Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/19.

Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros

2022. október 30. - F1 Hierro

A mexikóvárosi Hermanos RodrÍguez versenypálya hosszabb kihagyás után 2015-ben került vissza a versenynaptárba, azóta csupán 2020-ban maradt ki a világjárvány miatt.  Tavaly óta az ország helyett immár a város nevét viseli a verseny, ahol egy éve még a kiélezett világbajnokság fordult a hajrájába, idén viszont már mindkét világbajnoki cím eldőlt, így legfeljebb már csak az kérdés, sikerül-e a Red Bull Racingnek a kettős győzelem a világbajnokságban. A második helyre pedig nem más hajt, mint a hazai pályán versenyző Sergio Pérez, aki tavaly a dobogó harmadik fokán ünnepelhetett a közönséggel, és idén is van rá esélye a második sorból rajtolva. A tabella második helyén Pérezt két ponttal előző Charles Leclerc-nek nehezebb dolga lesz a hetedik helyről indulva. 

Az élről ezúttal a világbajnoki címét megvédő Max Verstappen, a tavalyi győztes indul, aki összesen háromszor nyert a mexikói pályán. Egy sorral hátrébb indul a Mercedes hétszeres világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton, aki eddig kétszer győzött Mexikóban, rajtuk kívül a jelenlegi mezőnyből más még nem nyert ezen a pályán. Vajon ezúttal is közöttük dől el a verseny, esetleg új győztes lesz az első sorból induló George Russell, Pérez vagy valaki más személyében?

Verstappen

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Toro Rossóval kilencedik helyen végzett. 2016-ban a Red Bull színeiben harmadik helyről indult. A futamon több vitatott esete volt. A rajt után kiszorította Nico Rosberget, bár megelőzni nem tudta. Később is üldözte a németet, de egyetlen előzési kísérlete végén Rosberg megvédte a pozíciót. Ezután egyre inkább leszakadt tőle, és hátrafelé kellett figyelnie Vettelre és Ricciardóra. A harmadik helyet csak kanyarlevágással tudta megtartani, de nem adta át Vettelnek a pozíciót, inkább feltartotta, hogy Ricciardo megközelíthesse. A leintés után már készült az eredményhirdetésre harmadikként, de öt másodperc büntetést kapott (deja vu…). Így átmenetileg ötödiknek számított, de végül a tíz másodpercre büntetett Vettel előtt hivatalosan negyedik lett. 2017-ben a második helyről indulva a rajtnál élre állt, megnyerte a futamot. 2018-ban szintén második helyről indult, a rajtnál átvette a vezetést. A kerékcsere után a Ferrarik mögé került, de sikerült Kimi Räikkönent megelőznie, majd Vettel cseréje után újra élre állt, végül újabb győzelmet aratott. 2019-ben edzéselső lett, de miután nem lassított sárga zászlónál, három hellyel hátrébbról indulhatott. A rajt után összekoccant Hamiltonnal, kisodródott a fűre, visszaesett Bottas és a McLarenek mögé. A negyedik körben megelőzte Bottast a hetedik helyért, de a két autó összeért, ami miatt megsérült a jobb hátsó kereke. A defekt éppen akkor következett be, amikor már elhaladt a boxbejárat mellett, így egy kört kellett megtennie három keréken. A futam hátralévő részében a hatodik helyig sikerült felzárkóznia. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon harmadik helyről indult, a rajtnál élre állt, a kerékcserét leszámítva végig őrizte az éllovas pozíciót, és megnyerte a futamot.

Ricciardo

A 2015-os Mexikói Nagydíjon Red Bull-lal az időmérőn és a futamon is az ötödik helyen végzett, átvészelve a rajt utáni ütközést Vettellel. 2016-ban negyedik helyről indulva ötödik helyen futott be, de végül harmadik helyezettnek könyvelték el, miután Verstappent és Vettelt is megbüntették. A leggyorsabb kört is megfutotta, bár akkor még ez nem ért pluszpontot. 2017-ben hetedik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt húsz rajthely büntetést kapott, a 16. helyről indulhatott. A futamot a turbó problémái miatt fel kellett adnia. 2018-ban megszerezte a pole pozíciót, de a rajtnál elvesztette a vezető helyet, harmadik helyre esett vissza. A 47. körben megelőzte Hamiltont, majd Vettel második cseréje után a második helyre jött fel, de a 62. körben hidraulikai hibával kiesett. 2019-ben Renault-val a Q2-ben kiesett, de a futamon nyolcadik lett. Tíz körrel a vége előtt próbálta Pérezt megelőzni a hetedik helyért, de túl szélesen vette a kanyart, vissza kellett adnia a pozíciót. Tavaly a Mexikóvárosi Nagydíjon McLarennel hetedik rajthelyről indult, a rajt után nekiment Bottasnak, ami miatt ki kellett állnia szárnycserére, így visszaesett. A 12. helyen végzett.

Norris

A 2018-as Mexikói Nagydíj első szabadedzésen a McLaren tesztpilótájaként vett részt.

2019-ben nyolcadik helyről rajtolt, a 13. körben a hetedik helyről állt ki kerékcserére, de túl hamar elengedték, miközben a bal elsője még nem volt rendesen rögzítve. Még a boxkijáratnál megállt, a csapat embereinek sikerült visszatolnia őt a boxba és befejezni a kerékrögzítést, de majdnem két percet veszítve a mezőny végére került, később 48 kör után kiállt. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén tizedik lett, de az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, a 18. rajtkockából indulva tizedik helyezést ért el.

Vettel

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Ferrarival a rajt után ütközött Ricciardóval, ami miatt defektet kapott és visszaesett a mezőny végére. Innen sikerült felzárkóznia, de később kicsúszott és véget ért a versenye, be kellett küldeni a safety cart is miatta. 2016-ban hetedik helyről indult. Innen feljött negyediknek Verstappen mögé, aki csak kanyarlevágással tudta tartani a pozícióját, amit a verseny végéig nem adott át (ehhez volt is egy két szava Vettelnek a versenyigazgatóság felé…). Verstappen mögé beragadva már Ricciardóval szemben is védekeznie kellett, ami közben szabálytalanul váltott irányt. Így a leintés után volt egy kis káosz, hányadik helyen is végzett: miután öt másodperccel megbüntették Verstappent, felállhatott a dobogó harmadik fokára, de utána őrá is kiszabtak egy tíz másodpercest, így hivatalosan ötödik lett. 2017-ben élről indult, de a rajt után elvesztette a vezető helyet, Verstappenel és Hamiltonnal koccanva megsérült az első szárnya, emiatt ki kellett állni a boxutcába. A futam végére a negyedik helyre zárkózott vissza, ami kevésnek bizonyult a bajnoki esélyei életben tartására. 2018-ban negyedik helyről rajtolt. A 39. körben Hamilton megelőzésével sikerült megszereznie a második helyet, majd a második kerékcseréje után Ricciardo mögé került, akit megelőzni nem tudott, de az ausztrál kiesése miatt mégis meglett a második hely, a bajnoki reményei azonban Hamilton negyedik helyével ismét elszálltak. 2019-ben harmadik lett az időmérőn, Verstappen hátrasorolásával az első sorból indulhatott. A futamon tartotta a második helyet csapattársa mögött. A második kerékcseréje után a csak egyszer cserélő Hamilton mögött került, Leclerc viszont időt veszítve visszább esett, így maradt a második helyezés. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon Aston Martinnal a Q2-ig jutott, de a hátrasorolások miatt kilencedik helyről indulhatott, innen hetedik helyezést ért el.

Latifi

A 2018-as Mexikói Nagydíj első szabadedzésén a Racing Point Force India tesztpilótájaként vett részt. 2019-ben szintén az első szabadedzésen vett részt, ezúttal a Williams színeiben.

A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon 17. helyen végzett.

Gasly

2017-ben a kihagyott austini futam után tért vissza a mezőnybe aToro Rosso színeiben. Az időmérőn nem sikerült mért kört mennie, de engedték rajthoz állni. Kapott egy húszhelyes büntetést az erőforráselemek cseréje miatt, de már nem volt hová hátrasorolni. A futamon 13. helyen végzett. 2018-ban 15. lett az időmérőn, miután a Q2-ben nem futott mért kört. Erőforráselemek és váltó cseréje miatt húsz rajthely büntetést kapott, így a rajtrács végéről indult, innen feljött a pontszerző tizedik helyre. 2019-ben tizedik rajtkockából indult, a tizedik helyen is futott be, de a csapattárs Danyiil Kvjat időbüntetése után előlépett kilencedik helyezetté. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon AlphaTaurival ötödik rajtkockából indulva negyedik helyezést ért el.

Pérez

Bár hazai versenyző, korábbról csak minimális tapasztalata volt a pályáról: az A1 GP 2006/2007-es szezonjában járt itt, de nem ő állt rajthoz a futamon, csupán az edzésen vett részt.

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Force Indiával nyolcadik lett. 2016-ban a kilencedik helyért üldözte Felipe Massát, de egyetlen előzési kísérlete sikertelen maradt, így tizedik helyen végzett. 2017-ben tizedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon hetedik helyezést ért el. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben fékhibával kiesett. 2019-ben Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de a futamon a közönség örömére sikerült a hetedik helyig feljönnie, amit tíz körrel a vége előtt Ricciardo ellen is sikeresen megvédett. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon a Red Bull színeiben negyedik rajthelyről indulva harmadik helyezést ért el, így az első hazai dobogóval örvendeztette meg a közönséget.

Alonso

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon McLarennel több rajtbüntetéssel a 18. helyről indult (16. helyett), az erőforrás hibája miatt az első körben ki kellett állnia. 2016-ban a 13. helyen végzett. 2017-ben húsz rajthellyel sorolták hátra az elhasznált erőforráselemek miatt, így 14. helyett 18. rajthelyről indult, tizedikként sikerült pontot szereznie. 2018-ban a rajt után beleakadt Ocon levált szárnydarabjába, majd néhány körrel később a víznyomás problémái miatt kiállni kényszerült.

A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon Alpine-nal kilencedik lett.

Leclerc

A 2017-es Mexikói Nagydíj hétvégéjén a Sauber tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

2018-ban már indult a futamon is, kilencedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el. 2019-ben Ferrarival második lett az időmérőn, de Verstappen hátrasorolása miatt élről indulhatott. A futamon tartotta az első helyet egészen a második kerékcseréig, amikor a jobb hátsó rögzítése nem ment zökkenőmentesen, így visszaesett, végül a negyedik helyen futott be, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon nyolcadik helyről rajtolva ötödik lett.

Stroll

A 2017-es Mexikói Nagydíjon Williamsszel 11. helyről indulva (egy helyet nyerve a hátrasorolásokon) hatodik helyezést ért el. 2018-ban a 12. helyen végzett. 2019-ben a Racing Point színeiben ismét 12. lett. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon Aston Martinnal a Q1-ben összetörte az autóját, piros zászlót okozva. Az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, továbbá váltócsere miatt öt rajthely büntetést is kapott, de eleve utolsó lett az időmérőn, így nem volt hatása. A futamon 14. helyen végzett.

Magnussen

A 2016-os Mexikói Nagydíjon Renault-val 17. helyen végzett. 2017-ben a Haas pilótájaként 18. lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt négy hellyel előrébb indulhatott, nyolcadikként sikerült pontokat szereznie. 2018-ban a 15. helyen végzett. 2019-ben ismét 15. lett.

Tsunoda

Tavaly kilencedik lett az időmérőn, de elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, így a 17. helyről indulhatott. A rajt után ütközésbe keveredve kiesett, biztonsági autós fázist okozva.

Albon

2019-ben a Red Bull színeiben az időmérőn és a futamon is ötödik lett.

Zhōu

Először versenyezhet Mexikóban.

Ocon

A 2016-os Mexikói Nagydíjon Manorral utolsó célba érkezőként 21. helyen végzett. 2017-ben a Force India színeiben a hatodik rajthelyet szerezte meg, a futamon ötödik helyezést ért el. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben a futam elején koccant, a szárnyának az egyik darabja felakadt Alonso autójára. A futamot a 11. helyen zárta. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén Alpine-nal a Q2-ig jutott, de elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, az utolsóelőtti helyről indult, a rajtnál átvészelte az ütközést Tsunodával és Schumacherrel, a 13. helyen végzett.

Hamilton

A 2015-ös Mexikói Nagydíjra már friss háromszoros világbajnokként érkezett, első sorból rajtolva második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2016-ban élről indult, bár a rajtnál elfékezte magát, meg tudta tartani a pozícióját, és végül megnyerte a futamot. 2017-ben harmadik helyről indulva a rajt után Vettellel koccanva defektet kapott, a mezőny végéről kellett visszazárkóznia, végül feljött a kilencedik helyre, amiért három körrel a végre előtt Alonsóval kellett csatáznia, és ez is elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa a negyedik világbajnoki címet. 2018-ban ismét a világbajnoki cím bebiztosítása volt a tét, harmadik helyről indulva a rajtnál előrejött másodiknak. A 39. körben Vettel előzte meg, a 47. körben pedig Ricciardo ellen védekezve elfékezte magát az elfogyó gumikon. A második kerékcsere és Ricciardo kiesése után negyedik helyen futott be, ezzel sikerült a címvédés. 2019-ben negyedik lett az időmérőn, Verstappen büntetésével egy hellyel előrelépett. A rajt után koccant Verstappennel, ami miatt az ötödik helyre esett vissza. A gumitaktikája (közepesen indulás, utána egyetlen cserével keményre váltás) kifizetődőnek bizonyult, a többiek második cseréje után élre állt és megnyerte a futamot, a bajnokavatás viszont Bottas harmadik helye miatt a következőre maradt. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon második helyről indult. A rajtnál Bottast megelőzte, Verstappen viszont őt előzt meg, végül második lett.

Schumacher

Tavaly a rajt után ütközésbe keveredve kiesett.

Sainz

Toro Rossóval a 2015-ös Mexikói Nagydíjon 13., 2016-ban tizedik helyről rajtolva öt másodperc büntetéssel a 16. helyen végzett. 2017-ben Renault-val kilencedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott, a kormánymű problémái miatt kiesett. 2018-ban nyolcadik helyről rajtolt, de az akkumulátora megadta magát. 2019-ben McLarennel hetedik rajthelyről indult, a rajt után sikerült Bottas és Verstappen elé is kerülnie, de végül nem sikerült pontot szereznie, a 13. helyen végzett. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon Ferrarival az időmérőn és a futamon is hatodik lett.

Russell

A 2019-es Mexikói Nagydíjon Williamsszel a 16. helyen végzett. Tavaly a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén a Q2-be jutott, de váltócsere miatt öt rajthely büntetést kapott, bár mások hátrasorolása miatt ez csak három helyet jelentett. A futamon ismét 16. lett.

Bottas

A Williams színeiben a 2015-ös Mexikói Nagydíjon a dobogó harmadik fokára állhatott a két Mercedes-pilóta mellett, a Kimi Räikkönennel való ütközést is átvészelve. 2016-ban nyolcadik helyről indult, bár a futamon Massa mögé került, a friss gumikon gyorsabb volt csapattársánál, aki maga elé engedte, így a végén is meglett a nyolcadik helyezés. 2017-ben Mercedesszel negyedik helyről rajtolva második helyezést ért el. 2018-ban ötödik helyről indult, a rajtnál összeért Vettellel. A 48. körben az elfogyó gumikon elfékezte magát, így Kimi mögé került a hatodik helyre. Ricciardo kiesése után ötödik lett, a hiperlágy gumikon leggyorsabb kört futva (külön pontot még nem ért). 2019-ben a Q3 végén a palánknak csapta az autót, de a rajtrácson a hatodik helyről indulhatott. A McLarenek lerajtolták, a Hamiltonnál koccanás miatt visszaeső Verstappent viszont maga mögött tudta tartani. A negyedik körben megelőzte őt Verstappen, de a két autó összeért, a Red Bull ennek következtében defektet kapott. Végül a harmadik helyre sikerült feljönni Vettel mögé, miután Leclerc időt veszített a második cserénél. Ezzel matematikai esélye maradt még a világbajnoki címre. A tavalyi Mexikóvárosi Nagydíjon élről indult, de a rajtnál Verstappen és Hamilton is megelőzte, majd Ricciardóval ütközve megpördült és visszaesett, szárnyat is kellett cseréltetnie. A 15. helyen végzett, megfutva a leggyorsabb kört is, amiért így nem járt pont.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8117966092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása