Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/10.

Magyar Nagydíj, Hungaroring

2021. július 28. - F1 Hierro

Most hétvégén a mi nagydíjunk következik a Hungaroringen. Az itteni versenyek hőséről szóló szavazás után jöjjön a szokásos visszatekintés a pilóták itteni eredményeire. Tavaly a későn indult szezonban az év harmadik futama volt, idén a megszokott helyét foglalja el a versenynaptárban. A Magyar Nagydíjak legsikeresebb versenyzője rekordot jelentő nyolc győzelmével Lewis Hamilton (ugyanennyit Michael Schumachernek sikerült nyernie Magny-Cours-ban, illetve most már ugyancsak Hamiltonnak Silverstone-ban). A mezőnyből nyert még Magyar Nagydíjat Sebastian Vettel kétszer, valamint egy-egy alkalommal Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo és Fernando Alonso, aki itt szerezte első futamgyőzelmét. A jelenlegi listavezető Max Verstappen az elmúlt két évben második lett Mogyoródon. Ezúttal fűtheti a visszavágás a silverstone-i incidens miatt is, így nagy kérdés, hogyan folytatódik a csatája a pályát eddig uraló Hamiltonnal.

Hamilton

A brit címvédő hétszeres világbajnok először a GP2-ben indult a magyar pályán 2006-ban, a sprintfutamon második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2007-ben első itteni versenyét McLaren–Mercedesszel rögtön meg is nyerte. Akkor volt az a bizonyos affér is Alonsóval, amikor csapattársa feltartotta a boxban, ezért az időmérő végén nem volt ideje gyors kört kezdeni (mégis élről indulhatott, miután csapattársát öt hellyel hátrasorolták). 2008-ban ismét pole pozícióból indult, de ötödik lett, majd 2009-ben ismét nyert, ez volt a McLaren első diadala abban az évben (azon kívül csak Szingapúrban sikerült győzniük). 2010-ben váltóhiba miatt kiállni kényszerült, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben élről indulva immár harmadszorra nyerte meg a versenyt, 2013-ban pedig ismételt, ezzel megszerezte első győzelmét a Mercedes színeiben és a Magyar Nagydíjak társrekordere lett Michael Schumacherrel együtt. A 2014-es hétvégéje viszontagságosan alakult: az időmérőn kigyulladt az autója, ennek következtében nem tudott mért kört futni. Mivel az autójában ki kellett cserélni a karosszériát, a motort és a váltót is, a boxutcából kezdte meg a futamot, amelynek során sikerült a harmadik helyre felzárkóznia. A 2015-ös verseny rosszabbul sikerült: bár élről indult, a Ferrarik lerajtolták, majd a pályáról lecsúszva visszaesett tizediknek. Innen kellett felzárkóznia, később koccant Ricciardóval, ami miatt áthajtásos büntetést kapott. Végül hatodiknak ért be. 2016-ban második helyről rajtolhatott (az időmérő végén akadályozta az Alonso miatti dupla sárga zászló a javításban). A futamon lerajtolta a csapattárs Nico Rosberget, és a verseny végéig sikerlt megtartania az éllovas pozíciót, ezzel ötödik győzelmét szerezte a Hungaroringen, immár egyedüli rekorderként. 2017-ben negyedik helyről indult, a futamon is ebben a pozícióban végzett. Bár csapattársa előre engedte, hogy támadhassa a Ferrarikat, de miután nem sikerült őket megelőznie, az utolsó körben visszaadta a dobogós helyezést. 2018-ban élről indulva immár hatodjára nyerte meg a versenyt. Tavalyelőttt a harmadik helyről indult, a rajt után csapattársát megelőzve előrejött másodiknak. Az első kerékcsere után hét kör alatt ledolgozta a hátrányát Verstappen mögött, de ekkor még nem sikerült az előzési kísérlete. A 49. körben kihívták második kerékcserére, kemény helyett közepeset kapott. Ez végül jó húzásnak bizonyult, a 67. körben utolérte és megelőzte Verstappent, így megnyerte a versenyt. Tavaly mesterhármassal győzött, zavartalanul autózva az élen (a futam vége felé még ki is tudott állni lágy gumikért a leggyorsabb kör megfutásához). A nyolcadik hungaroringi győzelmével beállította Michael Schumacher rekordját az ugyanazon a nagydíjon, illetve ugyanazon a pályán szerzett győzelmek tekintetében (Francia Nagydíj, Magny-Cours).

Ricciardo

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2008-ban mindkét futamot mesterhármassal megnyerte, majd 2010-ben és 2011-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában indult itt, 2010-ben az első futamon szintén mesterhármassal győzött.

A Forma–1-ben 2011-ben HRT-vel 18. helyen végzett. Toro Rossóval 2012-ben 15., 2013-ban 13. lett. A Red Bull színeiben sorozatban három szor dobogóra állhatott: 2014-ben megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. 2015-ben harmadik lett, leggyorsabb kört futva, átvészelve egy-egy ütközést Bottasszal és mindkét Mercedesszel. 2016-ban a vizes időmérőn a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de a körülmények miatt engedték folytatni az edzést, ahol a Q3-ig és a harmadik rajthelyig jutott. A rajt után rövid ideig sikerült Nico Rosberg elé kerülnie, aki hamarosan visszaelőzte, így végül újra harmadik helyezést ért el. 2017-ben hatodik helyről indulva a rajt után csapattársával, Verstappennel koccant, ami után fel kellett adnia a futamot. 2018-ban az esős időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon felzárkózott, az első körében Marcus Ericssonnal, két körrel a vége előtt Bottassal vészelt át sikeresen egy koccanást, végül leggyorsabb körrel (ami még nem ért külön pontot) negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt Renault-val a rajtrács végéről kellett indulnia az elhasznált erőforráselemek miatt. A futamon 14. helyen végzett. Tavaly kiesett a Q2-ben, de a futamon pontszerző nyolcadik helyezést ért el.

Norris

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2016-ban a hétvége első futamát megnyerte. 2017-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a harmadik futamon harmadik helyezést ért el, az elsőn nyolcadik lett. 2018-ban a Forma–2-ben második lett a főfutamon és negyedik a sprinten.

A tavalyelőtti Magyar Nagydíjon hetedik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el. Tavaly nyolcadik helyről indult, de a rajt után visszaesett. A 33. körben Leclerc-rel csatázott keményen, bár egyikük sem állt pontszerző helyen. A futamot a 13. helyen zárta.

Vettel

A német négyszeres világbajnok 2007-ben járt először a Hungaroringen a WSR keretében, a királykategóriában (3,5 liter) egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el.

Még abban az évben visszatért Forma–1-es pilótaként, a verseny pályafutása egyik mérföldkövének számított: itt váltotta Scott Speedet a Toro Rosso-Ferrari volánjánál. A futamon 16. helyen végzett. A következő két évben egyaránt kiesett: 2008-ban túlmelegedés miatt, 2009-ben a Red Bull–Renault felfüggesztése sérült meg. 2010-ben pole pozícióból indult és leggyorsabb körrel harmadik lett. Előrébb is végezhetett volna, de a biztonsági autós-szakaszban túl nagy távolságot tartott, emiatt megbüntették (amit természetesen zokon vett). 2011-ben szintén élről indulva második lett, 2012-ben leggyorsabb kört futva negyedik. 2013-ban másodjára sikerült a dobogóra harmadik fokára állnia. 2014-ben az első sorból rajtolhatott, de a verseny végén csak hetediknek futott be (miközben csapattársa, Daniel Ricciardo nyerni tudott). 2015-ben Ferrarival lerajtolta a Mercedeseket, és megszerezte az addig hiányzó hungaroringi győzelmet. 2016-ban ötödik helyről rajtolt, az első kerékcserék után sikerült Verstappen elé kerülnie, így végül negyedik lett. 2017-ben élről indulva megszerezte második hungaroringi győzelmét. 2018-ban negyedik helyről indult, a rajt után megelőzte csapattársát, majd öt körrel a vége előtt Bottast, így második helyezést ért el. Tavalyelőtt ötödik helyről rajtolt, a második körben megelőzte Bottast, akinek megsérült az első szárnya. A 68. körben megelőzte csapattársát, így harmadikként dobogóra állhatott. Tavaly ötödik helyről rajtolt. A száraz gumikra váltás után visszaesett a boxutcai forgalom miatt. A 30. körben kemény gumikra váltott, a többiek kerékcseréi után sikerült feljebb jönnie. Albon megelőzte az ötödik helyért, így végül hatodik lett.

Latifi

2012-ben az olasz Forma–3 külhoni hétvégéjén járt a pályán, hetedik, kilencedik és negyedik helyezést elérve. 2014-ben az európai Forma–3-as hétvége második futamán kilencedik, a harmadikon tizedik lett. Ugyanebben az évben itt mutatkozott be WSR-ben a 3.5-ös kategóriában, az első futamon kiesett, a másodikon pontzónán kívül ért be. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, de egyik futamon sem szerzett pontot. A következő három évben az utódszériában, a Forma–2-ben szerepelt, a tavalyelőtti főfutamot sikerült megnyernie, a 2017-es főfutamon pedig második lett. A sprintekről van egy hatodik helye 2017-ből és egy hetedik tavalyelőttről.

A tavalyi Magyar Nagydíjon a Q2-be jutott. Amikor a mezőny száraz gumikra váltott, a kerékcseréről kijövet ütközött Sainzcal, ami után a következő körben defektet kapott, majd öt másodpercre büntették veszélyes kiengedés miatt. A 43. körben ki is pördült, utolsó célba érkezőként a 19. helyen végzett.

Räikkönen

A finn „Jégember” első Magyar Nagydíján 2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami még nem volt pontszerző hely. 2002-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyezést ért el. 2003-ban első itteni dobogóját elérve második lett, 2004-ben elektronikai hiba miatt kiesett. 2005-ben megnyerte a versenyt, ami Alonso nullázásával együtt sokat jelentett a vb-csatában. 2006-ban élről indult, de belerohant Vitantionio Liuzziba és kiesett. Első ferraris karrierje idején rendre dobogós helyeken végzett: 2007-ben második, 2008-ban harmadik, 2009-ben ismét második lett.

Visszatérése után Lotus–Renault-val 2012-ben és 2013-ban egyaránt második lett. 2014-ben ismét a Ferrari színeiben indult, de egész évben szenvedett, az itt elért hatodik helye azévi önmagához képest még elfogadható is volt (bár csapattársától ezúttal is elmaradt). 2015-ben az erőforrás problémáival küszködve kiállni kényszerült. 2016-ban a Q2-ben kiesett, a futamon sikerült leggyorsabb kört futnia feljönnie a hatodik helyig, ahonnan próbált előrébb lépni, de nem tudta megelőzni Verstappent. 2017-ben második rajtkockából indulva a futamot is ebben a pozícióban zárta. Bár gyorsabb volt, mint előtte haladó csapattársa, a világbajnoki cím érdekében nem támadta, hanem a Mercedeseket tartotta maga mögött. 2018-ban harmadik helyről rajtolva harmadikként állhatott dobogóra. Tavalyelőtt Alfa Romeóval Q3-ba jutott, a futamon hetedik helyezést ért el. Tavaly eredetileg 16. helyen ért be, de Grosjean időbüntetése után 15. helyen végzett.

Mazepin

2015-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének vendégpilótájaként 17. és 14. helyen végzett. Az európai Forma–3-an 2016-ban a hétvége első futamán eltiltás miatt nem indulhatott, a másodikon kiesett. 2017-ben a hétvége első futamán 11., a másikon tizedik lett. 2018-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten 12. helyen végzett. Az elmúlt két évben a Forma–2-ben indult , a tavalyi hétvégéje sikerült jobban: a főfutamon második helyezést ért el, a sprinten ötödik lett.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben mindkét futamon 11. helyen végzett. 2013-ban az első futamot megnyerte, a másikon ötödik lett. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2014-ben két dobogós helyezést ért el: második és harmadik lett. A GP2-ben 2015-ben második lett a főfutamon és nyolcadik a sprinten, 2016-ban megnyerte a főfutamot , a sprinten hetedik lett.

2018-ban Toro Rossóval hatodik helyről indult, a futamon is ezt a helyezést érte el. Tavalyelőtt – akkor még nem tudhattuk – itt volt az utolsó versenye a Red Bull Racing színeiben, mielőtt visszaküldték volna a Toro Rossóhoz. Az időmérőn és a futamon is hatodik lett. Tavaly AlphaTaurival a Q3-ba jutott, ott nem futott mért kört, így tizedik helyről rajtolhatott. A futamon 15 kör után váltóhibával kiállt.

Pérez

A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben indult itt, utóbbi évben a főfutamon harmadik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 15., 2012-ben 14. helyen végzett. 2013-ban McLaren–Mercedesszel kilencedikként szerzett először pontokat Magyar Nagydíjon. 2014-ben a célegyenesben kicsúszva összetörte a Force Indiát, ami miatt újra be kellett küldeni a biztonsági autót. 2015-ben fékhiba miatt adta fel a futamot. 2016-ban a Q1-ben 107%-on kívül teljesített, de folytathatta a Q2-ben, ahol a 13. rajthelyet szerezte meg, a futamon 11. helyen végzett. 2017-ben a Q1-ben a továbbjutásról döntő helyen ezredre azonos időt ment Kevin Magnussennel, de miután hamarabb teljesítette, előrébb sorolták. Az időmérőt 14. helyen zárva, a büntetések kiosztása után 13. helyről rajtolva nyolcadik helyezést ért el. 2018-ban az eredeti Force India utolsó futamán 14. helyen végzett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben 11. lett. Tavaly negyedik rajthelyről indulva hetedik helyezést ért el.

Alonso

A spanyol kétszeres világbajnok első hungaroringi versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2001-ben a Minardi–European fékhibája miatt állt ki. A 2003-as futam pályafutása egyik legkedvesebb emléke: Renault-val megszerezte a pole pozícióját, majd első futamgyőzelmét, akkoriban a legfiatalabb nagydíjgyőztes rekordját is megdöntötte (azóta Vettel, őt pedig Verstappen felül/-vagy alul-/múlta). Egy évvel később a dobogó harmadik fokára állhatott, majd 2005-ben egy rosszul elsült előzési kísérleten elment a futama, csupán 11. tudott lenni. 2006-ban rosszul rögzített kerék miatt kényszerült kiállni. A 2007-es futam a McLaren–Mercedes színeiben negatívan lett emlékezetes a Hamiltonnal szembeni „csel” miatt (olyan sokáig maradt a boxutcában, hogy csapattársának már nem maradt ideje mért kört futni), amiért öt rajthelyes büntetést kapott. A futamon negyedik helyen végzett. 2008-ban újra Renault-val megismételte ezt az eredményt. 2009-ben pedig élről indult, de már megint a kerékcserés átok sújtotta, ami miatt meg is büntették a Renault-t.

Ferrarival az első két alkalommal dobogóra állhatott: 2010-ben másodikként, 2011-ben harmadikként. 2012-ben ötödik helyezést ért el, a rivális Vettel mögött; 2013-ban ismét ezen a helyen futott be. 2014-ben itt produkálta a Ferrari gyenge évének legjobb eredményét: második helyezést ért el. 2015-ben McLaren–Hondával ötödik lett, ami messze a legjobb azévi eredménye volt neki és csapatának is. 2016-ban bejutott az időmérőn a Q3-ba, amelynek a végén megpördült, dupla sárga zászlót okozva. A hetedik helyről indulhatott, a futamon sikerült megtartania ezt a helyezést. 2017-ben az év legjobb hétvégéjét teljesítette: nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt hetedik helyről indulhatott, a versenyen leggyorsabb kört futva hatodik helyen futott be, amelyért megvívott a honfitárs Sainzcal is. 2018-ban Renault-motoros McLarennel nyolcadik lett.

Leclerc

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2014-ben mindkét futamon második lett (vendégpilótaként nem kapott pontot). A GP3-ban 2016-ban hatodik lett a főfutamon és harmadik a sprinten. Azon a hétvégén a Forma–1-ben a Haas pénteki tesztpilótájaként is részt vett. 2017-ben a Forma–2-ben mindkét futamon negyedik lett.

2018-ban Sauberrel a felfüggesztés sérülése miatt a futam elején kiesett. Tavalyelőtt Ferrarival az időmérőn a Q1-ben kipördült, a hátsó szárnya megsínylette, de továbbjutott, negyedik helyről indulhatott. Az első körben a szárnyproblémákkal küszködő Bottast megelőzve előrejött harmadiknak, két körrel a verseny vége előtt azonban csapattársa, Vettel megelőzte, így negyedik lett. Tavaly hatodik rajtkockából indult, a száraz gumikra váltás után visszább esett. Felzárkózás közben Norris ellen csatázott keményen a 13. helyért. Miután Sainz megelőzte, a 11. helyen végzett.

Stroll

2016-ban az európai Forma–3-as hétvége futamain negyedik, nyolcadik és harmadik helyezést ért el.

A 2017-es Magyar Nagydíjon Williamsszel 14. helyen végzett. 2018-ban a Q2-ben a vizes pályán palánknak ütközve letört az első szárnya, annak cseréje miatt a boxutcából indulva 17. lett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben ismét 17. helyen végzett. Tavaly harmadik helyről indult, a rajtnál előrejött másodiknak. A száraz gumikra váltás után a harmadik helyen állt, a 36. körben Bottas mögé jött vissza a kerékcsere után, így negyedik helyezést ért el.

Tsunoda

Tavalyelőtt az Euroformula Open bajnokság hétvégéjén negyedik és 11. helyen végzett. A Forma–3-ban kilencedik lett a főfutamon és hatodik a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben nem sikerült pontszerző helyen végeznie.

Ocon

2012-ben és 2013-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult a pályán, utóbbi hétvége sikerült jobban: egy második és egy negyedik helyezést ért el. 2014-ben az európai Forma–3-ban a hétvége mindhárom futamán dobogós helyezést ért el: egy második hely és két győzelem. Ugyanebben az évben a WSR 3.5-ös kategóriájában a hétvége első futamán kilencedik lett. 2015-ben a GP3-ban mindkét futamon második lett.

A 2016-os Magyar Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótája volt. 2017-ben a Force India színeiben kilencedik lett. Tavalyelőtt 13., tavaly a 14. helyen végzett.

Verstappen

2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnoki hétvége harmadik futamán negyedik lett.

A 2015-ös Magyar Nagydíjon Toro Rossóval negyedik helyezést ért el, ez volt újoncéve legjobb eredménye (Austinban állította még be). 2016-ban a Red Bull színeiben107%-on kívüli időt futott a Q1-ben, de folytathatta az időmérőt, ahol a negyedik helyet szerezte meg. A futamon az első kerékcserénél időt veszített, miután kicsit túlszaladt a kiállásnál. Így egy helyet rontott, az ötödik helyet sikerült megtartania Kimi támadásaival szemben. 2017-ben ötödik helyről indult. A rajt után koccant csapattársával, aki emiatt kiesett, az esetért 10 másodperc büntetést adtak. Ezzel együtt is sikerült megtartani az ötödik helyet. 2018-ban hetedik helyről rajtolt, de az erőforrás problémái miatt kiállt. Tavalyelőtt megszerezte első pole pozícióját, a futamon sokáig vezetett, a kerékcsere után sem tudta őt megelőzni Hamilton. Utána viszont a brit még egyet cserélt, a frissebb közepes gumik előnyösebbnek bizonyultak a korábban felrakott keményekkel szemben, a 67. körben már nem sikerült visszaverni az előzést. Így második lett, begyűjtve mellé a leggyorsabb körért járó pluszpontot. Tavaly hetedik lett az időmérőn. Vasárnap a rajtrácsra menet kicsúszott a vizes pályán, a palánknak csapva az autót, de a rajtra sikerült helyrehozni, el tudott indulni az eredeti pozícióból. A rajt után előretört harmadik helyre, majd miután a mezőny száraz gumikra váltott, előlépett másodiknak, ezt a helyezést sikerült megtartania és megismételnie.

Schumacher

Az európai Forma–3-ban 2017-ben és 2018-ban 2×3 futamon indult a pályán, 2017-ben a hétvége első két futamán egyaránt kilencedik lett, 2018-ban pedig negyedik, hetedik és harmadik helyezést ért el. A Forma–2-ben tavalyelőtt a főfutamon nyolcadik lett, a sprinten megszerezte első futamgyőzelmét a kategóriában; tavaly mindkét futamon harmadik helyezést el.

Sainz

Az európai Forma BMW 2010-es hétvégéjén egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban a főfutamon ötödik lett, a sprinten másodikként dobogóra állhatott. Ugyanabban az évben a WSR hétvégén a 3.5-ös kategória első futamán hetedik helyen végzett. 2014-ben utóbbi sorozatban negyedik és hatodik helyezést ért el.

A 2015-ös Magyar Nagydíjon Toro Rossóval az üzemanyagnyomás problémái miatt kényszerült kiállni. 2016-ban az időmérőn és a futamon is nyolcadik lett. 2017-ben bejutott a Q3-ba, tizedik lett az időmérőn, kilencedik rajtkockából indulva hetedik helyezést ért el. 2018-ban Renault-val ötödik helyről indulva kilencedik lett. Tavalyelőtt McLarennel nyolcadik helyről indulva ötödikként futott be. Tavaly a kilencedik helyről rajtolt. A futamon a száraz gumikra váltáskor sikerült megúsznia a koccanást a veszélyesen kiengedett Latifivel. Eredetileg tizedik helyen ért be, de Magnussen időbüntetésével előlépett kilencediknek.

Russell

2016-ban az európai Forma–3-as hétvége három futamából a másodikon negyedik lett. 2017-ben a GP3-ban a főfutamon nem rajtolt el, a sprinten 11. helyen végzett. 2018-ban a Forma–2-ben a főfutamon kiesett, a sprinten nyolcadik lett.

A tavalyelőtti nagydíjon a 16. helyen végzett. Tavaly 12. helyről rajtolva 18. lett.

Bottas

2008-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában indult itt, bár év végén bajnok lett, az itteni lett a legrosszabb hétvégéje, egyik versenyen sem szerzett pontot. 2011-ben viszont a GP3-ban jól szerepelt: a főfutamot megnyerte, a sprinten második lett.

2012-ben a Williams pénteki tesztpilótája volt. 2013-ban hidraulikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt, ami pályafutása első kiesését jelentette. 2014-ben nyolcadik, 2015-ben 13. helyen végzett. 2016-ban a Q1-ben 107%-on kívüli időt futott, de folytathatta, a tizedik helyről indult, a rajt után egyet javítva és azt megtartva kilencedik végzett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről indult, a futamon is harmadik lett. Egy ideig átengedte a pozícióját csapattársának, de miután Hamilton nem tudta megelőzni a Ferrarikat, visszaadta a pozíciót. 2018-ban második rajtkockából indult, a futamon is sokáig tartotta ezt a helyet, de a futam hajrájában előbb Vettellel, majd Ricciardóval szemben is sikertelenül védekezett, mindkettőnek koccanás lett a vége, és három helyet bukott, ötödik helyen végzett. A Ricciardóval való ütközésért tíz másodperc időbüntetést is kapott, de nem befolyásolta a helyezését. Tavalyelőtt második rajtkockából indult. Hamilton nem sokkal a rajt után megelőzte. Ennek során a két autó összeért, az első szárnya megsérült, majd Leclerc-rel is összeértek. A 2. körben Vettel is megelőzte őt, egy ideig még kint tartották, majd kihívták szárnycserére és kemény gumikeveréket tettek fel neki. Ekkor visszaesett, a futam végére a nyolcadik helyre jött fel. Tavaly második helyről indult, a rajt után visszaesett, később előrejött negyedik helyre, majd Stroll kerékcseréje után harmadik lett.

Giovinazzi

Az európai Forma–3-ban 2014-ben a hétvége második futamán hatodik, a harmadikon ötödik helyen végzett. A GP2-ben 2016-ban második lett a főfutamon.

Két Magyar Nagydíj hétvégéjén tesztpilótaként vett részt az első szabadedzésen: 2017-ben a Haas, 2018-ban a Sauber színeiben. Tavalyelőtt Alfa Romeóval három rajthely büntetést kapott, amiért az időmérőn feltartotta Strollt. A futamon 18. helyen végzett. Tavaly 17. lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7816641696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása