diadalmaskodott a pályán. A csapattárs Barrichello 2001-ben műszaki hiba miatt esett ki, 2002-ben el sem tudott rajtolni, 2003-ban harmadik lett, 2004-ben pedig kettős győzelemhez segítette az istállót. A jó sorozat 2005-ben tört meg: Schumacher kiesett, Barrichello kilencedik lett (amiért nem járt még pont). 2006-ban Schumacher második, Felipe Massa negyedik helyezést ért el, mindketten egy-egy Renault mögött.

Ezután két győzelem következett: 2007-ben Massa nyerte a versenyt, míg Kimi kiállni kényszerült; egy évvel később kettős sikert arattak Kimi–Massa sorrendben. 2009-ben hatodik helyre futotta Massa révén. 2010-ben Fernando Alonso második hellyel örvendeztette meg a hazai publikumot, míg Massa megismételte egy évvel korábbi helyezését. 2011-ben Alonso ötödik lett, Massa kiesett. 2012-ben Alonso újra második helyezést ért el, Massának viszont csak 15. helyre futotta. 2013-ban Alonso győzelmet ünnepelhetett odahaza, Massa harmadikként csatlakozhatott mellé a dobogón – ezután egészen a 2015-ös Maláj Nagydíjig kellett várnia a Scuderiának az újabb győzelemre. 2014-ben Alonso és Kimi 6-7. helyen végeztek. 2015-ben Vettel harmadik, Kimi ötödik lett. 2016-ban a szétválasztott gumistratégiából Kimi jött ki jobban, második lett Vettel előtt. 2017-ben Vettel élre ugrott, a második kerékcsere után is élen állt, de Hamilton megelőzte, így második lett. Kimi a rajt után kiesett törött felfüggesztés miatt, az ő hétvégéje a sapkaajándékozásról maradt emlékezetes. Tavalyelőtt a második sorból indultak, Vettel negyedik lett, Kimi kiállni kényszerült. Tavaly Vettel a harmadik helyről indult, de a rajt után egy helyet vesztett. Később a csapat utasítására helyet cserélt a mögötte haladó Leclerc-rel, de a 36. körben visszacserélték a pozíciókat, így Vettel, Leclerc sorrendben végeztek 4–5. helyen.

Red Bull

Első barcelonai versenyükön (2005) David Coulthard hozott egy pontot a nyolcadik helyével, Vitantonio Liuzzi kicsúszott. A következő évben mindkét pilótájuk pontzónán kívül végzett (Christian Klien és Coulthard 13-14.), majd 2007-ben Coulthard, 2008-ban Mark Webber egyaránt egy ötödik helyet hozott össze. 2009-ben sikerült először a dobogós helyezés: Webber harmadik lett a két Brawn mögött, Vettel közvetlenül utána végzett. Ezt két győzelem követte: 2010-ben Webber, 2011-ben Vettel révén. Előbbi versenyen Vettel harmadik, utóbbin Webber negyedik lett. 2012-ben viszontagságos versenyen Vettel hatodik, Webber 11. helyen futott be. 2013-ban Vettel és Webber 4-5. helyen végeztek. 2014-ben Ricciardo harmadikként állhatott dobogóra, Vettel negyedik lett mögötte. 2015-ben Ricciardo hetedik, Kvjat tizedik helyen végzett. 2016-ban megújult felállásban vágtak neki a versenynek: Kvjatot visszaküldték a Toro Rossóhoz, ahonnan „felhozták” Verstappent. A váltás pedig jól sült el: a két Mercedes kiesése után az élre álltak. A két versenyző gumistratégiáját szétválasztották, Verstappené bizonyult jobbnak: rögtön élete első nagydíjgyőzelmével mutatkozott be új csapatánál, míg Ricciardo negyedik lett. 2017-ben Ricciardo harmadik lett, Verstappen a rajt után autója sérülése miatt kiesett. Tavalyelőtt a harmadik sorból indulva Verstappen a dobogó harmadik fokára állhatott, Ricciardo ötödik lett. Tavaly Verstappen a rajtnál egy helyet javítva harmadik, Gasly az időmérős helyezését megtartva hatodik lett.

McLaren

Első Spanyol Nagydíjukat 1968-ban Jaramában futották, akkor Denny Hulme második lett. Ezt az eredményt a következő évben a Montjuïchon, majd 1970-ben megint Jaramában az alapító Bruce McLaren ismételte meg. 1974-ben Jaramában Emerson Fittipaldi lett harmadik. 1975-ben Jochen Mass aratta pályafutása egyetlen (félpontos) győzelmét a Rolf Stommelen balesete miatt félbeszakított utolsó montjuïchi futamon. A címvédő Fittipaldi visszalépett, mivel veszélyesnek ítélte a verseny megrendezését (mint kiderült, sajnos joggal…). A következő évben Jaramában James Hunt győzött, de az autó szabálytalan mérete miatt kizárták. A csapat azonban fellebbezett, két hónap múlva sikerült elérni az eredeti eredmény jóváhagyását (az így visszakapott pontok jól jöttek a végelszámolásnál, ellensúlyozva a Brands Hatch-i kizárást). Az utolsó jaramai versenyen 1981-ben John Watson harmadik lett.

Az első jerezi futamon TAG-Porsche motoros autóval Prost harmadik lett Senna és Mansell mögött, a csapattárs Keke Rosberg előtt. Egy évvel később mindkét pilótájuk dobogós helyezést ért el: Prost második, Stefan Johansson harmadik lett. Az 1988-as sikerévben Honda-motorral „természetesen” ezt a futamot is behúzta a csapat, ezúttal Prost örülhetett, míg Senna negyedik lett, mivel a számítógép rosszul mérte az üzemanyagszintet, így lassítani kényszerült. A következő év viszont Senna diadalát hozta, Prost a dobogó harmadik fokára állhatott. Az utolsó jerezi Spanyol Nagydíjon egyik pilótájuk (Senna, Berger) sem ért célba.

Az első Circuit de Catalunyán rendezett versenyen Senna egy kicsúszás után ötödikként futott be. 1992-ben sem igazán bizonyult méltónak esőmenői hírnevéhez, ismét kicsúszott, hivatalosan kilencedik helyezettnek jegyezték, míg Berger negyedik lett. 1993-ban Senna Ford-motoros autóval második lett Prost mögött, Michael Andretti ötödikként megszerezte első Forma–1-es pontjait. A következő két versenyen nem sikerült pontot szerezniük, az 1995-ös (immár Mercedes-motorral) annyiból említésre méltó, hogy ez volt Mansell utolsó Forma–1-es futama. 1996-ban Häkkinen ötödik, egy évvel később már az ezüstös autóban Coulthard hatodik lett. Ezután sikersorozat következett: 1998-tól 2000-ig háromszor egymás után magabiztos kettős győzelmeket hoztak, rendre Häkkinen, Coulthard sorrendben. 2001-ben is nekik állt a zászló, de jött a pechszéria: előbb Coulthardnak kellett lefulladás miatt a végéről indulnia, az élen haladó Häkkinen kocsija pedig a zárókörben mondta fel a szolgálatot. DC végül ötödiknek jött fel. 2002-ben Coulthard harmadik helyével újra sikerült dobogóra állni, a következő két évben viszont nem szereztek pontokat. 2005-ben aztán Kimi hozott újabb győzelmet a csapatnak, megtörve a Renault győzelmi szériáját; Montoya hetedik lett. 2006-ban ötödik helyre futotta Kiminek. 2007-ben mindkét versenyző dobogóra állhatott, a „csodaújonc” Hamilton második lett a hazai pályán induló Alonso előtt. A következő évben Hamilton újra dobogós, ezúttal harmadik lett. A 2009-es futam nem sikerült jól (Hamilton kilencedik lett, Kovalainen kiesett), 2010-ben Button lett ötödik. 2011-ben a pódium két oldalát foglalták el a pilóták: Hamilton leggyorsabb körrel második, időnként megközelítve Vettelt, Button harmadik helyezést ért el. A 2012-es verseny nem sikerült fényesen: Hamilton büntetés miatt a végéről indulhatott, de így is feljött nyolcadiknak Button elé. 2013-ban Button és Pérez ugyancsak 8-9. helyen futottak be. A következő két évben már pontokat sem szereztek: 2014-ben Button 11. lett Magnussen előtt, 2015-ben Honda-motorral Button 16. lett, Alonso kiállni kényszerült. 2016-ban Button kilencedik helyen futott be, Alonso ismét kiesett. 2017-ben Alonso jó rajthelye ellenére 12. lett, Stoffel Vandoorne a Massával való ütközés után kiesett. Tavalyelőtt Renault-motorral Alonso bejutott a Q3-ba, a futamon nyolcadik lett. Vandoorne váltóhibával kiesett. Tavaly Sainz nyolcadik lett, Norris a Stroll-lal való ütközés miatt kiállt.

Renault

A régi Renault csapat első Spanyol Nagydíja 1978-ban volt Jaramában, Jean-Pierre Jabouille 13. helyen végzett. Azon a pályán nem sikerült pontot szerezniük.

A mostani csapat jogelődje, a Benetton Jerezben két harmadik helyet ért el Alessandro Nannini révén (1988, 1990 – utóbbi volt az utolsó futama a helikopter-baleset előtt), Barcelonában pedig 1995-ben Schumacher győzött.

2002-ben ismét a gyári Renault indult a versenyen, de nulláztak: Jarno Trulli tizedik, Button 12. lett. 2003-ban Alonso második lett a két Ferrari között, Trulli kiesett. 2004-ben Trulli állhatott dobogóra harmadikként, Alonso előtt befutva. 2005-ben Alonsónak újra második helyezést sikerült elérnie (ezzel a csapat év eleji győzelmi sorozata megtört), Fisichella leggyorsabb körrel ötödik lett. 2006-ban Alonso megszerezte első hazai győzelmét, Fisico harmadikként állhatott mellé a pódiumon. 2007-ben Heikki Kovalainen hetedik lett, Fisichella kilencedik, de még csak előbbi ért pontot. A 2008-as futam kettős kieséssel végződött: az ifjabb Nelson Piquet ütközött, Alonsónak motorhibája volt. 2009-ben Alonso ötödik, Piquet 12. lett. 2010-ben és Lotus Renault GP néven 2011-ben egyaránt egy nyolcadik és egy 11. hely a mérleg: előbbi évben Robert Kubica, utóbbi évben Nick Heidfeld hozta a pontokat, míg a 11. helyen mindkétszer Vitalij Petrov futott be.

Lotusként 2012-től 2015-ig két dobogót hoztak össze, mindkettőt Kimi révén: 2012-ben harmadik, 2013-ban második lett.

2016-ban ismét Renault-ként indultak, Jolyon Palmer 13., Magnussen 15. helyen végzett. 2017-ben Nico Hülkenberg hatodik helyezést ért el, Palmer 15. lett. Tavalyelőtt Hülkenberg a rajt után ütközve kiesett, Sainz hetedik helyen futott be. Tavaly Ricciardo és a boxutcából rajtoló Hülkenberg 12–13. helyen végeztek.

AlphaTauri

Az előd Toro Rosso első barcelonai versenyén 2006-ban Liuzzi és Scott Speed is kiesett, bár előbbit a megtett táv miatt 15.-nek rangsorolták. 2010-ben a hazai pályán versenyző Jaime Alguersuari tizedik helyével megszerezte csapata első barcelonai pontját. 2011-ben Sébastien Buemi 14., Alguersuari 16. lett, 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo a 12-13. helyen végeztek. 2013-ban Ricciardo tizedik lett, Vergne kiesett. 2014-ben Kvjat 14. helyen végzett, Vergne ismét kiállni kényszerült. 2015-ben Sainz hazai pályán kilencedik, Verstappen 11. lett. 2016-ban Sainz hatodik lett, míg a Verstappennel helyet cserélő Kvjat tizedik, leggyorsabb körrel. 2017-ben sikerült a kettős pontszerzés: Sainz hetedik, Kvjat kilencedik lett. Mindketten átvészelték a Magnussennel való találkozást: Sainz a boxutcában kerülte el az ütközést, Kvjat már koccant vele, de tovább tudott menni. Tavalyelőtt Gasly a rajt után ütközve kiesett. Brendon Hartley nem tudott mért kört futni az időmérőn, de engedték indulni, két kör hátránnyal 12. helyen végzett. Tavaly a Q3-ba jutó Kvjat kilencedik, Albon 11. lett.

Racing Point

A Force India legjobban sikerült Spanyol Nagydíja a 2017-es volt, amikor Pérez és Ocon 4–5. helyen végeztek.

Tavaly Pérez 15. lett, Stroll Norisszal ütközve kiesett.

Alfa Romeo

Az első, világbajnokságba számító Spanyol Nagydíjat az eredeti csapat színeiben 1951-ben Juan Manuel Fangio nyerte, leggyorsabb körrel (ami akkoriban szintén pontot ért). Ezzel sikerült megszereznie első világbajnoki címét. Az előző évi világbajnok, Nino Farina a dobogó harmadik fokára állhatott. Az újjáalakult csapat egyetlen bajnokságba számító Spanyol Nagydíja az 1981-es volt Jaramában, de ott sem sikerült pontot szerezniük.

A Saubernek nem sikerült dobogós helyezést elérnie az itteni futamokon. Negyedik helyezést ért el Heinz-Harald Frentzen 1996-ban, Nick Heidfeld 2002-ben, a BMW-érában Kubica 2008-ban. Tavalyelőtt az Alfa Romeo Sauber színeiben Leclerc tizedikként pontot szerzett, Marcus Ericsson 13. helyen végzett.

Tavaly Kimi 14. lett, ezzel megszakadt az év eleji pontszerzési sorozat; Giovinazzi 16. helyen végzett.

Haas

A 2016-os versenyen Esteban Gutiérrez 11. lett, Grosjean fékhibával kiállt. 2017-ben Grosjean tizedik, Magnussen a Kvjattal való koccanás után 14. helyen végzett. Tavalyelőtt Magnussen hatodik helyezést ért el, Grosjean a rajt után ütközve kiesett. Tavaly mindkét versenyző Q3-ba jutott és pontot szerzett: a kettejük háziversenyében felülkerekedő Magnussen hetedik, a biztonsági autós fázis után többször túl szélesen kanyarodó és pozíciókat vesztő Grosjean tizedik helyezettként.

Williams

Az 1977-es jaramai Spanyol Nagydíj volt a csapat első versenye, még March autóval, Patrick Nève 12. helyen végzett. 1978-ban már saját konstrukcióval vettek részt, de továbbra is egypilótás csapatként, Alan Jones nyolcadik lett (ami akkor még természetesen nem ért pontot). Azon a pályán hivatalos világbajnoki futamot nem sikerült nyerniük, pedig 1980-ban Jones győzött – csakhogy az a verseny áldozatul esett a FISA–FOCA huzavonának: utólag világbajnokságon kívülinek nyilvánították.

Immár a Honda-motoros érában az első jerezi futam emlékezetesre sikerült: Nigel Mansell 0,014 másodperccel lett második Ayrton Senna mögött. A következő évben már sikerült nyernie. 1988-ban a Judd-motorral egy bravúros második helyet ért el – egyike volt annak a két versenynek, amelyeken végig tudott menni.

A Circuit de Catalunyát a kezdeti években uralta a csapat: 1991-ben Renault-motorral az első itteni futamot Mansell nyerte, belekapaszkodva az utolsó szalmaszálba a bajnoki küzdelemben. A csapattárs Riccardo Patrese harmadik lett. 1992-ben izgalmas esős versenyen megismételte a diadalát (az év és a helyszín miatt úgy is mondhatnánk, „olimpiai bajnok” lett), míg Patrese kiesett. A sikersorozatot 1993-ban Prost, 1994-ben Damon Hill folytatta. Utóbbi futam volt az Ayrton Senna halála után beugró Coulthard bemutatkozó versenye. 1995-ben Hill negyedik helyen végzett, 1996-ban az esős versenyen kiesett, míg Jacques Villeneuve harmadik lett. 1997-ben Villeneuve révén jött az újabb győzelem, 1998-ban viszont csak hatodik helyre futotta neki a Renault-pótlék Mécachrome-motorral. 1999-ben Ralf Schumacher ötödik helye hozott újabb pontokat, majd 2000-ben BMW-motorral egy helyezést javított, bátyját megelőzve. 2001-ben Juan Pablo Montoya második helyével először állhatott Forma–1-es dobogón, egy évvel később ezt az eredményt megismételte. 2003-ban nem sikerült dobogós helyezést elérniük, Montoya és Ralf 4-5. helyen futottak be. Ezután két hatodik hely következett: 2004-ben Ralf, 2005-ben Webber révén. 2007-ben Nico Rosbergnek sikerült ugyancsak ezen a helyen befutnia. Ezután is jött néhány pontocska: 2008-ban Nakajima Kazuki hetedik, 2009-ben Rosberg nyolcadik, 2010-ben Barrichello kilencedik lett. 

2011-ben Pastor Maldonado 15., Barrichello 17. helyen végzett. A 2012-es futam a szezon, sőt az utóbbi évek csúcspontja volt a csapatnak: Maldonado győzelme véget vetett „hét szűk esztendőnek” – sajnos azóta ennél több is jött, mostanság még szűkebben. Bruno Senna versenye nem ilyen jól sikerült, ütközött az őt előzni próbáló Schumacherrel. 2013-ban Maldonado 14., Bottas 16.; 2014-ben Bottas ötödik, Massa 13., 2015-ben Bottas negyedik, Massa hatodik lett. 2016-ban Bottas ötödik, Massa nyolcadik helyen futott be. 2017-ben pontzónán kívül végeztek: a Vandoorne-nal koccanó Massa 13., Stroll 16. helyen. Tavalyelőtt Stroll 11. lett két kör hátránnyal; Szergej Szirotkin, akit váltócsere miatt hátrasoroltak (de csak egy hellyel tudták) három kör hátránnyal, utolsó célba érkezőként 14. helyen végzett. Tavaly Russell és Kubica 17–18. helyen zárták a célba érők sorát.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8516165194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortune hai 2020.08.17. 01:00:51

hálistennek ide nem hegesztettek be két versenyt.
süti beállítások módosítása