A Miami Nagydíj a versenynaptár egyik fiatal futama, hiszen két éve rendezik meg. Eddig mindkét alkalommal Max Verstappen győzött, tavaly még a kilencedik helyről is könnyedén felzárkózva, és idén is toronymagas favoritnak számít. Vajon születik meglepetés az ezúttal sprinthétvégés formátumban rendezett versenyen?
Verstappen
A tavalyelőtti versenyen harmadik helyről indult, a rajtnál megelőzte Sainzot, a 9. kör elején Leclerc-t, ezután sikerült megőriznie az éllovas pozíciót, leggyorsabb körrel győzött. Tavaly a Q3-ban nem volt mért ideje, miután az első próbálkozásnál túl szélesen vett egy kanyart, az időmérő végén pedig a piros zászló miatt nem maradt lehetősége újra próbálkozni. A kilencedik rajthelyről indult, ahonnan hamar sikerült felzárkóznia, a 15. körben Alonso megelőzésével már a második helyen állt. A 21. körben Pérez kerékcseréjével a vezetést is átvette. A kemény keveréken egészen a 46. körig ment el, a kerékcseréje után Pérez mögé tért vissza, akit a 48. kör elején rövid küzdelem után megelőzött,így ismét leggyorsabb körrel nyerte meg a futamot.
Sargeant
Tavaly itt volt az első hazai nagydíja, a huszadik (utolsó) helyen végzett.
Ricciardo
Tavalyelőtt McLarennel az időmérőn Q2-ig jutott, a futamon 13. lett.
Norris
Még nem sikerült pontot szereznie ezen a pályán. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolt, a 41. körben a Gaslyval való ütközés miatt kiesett. Az összetört autó miatt virtuális, majd valós biztonsági autót kellett elrendelni. Tavaly az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon a 17. helyen végzett.
Gasly
Tavalyelőtt AlphaTaurival hetedik helyről indult, a rajtnál megelőzte Hamiltont. A 39. körben az őt előző Alonsóval koccantak (utóbbit büntették miatta), két körrel később pedig Norrisszal, a felfüggesztés sérülése miatt kiállni kényszerült. Tavaly Alpine-nal ötödik rajthelyről indulva nyolcadik helyezést ért el, miután az 53. körben Leclerc, majd a következő kör elején Hamilton is megelőzte.
Pérez
Az időmérőn és a futamon is negyedik lett. Az 52. körben próbálkozott Sainz megelőzésével, de elfékezte magát, így maradt a negyedik. Tavaly élről indult, a 21. körben a kerékcseréje után az eltérő taktikával felzárkózó csapattársa mögé került. A 46. körben Verstappen kerékcseréjével visszavette a vezetést, de nem tudta maga mögött tartani csapattársát, a 48. kör elején megtörtént az előzés, így a dobogó második fokára állhatott.
Alonso
Tavalyelőtt Alpine-nal a Q2-ig jutott, a rajtnál előretört a hetedik helyre, majd a 3. körben Hamilton visszaelőzte. A 39. körben Gaslyt előzte, de ütköztek. Eredetileg nyolcadikként ért be, de kapott két ötmásodperces büntetést (az egyiket az ütközés, a másikat pályaelhagyásból való előnyszerzés miatt), így a 11. helyen végzett. Tavaly Aston Martinnal második helyről rajtolt, amit a 15. körig tudott tartani Verstappennel szemben. A kerékcsere után Sainz mögé került, de a 27. körben sikerült megelőznie, így a dobogó harmadik fokára állhatott, az idény első öt futamán negyedszer.
Leclerc
Tavalyelőtt élről indult, a 9. kör elején Verstappen megelőzte, később sem sikerült visszaelőznie, így második lett. Tavaly a Q3 vége felé kicsúszott és piros zászlós megszakítást okozott, amit azok bántak leginkább, akiknek még nem volt mért ideje. A hetedik helyről rajtolt, a futamon két ízben is meg kellett küzdenie Magnussennel. Az 53. körben megelőzte Gaslyt a hatodik helyért, két körrel később viszont őt előzte meg Hamilton, így a hetedik helyen végzett.
Stroll
Tavalyelőtt az időmérőn eredetileg tizedik lett, de az üzemanyagának a hőmérséklete nem érte el a minimumot, emiatt a boxutcából kellett rajtolnia. Innen a 11. helyig jött fel, majd Alonso időbüntetésével tizedik helyezést ért el. Tavaly az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon 12. helyen végzett.
Magnussen
Tavalyelőtt az első szárny sérülése miatt kiesett, de a megtett táv révén 16. helyezettnek jegyezték. A Stroll-lal való ütközésért öt másodperc büntetést kapott, de a helyezését nem befolyásolta. Tavaly negyedik rajtkockából indult, ahonnan hamar visszaesett, két ízben Leclerc ellen csatázott, végül tizedik helyezéssel meglett a pontszerzés.
Tsunoda
Tavalyelőtt AlphaTaurival kilencedik rajthelyről indulva eredetileg a 13. helyen ért be, de Daniel Ricciardo időbüntetése után 12. lett. Tavaly az időmérőn kiesett a Q1-ben, a futamon a 11. helyen végzett.
Albon
Tavalyelőtt a Q1-ben kiesett, de sikerült pontszerző helyre feljönnie: tizedik helyen ért be, majd Alonso időbüntetése után kilencedik helyezést ért el, legjobb azévi eredményét produkálva. Tavaly az időmérőn a Q2-ig jutott, a futamon a 14. helyen végzett.
Zhōu
Tavalyelőtt Alfa Romeóval vízszivárgás miatt hat kör után kiállt. Tavaly a 16. helyen végzett.
Hülkenberg
Tavaly a 15. helyen végzett.
Ocon
Tavalyelőtt az időmérőn nem vett részt, miután a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját, de engedték elrajtolni. Mick Schumacher és Sebastian Vettel ütközése után a kilencedik helyre jött fel, majd Alonso időbüntetésével nyolcadik lett. Tavaly nyolcadik helyről rajtolva kilencedik helyezést ért el.
Hamilton
Tavalyelőtt hatodik helyről indult, a rajtnál veszített két helyet, a 3. körben visszaelőzte Alonsót. A biztonsági autós fázis után a hatodik helyen állt Bottas mögött és a csapattárs Russell előtt. A kanyart szélesen vevő Bottast mindketten megelőzték, két körrel a vége előtt viszont őt előzte meg a gumielőnyben lévő csapattársa, így hatodik helyen végzett. Tavaly Q2-es kiesés után a kemény keveréken indulást választotta, a 38. körben cserélve kereket, ami után a közepesen megelőzte a keményen lévőket, az 55. körben Leclerc előzésével meglett a hatodik hely.
Sainz
Tavalyelőtt második helyről indult, a rajtnál Verstappen megelőzte, az 52. körben sikerült megúsznia az őt támadó Pérezzel való ütközést és megőriznie a helyezését, így a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly harmadik helyről rajtolt, a 14. körben Verstappen megelőzte. A kerékcserék után Alonso elé került, aki a 27. körben megelőzte, majd a 37. körben Russell is, így ötödik lett. Boxutcai gyorshajtásért kapott öt másodperc büntetést, de nem befolyásolta a helyezését.
Russell
Tavalyelőtt a Q2-ig jutott az időmérőn, de a futamon kezére játszott, hogy amikor jött a virtuális biztonsági autós szakasz, kis időveszteséggel letudhatta a kerékcserét, a biztonsági autós fázis után pedig előbb Bottast előzte meg, majd két körrel a vége előtt a csapattársát, ezzel ötödik helyezést ért el. Tavaly hatodik helyről rajtolva negyedik lett, miután a 37. körben megelőzte Sainzot.
Bottas
Tavalyelőtt Alfa Romeóval ötödik rajthelyről indult, a biztonsági autó kihívásáig őrizte ezt a helyezést, de az 50. körben túl szélesen vette a kanyart, mindkét Mercedes megelőzte, így hetedik helyezést ért el. Tavaly Q3-ig jutott, ahol a piros zászlóig nem volt mért köre, így a tizedik rajthelyről indulhatott, a futamon 13. helyen végzett.
Piastri
Tavaly Q1-es kiesés után a 19. helyen végzett.