Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/13.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

2022. augusztus 26. - F1 Hierro

Vége felé közeledik az augusztus, és nemcsak az iskolákban, de a Forma-1-ben is véget ér a nyári szünet, Spában újra felbőgnek a motorok.

A tavalyi Belga Nagydíj szó szerint kurta-furcsa futamot hozott: az extrém esős időjárás miatt sokáig kérdéses volt, megrendezhető-e a futam, végül amolyan népmesei módra volt is verseny, meg nem is. A mezőnyt biztonsági autó mögött rajtoltatták el, de két kör után jön a piros zászló. Utána megint újabb hezitálás, végül úgy döntöttek, nem indítják újra a versenyt, a helyezésekért a pontok felét osztották ki. A győztes így a szombati időmérőn pole pozíciót szerző Max Verstappen lett, akinek ez félig hazai pályája. A dobogó második fokára pedig a szombaton nagy meglepetést produkáló George Russell állhatott - azóta sem ért el ilyen helyezést, pedig akkor még a Williamsnél versenyzett, most pedig már a Mercedesnél.

Verstappen idei kihívója, Charles Leclerc három éve éppen itt szerezte első nagydíjgyőzelmét - egy évvel azután, hogy ugyanitt olyan balesetbe keveredett, ami bizonyította a glória létjogosultságát. A jelenlegi mezőnyből a legtöbbször Lewis Hamilton nyert Spában, összesen négy alkalommal (akár eggyel több is lehetne, de 2008-ban utólag időbüntetést kapott). A másik többszörös világbajnok, az utolsó Belga Nagydíjára készülő Sebastian Vettel háromszor nyerte meg a versenyt. Nyert még a pályán Daniel Ricciardo is még 2014-ben, idén nincsenek túl jó esélyei, ráadásul most már az is bizonytalan, jut-e neki hely jövőre. 

Remélhetőleg idén nem lesznek olyan gondok, mint tavaly, és sikerül egy jó versennyel bebizonyítani, hogy Spára szüksége van a Forma-1-nek.

Verstappen

2014-ben a Forma-3 Európa-bajnokság itteni hétvégéjének mindhárom futamát megnyerte.

A 2015-ös futamon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben addigi legjobb edzéseredményét produkálva a második rajtkockából indulhatott, ezzel első soros indulásban is fiatalsági rekordot állított fel (immár pole pozíciója is van, de abban lecsúszott a legfiatalabb rekordjáról). A rajt után a La Source-nál összekoccant Kimi Räikkönennel, ami miatt megsérült az első szárnya. Később újra egymásra találtak, keményen védekezett ellene, amit ellenfele sérelmezett is, de nem lett következménye. Végül nem sikerült pontot szereznie, a 11. helyen végzett. 2017-ben ötödik rajthelyről indult, de az erőforrása hét kör után megadta magát. 2018-ban hetedik rajthelyről indult, a futamon hamar előretört, többek között Oconnal vívva, végül harmadikként meglett első spái Forma–1-es dobogója. 2019-ben a rajt után Kiminek ütközött, majd sérült futóművel a gumifalban kötött ki, biztonsági autós fázist előidézve. Tavalyelőtt harmadik rajthelyről indulva a futam végén is a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly megszerezte a pole pozíciót, majd a két biztonsági autós kör után félpontosan leintett futamnak ő lett a győztese.

Ricciardo

A 2007-es olasz Forma Renault 2.0 sorozat külhoni hétvégéjén az első futamon ötödik lett. A 2008-as Forma Renault 2.0 Európa-kupa szezonnyitóját megnyerte, a hétvége második futamán negyedik lett. A kategória Nyugat-európai Kupa sorozatában egy második helyezést és egy győzelmet hozott össze. 2009-ben a brit Forma–3-ban szintén ezeket az eredményeket produkálta a két futamon, az elsőt nyerte meg. A WSR 3.5 kategóriájában 2010-ben a második futamon ötödik lett, 2011-ben egy tizedik és egy kilencedik helyezést ért el.

Utóbbi évben már a Forma–1-es nagydíjon is indult HRT-vel, az időmérőn 107%-on kívül teljesített, de engedték versenyezni, azonban a futamot feladni kényszerült. Toro Rossóval 2012-ben kilencedik, 2013-ban tizedik lett. 2014-ben a Red Bull színeiben sikerült megnyernie a futamot, ez lett pályafutása harmadik győzelme. 2015-ben elektronikai hibával állt ki a Buszmegállónál, virtuális safety cart okozva. 2016-ban ötödik helyről indulva második helyezést ért el. 2017-ben hatodik rajthelyről indult, a biztonsági autós fázis után a dobogóért vívott csatában Bottast megelőzte, Kimi Räikkönent maga mögött tartotta, így megszerezte a harmadik helyet. 2018-ban nyolcadik helyről rajtolt, az első körben ütközött, az autóján szárnyat is kellett cserélni. A mezőny végére esett vissza, a futam 31. körében feladta. 2019-ben Renault-val hatodik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt elvileg öt hely hátrasorolást kapott, gyakorlatilag tizedik rajthelyről indult. A futamon 14. helyen végzett. Tavalyelőtt az időmérőn és futamon is negyedik lett, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavaly McLarennel negyedik lett az időmérőn, és ezzel a félpontos futamon is.

Norris

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában a hétvége első futamán negyedik, a másodikon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik, illetve második helyezettként állhatott dobogóra. Ugyanebben az évben az Észak-európai Kupában mindkét futamot megnyerte, a brit Forma–3-ban pedig a hétvége első és harmadik futamán győzött. 2017-ben az európai Forma–3-ban szintén az első és a harmadik futamot nyerte meg a hétvége során. 2018-ban a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon és második a sprinten.

Négy éve nemcsak a Forma–2-ben indult itt, hanem első Forma–1-es hétvégéje is volt, a McLaren tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. 2019-ben a rajtnál sikerült előreugrania az ötödik helyre, de az utolsó körben megadta magát az erőforrása, a megtett táv miatt 11.-nek jegyezték. Tavalyelőtt tizedik helyről rajtolva hetedik lett. Tavaly tizedik lett az időmérőn, miután a Q3-ban összetörte az autóját, és piros zászlót okozott. Váltócsere miatt öt rajthely hátrasorolást kapott. Pérez boxutcás rajtjával egy helyet nyert, így 14. lett a két biztonsági autós kör után leintett futamon.

Vettel

Először a 2005-ös Forma–3 Euroszériában indult Spában, az első futamról kizárták, a másodikon 13. lett. 2006-ban a WSR-ben járt a pályán, de az első futamon kiesett, a másodikon nem rajtolt el.

Forma–1-ben 2007-ben versenyzett itt először Toro Rossóval, a kormánymű hibája miatt kiesett. Egy évvel később ötödik lett. A Red Bull pilótájaként 2009-ben harmadik lett, leggyorsabb kört futva. 2010-ben ütközött Jenson Buttonnal, ami miatt 15. helyen végzett. 2011-ben élről indulva megnyerte a futamot. 2012-ben második lett, 2013-ban pedig újra győzött, és a szezon végéig ki sem engedte a kezéből a győzelmet. 2014-ben megtört a dobogós szériája a pályán: ötödik helyen végzett. 2015-ben Ferrarival gumiproblémák miatt kiállt, de a megtett táv miatt 12.-nek rangsorolták. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a rajt után csapattársával koccanva megpördült, a szárnya sérülése miatt ki kellett mennie a boxba, végül hatodik helyen sikerült zárnia a futamot. 2017-ben a második helyről indult, igyekezett támadni Hamiltont, de megelőzni nem tudta, így a futamot is második helyen zárta. 2018-ban második helyről indult, az első körben megelőzte Hamiltont, a vezető helyet sikerült a kerékcserék után is megtartani, így megnyerte a versenyt – ezután több mint egy évet kellett várni a következő győzelmére. 2019-ben második helyről indult, a rajtnál elé kerülő Hamiltont még az első körben visszaelőzte. A kerékcserék után élre is állt egy ideig, de a 27. körben maga elé engedte a gyorsabb Leclerc-t. A 32. körben megelőzte őt Hamilton, majd nem sokkal később Bottas is. Ezután inkább kiállt lágy gumiért, ráhajtva a leggyorsabb körért járó pluszpontra. Végül negyedik lett, megszerezve a pluszpontot is. Tavalyelőtt az időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon 13. helyen végzett. Tavaly Aston Martinnal ötödik lett az időmérőn és a félpontos futamon.

Latifi

2013-ban a brit Forma–3-as bajnokság itteni hétvégéjének a harmadik futamán negyedik helyezést ért el. 2014-ben a kategória Európa-bajnokságában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában a kétfutamos hétvége első versenyén negyedik lett. 2016-ban a GP2-ben egyik itteni futamon sem szerzett pontot. A következő három évben a széria utódában , a Forma–2-ben indult itt, 2018-ban megnyerte a sprintet, a főfutamon nyolcadik lett. (2019-ben Anthoine Hubert halálos balesete után a főfutamot félbeszakították és nem indították újra, a sprintet lemondták.)

A 2019-es hétvégén a Williams tesztpilótájaként részt vett az első Forma–1-es szabadedzésen. Tavalyelőtt már a futamon is indult, 16. helyen végzett. Tavaly 12. lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt két rajthellyel előrébb indulhatott, majd Pérez boxutcás rajtjával még egy helyet nyert, így kilencedik lett a félpontos futamon.

Gasly

A 2011-es francia Forma–4-es szezon egyetlen külhoni hétvégéjén az első futamon második lett, a másikat megnyerte. A 2012-es Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első futamán harmadik helyen futott be. A 2013-as szezonban mindkét futamon második lett. 2014-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában második és negyedik helyezést ért el. A GP2-ben 2015-ben és 2016-ben 2×2 futamon indult, utóbbi hétvégéje sikerült jobban: megnyerte a főfutamot és negyedik lett a sprinten.

A 2018-as Belga Nagydíjon Toro Rossóval 11. lett az időmérőn, de Bottas hátrasorolása révén egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon kilencedik lett. 2019-ben itt indult újra a Toro Rosso színeiben, miután a Red Bulltól visszaküldték. A többiek hátrasorolásain három helyet nyert a rajtrácson , a futamon megismételte kilencedik helyezését. Tavalyelőtt az AlphaTauri színeiben a második körben megelőzte Pérezt a kilencedik helyért. A safety car alatt nem állt ki kereket cserélni, így a negyedik helyre jött előre, de utóbb nem érte meg ez a taktika, visszább esett, de a Racing Pointokat sikerült megelőznie, nyolcadik helyezést ért el. Tavaly hatodik lett az időmérőn és a félpontos futamon.

Pérez

Először a 2005-ös Forma BMW ADAC sorozatban indult a pályán. Akkor az itteni hétvége első futamán ötödik lett, a másodikon nem indult el. 2007-ben a brit Forma–3-ban az abszolút sorrendben elért kilencedik és 15. helye a National Class mezőnyében mindkét futamon győzelmet jelentett. 2008-ban már a „nagyok” között egy hatodik és egy második helyezést ért el. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben versenyzett itt, előbbi évben a sprintfutamon negyedik, utóbbi évben a főfutamon hetedik lett, a sprintet megnyerte.

A 2011-es nagydíjon a Sauber felfüggesztésének hibája miatt esett ki. 2012-ben az időmérőn az ötödik időt autózta, sőt Pastor Maldonado büntetése miatt negyedik kockából indulhatott, csakhogy a rajt után ő lett Romain Grosjean első áldozata, ami után elvesztette a hátsó szárnyát, és Maldonadónak ütközött. 2013-ban McLaren–Mercedesszel 11. lett. 2014-ben Force Indiával nyolcadik helyen futott be. 2015-ben ötödik helyezést ért el. 2016-ban hatodik helyről rajtolva ismét ötödik lett, ezúttal csapattársa, Nico Hülkenberg mögött. 2017-ben nyolcadik helyről indult. A futamon előbb a rajt után koccant csapattársával, Oconnal, később öt másodperces büntetést kapott egy előzés utáni pályaelhagyás miatt. A 30. körben újra csapattársa ellen vívott, és megint ütköztek, ami miatt defektet kapott és biztonsági autós fázist okozott. A futamot 42 kör után feladta, 17. helyezettnek jegyezték. 2018-ban itt indult először a csapat átalakulása után a Racing Point Force India színeiben, negyedik helyről rajtolva és ötödik helyezést elérve. 2019-ben már tisztán a Racing Point nevet viselő csapatban versenyezve kilencedik lett az időmérőn, a Renault-k hátrasorolásával két hellyel előrébb indult, a futamon hatodik lett, miután Albon az utolsó körben megelőzte. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolt, a rajtnál egy helyet veszített, majd a második körben Gasly megelőzte. A biztonsági autó alatt nem állt ki kereket cserélni, így előrejött az ötödik helyre, de később nem fizetődött ki ez a taktika, tizedik helyen végzett. Tavaly a Red Bull színeiben hetedik lett az időmérőn. Vasárnap a rajtrácsra tartva összetörte az autóját, amit megjavíthattak, de a boxutcából kellett startolnia, a rajthelyét üresen hagyták. Mivel két biztonsági autós kör után félbeszakadt a futam, utolsóként futott be, Stroll időbüntetésével 19. lett.

Alonso

A Forma–3000-ben a 2000-es idény zárófutamán itt szerezte egyetlen futamgyőzelmét a kategóriában.

A 2001-es Forma–1-es nagydíj edzésén ugyan 107%-on kívüli időt futott a Minardival, de engedték rajthoz állni. Versenye azonban már az elején véget ért váltóhiba miatt. Legközelebb három évvel később indult itt Renault-val, de akkor motorhiba miatt adta fel. 2005-ben másodiknak futott be, ami elég volt arra, hogy őrizze megnyugtató előnyét a világbajnoki csatában. 2007-ben McLaren–Mercedesszel harmadik lett, egy évvel később újra Renault-val negyedik. 2009-ben ki kellett állnia, mivel felfüggesztése a rajt utáni karambolban megsérült. 2010-ben Ferrarival hibázott és kicsúszott, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben a rajt után áldozatul esett Grosjeannak és kiesett, ami sokba került év végén. 2013-ban másodikként állhatott dobogóra. 2014-ben hetedik helyen végzett.  McLaren–Hondával 2015-ben 13. lett. 2016-ban a hajtáslánc problémái miatt nem sikerült mért kör mennie, az utolsó helyről rajtolhatott (amúgyis 60 rajthely büntetést gyűjtött össze az cserék miatt), a futamon azonban nagyszerű versenyzéssel feljött egészen a hetedik helyig. 2017-ben 11. lett az időmérőn, a büntetések miatt tizedik rajthelyről indult. A második körben Hülkenberget és Ocont megelőzve előreugrott nyolcadiknak, de az erőforrás hibája miatt fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel a rajt utáni ütközésbe keveredve kiesett.

Abban az évben a WEC-ben is elindult a pályán, a szezonnyitó 6 órás versenyt Sébastien Buemi és Nakajima Kazuki társaként megnyerte, majd a következő évben, de még ugyanabban a szezonban megismételték a győzelmüket.

A tavalyi Belga Nagydíjon az Alpine színeiben 14. lett az időmérőn. A hátrasorolásokkal és Pérez boxutcás rajtjával összesen három helyet nyert, így 11. lett a félbeszakított futamon.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban a hétvége mindkét futamán harmadik lett (a junior értékelésben második helyeket jelentett). Az Európa-kupában vendég pilótaként indult, 26. és 30. helyen végzett. 2015-ben az európai Forma–3-ban egy győzelmet, egy hatodik és egy második helyet hozott össze. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot és hatodik lett a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamról kizárták, a sprinten ötödik lett.

2018-ban Sauberrel a rajtnál kiesett, miután Fernando Alonso autója átesett felette, glória nélkül csúnyább vége lehetett volna. 2019-ben Ferrarival élről indult, a futam nagy részében vezetett. A hamarabb kereket cserélő Vettel egy időre elé került, de miután gyorsabb volt csapattársánál, visszaelőzhette, így megszerezte első Forma–1-es futamgyőzelmét, amit a Forma–2-es versenyen elhunyt Anthoine Hubert emlékének ajánlott. Tavalyelőtt az időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon kényszerűségből kétszer kereket cserélve 14. helyen végzett. Tavaly 11. lett az időmérőn. A hátrasorolásokkal nyert két rajthelyet, majd Pérez boxutcás rajtjával még egy helyet, így nyolcadik lett a félpontos futamon.

Stroll

Az európai Forma–3-ban 2015-ben nem sikerült pontot szereznie (a harmadik futamról el is tiltották), 2016-ban a hétvége három futamából az elsőt megnyerte, a harmadikon negyedik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Williamsszel 2017-ben 11., 2018-ban 13. helyen végzett. 2019-ben a Racing Point színeiben az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, ami mások büntetése mellett 13. helyett 16. rajthelyet jelentett. A futamon tizedik helyezést ért el. Tavalyelőtt az időmérőn és a futamon is kilencedik lett. Tavaly az Aston Martin színeiben 15. lett az időmérőn, de a hungaroringi rajtbalesetért öt rajthely büntetést kapott, Bottas hasonló büntetése miatt négy hellyel rajtolt hátrébbról. Pérez boxutcás rajtvával nyert egy helyet, a két biztonsági autós kör után félbeszakított futamon 18. helyen ért be, de a piros zászlós időszak alatti szárnycsere miatt 10 másodperc időbüntetés kapott, amivel a huszadik, azaz utolsó helyre került.

Magnussen

2009-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa sorozatában ötödik és negyedik helyen végzett. A kategória Észak-európai Kupájának szezonzáróján két dobogós helyezést ért el: egy második és egy harmadik helyet. 2011-ben a brit Forma–3 hétvégéjén három futamon vett részt, a másodikat megnyerte, a harmadikon abszolútban nyolcadik lett, de mivel vendégpilóták is végeztek előtte, a harmadik helyért járó pontokat kapta. 2012-ben és 2013-ban a WSR-ben indult a pályán, a 3.5-ös géposztályban előbbi szezonban a hétvége első futamát megnyerte; utóbbi évben az első futamon győzött, a másikon harmadik lett.

2014-ben McLaren–Mercedesszel 12. helyen végzett. 2016-ban Renault-val a hatodik körben az Eau Rouge-ból kijövet szenvedett csúnya balesetet, a gumifalban kötött ki, ami annyira sérült, hogy a biztonsági autó sem volt elég a kijavításhoz, piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot. Bár a rommá tört autóból sikerült saját lábán kiszállnia, kórházba szállították kivizsgálásra, de nem szenvedett olyan sérülést, ami miatt ne indulhatott volna a következő versenyen Monzában. 2017-ben a Haas pilótájaként 15. helyen végzett. 2018-ban kilencedik helyről rajtolva nyolcadik helyezést ért el. 2019-ben bejutott a Q3-ba, a két Renault hátrasorolása után nyolcadik helyről rajtolhatott, a futamon 12. lett. Tavalyelőtt a 17. helyen végzett.

Tsunoda

2019-ben az Euroformula Open sorozatban a hétvége első futamán második helyezést ért el, amivel a legjobb volt az újoncok közt. A Forma–3-ban hatodik lett a főfutamon és második a sprinten. Tavalyelőtt a Forma–2-ben megnyerte a főfutamot, a sprinten a nem pontszerző kilencedik helyen végzett.

A tavalyi Forma-1-es nagydíj időmérőjén 17. lett, Stroll hátrasorolásával egy helyet nyert, majd Pérez boxutcás rajtjával még egyet, így 15. lett a félbeszakított futamon.

Albon

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben és 2013-ban sem szerzett pontot a pályán. Az alpesi szériában a 2012-es hétvége első futamán nyolcadik lett. 2014-ben az Európa-kupában negyedik lett a hétvége első futamán. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán harmadik, a harmadikon kilencedik lett. A GP3-ban 2016-ban kilencedik lett a főfutamon és tizedik a sprinten. Az következő két évben a Forma–2-ben indult, a 2018-as hétvége sikerült jobban: a főfutamon ötödik, a sprinten harmadik lett.

2019-ben éppen a Belga Nagydíj előtt váltott csapatot: a Toro Rossótól átkerült a Red Bull Racinghez. Rögtön hátrasorolással indított, miközben nem is ő használta el az erőforráselemeket, de mások büntetései miatt csak három rajthelyet veszített. A 17. rajtkockából indult, a futam végére sikerült ötödik helyig előretörve bemutatkoznia az új csapatánál. Tavalyelőtt hatodik helyen végzett.

Zhōu

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában az itteni hétvége első futamán második helyezést ért el, a másodikon kiesett, a harmadikon kilencedik lett. 2016-tól 2018-ig 3×3 futamon indult a pályán az európai Forma–3-ban. Legjobbja a 2017-es hétvége harmadik futamán elért harmadik helyezés volt, ezen kívül volt egy nyolcadik helye 2016-ból a második futamon. 2018-ban a harmadik futamon pole pozíciót szerzett, de pontokra váltani nem tudta. Ezt követően a Forma–2-ben indult. 2019-ben Hubert balesete miatt a főfutamot félbeszakították, a sprintet lemondták. Tavalyelőtt hetedik lett a főfutamon, harmadik a sprinten. (Tavaly nem járt itt a Forma–2, mivel abban az évben különválasztották a két nevelőszéria versenynaptárát, és az itteni hétvégén a Forma–3 mezőnye vett részt.)

Ocon

2012-ben a Forma Renault 2.0 kategóriában az Európa-kupában nem szerzett pontot a pályán, az alpesi szériában a hétvége második futamán hetedik lett. A 2013-as Európa-kupa hétvégén nyolcadik és hetedik helyezést ért el. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjének második és harmadik futamán másodikként állhatott dobogóra. A GP3-ban 2015-ben mindkét futamon második lett.

2016-ban a Manor színeiben itt volt első Forma–1-es futamrészvétele, 16. helyen végzett. 2017-ben kilencedik lett az időmérőn, közvetlenül csapattársa, Pérez mögött végezve. A futamon kétszer is egymásra találtak: előbb a rajt után koccantak, majd a 30. körben, ami miatt az első szárnya megsérült, végül kilencedik helyen be tudott futni. 2018-ban a Racing Point Force Indiává alakult csapat színeiben harmadik helyről rajtolva hatodik helyezést ért el. 2020-ban Renault-val hatodik helyről indult, a rajtnál megelőzte Albont. A biztonsági autó alatti kerékcserék után ismét Albon mögé került, de az utolsó körben sikerült újra megelőznie, így ötödik lett. Tavaly már az Alpine nevet viselő csapat színeiben kilencedik lett az időmérőn, Bottas hátrasorolásával nyert egy rajthelyet, majd Pérez boxutcás rajtjával még egy helyet, így hetedik lett a félpontos futamon.

Hamilton

A Forma Renault 2000-es Európa-kupában 2002-ben hetedik lett. A Forma–3 Euroszériában 2005-ben a hétvége első futamán pole-ból indult, de kizárták, a másodikat viszont megnyerte.

Első Forma–1-es Belga Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyen végzett. 2008-ban élről indulva elsőnek futott be, de Kimi Räikkönen szabálytalan előzése miatt időbüntetést kapott és harmadik helyre csúszott vissza. 2009-ben a rajt utáni karambolba keveredve esett ki. 2010-ben végre behúzta a győzelmet, (pluszpontot még nem érő) leggyorsabb körrel. A 2011-es futamot a Kobayashi Kamuival való ütközése miatt kényszerült feladni, 2012-ben pedig ismételte magát a történelem: Grosjean manővere után megint csak Kobayashinak ment neki. 2013-ban Mercedesszel élről indulva harmadik lett. 2014-ben ütközött csapattársával, Nico Rosberggel, ami után defektet kapott. A kerékcsere után a mezőny végére esett vissza, és az autó sérülése miatt nem sikerült felzárkóznia, később ki is állt. 2015-ben sikerült élről indulva megnyernie a futamot. 2016-ban a csapata sajátos taktikai húzással több cserét is végrehajtott a hajtómű elemein (így elérték, hogy maradjon három friss motorja), ezzel letudva a rajtbüntetéseket (összesen hatvanat). Az utolsó sorból indulva egészen a harmadik helyre sikerült felzárkóznia, leggyorsabb kört is futva (külön pontot még nem ért). 2017-ben megszerezte a pole pozíciót, az első helyet sikerült a futam végéig megvédenie Vettel támadásaitól, így immár harmadszor nyerte meg a futamot. 2018-ban pole-ból indult, de a rajt után Vettel megelőzte. A második kerékcseréje után a később cserélő Verstappen mögé került, akit megelőzött, de Vettelt már nem sikerült utolérnie, második lett. 2019-ben a szombati szabadedzésen összetörte az autóját, de az időmérőre sikerült helyrehozni, harmadik rajtkockából indulhatott. A rajtnál előrejött másodiknak, de Vettel hamarosan visszaelőzte. A 32. körben sikerült megelőznie, így ismét második helyen végzett. Tavalyelőtt élről indulva zavartalanul győzött. Tavaly harmadik lett az időmérőn és a félpontos futamon.

Schumacher

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságának itteni hétvégéjén nem szerzett pontot. Az európai Forma–3-ban 2017-ben hatodik, kilencedik és nyolcadik helyen végzett az itteni hétvége futamain; 2018-ban a hétvége első futamán negyedik lett, a másodikon kiesett, a harmadikat megnyerte. A Forma–2-ben 2019-ben törölték az itteni versenyt Hubert balesete után; tavalyelőtt mindkét futamon dobogós lett: harmadik a főfutamon, második a sprinten.

A tavalyi nagydíj időmérőjén 18. lett, Stroll hátrasorolásával egy hellyel előrébb indulhatott, majd Pérez boxutcás rajtjával nyert még egy helyet, így a félbeszakított futamon 16. lett.

Sainz

2010-ben az európai Forma BMW hétvégéjének mindkét futamán kiesett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamot megnyerte, a másodikon harmadik lett (ami beleszámított az Észak-európai Kupába is, utóbbi futamon elért eredménye ott második helyezést ért). 2012-ben a brit Forma–3-ban, egyúttal a kategória Európa-bajnokságában az első futamon harmadik lett (a brit bajnokságban másodiknak számított), a harmadikat megnyerte (a második elmaradt). 2013-ban a GP3-ban nem sikerült pontokat szereznie. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2013-ban szintén nem szerzett pontot, 2014-ben viszont mindkét futamot megnyerte.

2015-ben a Toro Rosso erőforrásának hibájával kiállni kényszerült. 2016-ban a rajt után feljött a 14. rajtkockából a hetedik helyre, de törmelékre hajtva defektet kapott és kiesett, virtuális safety cart okozva. 2017-ben tizedik lett. 2018-ban Renault-val hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, gyakorlatban ezzel az utolsóelőtti rajthelyről indulhatott, a futamot 11. helyen zárta. 2019-ben McLarennel elvileg hátrasorolást kapott az elhasznált erőforráselemek miatt, de a többiek büntetése miatt még két helyről előrébb is indult. A futamon egy kör után az erőforrás hibája miatt kiesett. Tavalyelőtt hetedik lett az időmérőn, de az erőforrás problémái miatt nem sikerült elindulnia a futamon. Tavaly Ferrarival 13. lett az időmérőn, a hátrasorolásokkal két rajthelyet nyert, majd Pérez boxutcás rajtával még egy helyet, így tizedik lett, fél pontot szerezve.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban nyolcadik és hetedik helyezést ért el a pályán. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán hatodik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban az elsőn ötödik lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon ismét harmadik helyezést ért el. 2017-ben a GP2-ben megnyerte a főfutamot és második lett a sprinten. 2018-ban a Forma–2-ben harmadik lett a főfutamon és hetedik a sprinten.

A 2019-es Belga Nagydíjon Williamsszel öt rajthelyet nyert mások hátrasorolásával, a futamon 15. helyen végzett. Tavalyelőtt a tizedik körben eltalálta az autóját Antonio Giovinazzi leszakadó kereke, ami miatt ő is a gumifalban kötött ki. Tavaly második lett az időmérőn, és ezzel a félpontos futamon is ezt a helyezést érte el, ami az első dobogója és mindezidáig legjobb eredménye a Forma–1-ben.

Bottas

A 2007-es Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában egy ötödik és egy 12. helyezést ért el. A 2008-as Európa-kupa szezonnyitóján harmadik lett, az Észak-európai Kupa záró hétvégéjén pedig mindkét futamot megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán harmadik lett, de vendégpilótaként nem kapott pontot. A GP3-ban 2011-ben a főfutamon győzött.

2012-ben a Williams tesztpilótájaként vett részt a pénteki első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott. 2015-ben kilencedik, 2016-ban nyolcadik helyen végzett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről rajtolt, a futamon is ezt tartotta egész a biztonsági autós fázis végéig, utána Ricciardo és Kimi Räikkönen is megelőzték, így ötödik lett. 2018-ban az időmérőn a Q3-ban megpördült a vizes pályán, utána nem futott mért kört. Az autójában ezután erőforráselemeket cseréltek, ami miatt hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott, gyakorlatilag így tizedik helyett tizenhetedik helyről rajtolt. A futamon negyedik helyre zárkózott fel, leggyorsabb kört futva. Az első körben Szergej Szirotkinnal való ütközése miatt öt másodperc büntetést kapott, de nem befolyásolta a helyezését. 2019-ben negyedik helyről indult, a 33. körben megelőzte Vettelt,így harmadik lett. Tavalyelőtt második helyről rajtolva másodikként futott be csapattársa mögött. Tavaly nyolcadik lett az időmérőn, de a hungaroringi rajtbaleset okozásáért öt rajthely büntetést kapott. Pérez boxutcás rajtjával egy helyet visszanyert, így a félbeszakított futamon 12. lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5417916571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása