Egy év kihagyás után visszatér a versenynaptárba a Katari Nagydíj, amely 2021-ben még csak a kiesett futamok pótlására ugrott be, a "rendes" szerződése előtt. Akkor egy kiélezett világbajnoki küzdelem hajrája tartott, az akkor még címvédésre törő Lewis Hamilton nyert a listavezető trónkövetelő, Max Verstappen előtt. Idén viszont jó eséllyel öt futammal a szezon vége előtt bajnokot avathatunk, sőt akár már a szombati sprint után, hat futammal a vége előtt. Ehhez Verstappennek elég ötödik helyen befutnia a sprinten, vagy az is, ha a matematikailag még esélyes csapattársa, Sergio Pérez nem végez az első háromban. De ha mégsem sikerülne, még mindig ott a vasárnap.
Verstappen
Tavalyelőtt második lett az időmérőn, de a Q3-ban a dupla sárga zászló figyelmen kívül hagyásáért öt rajthellyel hátrasorolták. A rajtnál előretört, Alonsót ekkor még nem sikerült megelőznie, Norrist viszont igen, így negyedik helyen haladt. A 4. körben Gaslyt előzte meg, majd a következőben Alonsót, és ezután meg is tartotta a második helyezést, ami mellé a leggyorsabb kört is megfutotta, továbbra is a tabella élén maradva.
Sargeant
Először versenyezhet Katarban.
Norris
Tavalyelőtt hatodik lett az időmérőn, a hátrasorolások után negyedik helyről indulhatott. Verstappen lerajtolta, később Bottas defektje és Pérez második kerékcseréje után a negyedik helyen állt, de bal első defekt miatt másodszor is cserélnie kellett, így kilencedik helyen végzett.
Gasly
Tavalyelőtt AlphaTaurival negyedik lett az időmérőn, a hátrasorolások révén a második rajthelyről indulhatott, az első körben Alonso előztem meg, a 4. körben Verstappen, végül nem sikerült pontot szereznie, a 11. helyen végzett.
Pérez
A GP2 Asia 2008–2009-es szezonjában a főfutamon második helyezést ért el, a sprintet megnyerte.
A tavalyelőtti nagydíjon lemaradt a Q3-ról, a futamon sikerült felzárkóznia a negyedik helyig, majd Bottas defektje után a harmadik helyen állt, de még egyszer kereket kellett cserélnie, ami után hetedik helyre jött vissza. Strollt hamar megelőzte, Ocont keményebb küzdelem árán sikerült, majd Norris második kerékcseréje után negyedik helyezést ért el.
Alonso
Tavalyelőtt ötödik lett az időmérőn, a hátrasorolások után a harmadik helyről indulhatott. A rajtnál visszaverte Verstappen próbálkozását, majd még az első körben Gaslyt megelőzve feljött a második helyre. Az 5. körben Verstappen immár megelőzte, majd a kerékcserék az ötödik helyen állt. Bottas azonban defekt miatt kiesett előle, Péreznek pedig második csere után a hetedik helyről kellett visszazárkóznia (többek között a csapattárs Ocon ellen, akinek alkalma nyílt visszaadni a hungaroringi segítséget). Így meglett a harmadik helyezés, ez volt az első dobogója a visszatérése óta, egyúttal az egyetlen az Alpine színeiben.
Leclerc
Tavalyelőtt a Q2-ig jutott, a futamon nyolcadik helyen végzett.
Stroll
Tavalyelőtt a Q2-ig jutott az időmérőn, a futamon egycserés taktikával hatodik helyezést ért el.
Magnussen
Először versenyezhet Katarban.
Tsunoda
Tavalyelőtt nyolcadik lett az időmérőn, de nem szerzett pontot, a 13. helyen végzett.
Albon, Zhōu
Először versenyezhetnek Katarban.
Hülkenberg
A GP2 Asia 2008/2009-es szezonjában a főfutamot mesterhármassal megnyerte, a sprinten a dobogó harmadik fokára állhatott.
Ocon
Tavalyelőtt kilencedik helyről rajtolt, Bottas defektje és Pérez második cseréje után az ötödik helyen állt. A 47. körben keményen védekezett Pérez ellen, aki végül megelőzte, de Norris második (kényszerű) cseréje után meglett az ötödik helyezés.
Lawson
Ricciardót tovább helyettesítve először versenyezhet Katarban.
Hamilton
Tavalyelőtt pole-ból indulva rajt-cél győzelmet aratott, tovább kapaszkodva Verstappenre a világbajnoki versenyfutásban.
Sainz
Tavalyelőtt hetedik lett az időmérőn, a hátrasorolások után ötödik rajthelyről indulhatott, hetedik helyen futott be.
Russell
Tavalyelőtt Williamsszel a 17. helyen végzett, miután a 41. körben bal első defektet kapott.
Bottas
Tavalyelőtt Mercedesszel harmadik lett az időmérőn, de a Q3-ban a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt három rajthellyel hátrébb sorolták. A futamon egy kerékcserés taktikával próbálkozott, a többiek cseréi után a harmadik helyen állt, de a 33. körben bal első defektet kapott, ami miatt kicsúszott a kavicságyba. Bár ekkor még tudta folytatni a versenyt, az autója sérülése miatt 48 kör után kiállt.
Piastri
Először versenyezhet Katarban.