Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/9.

Brit Nagydíj, Silverstone

2021. július 15. - F1 Hierro

Múlt hétvégén a labdarúgó Európa-bajnokság fináléjának adott otthont Anglia, ezen a héten pedig szokás szerint ellátogat hozzájuk a Forma-1-es világbajnokság mezőnye. Az itteni versenyeken a hazai kedvenc Lewis Hamilton a legsikeresebb versenyző hét győzelmével, köztük a tavalyi Brit Nagydíjjal, amelyet emlékezetes módon defektes autót célba juttatva nyert meg. A legutóbb silverstone-i győztes azonban nem ő, tavaly ugyanis a járvány miatt átrendezett versenynaptárba bekerült még egy verseny a pályán, amit stílszerűen 70. Évfordulós Nagydíjnak neveztek el (1950-ben ugyanis itt volt az első világbajnoki futam). Annak győztese Max Verstappen volt, aki eddig uralja a szezont. Ha Hamilton tartani akarja vele a lépést, fontos lenne megnyernie ezt a versenyt. Rajta kívül hazai pilótaként, ráadásul hazai autóban indul George Russell és az idén meggyőzően teljesítő Lando Norris. A jelenlegi mezőnyből Hamiltonon és Verstappenen kívül Sebastian Vettel kétszer, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen egy-egy alkalommal nyert Silverstone-ban. A nagydíjhétvége újdonságot is fog hozni: itt mutatkozik be az idén még csak kísérleti jelleggel bevezetett sprintfutamos kvalifikáció. Vajon mennyire kavarja fel az állóvizet?

Hamilton

Első alkalommal a brit Forma Renault-ban versenyezhetett a pályán az International vonalvezetésen: 2002-ben kilencedik lett, 2003-ban győzött. 2006-ban a GP2-ben mindkét futamot megnyerte.

Első Brit Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel pole-ból indulva harmadik helyen végzett, majd 2008-ban győzelemmel örvendeztette meg a hazai közönséget. 2009-ben 19. helyen végzett az időmérőn (Adrian Sutil balesete miatt nem tudott az első szakasz végén gyors kört menni), a versenyen 16. lett. 2010-ben második, 2011-ben negyedik, 2012-ben nyolcadik lett. 2013-ban Mercedesszel élről indult, de egy bal hátsó defekt közbeszólt, a végén negyedik lett. A következő négy évben viszont sorozatban megnyerte a futamot, 2015-ben mesterhármassal, 2016-ban élről indulva, különösebb nehézség nélkül, 2017-ben megint csak mesterhármassal. 2018-ban a pole pozíciót ismét megszerezte, de a rajt után Kimivel koccanva megpördült, a mezőnyön és csapattársán is átrágva magát végül második lett, így megszakadt a győzelmi szériája. Tavalyelőtt második helyről rajtolt. Először a negyedik körben előzte meg csapattársát, de akkor még Bottas visszaelőzte. A finn kerékcseréje után élre állt, majd Giovinazzi kicsúszása után kihasználta a biztonsági autós szakaszt, ezalatt letudta a kerékcserét. Sikerült megőriznie az első helyet, a végén leggyorsabb kört futva immár hatodjára győzött Silverstone-ban, ezzel ő nyerte a legtöbb Forma–1-es futamot Nagy-Britanniában. Tavaly a Brit Nagydíjon élről indulva immár a hetedik győzelmét szerezte. Bár az utolsó körben defektet kapott, de Verstappen előző körös kerékcseréje miatt volt elég előnye ahhoz, hogy így is élen vigye célba az autót. A 70. Évfordulós Nagydíjon második helyről indult, az első kerékcserék után a harmadik helyre került, miután Verstappen vissza tudott jönni elé. A második kerékcseréje után a negyedik helyre jött vissza, de Leclerc-t hamar megelőzte, majd két körrel a vége előtt Bottast is, így második lett leggyorsabb körrel.

Ricciardo

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában két futamon indult a pályán, az elsőn negyedik lett, a másodikat megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3 mezőnye 2×2 futam erejéig látogatott el ide, ebből kétszer nyert, egyszer harmadik lett. A WSR-ben a 3.5 kategóriában 2010-ben a hétvége második futamán második lett, 2011-ben mind a kettőn ezt a helyezést érte el.

Ugyancsak 2011-ben itt indult először Forma–1-es versenyen, HRT-vel 19. helyen végzett. 2012-ben már a Toro Rosso színeiben 13. lett. 2013-ban nyolcadik helyével megszerezte első itteni pontjait, 2014-ben pedig Red Bull-lal harmadik helyezettként dobogóra is állhatott. 2015-ben az első körben összekoccant Romain Grosjeannal, amivel további ütközéseket idézett elő. Később elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a futamot is ezen a helyen zárta, miután sikerült megelőznie Pérezt. 2017-ben az időmérőn problémái voltak a turbójával, emiatt utolsóként kiesett a Q1-ben. Ezt a helyzetet kihasználva váltót és erőforráselemeket is cseréltek az autójában, mivel a büntetéseknek nem volt hatása, sőt Alonso hátrasorolása miatt az utolsó előtti rajtkockából indulhatott. A futamon előzések sorát produkálva az ötödik helyig zárkózott fel. 2018-ban hatodik rajthelyről indulva ötödik lett. Tavalyelőtt Renault-val hetedik rajtkockából indulva ezen a helyen is zárta a futamot. Tavaly a Brit Nagydíjon nyolcadik helyről rajtolva negyedik helyezést ért el, a 70. Évfordulós Nagydíjon ötödik rajtkockából indulva 14. helyen végzett.

Norris

2014-ben a Ginetta Junior bajnokságban a National Circuit vonalvezetésen ötödik és második helyezést ért el. 2015-ben az MSA Formula bajnokságban szintén a National vonalvezetésen a hétvége első futamát megnyerte, ezenkívül hetedik és tizedik helyezést ért el. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában a hétvége első futamán kiesett, a másodikat megnyerte. Ugyanebben az évben indult a brit Forma–3-ban is, a hétvége első futamán kiesett, a másodikon második lett (a harmadikat törölték). 2016-ben az európai Forma–3 nyitófutamát megnyerte, a hétvége további két versenyén kilencedik és harmadik helyezést ért el. 2018-ban a Forma–2-ben tizedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.

A tavalyelőtti Brit Nagydíjon bejutott a Q3-ba, de pontot nem szerzett: 11. helyen végzett. Tavaly a Brit Nagydíjon ötödik helyről rajtolva a futamon is ezt a helyezést érte el, a 70. Évfordulós Nagydíjon tizedik helyről indulva kilencedik lett.

Vettel

2008-ban állt itt rajthoz először Toro Rossóval, akkor a David Coultharddal való ütközés miatt már a verseny elején kiesett. Egy évvel később a Red Bull színeiben mesterhármast produkálva győzött. 2010-ben élről indulva hetedik lett, az ezt követő két versenyen viszont dobogóra állhatott: 2011-ben másodikként (a csapattárs Mark Webbernek szóltak, hogy ne támadja), 2012-ben harmadikként. A 2013-as versenyt váltóprobléma miatt kellett feladnia. 2014-ben első sorból rajtolt, a futamon ötödik lett. 2015-ben Ferrarival a pódium harmadik fokára állhatott. 2016-ban nem jól alakult a hétvégéje: a hatodik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolták. A futamon kilencedik helyen végzett. Felipe Massa kiszorításáért öt másodperc büntetést is kapott, de nem ezen múlott a helyezése. 2017-ben harmadik helyről indult, a rajt után megelőzte őt Verstappen, aki ellen keményen próbálkozott, de csak a kerékcserét követően sikerült elévágnia. Később a felzárkózó Bottas ellen kellett védekeznie, aki 44. körben megelőzte. Az utolsó előtti körben kapott defekt után a hetedik helyen végzett, ezzel egy pontra olvadt az előnye a világbajnokságban. 2018-ban a második helyről indult, a rajtnál élre állt. A biztonsági autós fázis után második helyen haladt Bottas mögött, akit öt körrel a vége előtt megelőzött, ezután leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. Tavalyelőtt hatodik helyről indult. A biztonsági autós fázist kihasználta, a kerékcserék után a harmadik helyre került. A 38. körben Verstappen megelőzte, erre próbálta visszaelőzni a hollandot, de ütközés lett belőle. Így a 15. helyen futott be, de vétkesnek találták, tíz másodperc időbüntetést kapott, így 16. helyen végzett. Tavaly a Brit Nagydíjon az időmérőn és a futamon is tizedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon a Q2-ben kiesett, a futamon a rajtnál megpördült, végül 12. lett.

Latifi

2013-ban az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik, a harmadikon tizedik lett. Ugyanebben az évben a kategória brit bajnokságának nyitó hétvégéjén az első futamon leggyorsabb körrel 14. helyen végzett, a másik kettőn ötödik lett. 2014-ben az Európa-bajnoki szezonnyitó hétvégén hatodik, második és negyedik helyezést ért el. 2015-ben a WSR-ben a 3.5-ös kategóriában nyolcadik és ötödik lett. 2016-ban a GP2-ben nem szerzett pontot. A következő három évben a széria utódában, a Forma–2-ben indult. 2017-ben győzött a sprinten, a főfutamon nyolcadik lett. 2018-ban nem szerzett pontot, tavalyelőtt második lett a főfutamon és ötödik a sprinten.

A tavalyi Brit Nagydíjon 15., a 70. Évfordulós Nagydíjon 19. helyen végzett.

Räikkönen

2000-ben a brit Forma Renault mezőnye kétszer járt a pályán, az első alkalommal harmadik helyezést ért el.

2001-ben első Brit Nagydíján Sauber–Petronasszal ötödik lett, megelőzve a csapattárs Nick Heidfeldet. Egy évvel később a McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett. Ezután dobogós széria következett: 2003-ban harmadik lett, 2004-ben élről indulva második, 2005-ben újra harmadik (úgy, hogy motorcsere miatti hátrasorolás után kellett feljönnie), 2006-ban úgyszintén. 2007-ben pedig Ferrarival megnyerte a versenyt (leggyorsabb kört is futott, akárcsak 2005-ben, de még nem járt érte külön pont). A pódiumos szériát megszakítva 2008-ban leggyorsabb körrel negyedik, 2009-ben nyolcadik helyen végzett.

Lotusszal 2012-ben és 2013-ban is ötödik lett, előbbi futamon leggyorsabb körrel. Újra Ferrarival 2014-ben már a rajt után kicsúszott, ami miatt félbe kellett szakítani a versenyt egy óra hosszára. Az új rajtnál autója sérülése miatt nem lehetett ott. 2015-ben – rossz gumiválasztással – nyolcadik helyen végzett. 2016-ban ötödik helyről indult, és a versenyen is ezt a helyezést érte el, Pérez megelőzése után. 2017-ben második helyről rajtolt, sokáig tartotta ezt a helyet, de két körrel a vége előtt bal első defektet kapott. A kerékcsere után negyedik helyre esett vissza, majd miután csapattársának ugyancsak gumiproblémái voltak, végül harmadik lett. 2018-ban a harmadik rajthelyről indult. A rajt után Hamiltonnal koccant, amiért tíz másodperc büntetést kapott. A biztonsági autós fázis után ötödik helyen állt, Verstappent, majd Bottast megelőzve végül megmentette a harmadik helyet. Tavalyelőtt Alfa Romeóval nyolcadik helyezést ért el. Tavaly a Brit Nagydíjon 17. lett, a 48. körben elveszítve az első szárnya felét; a 70. Évfordulós Nagydíjon 15. helyen végzett.

Mazepin

2015-ben a Forma Renault 2.0-ban az Észak-európai Kupa hétvégéjén az első futamon 14. lett, a másikon kiesett; az Európa-kupában huszadik, 12. és 18. helyen végzett. 2017-ben az európai Forma–3-as nyitó hétvégén a harmadik futam sikerült a legjobban, hetedik helyezést ért el. 2018-ban a GP3-ban a főfutamon második, a sprinten hetedik lett. A Forma–2-ben tavalyelőtt nem szerzett pontot az itteni hétvégén. Tavaly Brit Nagydíj betétversenyén megnyerte a főfutamot, a sprinten ötödik lett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén negyedik lett a sprinten, nyolcadik a főfutamon.

Gasly

A GP2-ben 2015-ben a főfutamon negyedik, a sprinten harmadik lett. 2016-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten hetedik helyen végzett.

A 2018-as Brit Nagydíjon Toro Rossóval eredetileg tizediknek futott be, de ütközés okozása miatt öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett. Tavalyelőtt a Red Bull Racingnél töltött időszakának legjobb eredményét érte itt el: ötödik helyről indulva negyedik lett, bár ezt leginkább Vettel és Verstappen ütközésének köszönhette, Leclerc-t pedig a biztonsági autós fázis után nem tudta maga mögött tartani. Tavaly AlphaTaurival a Brit Nagydíjon hetedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon hetedik helyről indulva 11. helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben és 2008-ban versenyzett itt, előbbi évben az abszolút sorrendben 11. és 12. helyezést ért el (amivel ő lett a legjobb a „national class” pilóták között), utóbbi évben mindkétszer negyedik lett. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben 2×2 futamon rendre pontot szerzett, 2010-ben a sprintversenyt megnyerte.

Első Forma–1-es Brit Nagydíján 2011-ben Sauberrel hetedik lett, ez volt a bemutatkozó évének legjobb helyezése. 2012-ben ütközött Pastor Maldonadóval és kiesett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel a defekthullám egyik áldozataként esett ki (huszadiknak jegyezték). 2014-ben Force Indiával 11. helyen végzett. 2015-ben kilencedik lett. 2016-ban tizedik helyről indult, de az első kerékcserehullám után (esőgumiról átmenetire) negyedik helyre jött fel. Később Ricciardo és Kimi megelőzték, így végül hatodik lett. 2017-ben az időmérőn hetedik helyezést elérve, egy hellyel előrébb indulva a futamon kilencedik helyen végzett. 2018-ban Gasly büntetése után tizedik lett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben a biztonsági autó kijövetele után összekoccant Nico Hülkenberggel, ami miatt megsérült az első szárnya. A futamot 17. helyen zárta. Tavaly mindkét itteni futamot ki kellett hagynia Covid-fertőzés miatt.

Alonso

2000-ben a Forma–3000-ben az időmérő után eltiltották a futamon indulástól.

Első silverstone-i versenye 2001-ben volt, Minardival 16. helyen végzett. Renault-val 2003-ban váltóprobléma miatt kiesett, egy évvel később tizedik lett (ami nem ért még pontot). Utána egy jobb sorozat következett: 2005-ben élről indulva második lett, egy évvel később mesterhármassal győzött. 2007-ben immár a McLaren–Mercedes színeiben állhatott a dobogó második fokára. A Renault-hoz visszatérve 2008-ban hatodik, 2009-ben 14. helyen végzett. Ferrarival 2010-ben kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetést kapott, így megint csak 14. lett. A következő három évben rendre dobogóra állhatott. 2011-ben itt szerezte a Ferrari azévi egyetlen győzelmét. 2012-ben élről indulva második helyen végzett, Red Bull-szendvicsben; 2013-ban harmadik lett. 2014-ben hatodik helyen végzett. 2015-ben McLaren–Hondával a rajt utáni kavarodásban éppen csapattársával, Jenson Buttonnal koccant össze, de folytatni tudta a versenyt, orrcsere után tizediknek futott be. 2016-ban kilencedik helyről indult, de nem sikerült a pontszerzés, a futamon 13. helyen végzett. 2017-ben harminc (!) rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, így a rajtrács végéről indulhatott. A futamon a benzinpumpa problémáival állt ki. 2018-ban Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Leclerc

2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a GP3-ban második lett a főfutamon és harmadik a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten ötödik helyen végzett.

A 2016-os Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén volt a Haas színeiben az első Forma–1-es hétvégéje. 2018-ban Sauberrel bejutott a Q3-ba, de a futam 19. körében kiállni kényszerült, miután nem rögzítették rendesen a kerekét. Tavalyelőtt Ferrarival harmadik helyről rajtolt. A futam elején Verstappennel kellett küzdenie a helye megtartásáért. Az első kerékcsere után a holland rövid időre elé került, de még abban a körben vissza tudta előzni. A biztonsági autó alatti kerékcserék után a hatodik helyre került csapattársa és a két Red Bull mögé. A 36. körben megelőzte Gaslyt, majd Vettel és Verstappen incidense után sikerült visszakerülnie a harmadik helyre, így végül dobogóra állhatott. Tavaly a Brit Nagydíjon negyedik rajthelyről indulva a dobogó harmadik fokára állhatott, a 70. Évfordulós Nagydíjon nyolcadik helyről indulva negyedik lett.

Stroll

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2015-ös szezonnyitójának az első futamán hatodik, a másodikon negyedik helyezést ért el, a harmadikon kiesett.

A 2017-es versenyen Williamsszel 16. helyen végzett. 2018-ban az időmérőn nem tudott mért kört menni, szárnycsere után a boxutcából rajtolva 12. lett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben 13. helyen végzett. Tavaly a Brit Nagydíjon hatodik helyről rajtolva kilencedik, a 70. Évfordulós Nagydíjon az időmérőn és futamon is hatodik lett.

Tsunoda

Tavalyelőtt a Forma–3-ban 14. lett a főfutamon, hetedik a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben a Brit Nagydíj betétversenyén harmadik lett a főfutamon, a sprinten kiesett; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén hatodik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

Ocon

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén három dobogós helyezést ért el: az első futamon második lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon harmadik. 2015-ben a GP3-ban a főfutamon hatodik lett, a sprinten második helyezést ért el.

A 2016-os Brit Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. 2017-ben már a futamon is indult a Force India színeiben, az időmérőn nyolcadik lett, egy helyről előrébb indulva nyolcadik helyen végzett. 2018-ban az időmérőn Q3-ba jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. Tavaly Renault-val a Brit Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva hatodik lett; a 70. Évfordulós Nagydíjon 11. lett az időmérőn, Russell feltartásáért három rajthellyel hátrébb is sorolták, a futamon nyolcadik helyezést ért el.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 nyitó hétvégéjén a második futamon ötödik, a harmadikon második lett.

A 2015-ös Brit Nagydíjon Toro Rossóval kicsúszott. 2016-ban a Red Bull színeiben a harmadik helyről indulhatott. A második kerékcsere (átmenetiről szárazra) előtt szép előzéssel Nico Rosberg elé került, és később is sokáig maga mögött tartotta, majd a gumik kopása miatt újra mögé került és harmadiknak futott be, de Rosberg tiltott rádiózás miatti időbüntetése révén másodikká lépett elő. 2017-ben ötödik lett az időmérőn, a futamon egy hellyel előrébb indult. A rajt után Vettel elé került, aki ellen védte a pozíciót, de a kerékcsere után csak mögé tudott visszajönni. Kimi defektje után biztonsági kerékcserét hajtott végre, majd miután Vettelnek is problémái támadtak, meglett neki a negyedik hely. 2018-ban ötödik helyről rajtolt, a biztonsági autós fázis után negyedik helyen állt, amit Kimi ellen kemény csatában védelmezett, de előbb alulmaradt, majd fékhibával kiesett, 15. helyezettnek jegyezték. Tavalyelőtt negyedik helyről indult, a futamon Leclerc-t szorongatta a harmadik helyért. Az első kerékcsere után sikerült elé kerülnie, de a monacói még abban a körben visszaelőzte. A biztonsági autó alatti kerékcsere után sikerült Leclerc elé kerülnie, aki a biztonsági autó kijövetele után üldözte őt, de sikerült előle meglógni, a csapattárs Gasly elé kerülve. A 37. körben megelőzte a harmadik helyen haladó Vettelt, de a Ferrari pilótája belehajtott, emiatt kipördült, két helyet veszítve ötödikként futott be. Tavaly a Brit Nagydíjon harmadik helyről indult, Bottas defektje után másodikká lépett elő, az utolsóelőtti körben kereket cserélve a leggyorsabb kört is megfutotta, bár azt nem tudhatták előre, hogy Hamilton is defektet fog kapni, így maradt a második hely. A 70. Évfordulós Nagydíjat negyedik helyről kezdte, a rajt után előrejött harmadiknak. A Mercedesek első kerékcseréje után élre állt, a sajátja után Bottas mögé jött vissza a második helyre, de sikerült előznie. A második kerékcserére egyszerre jött ki Bottasszal, sikerült előtte maradnia, így megnyerte a futamot.

Schumacher

2017-ben az európai Forma–3-as szezonnyitó hétvégén nyolcadik, hatodik és 17. helyezést ért el. A 2018-as hétvégén az első futamon kiesett, a másodikat megnyerte, a harmadikon ötödik helyen végzett. A Forma–2-ben tavaly a főfutamon 11., a sprinten hatodik helyen végzett. Tavaly a Brit Nagydíjon betétversenyén kilencedik lett a főfutamon, 14. a sprinten; a 70. Évfordulós Nagydíj betétversenyén hetedik lett a főfutamon, második a sprinten.

Sainz

A Forma BMW-ben 2010-ben az első futamon harmadik lett, a másodikat megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik lett az első futamon, de vendégpilótaként nem kapott érte pontot. A következő évben már állandó versenyzőként indult, a hétvége második futamán hatodik lett. 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán második lett, továbbá hetedik és ötödik helyezéseket ért el. 2013-ban a GP3-ban 13. helyen végzett mindkét futamon.

A 2015-ös Brit Nagydíjat a Toro Rosso elektronikai hibája miatt feladta, a leállása virtuális safety carhoz vezetett. 2016-ban nyolcadik helyen futott be. 2017-ben a rajt után csapattársa, Danyiil Kvjat eltalálta, ami miatt kiesett. 2018-ban a Renault színeiben            ismét ütközés vetett véget a versenyének, ezúttal Grosjeannal. Tavalyelőtt McLarennel 13. helyről indulva hatodik helyezést ért el. Tavaly a Brit Nagydíjon hetedik helyről rajtolva az utolsó körben kapott defekt miatt 13. helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíjon szintén 13. helyen lett.

Russell

A brit Forma–4-ben 2014-ben két hétvégén járt a pályán (a nagydíjakon is használt vonalvezetésen), a szezonnyitó második és harmadik futamát megnyerte, emellett két-két ötödik és hatodik helyezést ért el. Az európai Forma–3 2015-ös nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, az elsőn nyolcadik, a harmadikon ötödik helyen végzett. 2017-ben a GP3-ban a főfutamon győzött, a sprinten negyedik lett. 2018-ban a Forma–2-ben mindkét futamon második lett.

A tavalyelőtti Brit Nagydíjon 14. helyen végzett. Tavaly a Brit Nagydíjon 12., a 70. Évfordulós Nagydíjon 18. helyen végzett.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első itteni futamot megnyerte, a másikon második lett. 2011-ben a GP3-ban versenyzett itt, de a két futam egyikén sem szerzett pontot.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban 12. helyen végzett. 2014-ben pályafutása addigi legjobb eredményét produkálva második lett. 2015-ben ötödik helyen futott be. 2016-ban a 14. helyen végzett. 2017-ben a Mercedes pilótájaként a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb indult. A futamon felzárkózott, Vettel megelőzésével dobogós helyre jött fel, majd Kimi defektje után második helyen futott be. 2018-ban negyedik rajthelyről indult, lerajtolta Hamiltont és Kimit, a biztonsági autós fázis után élen állt, de néhány körrel a vége előtt Vettel, Hamilton és Kimi sorra megelőzték, így végül negyedik lett. Tavalyelőtt élről indult. Az első kerékcsere után Hamilton és Vettel mögé került, majd a biztonsági autós fázis rosszul jött neki, mert az ezalatt kereket cserélő Hamilton vissza tudott jönni elé. Így végül másodikként állhatott a dobogóra. Tavaly a Brit Nagydíjon második helyről indult, amit az 50. körig tartott, amikor defektet kapott, a 11. helyig esett vissza. A 70. Évfordulós Nagydíjon élről indult, a kerékcserékig tartotta a vezető helyet, Verstappen első kerékcseréje után egy ideig visszaállt az élre, de Verstappen hamar megelőzte. A második kerékcsere után (amire egyszerre álltak ki) sem sikerült elé kerülnie, majd az 50. körben Hamilton is megelőzte, így harmadik lett.

Giovinazzi

2013-ban az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán kizárták, a másodikon nem indult, a harmadikon 11. helyen végzett. A brit bajnokság nyitó hétvégéjén a második futamot megnyerte, ezenkívül hatodik és hetedik helyezést ért el. Az Európa-bajnokságban a 2014-es szezonnyitón nyolcadik lett a második futamon és ötödik a harmadikon; 2015-ben két második és köztük egy harmadik helyezést ért el. 2016-ban az ELMS silverstone-i 4 órás versenyén Mitch Evans és Sean Gelael váltótársaként ötödik helyen végzett. Ugyanebben az évben a GP2-ben második lett a főfutamon és negyedik a sprinten.

2017-ben a Haas pénteki tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. A tavalyelőtti futamon Alfa Romeóval a 20. körben kicsúszott, és a kavicságyban kötött ki, biztonsági autós fázist okozva. Tavaly a Brit Nagydíjon  12. helyen futott be, a biztonsági autó alatti gyorshajtásárért öt másodperc büntetést kapott, amivel 14. helyre esett vissza; a 70. Évfordulós Nagydíjon 17. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1116628792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása