Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VI/5.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

2020. augusztus 28. - F1 Hierro

A szokatlan időpontban rendezett Spanyol Nagydíj után egy olyan verseny következik, amely naptárilag a helyén van: augusztus végén a Belga Nagydíj a versenynaptár leghosszabb és egyik legnagyobb múltú pályáján, Spában.
A jelenlegi mezőnyből Kimi Räikkönen nyert a legtöbbször Belga Nagydíjat, szám szerint négyet, bár a legutóbbit több mint egy évtizede, 2009-ben, és idén már a pontszerzés is siker lenne az Alfa Romeóval. Őt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel követi három-három győzelemmel. Kettejük közül Hamilton nyert régebben a pályán (2017-ben, míg Vettel 2018-ban). A negyedik győzelemre jelenleg lényegesen nagyobb esélye van a brit címvédőnek és listavezetőnek. Tavaly viszont Charles Leclerc szerezte meg Forma-1-es pályafutása első futamgyőzelmét - sajnos a mostani Ferrarival kevés az esélye az ismétlésre.
A jelenlegi mezőnyből Daniel Ricciardo is nyert Belga Nagydíjat, még a Red Bull színeiben. Hamilton csapattársának, Valterri Bottasnak eddig a tavalyi harmadik hely a legjobb spái eredménye.
A Red Bull Racingnél holland színekben versenyző Max Verstappennek ez félig hazai versenye, nemcsak a szomszédság, hanem szülőhelye és anyai rokonsága révén is. Az itteni győzelem még hiányzik neki, a két évvel ezelőtti harmadik hely az egyetlen dobogója. A tavalyi versenyét viszont már a rajt után elintézte. Kevésbé közismert, de szintén anyai részről szintén félig belga a brit színekben versenyző Lando Norris, akinek tavaly sokáig jónak mondható ötödik hely állt, míg nem adta magát az autója.
Vannak még páran a mezőnyben, akiknek bizonyos szempontból mérföldkövet jelentett a pályafutásában Spa: Esteban Ocon négy éve itt mutatkozott be a Forma-1-ben, míg Alexander Albon és Pierre Gasly tavaly itt cseréltek helyet.
Meg  kell említenünk a tavalyi hétvége szomorú vonatkozását is: a Forma-2-ben halálos balesetet szenvedett Anthoine Hubert, emlékezzünk rá is.

Hamilton

A Forma Renault 2000-es Európa-kupában 2002-ben hetedik lett. A Forma–3 Euroszériában 2005-ben az első futamon pole-ból indult, de kizárták, a másodikat viszont megnyerte.

Első Forma–1-es Belga Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyen végzett. 2008-ban élről indulva elsőnek futott be, de Kimi szabálytalan előzése miatt időbüntetést kapott és harmadik helyre csúszott vissza. 2009-ben a rajt utáni karambolba keveredve esett ki. 2010-ben végre behúzta a győzelmet, (pluszpontot még nem érő) leggyorsabb körrel. A 2011-es futamot a Kobayashi Kamuival való ütközése miatt kényszerült feladni, 2012-ben pedig ismételte magát a történelem: Grosjean manővere után megint csak Kobayashinak ment neki. 2013-ban Mercedesszel élről indulva harmadik lett. 2014-ben ütközött csapattársával, Nico Rosberggel, ami után defektet kapott. A kerékcsere után a mezőny végére esett vissza, és az autó sérülése miatt nem sikerült felzárkóznia, később ki is állt. 2015-ben sikerült élről indulva megnyernie a futamot. 2016-ban a csapata sajátos taktikai húzással több cserét is végrehajtott a hajtómű elemein (így elérték, hogy maradjon három friss motorja), ezzel letudva a rajtbüntetéseket (összesen hatvanat). Az utolsó sorból indulva egészen a harmadik helyre sikerült felzárkóznia, leggyorsabb kört is futva. 2017-ben megszerezte a pole pozíciót, az első helyet sikerült a futam végéig megvédenie Vettel támadásaitól, így immár harmadszor nyerte meg a futamot. Tavalyelőtt pole-ból indult, de a rajt után Vettel megelőzte. A második kerékcseréje után a később cserélő Verstappen mögé került, akit megelőzött, de Vettelt már nem sikerült utolérnie, második lett. Tavaly a szombati szabadedzésen összetörte az autóját, de az időmérőre sikerült helyrehozni, harmadik rajtkockából indulhatott. A rajtnál előrejött másodiknak, de Vettel hamarosan visszaelőzte. A 32. körben sikerült megelőznie, így ismét második helyen végzett.

Ricciardo

A 2007-es olasz Forma Renault 2.0 sorozat külhoni hétvégéjén az első futamon ötödik lett. A 2008-as Forma Renault 2.0 Európa-kupa szezonnyitóját megnyerte, a hétvége második futamán negyedik lett. A kategória Nyugat-európai Kupa sorozatában egy második helyezést és egy győzelmet hozott össze. 2009-ben a brit Forma–3-ban szintén ezeket az eredményeket produkálta a két futamon, az elsőt nyerte meg. A WSR 3.5 kategóriájában 2010-ben a második futamon ötödik lett, 2011-ben egy tizedik és egy kilencedik helyezést ért el.

Utóbbi évben már a Forma–1-es nagydíjon is indult HRT-vel, az időmérőn 107%-on kívül teljesített, de engedték versenyezni, azonban a futamot feladni kényszerült. Toro Rossóval 2012-ben kilencedik, 2013-ban tizedik lett. 2014-ben a Red Bull színeiben sikerült megnyernie a futamot, ez lett pályafutása harmadik győzelme. 2015-ben elektronikai hibával állt ki a Buszmegállónál, virtuális safety cart okozva. 2016-ban ötödik helyről indulva második helyezést ért el. 2017-ben hatodik rajthelyről indult, a biztonsági autós fázis után a dobogóért vívott csatában Bottast megelőzte, Kimit maga mögött tartotta, így megszerezte a harmadik helyet. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolt, az első körben ütközött, az autóján szárnyat is kellett cserélni. A mezőny végére esett vissza, a futam 31. körében feladta. Tavaly Renault-val hatodik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt elvileg öt hely hátrasorolást kapott, gyakorlatilag tizedik rajthelyről indult. A futamon 14. helyen végzett.

Norris

2005-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában a hétvége első futamán negyedik, a másodikon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik, illetve második helyezettként állhatott dobogóra. Ugyanebben az évben az Észak-európai Kupában mindkét futamot megnyerte, a brit Forma–3-ban pedig a hétvége első és harmadik futamán győzött. 2017-ben az európai Forma–3-ban szintén az első és a harmadik futamot nyerte meg a hétvége során. Tavalyelőtt a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon és második a sprinten.

Tavalyelőtt nemcsak a Forma–2-ben indult itt, hanem első Forma–1-es hétvégéje is volt, a McLaren tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. Tavaly a rajtnál sikerült előreugrania az ötödik helyre, de az utolsó körben megadta magát az erőforrása, a megtett táv miatt 11.-nek jegyezték.

Vettel

Először a 2005-ös Forma–3 Euroszériában indult Spában, az első futamról kizárták, a másodikon 13. lett. 2006-ban a WSR-ben járt a pályán, de az első futamon kiesett, a másodikon nem rajtolt el.

Forma–1-ben 2007-ben versenyzett itt először Toro Rossóval, a kormánymű hibája miatt kiesett. Egy évvel később ötödik lett. A Red Bull pilótájaként 2009-ben harmadik lett, leggyorsabb kört futva. 2010-ben ütközött Jenson Buttonnal, ami miatt 15. helyen végzett. 2011-ben élről indulva megnyerte a futamot. 2012-ben második lett, 2013-ban pedig újra győzött, és a szezon végéig ki sem engedte a kezéből a győzelmet. 2014-ben megtört a dobogós szériája a pályán: ötödik helyen végzett. 2015-ben Ferrarival gumiproblémák miatt kiállt, de a megtett táv miatt 12.-nek rangsorolták. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a rajt után csapattársával koccanva megpördült, a szárnya sérülése miatt ki kellett mennie a boxba, végül hatodik helyen sikerült zárnia a futamot. 2017-ben a második helyről indult, igyekezett támadni Hamiltont, de megelőzni nem tudta, így a futamot is második helyen zárta. Tavalyelőtt második helyről indult, az első körben megelőzte Hamiltont, a vezető helyet sikerült a kerékcserék után is megtartani, így megnyerte a versenyt – ezután több mint egy évet kellett várni a következő győzelmére. Tavaly második helyről indult, a rajtnál elé kerülő Hamiltont még az első körben visszaelőzte. A kerékcserék után élre is állt egy ideig, de a 27. körben maga elé engedte a gyorsabb Leclerc-t. A 32. körben megelőzte őt Hamilton, majd nem sokkal később Bottas is. Ezután inkább kiállt lágy gumiért, ráhajtva a leggyorsabb körért járó pluszpontra. Végül negyedik lett, megszerezve a pluszpontot is.

Latifi

2013-ban a brit Forma–3-as bajnokság itteni hétvégéjének a harmadik futamán negyedik helyezést ért el. 2014-ben a kategória Európa-bajnokságában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában a kétfutamos hétvége első versenyén negyedik lett. 2016-ban a GP2-ben egyik itteni futamon sem szerzett pontot. A következő három évben a széria utódában , a Forma–2-ben indult itt, tavalyelőtt megnyerte a sprintet, a főfutamon nyolcadik lett. (Tavaly Anthoine Hubert halálos balesete után a főfutamot félbeszakították és nem indították újra, a sprintet lemondták.)

A tavalyi hétvégén Williams tesztpilótájaként részt vett az első Forma–1-es szabadedzésen.

Räikkönen

2000-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupában a második itteni hétvégén győzött.

2001-ben a Sauber–Petronas meghibásodása miatt nem sikerült elrajtolnia. Egy évvel később McLaren–Mercedesszel első sorból rajtolt (előrevetítve későbbi jó szerepléseit), de a technika ismét kibabrált vele. 2004-ben aztán megszerezte a McLaren egyetlen azévi győzelmét (amivel szaván fogott egy meggondolatlan fogadalmat tevő brit újságírót). Azt ezt követő években mondhatjuk, hogy ő uralta a pályát: 2005-ben és 2007-ben – utóbbi évben immár Ferrarival – újra győzött. 2008-ban folytathatta volna a sikersorozatot, de Hamilton agresszív manővere után elvesztette a vezető helyét, majd nem sokkal a futam vége előtt kicsúszott (18. helyezettnek jegyezték). 2009-ben a Ferrari egyetlen azévi diadalát érte itt el (és egyúttal legutóbbi ferraris diadalát), bár ehhez kellett a vitatott manővere is az elején (kívül kerülve el a tumultust).

2012-ben Lotusszal visszatérve ha nem is nyert, de a dobogót hozta: harmadik lett. 2013-ban viszont fékhibával kiesett, ezzel megszakadt akkori rekord hosszúságú – azóta Hamilton által megdöntött – pontszerzési sorozata. 2014-ben újra Ferrarival negyedikként lemaradt a dobogóról, de így is legjobb eredményét érte el az év során. 2015-ben hetedik helyen végzett. 2016-ban a harmadik helyről indulhatott, de a rajt után összekoccant Vettellel és Verstappennel, ami után a szárnysérülés mellé defektet is kapott. Végül a kilencedik helyen végzett. 2017-ben negyedik helyről indult. A Verstappen leállása utáni dupla sárga zászlónál történt gyorshajtás miatt tíz másodperc büntetést kapott, de később a biztonsági autó utáni újraindulásnál Bottast megelőzte, Ricciardót nem, így végül visszaszerezte a negyedik helyet. Tavalyelőtt hatodik helyről indult, de az első körben Ricciardóval ütközve defektet kapott. A versenyt akkor még folytatta, de nyolc kör után autója sérülése miatt kiállt. Tavaly egy ideig kérdéses volt az indulása a nyári szünetben szerzett lábsérülése miatt, de végül rajthoz tudott állni. Alfa Romeóval nyolcadik lett az időmérőn, a Renault-k hátrasorolása miatt két hellyel előrébb indulhatott. A rajtnál Verstappen nekiütközött, amit miatt visszaesett, végül 16. helyen végzett.

Grosjean

Először 2004-ben, a Forma Renault 2000-es Európa-kupában indult itt, de nem túl jól sikerült a verseny: 25. helyen ért célba. A GP2-ben 2008-ban a főfutamot megnyerte. 2010-ben és 2011-ben ismét elért egy-egy dobogós (harmadik) helyet, emellett a sprintfutamon 2010-ben hatodik, 2011-ben negyedik lett. 2010-ben indult a pályán a GT1 világbajnokságban és az Auto GP-ben is. A GT1-ben Neel Jani váltótársaként a kvalifikációs futamon kiestek, huszadiknak lettek rangsorolva, a bajnoki futamon 14.-ek lettek. Az Auto GP-ben az első futamot megnyerte, a másodikon második lett.

A Forma–1-ben először 2009-ben versenyzett a pályán, Renault-val a rajt utáni ütközésben kiesett. Három év után 2012-ben indult újra a nagydíjon Lotusszal, de az sem sikerült jobban: a verseny negatív hőse lett azzal, hogy karambolt okozott a rajt után, ami miatt egy futamra szóló eltiltást is kapott. 2013-ban nyolcadik lett. 2014-ben az erőforrás hibája miatt feladni kényszerült a versenyt. A 2015-ös volt az eddigi legjobban sikerült Belga Nagydíja: harmadik lett a két Mercedes mögött, ez volt a legutóbbi dobogója. 2016-ban a Haas pilótájaként a 13. helyen végzett. 2017-ben hetedik helyezést sikerült elérnie. Tavalyelőtt ötödik helyről rajtolva megismételte ezt a helyezést. Tavaly lemaradt a Q3-ról, de a két Renault hátrasorolása után a kilencedik helyről rajtolhatott. A futamon 13. helyen végzett.

Gasly

A 2011-es francia Forma–4-es szezon egyetlen külhoni hétvégéjén az első futamon második lett, a másikat megnyerte. A 2012-es Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első futamán harmadik helyen futott be. A 2013-as szezonban mindkét futamon második lett. 2014-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában második és negyedik helyezést ért el. A GP2-ben 2015-ben és 2016-ben 2×2 futamon indult, utóbbi hétvégéje sikerült jobban: megnyerte a főfutamot és negyedik lett a sprinten.

A tavalyelőtti Belga Nagydíjon Toro Rossóval 11. lett az időmérőn, de Bottas hátrasorolása révén egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon kilencedik lett. Tavaly itt indult újra a Toro Rosso színeiben, miután a Red Bulltól visszaküldték. A többiek hátrasorolásain három helyet nyert a rajtrácson , a futamon megismételte kilencedik helyezését.

Pérez

Először a 2005-ös Forma BMW ADAC sorozatban indult a pályán. Akkor az itteni hétvége első futamán ötödik lett, a másodikon nem indult el. 2007-ben a brit Forma–3-ban az abszolút sorrendben elért kilencedik és 15. helye a National Class mezőnyében mindkét futamon győzelmet jelentett. 2008-ban már a „nagyok” között egy hatodik és egy második helyezést ért el. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben versenyzett itt, előbbi évben a sprintfutamon negyedik, utóbbi évben a főfutamon hetedik lett, a sprintet megnyerte.

A 2011-es nagydíjon a Sauber felfüggesztésének hibája miatt esett ki. 2012-ben az időmérőn az ötödik időt autózta, sőt Pastor Maldonado büntetése miatt negyedik kockából indulhatott, csakhogy a rajt után ő lett Grosjean első áldozata, ami után elvesztette a hátsó szárnyát, és Maldonadónak ütközött. 2013-ban McLaren–Mercedesszel 11. lett. 2014-ben Force Indiával nyolcadik helyen futott be. 2015-ben ötödik helyezést ért el. 2016-ban hatodik helyről rajtolva ismét ötödik lett, ezúttal csapattársa, Nico Hülkenberg mögött. 2017-ben nyolcadik helyről indult. A futamon előbb a rajt után koccant csapattársával, Oconnal, később öt másodperces büntetést kapott egy előzés utáni pályaelhagyás miatt. A 30. körben újra csapattársa ellen vívott, és megint ütköztek, ami miatt defektet kapott és biztonsági autós fázist okozott. A futamot 42 kör után feladta, 17. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt itt indult először a csapat átalakulása után a Racing Point Force India színeiben, negyedik helyről rajtolva és ötödik helyezést elérve. Tavaly már tisztán a Racing Point nevet viselő csapatban versenyezve kilencedik lett az időmérőn, a Renault-k hátrasorolásával két hellyel előrébb indult, a futamon hatodik lett, miután Albon az utolsó körben megelőzte.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban a hétvége mindkét futamán harmadik lett (a junior értékelésben második helyeket jelentett). Az Európa-kupában vendég pilótaként indult, 26. és 30. helyen végzett. 2015-ben az európai Forma–3-ban egy győzelmet, egy hatodik és egy második helyet hozott össze. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot és hatodik lett a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamról kizárták, a sprinten ötödik lett.

Tavalyelőtt Sauberrel a rajtnál kiesett, miután Fernando Alonso autója átesett felette, glória nélkül csúnyább vége lehetett volna. Tavaly Ferrarival élről indult, a futam nagy részében vezetett. A hamarabb kereket cserélő Vettel egy időre elé került, de miután gyorsabb volt csapattársánál, visszaelőzhette, így megszerezte első Forma–1-es futamgyőzelmét, amit a Forma–2-es versenyen elhunyt Anthoine Hubert emlékének ajánlott.

Stroll

Az európai Forma–3-ban 2015-ben nem sikerült pontot szereznie (a harmadik futamról el is tiltották), 2016-ban a hétvége három futamából az elsőt megnyerte, a harmadikon negyedik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Williamsszel 2017-ben 11., tavalyelőtt 13. helyen végzett. Tavaly a Racing Point színeiben az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, ami mások büntetése mellett 13. helyett 16. rajthelyet jelentett. A futamon tizedik helyezést ért el.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa sorozatában ötödik és negyedik helyen végzett. A kategória Észak-európai Kupájának szezonzáróján két dobogós helyezést ért el: egy második és egy harmadik helyet. 2011-ben a brit Forma–3 hétvégéjén három futamon vett részt, a másodikat megnyerte, a harmadikon abszolútban nyolcadik lett, de mivel vendégpilóták is végeztek előtte, a harmadik helyért járó pontokat kapta. 2012-ben és 2013-ban a WSR-ben indult a pályán, a 3.5-ös géposztályban előbbi szezonban a hétvége első futamát megnyerte; utóbbi évben az első futamon győzött, a másikon harmadik lett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel 12. helyen végzett. 2016-ban Renault-val a hatodik körben az Eau Rouge-ból kijövet szenvedett csúnya balesetet, a gumifalban kötött ki, ami annyira sérült, hogy a biztonsági autó sem volt elég a kijavításhoz, piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot. Bár a rommá tört autóból sikerült saját lábán kiszállnia, kórházba szállították kivizsgálásra, de nem szenvedett olyan sérülést, ami miatt ne indulhatott volna a következő versenyen Monzában. 2017-ben a Haas pilótájaként 15. helyen végzett. Tavalyelőtt kilencedik helyről rajtolva nyolcadik helyezést ért el. Tavaly bejutott a Q3-ba, a két Renault hátrasorolása után nyolcadik helyről rajtolhatott, a futamon 12. lett.

Albon

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben és 2013-ban sem szerzett pontot a pályán. Az alpesi szériában a 2012-es hétvége első futamán nyolcadik lett. 2014-ben az Európa-kupában negyedik lett a hétvége első futamán. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán harmadik, a harmadikon kilencedik lett. A GP3-ban 2016-ban kilencedik lett a főfutamon és tizedik a sprinten. Az következő két évben a Forma–2-ben indult, a tavalyelőtti hétvége sikerült jobban: a főfutamon ötödik, a sprinten harmadik lett.

Tavaly éppen a Belga Nagydíj előtt váltott csapatot: a Toro Rossótól átkerült a Red Bull Racinghez. Rögtön hátrasorolással indított, miközben nem is ő használta el az erőforráselemeket, de mások büntetései miatt csak három rajthelyet veszített. A 17. rajtkockából indult, a futam végére sikerült ötödik helyig előretörve bemutatkoznia az új csapatánál.

Kvjat

2010-ben az európai Forma BMW-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában (egyúttal az Észak-európai Kupában) a hétvége első futamán negyedik lett (az északi értékelésben harmadiknak számított), a másikat megnyerte. Egy évvel később az Európa-kupában ezt a szereplést megismételte. A kategória alpesi szériájában az első futamot megnyerte, a másikon tizedik lett. A GP3-ban 2013-ban a főfutamon győzött, a sprintversenyen hatodik lett.

2014-ben Toro Rossóval kilencedik helyen végzett. 2015-ben a Red Bull színeiben negyedik helyezést ért el. 2016-ban újra Toro Rossóval 14.lett. 2017-ben 17. helyen végzett. Tavaly erőforráselemek és váltó cseréje miatt hátrasorolták, ami gyakorlatilag egy hely veszteséget jelentett. Utolsó előttiből sikerült feljönnie a pontszerző hetedik helyre.

Ocon

2012-ben a Forma Renault 2.0 kategóriában az Európa-kupában nem szerzett pontot a pályán, az alpesi szériában a hétvége második futamán hetedik lett. A 2013-as Európa-kupa hétvégén nyolcadik és hetedik helyezést ért el. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjének második és harmadik futamán másodikként állhatott dobogóra. A GP3-ban 2015-ben mindkét futamon második lett.

2016-ban a Manor színeiben itt volt első Forma–1-es futamrészvétele, 16. helyen végzett. 2017-ben kilencedik lett az időmérőn, közvetlenül csapattársa, Pérez mögött végezve. A futamon kétszer is egymásra találtak: előbb a rajt után koccantak, majd a 30. körben, ami miatt az első szárnya megsérült, végül kilencedik helyen be tudott futni. Tavalyelőtt a Racing Point Force Indiává alakult csapat színeiben harmadik helyről rajtolva hatodik helyezést ért el.

Verstappen

2014-ben a Forma-3 Európa-bajnokság itteni hétvégéjének mindhárom futamát megnyerte.

A 2015-ös futamon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben addigi legjobb edzéseredményét produkálva a második rajtkockából indulhatott, ezzel első soros indulásban is fiatalsági rekordot állított fel (immár pole pozíciója is van, de abban lecsúszott a legfiatalabb rekordjáról). A rajt után a La Source-nál összekoccant Kimivel, ami miatt megsérült az első szárnya. Később újra egymásra találtak, keményen védekezett ellene, amit ellenfele sérelmezett is, de nem lett következménye. Végül nem sikerült pontot szereznie, a 11. helyen végzett. 2017-ben ötödik rajthelyről indult, de az erőforrása hét kör után megadta magát. Tavalyelőtt hetedik rajthelyről indult, a futamon hamar előretört, többek között Oconnal vívva, végül harmadikként meglett első spái Forma–1-es dobogója. Tavaly a rajt után Kiminek ütközött, majd sérült futóművel a gumifalban kötött ki, biztonsági autós fázist előidézve.

Sainz

2010-ben az európai Forma BMW hétvégéjének mindkét futamán kiesett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamot megnyerte, a másodikon harmadik lett (ami beleszámított az Észak-európai Kupába is, utóbbi futamon elért eredménye ott második helyezést ért). 2012-ben a brit Forma–3-ban, egyúttal a kategória Európa-bajnokságában az első futamon harmadik lett (a brit bajnokságban másodiknak számított), a harmadikat megnyerte (a második elmaradt). 2013-ban a GP3-ban nem sikerült pontokat szereznie. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2013-ban szintén nem szerzett pontot, 2014-ben viszont mindkét futamot megnyerte.

2015-ben a Toro Rosso erőforrásának hibájával kiállni kényszerült. 2016-ban a rajt után feljött a 14. rajtkockából a hetedik helyre, de törmelékre hajtva defektet kapott és kiesett, virtuális safety cart okozva. 2017-ben tizedik lett. Tavalyelőtt Renault-val hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, gyakorlatban ezzel az utolsóelőtti rajthelyről indulhatott, a futamot 11. helyen zárta. Tavaly McLarennel elvileg hátrasorolást kapott az elhasznált erőforráselemek miatt, de a többiek büntetése miatt még két helyről előrébb is indult. A futamon egy kör után az erőforrás hibája miatt kiesett.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban nyolcadik és hetedik helyezést ért el a pályán. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán hatodik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban az elsőn ötödik lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon ismét harmadik helyezést ért el. 2017-ben a GP2-ben megnyerte a főfutamot és második lett a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben harmadik lett a főfutamon és hetedik a sprinten.

A tavalyi Belga Nagydíjon öt rajthelyet nyert mások hátrasorolásával, a futamon 15. helyen végzett.

Bottas

A 2007-es Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában egy ötödik és egy 12. helyezést ért el. A 2008-as Európa-kupa szezonnyitóján harmadik lett, az Észak-európai Kupa záró hétvégéjén pedig mindkét futamot megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán harmadik lett, de vendégpilótaként nem kapott pontot. A GP3-ban 2011-ben a főfutamon győzött.

2012-ben a Williams tesztpilótájaként vett részt a pénteki első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott. 2015-ben kilencedik, 2016-ban nyolcadik helyen végzett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről rajtolt, a futamon is ezt tartotta egész a biztonsági autós fázis végéig, utána Ricciardo és Kimi is megelőzték, így ötödik lett. Tavalyelőtt az időmérőn a Q3-ban megpördült a vizes pályán, utána nem futott mért kört. Az autójában ezután erőforráselemeket cseréltek, ami miatt hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott, gyakorlatilag így tizedik helyett tizenhetedik helyről rajtolt. A futamon negyedik helyre zárkózott fel, leggyorsabb kört futva. Az első körben Szergej Szirotkinnal való ütközése miatt öt másodperc büntetést kapott, de nem befolyásolta a helyezését. Tavaly negyedik helyről indult, a 33. körben megelőzte Vettelt, így harmadik lett.

Giovinazzi

2013-ban a brit Forma–3-as hétvégén az első futamon ötödik, a másodikon harmadik lett, a harmadikat megnyerte. Az európai Forma–3-ban 2014-ben és 2015-ben 2×3 futamon indult a pályán, mindkét hétvégén a második futamon kilencedik lett. 2016-ban a GP2-ben a főfutamon hatodik lett, a sprintet megnyerte.

A tavalyi Belga Nagydíjon a Q1-ben megadta magát az autója. Az erőforráselemek és váltó cseréje miatt hátrasorolták, három rajthelyet veszített vele. A futam vége felé kicsúszva a gumifalnak ütközött, a megtett táv miatt 18. helyezettnek jegyezték.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8316180582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása