Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VII/18.

São Paulo-i Nagydíj, Interlagos

2021. november 13. - F1 Hierro

Az interlagosi pályán 1973-ban rendeztek először világbajnokságba számító Brazil Nagydíjat, még a régi nyomvonalon. Előbb 1978-ban, majd a nyolcvanas években kilenc évre át kellett adni a helyét a riói Jacarepaguának, 1990-ben viszont az átépített pálya visszavette a rendezést. Tavaly a járványhelyzet miatt nem rendezték meg az itteni versenyt, idén viszont visszakerült a pálya, bár a futam ezúttal São Paulo nevét viseli.

2003-ig a versenynaptár korai szakaszában szerepelt Interlagos, 2004-ben viszont átkerült a szezon hajrájába, nem egyszer szezonzáró is volt, ami miatt világbajnoki címek is dőltek el itt. A Ferrari, a McLaren és a Red Bull Racing egyaránt őrizhet ezekről a döntő futamokról kellemes és fájó emlékeket is. Ugyancsak világbajnoki címet ünnepelhetett Brazíliában két csapat jogelődje: az Renault (az Alpine-é) és a Brawn GP (a Mercedesé). Az előző (két évvel ezelőtti) versenyt a Red Bull nyerte Max Verstappen révén - egy idei ismétlés nagy lépés lenne a világbajnoki cím felé. Összesen az ötödik interlagosi győzelmük volt, korábban Mark Webberrel és Sebastian Vettellel hozták itt a győzelmeket. A Mercedes 2014-től 2018-ig ötből négyszer nyert Interlagosban. Az egy kivétel Vettel ferraris győzelme volt 2017-ben. Korábban a Scuderiának Niki Lauda, Carlos Reutemann, Alain Prost, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és a hazai pályán versenyző Felipe Massa hozott itt győzelmeket. A McLaren első alkalommal 1974-ben győzött a pályán a hazai világbajnok Emerson Fittipaldival, 1991-ben és 1993-ban Ayrton Senna örvendeztette meg a brazil szurkolókat, később Mika Häkkinen, David Coulthard és Juan Pablo Montoya révén nyertek itt, legutóbb pedig 2012-ben Jenson Buttonnal, ami sokáig a csapat utolsó győzelmét jelentette - egészen az idei Olasz Nagydíjig. A Williamsnek Nigel Mansell, Damon Hill és legutóbb Jacques Villeneuve szerzett itt egy-egy győzelmet. Az Alpine-nak a közvetett jogelődje, a Benetton kétszer nyert Brazil Nagydíjat Michael Schumacherrel.

Idén a pálya a régi, a futam neve új, de vajon a győztes mennyire lesz megszokott név?

Mercedes

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Jenson Button ötödik helyével a Brazil Nagydíjon ünnepelhette világbajnoki címét.

2010-ben Nico Rosberg és Michael Schumacher 6-7. helyen végeztek; 2011-ben Rosberg hetedik, Schumacher 15. lett. 2012-ben Rosberg egy defekt miatt 15. helyen végzett, míg Schumacher hetedik hellyel búcsúzott a Forma–1 mezőnyétől, immár másodjára és végérvényesen. 2013-ban Rosberg ötödik, Hamilton kilencedik lett. 2014-ben kettős győzelmet arattak itt is, Rosberg nyert Hamilton előtt, ezzel utóbbi 17 pontos előnnyel vezetett a duplapontos szezonzáró előtt. 2015-ben megismételték az előző évi kettős győzelmet, de immár nem volt befolyása a világbajnoki csatára. 2016-ban első sorból indultak (13. alkalommal a szezon során, ami rekordnak számított), a versenyen sorozatban harmadjára sikerült a kettős győzelem, de ezúttal Hamilton nyert, a zárófutamra hagyva a bajnoki cím eldöntését. Rosberg dolgát Verstappen egy ideig megnehezítette, de végül meglett a második hely. 2017-ben Bottas élről indulva második lett, a boxutcából rajtoló Hamilton negyedik helyre jött fel. Tavalyelőtt Hamilton élről indulva győzött, miután az őt megelőző Verstappen ütközött Oconnal, a leggyorsabb kört futó Bottas ötödik lett, miután a felzárkózó Ricciardo megelőzte. Az eredménnyel sikerült bebiztosítani a konstruktőri címet. Tavalyelőtt a második sorból rajtolhattak (Bottas Leclerc hátrasorolásának köszönhetően). Hamilton a rajtnál megelőzte Vettelt, majd az első kerékcsere után Verstappen elé került, aki egy kör múlva visszaelőzte. Bottas az 52. körben az olajnyomás problémájával kiesett, ami miatt nem tudta pontra váltani a leggyorsabb kört, és az első biztonsági autós fázist is okozta. A csapat ekkor úgy taktikázott, hogy Hamilton csinálja az ellenkezőjét annak, amit Verstappen, így nem állt ki kereket cserélni és élre került, de az újraindítás után Verstappen ismét megelőzte. A második biztonsági autós fázis alatt már kihívták Hamiltont kereket cserélni, ami után negyedik helyre jött vissza. Az újraindítást követően megelőzte Gaslyt, de ütközött Alexander Albonnal, ami után újra Gasly mögé került, akit nem tudott megelőzni. Így eredetileg harmadik helyen futott be, de az Albonnal való ütközés miatt kapott öt másodperc büntetést, ezzel hetedik lett.

Red Bull

A 2005-ös Brazil Nagydíjon Christian Klien kilencedik lett, amiért pontot nem kapott; David Coulthard a rajtnál ütközött a két Williams–BMW-vel. 2006-ban Coulthard váltóhiba miatt esett ki, Robert Doornbos 12. lett. 2007-ben Mark Webbernek volt váltóhibája, Coulthard kilencedik helyen végzett. 2008-ban a búcsúzó Coulthard a rajt után ütközött, Webber kilencedik lett, még mindig pont nélkül. 2009-ben aztán megtört a rossz sorozat: Webber megszerezte a csapat első itteni győzelmét. Vettel negyedik lett, ezzel a világbajnoki esélyei elszálltak. Utána rögtön nyertek még két futamot a pályán: 2010-ben a Vettel, Webber sorrendben aratott kettős győzelemmel mindkét pilóta versenyben maradt a bajnoki címért a zárófutamra. A csapat nem állított fel sorrendet köztük (ami utólag jó döntésnek bizonyult). 2011-ben ismét kettős győzelmet arattak, ezúttal Webberrel az élen. 2012-ben Webber negyedik lett, Vettel rossz rajt és ütközés után a mezőny végéről felzárkózott hatodiknak, ami révén világbajnoki címet ünnepelhettek. 2013-ban újabb kettős győzelem következett, Vettel sorozatban kilencedik győzelmével zárta a szezont, Webber pedig második hellyel búcsúzott a Forma–1-től, a levezető körben levett sisakkal. 2014-ben Vettel ötödik lett, Ricciardo kiesett. 2015-ben Danyiil Kvjat hetedik, Ricciardo 11. helyen végzett. 2016-ban Verstappen a negyedik helyről indult, a futamon egy ideig a második helyért is harcban volt, míg Ricciardo a hatodik rajtkockából indult. Miután rossz időzítéssel váltottak köztes gumikra, mindketten visszaestek, de Verstappen feljött a harmadik helyre, míg Ricciardo nyolcadikként zárta a futamot. 2017-ben Verstappen ötödik, a hátrasorolás, majd ütközés után felzárkózó Ricciardo hatodik lett. 2018-ban a harmadik sort szerezték volna meg, de Ricciardót öt hellyel hátrasorolták a turbófeltöltő cseréje miatt. A futamon Verstappen élre állt állt, de a lekörözött Oconnal való koccanás után második lett, Ricciardo negyedik helyen végzett. Tavalyelőtt Verstappen élről indult, Albon a harmadik sorból. Verstappen a rajt után is őrizte az éllovas pozíciót. Az első kerékcsere után a rosszkor kiengedett Robert Kubica akadályozta, ezután Hamilton mögé került, de egy körrel később újra megelőzte. A második kerékcsere után is maradt Verstappen az élen, az első biztonsági autós fázis alatt azonban ismét kereket cserét, míg Hamilton nem. Így második helyről várhatta az újraindítást, ami után visszavette az éllovas pozíciót, és megnyerte a futamot. Albon a második biztonsági autós fázis alatt a második helyen állt, miután Hamilton ezúttal kereket cserélt. Az újraindítás után összeütköztek Hamiltonna, ami miatt megpördült és a 15. helyre esett vissza, Hülkenberg időbüntetése után 14. helyezett lett.

McLaren

Az első világbajnokságba számító Brazil Nagydíjon 1973-ban Denny Hulme harmadik lett. Egy évvel később Emerson Fittipaldi nyert a hazai versenyén, egyúttal első mclarenes győzelmét szerezte. 1975-ben Fittipaldi és Jochen Mass a 2-3. helyen végeztek. 1977-ben James Hunt lett második.

1990-ben Ayrton Senna vezetett, de nekiment a lekörözendő Nakajima Satorunak, emiatt javítás után harmadik helyre tért vissza, a csapattárs Gerhard Berger mögé. 1991-ben Senna végre megszerezte a hőn áhított hazai győzelmet, váltóhiba ellenére. A verseny végére annyira kimerült, hogy segíteni kellett a kiszállásnál. Berger harmadik lett. 1992-ben mindketten kiestek műszaki hiba miatt. 1993-ban Senna újra győzött, Michael Andretti a rajt utáni ütközésben kiesett.

1994-ben mindkét versenyző kiesett: Mika Häkkinen motorhiba, Martin Brundle ütközés miatt (ami után Irvine eltiltást kapott). 1995-ben Häkkinen negyedik, Mark Blundell (aki Mansell helyett indult, mivel a magyarázatok szerint nem fért be az autóba) hatodik lett. 1996-ban és 1997-ben Mika ismét negyedik lett, Coulthard 1996-ban kipördült, 1997-ben tizedik lett (rend kedvéért: akkor ez nem ért pontot). 1998-ban magabiztos kettős győzelmet arattak, Häkkinennel az élen. 1999-ben Mika ismét győzött, Coulthard váltóhiba miatt kiesett. 2000-ben Mika az olajnyomás problémái miatt állt ki; Coulthard második helyen ért célba, de szabálytalan méretű légterelő miatt kizárták. 2001-ben Coulthard győzött, Mika autója már a rajtnál leállt. 2002-ben Coulthard harmadik lett, Kimi kiállni kényszerült, de a megtett táv miatt 12.-nek könyvelték el. 2003-ban Kimi második volt a félbeszakításkor, aztán győztesnek hirdették ki, akként is vett részt az eredményhirdetésen, de később kiderült, hogy eggyel későbbi kört kell figyelembe venni, így második lett Fisichella mögött. Coulthard negyedik helyen végzett. 2004-ben Kimi második lett, Coulthard 11. hellyel búcsúzott a csapattól. 2005-ben a Montoya–Kimi páros kettős győzelmet szerzett, de utóbbi világbajnoki esélyei elszálltak. 2006-ban a csapattól elköszönő Kimi ötödik, Pedro de la Rosa nyolcadik lett.

2007-ben mindkét versenyző a világbajnoki cím esélyese volt, de Hamilton kicsúszást és egy pillanatnyi leállást követően hetedik lett, míg Alonso harmadik a Ferrarik mögött – így mindketten egy-egy ponttal lecsúsztak az összetett elsőségről. 2008-ban Hamilton hajtott a bajnoki címért, ami a vége felé veszélyben forgott, mivel Timo Glock nem állt ki kerékcserére a vizes pályán, Vettel pedig megelőzte, de Glock kockáztatása nem egészen jött be, így az ötödik hellyel épp meglett a világbajnokság. Kovalainen hetedik lett. 2009-ben Hamilton harmadik, Heikki Kovalainen 12. helyen végzett. 2010-ben Hamilton és Button 4-5. helyen futottak be, ezzel előbbinek csak matematikai esélye maradt a bajnokságra, utóbbinak annyi sem. 2011-ben Hamilton váltóhiba miatt kiesett, Button harmadik lett. 2012-ben Hamiltonnak az esőversenyen jó esélye volt arra, hogy győzelemmel búcsúzzon a csapattól, de Nico Hülkenberg hibája miatt ő esett ki, viszont Button megnyerte a futamot – akkor még nem hittük volna, hogy neki ez lesz az utolsó győzelme, a csapatnak pedig kilenc évet kell várni a következőre… 2013-ban Button negyedik, a csapat színeiben utoljára induló Pérez hatodik lett. 2014-ben Button ötödik, Kevin Magnussen 11. helyen végzett. 2015-ben Honda-motoros autóval Button és Alonso 14-15. helyen végeztek. 2016-ban Alonso egy kipördülés után több előzéssel pontot mentve tizedik, Button utolsó célba érkezőként 16. lett. 2017-ben Stoffel Vandoorne a rajt után ütközésbe keveredve kiesett, a Q3-ba jutó Alonso nyolcadikként szerzett pontokat. 2018-ban Renault-motorral mindkét versenyző utólag öt másodperc büntetést kapott kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt. Vandoorne 15., Alonso 17. helyen végzett. Tavalyelőtt Sainz a Q1-ben nem futott mért kört, a rajtrács végéről indulhatott, és innen feljött egészen a negyedik helyig, ami Hamilton büntetésével harmadikra javult, ezzel első dobogóját szerezte, még ha a hivatalos ceremónia alatt nem is ő állt ott. A Q3-ról lemaradó, de Leclerc hátrasorolása után tizedik helyről rajtoló Norris nyolcadik lett.

Aston Martin

A Force India legemlékezetesebb Brazil Nagydíja a 2012-es volt, amikor Hülkenberg a győzelemért küzdött az esőben, de hibájának Hamilton esett áldozatul. Ő maga folytatni tudta a versenyt, de megbüntették, így ötödik lett a végén. Ugyanakkor a csapat színeiben elért legjobb interlagosi helyezés Pérez negyedik helye volt 2016-ban. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben Ocon ütközött az élen haladó Verstappennel, amiért tíz másodperc stop-and-go büntetést kapott, ezután 14. helyen végzett. Pérez tizedik lett. Tavalyelőtt a Racing Pointtal Pérez kilencedik lett; Stroll a második biztonsági autós fázis alatt a felfüggesztés sérülésével kiállt, 19. helyezettnek jegyezték.

Alpine

A csapat jogelődje, a Benetton 1994-ben és 1995-ben nyert Brazil Nagydíjat Michael Schumacher révén. Utóbbi alkalommal ugyan szabálytalannak találták az üzemanyagot, de csak a konstruktőri pontokat vették el.

A Renault színeiben 2003-ban Alonso úgy lett harmadik, hogy az autója összetörésével szakadt félbe a futam, ő maga pedig kórházi ápolás miatt nem állhatott fizikailag a dobogóra. 2005-ben Alonso harmadik helyével első világbajnoki címét ünnepelhette két futammal a vége előtt, a 2006-os szezonzárón Alonso második helyezésével megvédte címét. A Lotus név alatt nem sikerült dobogós helyezést elérni a pályán. A 2016-tól kezdődő új Renault-korszakban a legjobb interlagosi eredmény Ricciardo tavalyelőtti hatodik helye (Hamilton büntetése révén egy helyet javított hetedikről). Még az is belefért, hogy a Magnussennel való ütközésben megsérült az első szárnya és öt másodperc büntetést is kapott. Hülkenberg 12. helyen ért célba, de a biztonsági autó alatti előzés miatt öt másodperc büntetést kapott, ezzel 15. helyre esett vissza.

Ferrari

Az első világbajnokságba számító Brazil Nagydíjon (1973) Arturo Merzario és Jackie Ickx 4-5. helyen végeztek. 1974-ben Clay Regazzoni második lett. Két évvel később Niki Lauda a szezonnyitót megnyerve ott folytatta, ahol az előző évet abbahagyta. 1977-ben Carlos Reutemann győzött, Lauda harmadik lett.

1990-ben Alain Prost győzött, Mansell negyedik lett. 1991-ben Prost negyedik, Jean Alesi hatodik lett; a következő évben Alesi és Ivan Capelli 4-5. helyen végeztek. 1993-ban Alesi és Berger nem szereztek pontot; 1994-ben Alesi harmadik helyezést ért el, Berger motorhiba miatt feladta. A következő évben Berger lett harmadik, Alesi ötödik.

1996-ban Schumacher harmadikként megszerezte első ferraris dobogóját, Eddie Irvine hetedik lett, amiért nem járt még pont. 1997-ben Schumacher ötödik, Irvine 16. lett. 1998-ban Schumacher harmadik, Irvine nyolcadik (pont nélkül) helyen ért célba. 1999-ben Schumacher második lett, Irvine ötödik. 2000-ben Schumacher megnyerte a versenyt, Rubens Barrichello a hidraulika hibája miatt kiesett. 2001-ben Schumacher második lett, az élről induló Barrichello ezúttal a Ralf Schumacherrel való ütközés miatt kényszerült feladni. 2002-ben Schumacher az itt debütáló új autóval győzött; a régivel versenyző Barrichello hidraulikai hiba miatt állt ki. 2003-ban Barrichello újra edzéselső lett, vezetett is egy ideig a versenyen, de az üzemanyagrendszer hibája miatt fel kellett adnia, míg Schumacher kicsúszott a vizes pályán. 2004-ben Barrichello harmadikként végre dobogóra állhatott odahaza, Schumacher hetedik helyen végzett. 2005-ben Schumacher negyedik, Barrichello hatodik lett. 2006-ban Felipe Massa megnyerte a hazai versenyét, a világbajnoki csatában alulmaradó Schumacher tizedik helyről indulva emlékezetes versenyen negyedikként búcsúzott a csapattól (és egy időre a Forma–1-től is).

2007-ben Kiminek volt esélye a világbajnoki címre, bár ez a saját szereplése mellett a McLarenek helyezésén is múlott. Az összehangolt taktikával Kimi, Massa sorrendben arattak kettős győzelmet, ami Hamilton hetedik helye mellett elegendőnek bizonyult a világbajnokság megnyeréséhez. Egy évvel később Massa volt a bajnokaspiráns. Az esős versenyt megnyerve megtette magáét, a célvonal átszelése után csapata már ünnepelt is, de 15 másodperc múlva az örömük szertefoszlott, mivel Hamilton mégis ötödik tudott lenni, így a győzelem Kimi harmadik helyezésével együtt csak a konstruktőri címre volt elég. 2009-ben Kimi hatodik, a sérült Massát helyettesítő Giancarlo Fisichella tizedik lett, amiért még nem járt pont. 2010-ben Fernando Alonso harmadik helyezéssel őrizte listavezető pozícióját, Massa 15. helyen végzett. 2011-ben Alonso és Massa 4-5. helyen ért célba. 2012-ben a dobogó két oldalára állhattak fel, Massa előzékenysége révén Alonso lehetett a második, de a hőn áhított világbajnoki címet így sem sikerült megszerezni. 2013-ban Alonso harmadikként ismét ott volt a pódiumon, Massa hetedik lett. 2014-ben Alonso és Kimi 6-7. helyen végeztek. 2015-ben Vettel harmadik lett Kimi előtt. 2016-ban Kimi harmadik helyről indult, de kiesett, Vettel ötödik helyről rajtolt és ott is ért célba. 2017-ben Vettel második helyről indulva a rajt után élre állt, és megnyerte a futamot, Kimi harmadikként csatlakozott hozzá a dobogón. 2018-ban Kimi negyedik helyről indulva harmadik, Vettel második helyről rajtolva hatodik lett. Tavalyelőtt Vettel a második helyről rajtolt, míg Leclerc a tíz rajthellyel hátrasorolva 14. rajtkockából. Vettelt a rajtnál megelőzte Hamilton, az első biztonsági autós fázis után pedig Albon, ami miatt negyedik helyre került, miközben a felzárkózó Leclerc az ötödik helyen állt. A 66. körben a két versenyző elkezdett egymással csatázni, aminek kettős kiesés lett a vége, a megtett táv révén Vettelt 17., Leclerc-t 18. helyezettnek jegyezték.

AlphaTauri

A Toro Rosso egyik emlékeztes Brazil Nagydíja volt a 2008-as, ahol Vettel negyedik lett az esős futamon, többek között Hamiltont megelőzve. A legjobban a tavalyelőtti verseny sikerült nekik: az utolsó két körben Hamiltont maga mögött tartó Gasly második helyezettként állhatott a dobogóra.

Alfa Romeo

A régi Alfa Romeo csapat 1980-ban Interlagosban indult első alkalommal Brazil Nagydíjon.

A jogelőd Sauber csapatnak önállóan 2001-ben sikerült a dobogó, amikor Nick Heidfeld harmadik lett, a BMW–Sauber korszak legjobb eredménye pedig Robert Kubica második helye 2009-ből.

2018-ban az Alfa Romeo Sauber mindkét versenyzője Q3-ba jutott, a negyedik sort szerezték volna meg, de Ricciardo büntetésével egy-egy hellyel előrébb is léptek. A futamon Leclerc hetedik helyezést ért el, Marcus Ericsson a rajt után ütközött Romain Grosjeannal, az autója megsérült, emiatt később kiállt. Tavalyelőtt Alfa Romeo Racing név alatt a visszatérés utáni legjobb eredményüket érték el: Kimi (aki Q3-ba jutott) és Giovinazzi az előttük lévők indicensei és a biztonsági autós fázisok után eredetileg az 5-6. helyen futottak be, ami Hamilton büntetésével 4–5. helyezésekre javult.

Haas

A 2016-os Brazil Nagydíjon mindkét versenyző kiesett: Esteban Gutiérrez elektronikai hibával, míg Grosjean még a futam kezdete előtt (!), a rajtrácsra igyekezve. 2017-ben mindkét pilóta ütközött az első körben: Magnussen Vandoorne-nal, ami után kiesett, Grosjean Oconnal, de ő folytatni tudta a versenyt, a 15. helyen végzett. 2018-ban sikerült a kettős pontszerzés: Grosjean és Magnussen 8-9. helyen futottak be. Tavalyelőtt mindkét versenyző bejutott a Q3-ba, de nem sikerült pontokra váltaniuk a rajthelyeket: a Ricciardóval való ütközés miatt megpördülő és visszaeső Magnussen a 11. helyen végzett, míg a futam vége felé az autó problémáival küzdő Grosjean a14. helyen ért célba, de Hülkenberg időbüntetése után 13. lett.

Williams

Az 1979-es Brazil Nagydíjon még nem sikerült pontot szerezniük, 1980-ban viszont meglett a dobóg Alan Jones harmadik helyezésével.

1990-ben Thierry Boutsen ötödik lett. 1991-ben Riccardo Patrese második helyezést ért el, Mansell előbb defektet kapott, majd váltóhiba miatt feladni kényszerült. 1992-ben Mansell és Patrese kettős győzelmet szerzett. 1993-ban az élről induló Alain Prost Christian Fittipaldival ütközve kiesett, Damon Hill második lett. A következő évben Hill megismételte második helyét; a csapathoz érkezett Ayrton Senna (akkor még nem sejthettük, hogy utolsó hazai futamán) élről indult, de kipördült és kiesett. 1995-ben Hill rajtolt a pole-ból, de váltóhiba miatt kiállt; Coulthard második lett, a konstruktőri pontokat azonban szabálytalan üzemanyag miatt elvették. 1996-ban Hill nyerte a versenyt, Jacques Villeneuve kipördült. 1997-ben Villeneuve ugyan ütközött az első rajtnál, de újraindították a versenyt, így rajthoz állhatott és győzött; Heinz-Harald Frentzen kilencedik lett, ami nem ért még pontot. 1998-ban Frentzen ötödik lett, Villeneuve – pont nélkül – hetedik.

1999-ben Ralf Schumacher negyedik lett, Alessandro Zanardi váltóhiba miatt kiállt. 2000-ben Ralf és Button az 5-6. helyen végeztek. 2001-ben a harmadik futamán induló Juan Pablo Montoya vezetett a versenyen, de a lekörözött Jos Verstappen belehajtott, így kiesett. Ralf kicsúszott. 2002-ben Ralf második (bátyja mögött), az élről induló Montoya ötödik lett. 2003-ban Montoya kicsúszott az esős versenyen, Ralf hetedik lett (először ugyan kilencediknek hozták ki, de neki is kedvezett, hogy végül eggyel későbbi kört számítottak a végeredménybe). 2004-ben Montoya győzelemmel búcsúzott a csapattól, Ralf ötödik helyen végzett.

2005-ben Webber és Antônio Pizzonia ütköztek a rajtnál (többek között egymással), utóbbi kiesett, Webber ugyan folytatta, de helyezetlenül végzett. 2006-ban Webber és Nico Rosberg szintén egymást ütötték ki. 2007-ben Rosberg negyedik, a debütáló Nakajima Kazuki tizedik lett (amiért még nem kapott pontot). 2008-ban Rosberg 12., Nakajima 17. helyen végzett, 2009-ben pedig mindketten kiestek, előbbi motorhiba, utóbbi baleset miatt.

2010-ben Hülkenberg nagy meglepetésre edzéselső lett, ami hat év után az első pole-t jelentette a csapatnak. A futamon nyolcadik helyen végzett, Barrichello 14. lett. 2011-ben Barrichello az utolsó versenyén 14. helyen zárt, Pastor Maldonado kicsúszott. 2012-ben Maldonado és az eddig (?) utoljára versenyző Bruno Senna is a futam elején kiestek. 2013-ban Maldonado 16. lett, Bottas kiesett. 2014-ben Massa a dobogó harmadik fokára állhatott, Bottas tizedik lett. 2015-ben Bottas ötödik lett, míg Massát a gumija előírtnál nagyobb hőmérsékletűre melegítése miatt megfosztották nyolcadik helyétől. 2016-ban nem szereztek pontot: Bottas 11. lett, míg a hazai közönségtől való búcsúzás tudatában versenyző Massa kiesett. 2017-ben Massának szebben sikerült az immár valóban utolsó hazai futam: az időmérőn Q3-ba jutott, a futamon hetedikként pontokat szerzett, utána még a dobogóra is felengedték elköszönni a közönségtől. Stroll 16. helyen végzett. 2018-ban Szergej Szirotkin 16., Stroll 18. helyen végzett. Tavalyelőtt Russell 13. helyen futott be, Hülkenberg időbüntetése után 12. lett, Kubica (akit az első kerékcserénél rosszkor engedtek ki Verstappen elé) a 16. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5016754698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása