Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IX/5.

Miami Nagydíj, Miami Gardens

2023. május 06. - F1 Hierro

 A versenyzőkhöz hasonlóan a csapatok esetében is rövid a visszatekintés az eddigi egyetlen Miami Nagydíjra, ahol az időmérőn a Ferrarik foglalták el az első sort a Red Bullok előtt, a futamon azonban Max Verstappen révén a Red Bull Racing győzedelmeskedett, amely idén még nem talált legyőzőre. Folytatódik a sikersorozatuk, vagy akad, aki megtöri?

Red Bull

A tavalyi versenyen a második sorból indultak. Verstappen a rajtnál előretört másodiknak, a 9. körben Leclerc megelőzésével élre állt, leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. Pérez, aki az 52. körben sikertelenül próbálkozott Sainz előzésével, negyedik lett.

Ferrari

Az első sorból rajtolva kettős dobogót értek el: a rajtnál Sainzot előzte meg Verstappen, a 9. körben az élről induló Leclerc-t. Ezután végig őrizték a helyezéseiket, amit Sainznak Pérez agresszív előzési kísérletével szemben sikerült megvédenie, így Leclerc második, Sainz harmadik lett.

Mercedes

A Q2-ig jutó, de a futamon a virtuális biztonsági autó alatti kerékcseréből előnyt kovácsoló Russell és a harmadik sorból rajtoló Hamilton az 5–6. helyen végeztek.

Alpine

Ocon a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját, így az időmérőn nem vett részt, de indulták a rajtrács végéről elindulni. Eredetileg Alonso nyolcadik helyen futott be Ocon előtt, de a spanyol versenyző két ötmásodperces időbüntetést is kapott (egyet a Gaslyval való ütközés miatt, a másikat pályalevágásból való előnyszerzésért) így végül Ocon nyolcadik, Alonso 11. helyen végzett.

McLaren

Nem szereztek pontot: Daniel Ricciardo eredetileg 11. helyen futott be, de pályaelhagyásból való előnyszerzésért öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett; a Q3-ba jutó Norris a 41. körben Gaslyval ütközve összetörte az autóját, előbb virtuális, majd valódi biztonsági autós szakaszt okozva.

Alfa Romeo

Az ötödik helyről rajtoló Bottas hetedik helyezést ért el, miután a két Mercedes az 52. körben a túl szélesen vett kanyarban megelőzte; Zhōu vízszivárgás miatt 6 kör után kiállt.

Aston Martin

Az időmérőn Stroll a Q3-ba, Vettel a Q2-ig jutott, de miután az üzemanyaguk hőmérséklete az előírt minimum alatt maradt, mindketten a boxutcából rajtoltak. A futamon Stroll 11. helyre jött fel, Alonso időbüntetése után tizedik lett; Sebastian Vettel a Mick Schumacherrel való ütközés miatt kiesett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték.

Haas

Mick Schumacher és Magnussen 15–16. helyen végeztek, utóbbit a megtett táv révén rangsorolták, miután az első szárnya sérülésével kiesett. Magnussen öt másodperc büntetést is kapott a Stroll-lal való ütközésért, de a helyezését nem befolyásolta. Schumacher a biztonsági autós szakasz után a kilencedik helyen állt, de ütközött Vettellel, utóbbi kiesését okozva, ő maga pedig visszaesett.

AlphaTauri

Mindkét versenyző a Q3-ba jutott, de pontot nem szereztek: Tsunoda eredetileg a 13. helyen ért be, Ricciardo időbüntetése után a 12. helyen végzett; Gasly két körön belül két ütközésbe is belekeveredett: előbb Alonsóval, majd Norrisszal, a felfüggesztés sérülése miatt kiállni kényszerült.

Williams

Mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, de Albon tizedik helyen futott be, ami Alonso időbüntetésével kilencedik helyezésre javult, ezzel a legjobb azévi helyezését produkálta; Nicholas Latifi 14. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7418118376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása