Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/8.

Stájer Nagydíj/Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2021. június 27. - F1 Hierro

A Covid-járvány tavaly és idén is átszabta a versenynaptárt. Bizonyos futamok kiestek, mások bekerültek, és olyan is akadt, amelyik „megduplázódott”. Tavaly a nyári időpont ellenére szezonnyitó Osztrák Nagydíjat a Red Bull Ringen a Stájer Nagydíj követte, idén megcserélt sorrendben rendezik a két versenyt. Így sajátos módon összevont visszatekintés következik.

A Red Bull Ringen három pilóta nyert két-két alkalommal: a Mercedesnél versenyző Lewis Hamilton és Valtteri Bottas, valamint a Red Bull Racing pilótája, a jelenlegi listavezető Max Verstappen. A mostani Stájer Nagydíj időmérőjén is ők végeztek az első három helyen, bár Bottast a szabadedzésen történt veszélyes boxutcai megpördülése miatt három rajthely büntetéssel sújtották. Így valószínűleg Verstappen és Hamilton között dől el a futam, hacsak nem jön közbe valami váratlan esemény. Jövő héten pedig máris ott az alkalom a visszavágóra - vagy adott esetben a duplázásra.

Hamilton

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy öt másodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). 2016-ban újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. 2017-ben harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon. 2018-ban második rajthelyről indult, a rajt után élre állt. Később a kerékcserék után a negyedik helyen haladt, miután Vettel is megelőzte, majd a 64. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállt, ez volt az év során az egyetlen, és mindezidáig utolsó kiesése. Tavalyelőtt az időmérőn második lett, de Kimi feltartása miatt három rajthely büntetést kapott (ami a kiszabási sorrend miatt negyedik rajthelyet jelentett). A futamon problémái voltak az autóval, az első szárnyát le is cserélték. Végül ötödik helyen végzett, miután Vettel az utolsóelőtti körben megelőzte. Tavaly az Osztrák Nagydíjon második lett az időmérőn, de három hellyel hátrébb sorolták, mivel nem lassított a sárga zászló alatt. A 9. körben Alexander Albon megelőzésével előrejött a harmadik helyre, majd Verstappen kiesése után előlépett másodiknak. A 61. körben ütközött az őt előzni próbáló Albonnal, aki emiatt kipördült. Bár másodikként ért célba, az ütközés miatt pedig öt másodperc időbüntetést kapott, így negyedik helyen végzett. A Stájer Nagydíjon esős időmérőn megszerezte a pole-t, majd immár napos időben a futamot is megnyerte.

Ricciardo

A 2014-es Osztrák Nagydíjon Red Bull-lal nyolcadik, a 2015-ösön tízhelyes hátrasorolással indulva tizedik helyen végzett. 2016-ban hetedik helyen végzett az időmérőn, de a többiek büntetései miatt az ötödik helyről rajtolhatott, a futamot is ötödik helyen zárta. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával a negyedik helyről indulhatott, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. 2018-ban hetedik helyről indult, ahonnan sikerült előrébb jönnie, Kimi megelőzése és Hamilton kerékcseréje után második helyen is állt, de Kimi később visszaelőzte, majd az 54. körben a kipufogó hibája miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt Renault-val 12. helyen végzett. Tavaly az Osztrák Nagydíjon bejutott a Q3-ba, de a futamon túlmelegedés miatt kiesett. A Stájer Nagydíj időmérőjén kilencedik lett, Norris büntetésével egy hellyel előrébb indult. Az utolsó kört a hatodik helyen kezdte, de Stroll és Norris is megelőzték, így nyolcadik helyen zárt.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első itteni futamát megnyerte, a másikon harmadik lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége három futamából a második sikerült a legjobban, ahol második helyezést ért el, az elsőn negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon, 11. helyen végzett a sprinten.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon jól teljesített: hatodik lett az időmérőn, a büntetések miatt egy hellyel előrébb került a rajtrácson. A futamon hatodik helyen végzett, ezzel a bahreini eredményét beállítva bemutatkozó évének legjobb helyezését érte el. Tavaly az Osztrák Nagydíj időmérőjén negyedik lett, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indult. A futamon negyedikként ért célba, miután keményen megvívott Pérezzel, Hamilton időbüntetése révén pedig harmadik helyezettként megszerezte első dobogóját, az utolsó körben a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelve. A Stájer Nagydíj időmérőjén hatodik lett, de három hellyel hátrébb sorolták, mert a szabadedzésen sárga zászló alatt előzött. A futamon ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megelőzve Ricciardót és mindkét Racing Pointot.

Vettel

A 2003-ban még A1-ringnek hívott pályán a Forma BMW ADAC sorozatban hatodik és egy nyolcadik helyezést ért el.

A 2014-es Osztrák Nagydíjon a Red Bull színeiben elektronikai problémák hátráltatták, majd az első szárnya is megsérült Esteban Gutiérrezzel ütközve, a csapata végül úgy döntött, nem folytatják a versenyt. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. 2016-ban öt rajthely büntetéssel vágott neki a futamnak, mivel váltót cseréltek az autóban (ennek oka, hogy a bakui futam után fémtörmeléket találtak benne a csapat mérnökei). Így a kilencedik rajtkockából indulhatott, azonban nem sikerült célba érnie: miután túlságosan sokáig hagyták kint szuperlágy abroncsokkal, defektet kapott és a szalagkorlátnak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. 2017-ben a második rajthelyről indulva a futamot is második helyen zárta. 2018-ban harmadik lett az időmérőn, de a Q2-ben akadályozta Sainzot, ami miatt három hellyel hátrébb sorolták. A futamon Hamiltont is megelőzve feljött a harmadik helyre, amit sikerült végig megtartania. Tavalyelőtt az időmérőn a Q3-ban nem tudott mért kört futni, így – büntetések miatt – a kilencedik rajthelyről indult. A futamon sikerült előrébb jönnie, bár a rosszul sikerült első kerékcsere némileg hátráltatta, így is az ötödik helyen állt az utolsó előtti körben, amikor megelőzte Hamiltont, ezzel meglett a negyedik helyezés. Tavaly az Osztrák Nagydíjon a Q3-ról lemaradt, a futamon az első biztonsági autós fázis után ütközött Sainzzal, ami után megpördült és visszaesett. tizedik lett. A Stájer Nagydíjon tizedik helyről indult, de az első körben ütközött a csapattárs Leclerc-rel, ami után megsérült a hátsó szárnya, és kiállni kényszerült. A törmelék takarítása miatt be kellett küldeni a biztonsági autót.

Latifi

Az 2012-es olasz Forma–3 külhoni hétvégéjén mind a három futamon hetedik helyezést ért el. A következő két évben a kategória Európa-bajnokságában járt a pályán. A 2013-as hétvégén az első futamon ötödik, a harmadikon hetedik lett. 2014-ben a második futamon nyolcadik, a harmadikon negyedik helyen végzett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában az első futamon negyedik lett, a másikon kiesett. A GP2-ben 2016-ban tizedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. A következő három évben a sorozat utódában a, Forma–2-ben indult. Legjobb eredménye a 2017-es főfutamon elért második helyezés volt, ezen kívül volt egy hatodik helye a tavalyelőtti sprinten, valamint két nyolcadik és egy kilencedik helyezése.

A tavalyi Osztrák Nagydíj volt az első Forma–1-es futama, 11. helyen végzett. A Stájer Nagydíjat 17. helyen zárta.

Räikkönen

Első Forma–1-es évében, 2001-ben az Osztrák Nagydíjon Sauber–Petronasszal jó eredménynek számító negyedik helyezést ért el. A következő évben viszont kiesett a McLaren–Mercedes motorproblémái miatt. 2003-ban pedig dobogóra állhatott, második lett a két Ferrari között.

2014-ben Ferrarival tizedik helyen végzett. 2015-ben az elrontott időmérő után 18. helyről rajtolhatott, a mezőny második felének sűrűjében az első körben ütközött Alonsóval, és mindketten kiestek. 2016-ban a második sorból rajtolva a dobogó harmadik fokára állhatott. 2017-ben negyedik lett az időmérőn, a futamon a harmadik rajtkockából indult. A csapat megpróbálta tovább kint hagyni, hogy Bottas elé kerüljön, de Bottas hamarosan megelőzte, a kerékcsere után ötödik helyen végzett. 2018-ban negyedik lett az időmérőn, Vettel büntetése miatt egy hellyel előrébb indult. A rajtnál feljött másodiknak, próbálta az élen álló Hamiltont is előzni, de kisodródott. Hamarosan megelőzte Bottas, majd Verstappen, a 20. körben pedig Ricciardo is. A 39. körben visszaelőzte Ricciardót, második helyezést ért el, leggyorsabb körrel. Tavalyelőtt Alfa Romeóval bejutott a Q3-ba, a büntetések miatt hatodik rajthelyről indulhatott. A futamon a rajt után állt egy ideig negyedik helyen is, de később többen megelőzték, a kilencedik helyen futott be. Tavaly az Osztrák Nagydíjon az 55. körben kerékvesztés miatt kiesett, a futam harmadik biztonsági autós fázisát okozva. A Stájer Nagydíjon 11. helyen végzett.

Mazepin

2015-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában a hétvége első futamán kilencedik lett, a másodikon kiesett, a harmadik harmadikként dobogóra állhatott. 2016-ban és 2017-ben az európai Forma–3-ban 2×3 futamon indult a pályán, a 2017-es hétvégén sikerült két dobogós helyezést elérnie: a másodikon harmadik, a harmadikon második lett. 2018-ban a GP3-ban a főfutamon 13. helyen végzett, a sprinten hetedik lett. A Forma–2-ben az elmúlt két évben 3×2 futamon indult itt, az egyetlen pontszerzése a Stájer Nagydíj betétfutamán a sprinten elért nyolcadik hely volt.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, 2016-ban hetedik lett.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval a 11. helyen végzett, az utolsó körben veszítve el a pontszerző helyet mindkét Sauber ellen. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn, a büntetésekkel egy rajthelyet lépett előre. A futamon hetedik helyezést ért el. Tavaly az új nevén bemutatkozó AlphaTaurival az Osztrák Nagydíjon hetedik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon az esős időmérőn bejutott a Q3-ba, Norris büntetése révén a hetedik helyről rajtolt, de ezúttal nem sikerült pontot szereznie, 15. helyen végzett.

Pérez

A 2014-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon – külön pontot még nem érő – leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt. 2018-ban megismételte hetedik helyét. Tavalyelőtt már a Racing Point színeiben nem szerzett pontot, körhátrányban 11. helyen végzett. Tavaly az Osztrák Nagydíj időmérőjén a Q3-ban ezredre azonos időt futott Alexander Albonnal, de mivel ő futotta meg később, hatodik lett a rajtrácson. A futamon a 33. körben Norris előzésével előrejött negyedik helyre, majd a második biztonsági autós fázis után harmadik volt Albon előtt, de Albon még a harmadik biztonsági autós fázis előtt visszaelőzte, majd a két McLaren is megelőzte, így végül hatodik helyezést ért el (a boxutcai gyorshajtás miatti öt másodperces büntetés nem befolyásolta). A Stájer Nagydíj vizes időmérőjén kiesett a Q1-ben, a futamon azonban sikerült felzárkóznia. Az utolsóelőtti körben az ötödik helyen állt, próbálta megelőzni Albont a negyedik helyért, de nem sikerült, és az első szárnya is megsérült. Az utolsó körben Norris megelőzte, a csapattárs Strollt viszont maga mögött tudott tartani, így megint hatodik lett.

Alonso

Első ausztriai versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, hatodik lett.

Első két Forma–1-es Osztrák Nagydíján kiesett: 2001-ben a Minardi váltóhibája, 2003-ban a Renault motorhibája miatt.

2014-ben Ferrarival ötödik helyezést ért el. 2015-ben a McLaren–Honda pilótájaként a különböző alkotóelemek cseréje miatt tetemes hátrasorolást szabtak ki rá (ami gyakorlatban 19. rajtkockát jelentett), az első körben Kimi nekiütközött, így mindketten kiestek. 2016-ban a 14. helyről kellett indulnia, miután a Q2-ben előbb tévedésből használt gumikat adott neki a csapat, majd sárga zászló miatt nem javíthatott az idején. A futamot az akkumulátor hibája miatt kellett feladnia, a megtett táv miatt 18. helyezettnek könyvelték el. 2017-ben a rajt után Danyiil Kvjattal, majd Verstappennel ütközött, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett (a junior értékelésben harmadik és második helyet jelentett). 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben szintén a főfutamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

A 2018-as Osztrák Nagydíjon Sauberrel öt hely hátrasorolással indulva (a gyakorlatban négyet jelentett) kilencedik lett, az utolsó körben előzve Gaslyt. Tavalyelőtt Ferrarival első győzelme küszöbén állt: pole pozícióból indult, a futam a nagy részében élen állt, a vége felé azonban Verstappen elkezdte támadni, aki 69. körben meg is előzte, bár ennek során a két autó összeért. Mivel Max nem kapott büntetést, maradt a második hely mögötte. Tavaly az Osztrák Nagydíjon hetedik helyről rajtolt, a futam vége felé előbb Sainz, majd Pérez megelőzésével előrejött a harmadik helyre, Hamilton időbüntetése miatt pedig sikerült megismételnie a második helyezését. A Stájer Nagydíjon 11. lett az időmérőn, de Kvjat feltartása miatt három hellyel hátrébb sorolták. Az első körben ütközött a csapattárs Vettellel, az autója sérülése miatt néhány körrel később kiállni kényszerült.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el; 2016-ban az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Williamsszel tizedik lett. 2018-ban 13. helyen futott be, de kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt tíz másodperc büntetést kapott, így 14.-re módosult a helyezése. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben ismét 14. helyen végzett. Tavaly az Osztrák Nagydíjon kilencedik helyről indult, de motorhiba miatt kiesett, a Stájer Nagydíjon hetedik lett, az utolsó körben Norris, Ricciardo és a csapattárs Pérez ellen is csatázva.

Tsunoda

Tavalyelőtt a Forma–3-ban 16. helyen végzett a főfutamon és 11. helyen a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben az Osztrák Nagydíj betétfutamain nem szerzett pontot, a Stájer Nagydíj betétfutamán a főfutamon második lett, a sprinten kiesett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. 2016-ban a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A 2017-es Osztrák Nagydíjon Force Indiával kilencedik helyről indulva nyolcadik lett. 2018-ban hatodik helyezést ért el. A tavalyi Osztrák Nagydíj a Renault színeiben a visszatérő futama volt egy év kihagyás után, nyolcadik helyezéssel. A Stájer Nagydíjon az ötödik rajthelyet szerezte meg, de túlmelegedés miatt kiesett.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi előtt megtartania. 2017-ben a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia. 2018-ban ötödik lett az időmérőn, egy hellyel előrébb indulva megnyerte a futamot. Tavalyelőtt harmadik lett az időmérőn, de Hamilton büntetése révén első sorba került. A rajtnál több helyet veszített, de visszazárkózott, az 50. körben átvette a vezetést. A kerékcseréje után harmadik helyen állt, az 56. körben sikerült Bottast megelőznie, a futam vége felé pedig Leclerc ellen csatázott az első helyért. A 68. körben még Leclerc visszaverte a támadását, a következő körben viszont már agresszív manőverrel élre tört, első helyen futott be. A bírák vizsgálták az esetet, de végül versenybalesetnek minősítették, nem szabtak ki büntetést. Ezzel ismét meglett a győzelem, 13 év után nyert újra futamot Honda-motor, és sikerült megszakítani a Mercedes győzelmi sorozatát a szezon kezdetétől. Emellé a leggyorsabb körét járó pluszpontot is bezsebelte. Tavaly az Osztrák Nagydíj időmérőjén harmadik lett, Hamilton büntetése miatt az első sorból indult. A 11. körben elektronikai hibával kiesett. A Stájer Nagydíjon második helyről rajtolt, amit a 66. körig tudott tartani, amikor Bottas utolérte és megelőzte. Ekkor még sikerült a visszaelőzés, de a következő körben Bottas ismét megelőzte, így harmadik helyezést ért el.

Schumacher

Az ADAC Forma–4-es bajnokságában 2015-ben az itteni hétvége első futamán kiesett, a másodikon tizedik lett, a harmadikon nem rajtolt el. A 2016-os hétvégén hatodik, 11. és második helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2017-ben hetedik, tizedik és nyolcadik helyezést hozott össze, 2018-ban a hétvége első két futamát megnyerte, a harmadikon második lett. A Forma–2-ben tavalyelőtt a főfutamon 18. helyen végzett, a sprinten negyedik lett. Tavaly az Osztrák Nagydíj betétfutamán a főfutamon 11., a sprinten hetedik lett; a Stájer Nagydíj betétfutamán negyedik helyezést ért el a főfutamon, a sprinten kiesett.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös Osztrák Nagydíjon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2017-ben tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki. 2018-ban Renault-val bejutott a Q3-ba, de a futamon 12. helyen végzett. Tavalyelőtt a McLaren színeiben a rajtrács végére sorolták az elhasznált erőforráselemek száma miatt. A futamon sikerült feljönnie a pontszerző nyolcadik helyre. Tavaly az Osztrák Nagydíjon nyolcadik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon harmadik helyről indulva kilencedik lett leggyorsabb kört futva.

Russell

A 2014-es alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén második és ötödik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2015-ben és 2016-ban 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2016-os hétvége második futamán elért második helyezés volt, emellett volt kétszer ötödik, egyszer hetedik, illetve kilencedik. 2017-ben a GP3-ban a főfutamot megnyerte, a sprinten hatodik lett. 2018-ban a Forma–2-ben szintén győzött a főfutamon, a sprinten második helyezést ért el.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíj időmérőjén három rajthely büntetést kapott Kvjat feltartásáért (bár eleve utolsóelőtti helyen végzett), végül a boxutcából indult, miután a parc fermé alatt első szárnyat cseréltek neki. A futamot két kör hátránnyal a 18. helyen zárta. Tavaly az Osztrák Nagydíjon a Q2-be jutott, az 51. körben az üzemanyagnyomás problémái miatt kiállni kényszerült, a futam második biztonsági autós fázisát okozva. A Stájer Nagydíjon 16. helyen végzett.

Bottas

Williamsszel a 2014-es Osztrák Nagydíjon az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, 2016-ban kilencedik lett. 2017-ben a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot. 2018-ban élről indult, de a rajt után visszaesett negyedik helyre, még az első körben a második helyet sikerült visszavennie, majd a 14. körben hidraulikai problémával kiesett. Tavalyelőtt negyedik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott. A futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly az Osztrák Nagydíjat – az időmérő végi kavicságyazása ellenére is – élről indulva megnyerte, a Stájer Nagydíjon negyedik rajthelyről indult. A 66. körben  próbálta megelőzni Verstappent, aki ekkor még visszaelőzte, de a következő körben már sikerült az előzést, meglett a második helyezés.

Giovinazzi

Az európai Forma–3-ban 2013-tól 2015-ig 3×3 futamon indult a pályán, 2014-ben és 2015-ben a harmadik futamot megnyerte, 2014-ben az első és 2015-ben a második futamon második lett, 2015-ben az elsőn harmadik. A GP2-ben 2016-ban a főfutamon kiesett, a sprinten ötödik lett.

A tavalyelőtti Osztrák Nagydíjon bejutott a Q3-ba, a büntetések miatt hetedik helyről rajtolhatott. A futamon tizedikként megszerezte első Forma–1-es pontját. Tavaly az Osztrák Nagydíjon kilencedik helyezést ért el. A Stájer Nagydíjon a Q1 vége felé kicsúszott a vizes pályán. Váltócsere miatt elvben öt rajthely hátrasorolást kapott, gyakorlatilag ugyanúgy a 19. rajthelyről indulhatott, a futamon 14. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1616605744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása