Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/15.

Olasz Nagydíj, Monza

2022. szeptember 11. - F1 Hierro

Az Olasz Nagydíjjal lezárul a mostani tripla hétvége és egyúttal a világbajnokság európai szakasza.  A hátrasorolásokkal alaposan felkavart rajtrács éléről Charles Leclerc indulhat (önerőből megszerzett pole pozícióval), akinek három évvel ezelőtt már sikerült győzelemmel megörvendeztetnie a Ferrari drukkereit. A világbajnokságban már nagy a lemaradása, de már csak presztízs miatt is fontos lenne behúznia a Scuderia hazai futamát. A listavezető Max Verstappen viszont eddig nemhogy nem nyert, de még csak dobogóra sem állt Monzában, tavaly a kiélezett világbajnoki küzdelem hevében ki is ütötték egymást Lewis Hamiltonnal. Ezúttal Verstappen is rajtbüntetéssel indul, de az előző két versenyen így is hengerelt. Ami két idei élcsapat másik pilótáját illeti, Carlos Sainz és Sergio Pérez legjobbja az Olasz Nagydíjon a második helyezés, de még korábbi csapataik színeiben: előbbinek McLarennel, utóbbinak Sauberrel. 

A jelenlegi mezőnyből legtöbbször Lewis Hamilton nyert Olasz Nagydíjat, összesen öt alkalommal, ezúttal viszont az utolsó sorból kell rajtolnia hátrasorolás miatt. Sebastian Vettel háromszor nyerte meg a versenyt, amelyek közül pályafutása első nagydíjgyőzelme a legemlékezetesebb a Toro Rossóval. Fernando Alonso kétszer nyert Monzában, ebből a másodikat Ferrarival sikerült. Az elmúlt két évben pedig egyaránt meglepetésgyőzelem született a pályán: tavalyelőtt Pierre Gasly szerezte első és eddig egyetlen győzelmét az AlphaTauri színeiben, tavaly pedig Daniel Ricciardo győzött a McLarennel a csapattárs Lando Norris előtt.

A mostani futamot újoncot is avatunk: Alexander Albon vakbélműtét miatt visszalépett, helyette a Williams színeiben a holland Nyck de Vries indulhat, aki pénteken még az Aston Martin tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

Leclerc győzelemmel ünnepli a Ferrari 75 éves jubileumát, Verstappen újra leiskolázza a mezőnyt, vagy újabb meglepetést láthatunk  Monzában?

Verstappen

A 2015-ös futamon Toro Rossóval 12. lett. 2016-ban Red Bull-lal hetedik helyről indult, a rossz rajt után 12. helyre esett vissza, innen sikerült visszazárkóznia hetediknek. 2017-ben második lett az időmérőn, de az erőforráselemek elhasználása miatt húsz hellyel hátrasorolták, a többiek büntetései miatt 13. rajtkockából indulhatott. A rajtnál előretört, de Felipe Massával ütközve defektet kapott. Végül tizedik lett. 2018-ban ötödik helyről indult, harmadiknak futott be, de mivel a 43. körben kiszorította Bottast a sikánban, és össze is ütköztek, vétkesnek ítélték és öt másodperccel büntették, így ötödik lett. 2019-ben hátrasorolást kapott volna az elhasznált erőforráselemek miatt, de nem is ment mért időt a Q1-ben. Engedéllyel elindulhatott a 19. helyről. A rajtnál nekiment Péreznek, emiatt orrkúpot kellett cserélnie. A mezőny végéről sikerült nyolcadiknak feljönnie. Tavalyelőtt ötödik helyről indult, a rajt után visszaesett, az újraindítást követően pedig az erőforrás hibája miatt kiállni kényszerült. Tavaly az időmérőn harmadik lett, a sprinten második, de Bottas hátrasorolása miatt élről indulhatott vasárnap. A futamon Ricciardo lerajtolta, majd Hamilton is próbálta megelőzni, ekkor még sikerült visszaverni a támadást, bár összeértek. A 24. körben a kerékcserénél sok időt veszített, Norris mögé került, majd a 26. körben elé jött vissza Hamilton, akit próbált visszaelőzni, de ütközés lett belőle, az autója rádobódott Hamiltonéra, mindkettejük versenye véget ért a kavicságyban, és a biztonsági autót is be kellett küldeni.

Ricciardo

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es záró hétvégéjén 11. és kilencedik helyen végzett.  A WSR 2011-es hétvégéjén a 3.5-ös osztályban egy hatodik és egy második helyezést ért el.

A 2011-es Olasz Nagydíjon HRT-vel 14 kör hátránnyal ért célba, így helyezetlenként végzett. 2012-ben Toro Rossóval 12. lett, majd 2013-ban hetedikként szerzett pontokat. A Red Bull színeiben 2014-ben negyedik, 2015-ben nyolcadik lett. 2016-ban hatodik helyről indult, de jobb gumistratégiával felzárkózott Bottas mögé, akit egy határozott mozdulattal sikerült megelőznie, így végül meglett az ötödik hely. 2017-ben harmadik lett az időmérőn, de kicserélt elemek miatt hátrasorolva 16. helyről rajtolt. A futamon leggyorsabb kört futva előretört, egészen negyedik helyig. 2018-ban a Q2-ben nem ment mért kört, az erőforráselemek cseréje miatt harminc rajthely büntetést kapott, ami az utolsó előtti rajtkockát jelentette. A futamon kuplunghibával kiesett. 2019-ben Renault-val ötödik rajtkockából indult. A rajt után hatodik helyre esett vissza, de az 5. körben megelőzte csapattársát, Nico Hülkenberget, így negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt hetedik rajthelyről indulva hatodik lett. Tavaly McLaren–Mercedesszel ötödik lett az időmérőn, harmadik a sprinten. A futamon a rajtnál élre állt, és a biztonsági autós fázis után is élen tudott maradni, sikerült megnyernie a versenyt, ezzel több mint három év után győzött újra, és eddig egyetlen alkalommal a mclarenes korszaka során.

Norris

2015-ben az olasz Forma–4-es hétvége második futamán ötödik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonnyitóján az első futamon harmadik, a második negyedik lett. Az Európa-kupában a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn hetedik és második helyezést ért el. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn második lett. 2018-ban a Forma–2-ben a főfutamon hatodik, a sprinten ötödik lett.

A 2018-as hétvégén a betétfutam mellett az első szabadedzésen a McLarent is vezethette. 2019-ben az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, két rajthelyet veszített vele. A futamon tizedik lett. Tavalyelőtt hatodik helyről indult, az első körben előretört a harmadik helyre, végül negyedik helyezést ért el. Tavaly az időmérőn és a sprinten is negyedik lett, Bottas hátrasorolása miatt harmadik helyről indulhatott. A rajtnál Hamilton megelőzte, de miután Hamilton koccant Verstappennel, sikerült visszavenni a harmadik helyet. A 24. körben Hamilton megelőzte, ezután kiállt kereket cserélni, és a lassú csere miatt korábban visszaeső Verstappen elé jött vissza. A biztonsági autós fázis végén a harmadik helyen állt, újraindítás után megelőzte Leclerc-t, végül második helyezést ért el csapattársa mögött, ez eddigi pályafutása legjobb eredménye.

Vettel

Először 2006-ban vezetett a pályán Forma–1-es autót, a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként. A WSR-ben 2007-ben versenyzett itt a „királykategóriában”, a nyitó hétvégén egy ötödik és harmadik helyet összehozva.

Még abban az évben bemutatkozott a Forma–1-es futamon is, Toro Rossóval 18. lett. Annál emlékezetesebbre sikerült a következő évi verseny: előbb az esős edzésen megszerezte önmagának és a csapatnak az első pole-t, majd vasárnap az első győzelmet is. Red Bull-lal 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben negyedik, meglepő taktikával: az utolsó előtti körben cserélt kereket. 2011-ben újra élről indulva győzött. 2012-ben a generátor hibájával állt ki néhány körrel a vége előtt, 22. helyezettnek könyvelték el. 2013-ban élről indulva harmadik győzelmét szerezte a pályán. 2014-ben hatodik lett. 2015-ben Ferrari-pilótaként második helyezést ünnepelhetett a dobogón a tifosik előtt. 2016-ban harmadik helyről indulva ezt a helyezést megtartva állhatott dobogóra. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt két hellyel előrébb indulhatott. A futamon a harmadik körben megelőzte Kimi Räikkönent, végül ismét harmadik helyezést ért el. 2018-ban második helyről indult, az első körben Hamiltonnal ütközve megpördült és visszaesett. Sikerült az ötödik helyig visszazárkóznia, végül Verstappen időbüntetése révén negyedik lett. 2019-ben negyedik rajtkockából indult, az első körben Hülkenberg megelőzte, de sikerült visszaelőznie. A hatodik körben kipördült, amikor pedig próbált visszatérni a pályára, nekiütközött Strollnak. Emiatt első szárnyat kellett cserélnie, valamint tíz másodperc stop-and-go büntetést és három büntetőpontot kapott, a versenyt 13. helyen zárta. Tavalyelőtt nem alakult jól a hétvégéje: az időmérőn már a Q1-ben búcsúzott a szélárnyékosdit követően, a futamon hat kör után fékhiba miatt kiállt. Tavaly Aston Martinnal a Q2-be jutott az időmérőn, a sprinten 12. lett, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb rajtolt, a futamon 12. helyen végzett.

Latifi

Az olasz Forma–3 2012-es szezonzáróján nyolcadik, harmadik és második helyezést ért el. 2013-ban az európai Forma–3 szezonnyitóján egyik futamon sem szerzett pontot. 2016-ban a GP2-ben szintén nem pontszerző helyeken ért célba. A Forma–2-ben 2017-ben harmadik lett a főfutamon, 2018-ban ötödik a főfutamon és negyedik a sprinten; 2019-ben nem szerzett pontot.

A tavalyelőtti Olasz Nagydíjon 11. helyen végzett. Tavaly megismételte ezt a helyezést.

Gasly

A WSR-ben 2014-es szezonnyitóján az első futamon harmadik, a másikon ötödik lett. A GP2-ben 2014-ben és 2015-ben nem szerzett pontot, 2016-ban a főfutamon negyedik, a sprinten második lett.

A 2018-as Olasz Nagydíjon Toro Rossóval bejutott a Q3-ba, a futamon 14. helyen végzett. 2019-ben az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolást kapott, kettővel indult hátrébb emiatt. A hatodik körben kénytelen volt a pályát elhagyva kikerülni a Vettellel való ütközés után visszatérő Strollt. A 11. helyen végzett. Tavalyelőtt tizedik helyről rajtolt. A biztonsági autós fázis után a harmadik helyen állt, köszönhetően annak, hogy éppen előtte letudta a kerékcseréjét. A piros zászló utáni újraindítást követően Stroll hibája után a második helyre jött fel, Hamilton büntetésének letöltésekor pedig élre állt. Végig meg tudta tartani a pozíciót az őt üldöző Sainzzal szemben, így megszerezte önmaga és az AlphaTauri első futamgyőzelmét. Tavaly az időmérőn hatodik lett, de a sprint elején ütközött Ricciardóval, ami miatt az első szárnya az autó alá került, ezután a Curva Grandéban palánknak csúszva kiesett. Váltócsere és az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolást kapott volna, de így nem volt hatása. A futamon boxutcából rajtolt, a felfüggesztés sérülésével három kör után kiállt.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben abszolút sorrendben tizedik és hetedik helyen végzett, de mindkettővel a National Class kategória legjobbja lett. 2008-ban már Championship Classben indulva abszolútban nyerte meg mindkét futamot. A GP2-ben 2009-ben és 2010 2×2 futamon indult, de csak egyszer ért célba, akkor is 13. helyen a 2010-es sprinten.

A 2011-ben Forma–1-es nagydíjat a Sauber váltóhibája miatt adta fel. Annál jobban sikerült a 2012-es futam: másodikként állhatott dobogóra, beállítva addigi legjobb helyezését (előtte Malajziában sikerült hasonló). 2013-ban McLaren–Mercedesszel mindössze 12. helyre futotta. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben hatodik, 2016-ban nyolcadik lett. 2017-ben 11. lett az időmérőn, váltócsere miatt kapott plusz öt rajthelyet, de a többiek büntetései miatt furcsa módon tizedik helyről indulhatott. A futamon kilencedik lett. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben 14. helyről indulva Romain Grosjean kizárása után hetedik helyezést ért el, a futam során átvészelt egy ütközést is Magnussennel. 2019-ben a Racing Point autója megadta magát a Q1-ben. Az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolást kapott, egy helyet veszített vele. A 18. rajtkockából indult, a rajtnál nekiment Verstappen, de tudta folytatni a versenyt, sikerült a hetedik helyig felzárkóznia. Tavalyelőtt a negyedik rajtkockából indulva tizedik helyen végzett. Tavaly a Red Bull színeiben kilencedik lett az időmérőn és a sprinten is. Bottas hátrasorolása révén egy hellyel előrébb indult. A biztonsági autó utáni újraindítást követő körben megelőzte Leclerc-t, így harmadik helyre került, amit Bottas ellen sikerült kivédekeznie a pályán. Leclerc előzése közben azonban kanyarlevágásból előnyt szerzett, ami miatt öt másodperc büntetést kapott, így hiába futott be harmadikként, ötödik helyen végzett.

Alonso

Először 1999-ben versenyzett itt a Nissan-szériában, de egyik futamon sem ért célba.

A Forma-1-ben 2001-ben Minardival 13. helyen végzett. 2003-ban Renault-val nyolcadik lett, lekörözve Michael Schumacher által – szerepcsere a Hungaroring után. 2004-ben kipördülés miatt a sóderágyban kötött ki, bár kerekei forogtak, a pályamunkásoknak nem akarózott visszatolni… 2005-ben második hellyel menetelt lassan, de biztosan a világbajnoki cím felé. 2006-ban nevetséges indokkal megbüntették az edzésen (ráfogták, hogy feltartotta Massát, holott jóval előtte volt, és gyors kört kezdett meg), majd a versenyen műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2007-ben McLaren–Mercedesszel élről indulva győzött. Ismét a Renault-val pontszerzésekre futotta: 2008-ban negyedik, 2009-ben ötödik lett. Ezután Ferrarival dobogós széria következett: 2010-ben a tifosik örömére ismét nyert, mesterhármassal, amivel megindította a hajrát a bajnoki címért, 2011-ben és 2012-ben harmadik, majd 2013-ban második lett. 2014-ben megszakadta a jó sorozat: motorhibával kiállni kényszerült. 2015-ben a McLaren–Honda elektronikai hibája miatt kiállt, 18. helyezettnek jegyezték. 2016-ban leggyorsabb kört futott, de 14. helyen végzett. 2017-ben hivatalosan 35 rajthely büntetést kapott a cserék miatt, az utolsó előtti helyről indulhatott. A futamot a kuplung hibája miatt adta fel. 2018-ban a Renault-motoros McLaren elektronikai hibája miatt kiesett.

Tavaly Alpine-nal az időmérőn a Q2-be jutott, a sprinten 11. lett, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb rajtolt, a futamon nyolcadik helyezést ért el.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0-ban 2014-ben mindkét futamot megnyerte. 2015-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másikon kiesett, a harmadikon harmadik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban negyedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben nem szerzett pontot.

2018-ban Sauberrel 11. helyen végzett. 2019-ben Ferrarival élről indult, furcsa módon biztosítva be: a Q3 leintése előtt mindenki lassított a gyors kör előtt a szélárnyék érdekében, de ennek az lett a vége, hogy a többiek Sainz kivételével nem tudtak gyors kört kezdeni. A 23. körben visszaverte Hamilton előzési kísérletét, bár a leszorításért utolsó figyelmeztetést kapott. A 36. körben elvétette a sikánt, nem büntették miatta, Hamilton újra próbálkozott ellene, de ezúttal sem tudta megelőzni. A 42. körtől Hamilton helyett Bottas kezdte üldözni, de vele szemben is meg tudta őrizni a vezető helyet, a belgiumi után újabb győzelmet szerzett, az olasz közönség örömére. Tavalyelőtt az időmérőn kiesett a Q2-ben. A futamon a biztonsági autós fázist követően a negyedik helyen állt, de a 25. körben a Parabolicában a gumifalnak csapódva ért véget a versenye, piros zászlót okozva. Tavaly az időmérőn nyolcadik lett, a sprinten hatodik, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb rajtolhatott. A futamon a biztonsági autó alatt kereket cserélve második helyre került, az újraindítás után azonban előbb Norris, majd a következő körökben Pérez és Bottas is megelőzte. Ötödik helyen futott be, de Pérez éppen az ő megelőzése közbeni kanyarlevágásért időbüntetést kapott, így meglett a negyedik hely.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-es bajnokságban negyedik és harmadik lett az itteni hétvégén, de mivel olyan versenyzők is végeztek előtte, akik eredménye az olasz F4 Trophy értékelésébe számított, mindkettő után a második helyért járó pontokat kapta. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot, a második futamon bukott is egy nagyot.

A 2017-es Olasz Nagydíj időmérőjén Williamsszel meglepetésre a negyedik helyen végzett, ráadásul a két Red Bull hátrasorolása miatt az első sorból rajtolhatott. A futamon nem sikerült megtartania a pozíciót, hetedik lett. 2018-ban tizedik helyről rajtolva kilencedik lett. 2019-ben a Racing Point színeiben kilencedik rajtkockából indult. A Q3 leintése előtt nem tudott gyors kört kezdeni, egyike lett annak a három versenyzőnek, akiket beidéztek indokolatlanul lassú haladás miatt, de nem büntették. A futam hatodik körében a kipördülés után visszatérő Vettel nekiütközött, utána viszont ő próbált veszélyesen visszatérni, Gasly kénytelen volt a pályát elhagyva kikerülni. Az esetért áthajtásos büntetést kapott, 12. helyen végzett. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolt, a biztonsági autós fázis után második helyen állt, mivel nem ment ki kerékcserére. A piros zászló utáni újraindítást követően elfékezve magát, emiatt visszaesett az Alfa Romeók és Sainz mögé, végül sikerült a harmadik helyet megmentve dobogóra állnia. Tavaly az Aston Martin színeiben a Q2-be jutott az időmérőn, a sprinten tizedik lett, Bottas hátrasorolásával egy hellyel előrébb rajtolhatott, a futamon hetedik helyezést ért el.

Magnussen

A 2011-es brit Forma–3-as nyitó hétvégén 15., nyolcadik és hatodik helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján mindkét futamon második lett.

A 2014-es Olasz Nagydíjon McLaren–Mercedesszel tizedik lett. 2016-ban Renault-val 17. helyen végzett. 2017-ben a Haas színeiben 16. lett az időmérőn, de a hátrasorolások révén kilencedik helyről indulhatott. A futamon 11. lett. 2018-ben az időmérőn a Q2-ben Alonsóval egymást akadályozták. A futamon 16. helyen végzett. 2019-ben hidraulikai hibával kiesett. Tavalyelőtt az erőforrás hibájával kiesett.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban harmadik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. Az Euroformula Open szezonzáróján harmadik és második helyezést ért el (az újoncok értékelésében mindkettő második helyezést ért). Tavalyelőtt a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon, a sprintet helyezetlenül zárta.

A tavalyi Olasz Nagydíj sprintjének első körében ütközött Robert Kubicával, de folytatni tudta a versenyt. A vasárnapi futamon azonban fékproblémák miatt nem tudott elrajtolni.

Zhōu

2015-ben az olasz Forma–4 itteni hétvégéjén mindhárom futamot megnyerte. 2017-ben az európai Forma–3-as hétvégén ötödik, hatodik és tizedik helyezést ért el. Az elmúlt három évben a Forma–2-ben versenyzett. Tavaly az első sprinten és a főfutamon második lett, ezen kívül negyedik lett 2019-ben a sprinten, ötödik tavalyelőtt a főfutamon, nyolcadik a tavalyi második sprinten.

Ocon

Az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat 2012-es szezonnyitóján nyolcadik és ötödik helyen végzett (a juniorok értékelésében második és első helyet jelentett). 2015-ben a GP3-ban mindkét futamon második lett.

A 2016-os Olasz Nagydíjon Manorral nem sikerült mért kört mennie az időmérőn, de engedték indulni, váltócsere miatt öt rajthely büntetéssel (bár hatása nem volt). A futamon 18. helyen végzett. 2017-ben Force Indiával ötödik lett az időmérőn, de a két Red Bull hátrasorolásával harmadik rajthelyre javult. A futamon a Ferrarik és a Ricciardo mögött hatodik lett. 2018-ban nyolcadik helyről rajtolva hatodik lett. Tavalyelőtt Renault-val nyolcadik helyen végzett. Tavaly az Alpine színeiben a Q2-be jutott az időmérőn, a sprint után Bottas büntetése révén 12. lett a rajthelye, a futamon tizedik lett.

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban két dobogós helyezést hozott össze: harmadikat a főfutamon és másodikat a sprinten.

Első Forma-1-es Olasz Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel második lett a csapattárs Alonso mögött. 2008-ban hetedik helyen végzett. 2009-ben élről indult, a verseny vége felé megpróbálta megelőzni Jenson Buttont, de kicsúszott, hivatalosan 12.-nek könyvelték el. 2010-ben szintén ütközött, de már az elején – ki mással, mint Massával. 2011-ben negyedik helyezést ért el, leggyorsabb körrel. 2012-ben élről indulva győzött. 2013-ban Mercedesszel (pluszpontot még nem érő) leggyorsabb kört futva kilencedik lett. 2014-ben újra megnyerte a versenyt, mesterhármassal. 2015-ben ezt a teljesítményt megismételte. 2016-ban élről indult, de a rajtot elrontotta, Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Bottas és Ricciardo is elhúzott mellette, innen sikerült előzésekkel és az előnyösebb stratégiával felzárkóznia, második lett csapattársa mögött.2017-ben élről indulva zavartalanul győzött. 2018-ban harmadik helyről rajtolt. Az első körben megpróbálna előzni Vettelt, aminek során összeértek, de ő jött ki belőle jobban. A negyedik körben Kimit megelőzve élre állt, de csak rövid ideig, mert a finn visszavette az első helyet. A 45. körben azonban sikerült újra megelőznie a lágy gumikat rosszul használó Ferrarit, ezzel ismét győzött, leggyorsabb körrel. Ötödik győzelmével Michael Schumacherrel holtversenyben a legsikeresebb versenyző lett az Olasz Nagydíjon. 2019-ben második helyről rajtolt. A 23. körben megkísérelte Leclerc előzését, de a keményen védekező monacói leszorította, ami miatt ráhajtott a kerékvetőre is. Később sem sikerült neki az előzés, a 42. körben pedig az elhasznált gumikon levágta a sikánt, a később kereket cserélő Bottas ezalatt megelőzte. Végül harmadik lett, immár pontot érő leggyorsabb körrel. Tavalyelőtt élről indult, a pozíciót sikerült megtartania a rajt után. A biztonsági autó beküldése után rögtön kiállt kereket cserélni, de akkor még piros volt a lámpa a boxutca bejáratánál, emiatt tíz másodperc büntetést kapott, amit az újraindítást követően, a 29. körben töltött le. Ekkor a 15. helyre esett vissza, innen a hetedik helyre tudott visszazárkózni, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavaly az időmérőn második lett, a sprinten a rajtnál visszaesett, ötödik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb indulhatott. A rajtnál megelőzte Norrist, majd Verstappen ellen is próbálkozott, de összeértek, visszaesett Norris mögé, akit a 24. körben sikerült megelőznie. A 26. körben a kerékcseréje kissé lassúra sikerült, Norris mögé és közvetlenül Verstappen elé jött vissza, aki igyekezett megelőzni őt. A két autó ismét összeért, ezúttal komolyabb következményekkel: Verstappen autója rádobódott az övére, a két rivális kiütötte egymást.

de Vries

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 itteni hétvégéjén negyedik és hatodik helyezést ért el (abban a szezonban egyedül ezen a hétvégén nem állt dobogón). 2016-ban a GP3-ban hetedik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. A Forma–2-ben 2017-ben nem szerzett pontot az itteni hétvégén, 2018-ban kilencedik lett a főfutamon, 17. a sprinten, 2019-ben mindkét futamon harmadik helyezést ért el. Tavalyelőtt az Európai Le Mans-széria monzai 4 órás versenyén az LMP2-es kategóriában indult Roman Ruszinov váltótársaként a G-Drive Racing színeiben Aurus 01-essel, de kiestek. Tavaly a WEC szériában a 6 órás versenyen indult szintén LMP2-es kategóriában, a Racing Team Nederland színeiben Oreca-Gibsonnal, Frits van Eerd és Paul-Loup Chatin társaként az abszolútban hatodikak, a kategóriájukban harmadikok lettek.

A mostani Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén még az Aston Martin színeiben vett részt, mégis a Williamsnél kapta meg a lehetőséget az első Forma–1-es futamrészvételére, Albon helyett beugorva.

Schumacher

2016-ban az olasz Forma–4 záró hétvégéjének első futamát megnyerte, a másodikon 25. helyen végzett, a harmadikon második lett. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége második futamán harmadik helyezést ért el, a másik kettőn hatodik lett. A Forma–2-ben 2019-ben a főfutamot helyezetlenül zárta, a sprinten hatodik lett; tavalyelőtt a főfutamot megnyerte, a sprinten harmadik lett.

A tavalyi Olasz Nagydíjon 15. helyen végzett. A 33. körben saját csapattársával, Nyikita Mazepinnel ütközve megpördült.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezonzáróján nyolcadik és hatodik helyen végzett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol második lett (a másik kettőn 18. és nyolcadik helyen végzett). 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első és a harmadik futamát megnyerte, a másodikon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban mindkét futamon kilencedik helyen végzett, de ez csak a főfutamon ért pontot. A 2014-es WSR szezonnyitón a 3.5-ös kategóriában megnyerte a második futamot.

A Toro Rosso pilótájaként 2015-ben 11., 2016-ban a 15. helyen végzett. 2017-ben az erőforráselemek cseréje miatt tíz hely büntetést kapott, de ugyanúgy a 15. rajtkockából indult. A futamon 14. lett. 2018-ban Renault-val hetedik helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel a hetedik rajthelyet szerezte meg, Leclerc mellett csak neki sikerült a leintés előtt megkezdeni a gyors kört a vánszorgás után. Az időmérő után beidézték indokolatlanul lassú haladás miatt, de büntetést nem kapott. A 3. körben koccant Albonnal, de nem veszített rajta helyeket. A 28. körben rossz kerékrögzítés miatt kiállt. Tavalyelőtt harmadik rajtkockából indult, a rajtnál előretört a második helyre. A biztonsági autós fázis alatti kerékcserék után Stroll, Gasly, Leclerc és az Alfa Romeók mögé került. A piros zászló utáni újraindítást követően Stroll elfékezése és megbüntetett versenyzők boxkiállása után harmadik helyre jött fel, a 34. körben pedig megelőzte Kimi Räikkönent. Ezután Gaslyt üldözte az első helyért, de megelőzni nem tudta. Így is addigi pályafutása legjobb eredményét produkálva második helyezést ért el. Tavaly Ferrarival az időmérőn és a sprinten hetedik lett, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb rajtolhatott, a futamot hatodik helyen zárta.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén visszalépett. 2015-ben az európai Forma–3-ban nyolcadik, hatodik és hetedik helyezést ért el. 2017-ben a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprintet törölték (a heves eső miatt a főfutamot tették át annak időpontjára, a sprintet már nem volt hova tenni). 2018-ban a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

A 2019-es Olasz Nagydíjon Williamsszel 14. helyen végzett. Tavalyelőtt megismételte ugyanezt a helyezést. Tavaly az időmérőn a Q2-be jutott, a sprinten maradt a 15. helyen, Bottas büntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futamon sokat nyert azon, hogy a biztonsági autó alatt tudta le a kerékcserét, a pontszerző kilencedik helyen zárt.

Bottas

A GP3-ban 2011-ben megnyerte a főfutamot.

2012-ben a Williams tesztpilótája volt a pénteki első edzésen. 2013-ban 15. helyen végzett, a következő két évben egyaránt negyedik lett csapattársa, Massa mögött. 2016-ban ötödik helyről indult, de a futamon Ricciardo megelőzte, így hatodik helyezést ért el. 2017-ben Mercedesszel hatodik lett az időmérőn, a Red Bullok hátrasorolásával negyedik helyről rajtolhatott. A rajt után ugyan megelőzte Kimi Räikkönen, de visszaelőzte, végül második lett Hamilton mögött. 2018-ban negyedik helyről indult. A kerékcserék idején egy ideig élen is állt, visszafogva Kimit. A 43. körben a harmadik helyért küzdve ütközött Verstappennel, emiatt kiszorult a sikánban, sok időt veszítve a bóják közötti visszatéréssel. Verstappen azonban öt másodperc időbüntetést kapott az esetért, így meglett a harmadik hely. 2019-ben harmadik helyről rajtolt. A 42. körben frissebb gumikon a sikánt elvétő Hamilton elé került, Leclerc-t viszont nem tudta megelőzni, így második lett. Tavalyelőtt második helyről rajtolt, de az első körben több pozíciót is bukott, ötödik lett. Tavaly az időmérőn és a sprinten is élen zárt, de az elhasznált erőforráselemek miatt a vasárnap a rajtrács végéről kellett indulnia. Innen sikerült felzárkóznia, a biztonsági autós fázis után a Ferrarikat megelőzve feljött a negyedik helyre. A harmadik helyért Pérezt nem sikerült a pályán megelőznie, de mivel a mexikói pilóta időbüntetést kapott, meglett a harmadik hely.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr3117928671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása