Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2022 után 1.

2023. február 27. - F1 Hierro

A versenyzők után a csapatok (pontosabban konstruktőrműhelyek, de többnyire egybeesnek) világbajnoki szereplésének pontozását is tekintsük át a tavalyi szezonnal kiegészítve. Itt a pontozás az alapján történik, hogy az adott autóval milyen versenyzői világbajnoki helyezéseket értek el. Amennyiben egy versenyző év közben váltott, a pontszámok annak arányában oszlanak meg, ahogyan a bajnokságba számító pontjait szerezte a különböző autókkal. A versenyzői értékeléshez hasonlóan az első részben az 1961-től 1990-ig alkalmazott 9-6-4-3-2-1 rendszerben történik a pontozás.

A 2022-es év sem hozott elmozdulásokat, miután az élcsoportban hatalmas különbségek vannak. A Ferrari előnye behozhatatlannak tűnik az élen, tavaly Leclerc második, és Sainz ötödik helyezése növelte tovább a pontszámukat, míg a mögöttük lévő McLarennek nem került versenyzője az első hatba. A Williams is stabil harmadik annak ellenére, hogy évek óta nincsenek az élmezőnyben, sőt már a középmezőnyben sem. A Mercedes ugyan közelít hozzájuk, de még nincs lőtávolban, ráadásul tavaly visszaesett a sikerévek után: George Russell negyedik, Lewis Hamilton hatodik lett a világbajnokságban. A címvédő Max Verstappennel és a világbajnoki harmadik Sergio Pérezzel mindkét címet behúzó Red Bull maradt a hatodik helyen, egyre közelebb kerülve a klasszikus Team Lotushoz.

A jelenlegi csapatok közül még az Alfa Romeo van a listán, bár a régi csapat 1950-51-es eredményeinek köszönhetően. Az Alpine-nak, az Aston Martinnak és az AlphaTaurinak jogelődei szerepelnek a listán.

Konstruktőr 1. 2. 3. 4. 5. 6. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 26 19 25 22 13 492,80
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 11 264,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 189,00
4. Mercedes (D) 9 7 2 2 2 3 140,36
5. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 124,95
6. Red Bull (A) 6 1 8 3 3 3 109,87
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 76,00
8. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 51,19
9. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 47,00
10. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 45,00
11. Renault (F) 2 1 3 4 4 45,00
12. BRM (GB) 1 3 3 3 2 44,18
13. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 31,00
14. Maserati (I) 2 3 1 2 29,88
15. Matra (F) 1 1 1 17,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 16,59
17. Brawn (GB) 1 1 13,00
18. Ligier (F) 3 1 1 12,00
19. March (GB) 1 1 8,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 7,00
21. Wolf (CDN) 1 6,00
22. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 6,00
23. Jordan (IRL) 1 2 6,00
24. Porsche (D) 1 1 5,00
25. BAR (GB) 1 4,00
26. Honda (J) 1 1 4,00
27. Hesketh (GB) 1 3,00
Racing Point (GB) 1 3,00
Talbot (F) 1 3,00
Lola (GB) 1 3,00
31. Lancia (I) 1 2,00
32. Watson (USA) 1 2,00
33. Kurtis Kraft (USA) 2 2,00
34. Toyota (J) 1 1,00
Gordini (F) 1 1,00
36. Toro Rosso (I) 1 0,13
37. Parnelli (USA) 1 0,05

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2022-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények (a jelenlegi csapat, az Alpine még nem ért el olyan eredményt, amivel erre a listára felkerülhetne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, valamint 2019-től a Racing Point eredményei (a jelenlegi csapat, az Aston Martin még nem ért el olyan eredményt, hogy felkerülhessen erre a listára). (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek. Külön szerepel a Jordan és annak többszörösen közvetett utóda, a Racing Point.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr3518059916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása