A versenyzők után a csapatok (pontosabban konstruktőrműhelyek, de többnyire egybeesnek) világbajnoki szereplésének pontozását is tekintsük át a tavalyi szezonnal kiegészítve. Itt a pontozás az alapján történik, hogy az adott autóval milyen versenyzői világbajnoki helyezéseket értek el. Amennyiben egy versenyző év közben váltott, a pontszámok annak arányában oszlanak meg, ahogyan a bajnokságba számító pontjait szerezte a különböző autókkal. A versenyzői értékeléshez hasonlóan az első részben az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1 rendszerben történik a pontozás.
A 2022-es év sem hozott elmozdulásokat, miután az élcsoportban hatalmas különbségek vannak. A Ferrari előnye behozhatatlannak tűnik az élen, tavaly Leclerc második, és Sainz ötödik helyezése növelte tovább a pontszámukat, míg a mögöttük lévő McLarennek nem került versenyzője az első hatba. A Williams is stabil harmadik annak ellenére, hogy évek óta nincsenek az élmezőnyben, sőt már a középmezőnyben sem. A Mercedes ugyan közelít hozzájuk, de még nincs lőtávolban, ráadásul tavaly visszaesett a sikerévek után: George Russell negyedik, Lewis Hamilton hatodik lett a világbajnokságban. A címvédő Max Verstappennel és a világbajnoki harmadik Sergio Pérezzel mindkét címet behúzó Red Bull maradt a hatodik helyen, egyre közelebb kerülve a klasszikus Team Lotushoz.
A jelenlegi csapatok közül még az Alfa Romeo van a listán, bár a régi csapat 1950-51-es eredményeinek köszönhetően. Az Alpine-nak, az Aston Martinnak és az AlphaTaurinak jogelődei szerepelnek a listán.
Konstruktőr | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | Pontszám | |
1. | Ferrari (I) | 15 | 26 | 19 | 25 | 22 | 13 | 492,80 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 11 | 264,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 189,00 |
4. | Mercedes (D) | 9 | 7 | 2 | 2 | 2 | 3 | 140,36 |
5. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 124,95 |
6. | Red Bull (A) | 6 | 1 | 8 | 3 | 3 | 3 | 109,87 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 76,00 |
8. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 51,19 |
9. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 47,00 | |
10. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 45,00 |
11. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 45,00 | |
12. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 44,18 | |
13. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 31,00 | ||
14. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 29,88 | ||
15. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 17,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 16,59 | |||
17. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 13,00 | ||||
18. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 12,00 | |||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 8,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 7,00 | |||
21. | Wolf (CDN) | 1 | 6,00 | |||||
22. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||
23. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 6,00 | ||||
24. | Porsche (D) | 1 | 1 | 5,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 4,00 | |||||
26. | Honda (J) | 1 | 1 | 4,00 | ||||
27. | Hesketh (GB) | 1 | 3,00 | |||||
Racing Point (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
Talbot (F) | 1 | 3,00 | ||||||
Lola (GB) | 1 | 3,00 | ||||||
31. | Lancia (I) | 1 | 2,00 | |||||
32. | Watson (USA) | 1 | 2,00 | |||||
33. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 2,00 | |||||
34. | Toyota (J) | 1 | 1,00 | |||||
Gordini (F) | 1 | 1,00 | ||||||
36. | Toro Rosso (I) | 1 | 0,13 | |||||
37. | Parnelli (USA) | 1 | 0,05 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2022-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények (a jelenlegi csapat, az Alpine még nem ért el olyan eredményt, amivel erre a listára felkerülhetne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, valamint 2019-től a Racing Point eredményei (a jelenlegi csapat, az Aston Martin még nem ért el olyan eredményt, hogy felkerülhessen erre a listára). (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek. Külön szerepel a Jordan és annak többszörösen közvetett utóda, a Racing Point.