Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IX/2.

Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda

2023. március 18. - F1 Hierro

A szaúdi futamnál sok különbség nincs a csapatok és a versenyzők múltjában, hiszen csak most rendezik meg harmadjára. Első alkalommal Lewis Hamilton győzött a Mercedes színeiben a Red Bull Racing bajnokaspiránsa, Max Verstappen előtt, míg a tavalyi versenyt immár címvédőként Verstappen nyerte a ferraris Charles Leclerc előtt. A tavalyi időmérőn a Red Bull másik versenyzője, Sergio Pérez szerezte meg Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját, és most is élről indulhat, miközben csapattársának technikai problémái támadtak, Leclerc pedig tíz rajthely hátrasorolást kapott. Most is ott van az élmezőnyben a szezonnyitón villantó Aston Martin, és elég vegyes kép van a további sorokban is. Összejöhet egy érdekes futam?

Red Bull

Tavalyelőtt Verstappen a harmadik helyről indulhatott a Q3 végé elkövetett hibája után. Pérez ötödik lett az időmérőn. A biztonsági autó alatt Verstappent nem hozták ki kerékcserére, ezzel élre állt, az ezt követő piros zászlónak köszönhetően időveszteség nélkül cserélhetett kereket. Az újraindításnál élre állt, de ekkor Pérez megpördült és összetörte az autóját, emiatt is jött a második piros zászló. Verstappen előzését pedig szabálytalannak találták, így a harmadik helyre sorolták az újrakezdésnél. Az újrarajtolás után Verstappen ismét átvette a vezetést. Amikor a 37. körben Hamilton próbálta előzni, mindketten lesodródtak, Verstappen ezzel is növelte az előnyét (öt másodpercet kapott később érte). A pozíció visszaadására szólították fel, amit a következő körben próbált megtenni, de Hamilton nekiment a lelassító Verstappennek (emiatt később jött egy tíz másodperces büntetés is a holland pilótának, de nem befolyásolta a helyezését). A 42. körben Verstappen elengedte Hamiltont, de rögtön vissza is előzte. A 43. körben megtörtént Hamiltonnak sikerült az előzés, Verstappen második lett, ezzel a zárófutam előtt pontegyenlőség alakult ki közte és Hamilton között. Tavaly Pérez az első pole pozícióját szerezte meg, míg Verstappen a második sorból rajtolt. A biztonsági autós fázis rosszkor jött Péreznek, mivel nem sokkal előtte kereket cserélt, így pozíciókat vesztett, ráadásul a kerékcseréről visszatérő Sainzot szabálytalanul megelőzte, így neki is vissza kellett adnia a harmadik helyet. Verstappen viszont a második helyre került, és üldözőbe vette Leclerc-t, akit parázs csata után három körrel a futam vége előtt megelőzött, így megnyerte a futamot, míg Pérez negyedik lett.

Ferrari

Tavalyelőtt Leclerc negyedik helyről rajtolt, a futamon hetedik lett; a Q2-ben kieső Sainz lett mögötte a nyolcadik. Tavaly Leclerc az első, Sainz a második sorból rajtolt. A biztonsági autó alatti kerékcserével Leclerc-nek sikerült élre állnia, Sainz pedig a harmadik helyre került, miután visszakapta a pozíciót a szabálytalanul előző Péreztől. Leclerc-nek Verstappen ellen kellett megvédenie az első helyet, sokáig sikeresen verte vissza a támadásokat, majd három körrel a vége előtt Verstappen kerekedett felül, így végül győzelem helyett kettős dobogó maradt: Leclerc leggyorsabb körrel második lett Sainz előtt.

Mercedes

Tavalyelőtt az első sorból indultak. A biztonsági autós fázis alatt kiálltak kereket cserélni, Verstappen viszont kint maradt, utána pedig jött a piros zászló, így pozíciókat vesztettek. Az újraindítás után Verstappen leszorította Hamiltont, aki visszaesett harmadik helyre Ocon mögé, de jött az újabb piros zászló, Verstappen manővere miatt pedig a versenyigazgatóság Hamiltont a második helyre sorolta. Egy körrel a második újrakezdés után Hamilton megelőzte Ocont, majd a 37. körben Verstappen ellen is próbálkozott. Ekkor mindketten kisodródtak, de mivel Verstappen pályaelhagyása előnyszerzést eredményezett, a pozíció visszaadására szólították fel. Amikor Verstappen erre készült, Hamilton Hamilton nekiütközött hátulról. A 42. körben megtörtént az elengedés, de Verstappen vissza is előzött, majd a 43. körben már sikerült az előzés, Hamilton mesterhármassal megnyerte a futamot, ezzel pontegyenlőségre hozta a világbajnokság állását. Bottas a második úrjaindítást követően ötödik helyen állt, de előbb megelőzte Daniel Ricciardót, majd az utolsó métereken Ocont is, így megmentette a harmadik helyezést. Tavaly Russell a harmadik sorból rajtolva ötödik lett, Hamilton a Q1-es kiesés után tizedik helyre jött fel.

Alpine

Tavalyelőtt Ocon kilencedik rajthelyről indult, az első újraindítást követően feljött a második helyre, majd jött a második piros zászló, Verstappen szabálytalansága miatt élről indulhatott. Az újrakezdéskor Verstappen, egy körrel később Hamilton is megelőzte, de az utolsó körig tartotta a negyedik helyet, de végül Bottas megelőzte, így negyedik helyezést ért el. Alonso a 13. helyen végzett (egy helyet javított Tsunoda büntetésével). Tavaly mindkét versenyző a Q3-ba jutott, a futamon leginkább egymással csatáztak. Bár Alonso állt jobban, amikor a csapat utasításba adta a pozíciók tartását, Alonso a víznyomás problémáival kiállni kényszerült, így Ocon lett a hatodik.

McLaren

Tavalyelőtt Ricciardo lemaradt a Q3-ról, de a futamon ötödik helyre jött fel (a második újraindítás után sokáig negyedik volt, a 40. körben Bottas előzte meg), míg Norris hetedik helyről rajtolva tizedik lett. Tavaly a Q3-ról lemaradó Norris hetedik helyezést ért el, Ricciardo három rajthely büntetést kapott Ocon feltartásáért a Q2-ben, a futamon váltóhibával kiállt.

Alfa Romeo

Tavalyelőtt Antonio Giovinazzi a Q3-ba jutott és kilencedikként pontokat szerzett, Kimi Räikkönen 15. helyen végzett. Tavaly Zhōu 11. helyen végzett, a Q3-ba jutó Bottas a hűtőrendszer problémája miatt kiállt.

Aston Martin

Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, és pontot sem szereztek: Stroll a 11. helyen végzett, Sebastian Vettel kiállt, miután az autója megsérült a Tsunodával való ütközésben. Tavaly a Covid-fertőzés miatt Vettelt helyettesítő Hülkenberg és Stroll a 12–13. helyen végeztek.

Haas

Tavalyelőtt Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is kiesett, miután palánknak csapódva összetörték az autójukat. Schumacher okozta a biztonsági autós fázist és az első piros zászlót, Mazepin pedig az első újraindításnál szenvedte el a balesetét, Russellnek is nekimenve, ezzel ő is okozta a második piros zászlót. A tavalyi futamnak egy versenyzővel vágtak neki, miután Schumacher balesetet szenvedett az időmérőn a Q2-ben (szerencsére neki nem esett akkora baja, mint a rémisztően összetört autónak). A Q3-ba jutó Magnussen kilencedik helyezést ért el.

AlphaTauri

Tavalyelőtt mindkét versenyző a Q3-ba jutott, pontot viszont csak Gasly szerzett hatodik helyezettként, Tsunoda a 14. helyen végzett (öt másodperces büntetést kapott a Vettellel való ütközésért, egy helyezést rontott vele). Tavaly a Q3-ba jutó Gasly nyolcadik lett, Tsunoda hétvégéje viszont nem jól alakult: előbb a Q1-ben nem tudott mért kört menni, bár utána engedték indulni, a futamon az erőforrás hibája miatt nem állt rajthoz.

Williams

Tavalyelőtt Nicholas Latifi a 12. helyen végzett, Russell az első újraindításkör kiesett, miután Mazepin belehajtott. Tavaly az időmérőn Latifi a Q1-ben odacsapta az autóját, amivel piros zászlót okozott. A futamon mindkét versenyző kiesett: Latifi biztonsági autós fázist okozott, miután összetörte az autóját; Albon autója a Stroll-lal való ütközésben sérült meg a verseny vége felé, a megtett táv miatt 14. helyezettnek jegyezték.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5418074892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása