Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző X/12.

Brit Nagydíj, Silverstone

2024. július 07. - F1 Hierro

A Forma-1 hazatér, hiszen 1950-ben az egykori katonai repülőtérből átalakított silverstone-i pályán rendezték az első világbajnoki futamot, és a csapatok többségének is Nagy-Britanniában van a székhelye. 

Egy ideig Aintreevel, majd Brands Hatch-csel volt rotációban Silverstone, 1987 óta azonban állandó helyszín, bár a vonalvezetésben történtek változások az egykor leggyorsabbnak számító pályán.

Az eltelt évtizedek alatt számos győzelmet arattak a pályán a nagycsapatok, a McLaren, a Ferrari és a Williams, utóbbiak itt szerezték első győzelmüket is: a Ferrari 1951-ben, a Williams 1979-ben. A hibrid érát a Mercedes uralta Lewis Hamiltonnal, a Red Bull Racing pedig öt győzelmet aratott Silverstone-ban (közte a 70. Évforduló Nagydíját 2020-ban). Az Alpine-nak a jogelődei, a Benetton és a Renault nyertek itt.

Az elmúlt három évben három különböző csapat nyerte a Brit Nagydíjat: a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull. Idén pedig bejelentkezett a győzelemért a McLaren is, amelynek színeiben Lando Norris tavaly dobogós volt Max Verstappen és Hamilton mellett. Idén az első két sort ugyanazok a csapatok foglalják el, amelyek tavaly a dobogósokat adták, igaz, a sorrend most más, a Mercedes indulhat az első sorból két hazai versenyzővel (a pole pozícióban George Russell), Verstappenek a Red Bull színeiben a negyedik rajthely jutott Norris mögött. Joggal reménykedhetünk, hogy egy izgalmas futam sülhet ki ebből.

Red Bull

Első négy Brit Nagydíjukon (2005–2008) még pontot sem szereztek, 2008-ban például azért sem, mert David Coulthard ütközött a „kis Red Bullnál” versenyző Sebastian Vettellel. Utána viszont 2014-ig mindig összejött legalább a dobogó. 2009-ben Vettel immár a „nagycsapat” színeiben győzött, Mark Webber kettős győzelemmé egészítette ki. A következő évben Webber hozta az újabb győzelmet, míg Vettel hetedik lett; a csapat megítélésének azonban ártott a szárnycserés eset. A 2011-es versenyen (egy hétvégére) betiltották a befújt diffúzor használatát, így is a dobogó két oldalát foglalták el: Vettel második lett, Webber, aki csapatvezetői utasításra nem támadta, harmadik. 2012-ben ismét Webber győzött, Vettel a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban Webber második lett utolsó Brit Nagydíján, Vettel váltóhiba miatt feladni kényszerült a versenyt. 2014-ben Daniel Ricciardo harmadik, Vettel ötödik helyezést ért el. 2015-ben megtört a dobogós széria: Danyiil Kvjat hatodik lett, Ricciardo elektronikai hibával kiesett. 2016-ban a második sorból rajtoltak a versenyzők. Verstappennek sikerült megelőznie Nico Rosberget, és a 38. körig maga mögött tartotta. Rosberg azonban a rádiószabályok megsértése miatt 10 másodperc büntetést kapott, így Verstappen mégis második lett. Ricciardo negyedikként zárta a futamot, miután visszavette a helyet Péreztől. 2017-ben Verstappen és a szombati turbóproblémák után utolsó rajtsorból felzárkózó Ricciardo 4-5. helyen futottak be. 2018-ban a harmadik sorból rajtoltak, Ricciardo ötödik lett, Verstappen öt körrel a vége előtt fékhibával kiállt, 15. helyezettnek könyvelték el. 2019-ben Gasly és a Vettel által megtorpedózott Verstappen 4-5. helyen futottak be. 2020-ban a Brit Nagydíjon a harmadik helyről rajtoló Verstappen az utolsó előtti körben kereket cserélve leggyorsabb körrel második lett, a Q2-ben kieső, a futam elején Magnussennel ütköző Albon nyolcadik helyen végzett. A 70. Évforduló Nagydíját Verstappen a második sorból indulva nyerte, az első kerékcserék után Hamilton elé visszatérve, majd Bottast is hamarosan megelőzve; Albon az ötödik sorból rajtolva ötödik lett, több előzést produkálva.

A 2021-es Brit Nagydíjon Verstappen az időmérős második hely után a sprint megnyerésével élről indulhatott, de az első körben Hamiltonnal ütközve kiesett. A sprinten megpördülő, majd kiálló és boxutcából rajtoló Pérez 16. helyen végzett, így a csapat nullázott. Lágy gumikra váltva Péreznek sikerült megfutnia a leggyorsabb kört, ezzel elrabolta a bónuszpontot Hamiltontól, ha már ő maga nem kaphatta meg. Tavalyelőtt Verstappen a második, Pérez a negyedik helyről rajtolt. Verstappen a rajt után élre állt, de a piros zászlós megszakítás után az eredeti rajthelyről kellett várnia az újraindítást. Újraindítás után ezúttal Sainz maradt az élen, Pérez pedig koccant Leclerc-rel, ami miatt első szárnyat kellett cseréltetnie, innen kellett visszazárkóznia. Verstappen a tizedik körben élre állt, de két körrel később tempót vesztett, törmelékre hajtás miatt defektre gyanakodott. Ki is állt kerékcserére, bár később kiderült, hogy valójában a padlólemeze sérült. Pérez a biztonsági autó utáni újraindítást követően negyedik helyen állt, Hamiltonnal és Leclerc-rel küzdött a második helyért, amit sikerült is megszereznie, míg Verstappen hetedik lett. Tavaly Verstappen élről indult, Pérez viszont kiesett az eltaktikázott Q1-ben, bár Bottas büntetésével nyert egy rajthelyet. Verstappent Norris lerajtolta, de az 5. körben sikerült visszaelőznie, így mesterhármassal győzött. Pérez folyamatosan zárkózott fel, a 44. körben megelőzte Sainzot a hetedik helyért, a 46. körben pedig Alonsót, ezzel a hatodik helyen végzett.

Mercedes

Silverstone-ban még az 1954-es Brit Nagydíjon versenyzett először a régi csapat, Juan Manuel Fangio pontot érő leggyorsabb körrel negyedik lett – egyike azon kevés futamnak, amit abban az évben nem ő nyert. Egy évvel később Aintreeben négyes győzelem következett: Stirling Moss hazai pályán, mesterhármassal ünnepelhette első sikerét, Fangiónak pedig a második hely is elég volt harmadik világbajnoki címéhez. Harmadik Karl Kling, negyedik Piero Taruffi lett.

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Barrichello harmadikként lett dobogós, míg Jenson Buttonnak hazai pályán hatodik helyre futotta.

A 2010-es visszatérő évben Nico Rosberg harmadik lett, Michael Schumacher kilencedik. 2011-ben Rosberg hatodik, Schumacher ismét kilencedik; 2012-ben Schumacher hetedik, Rosberg 15. helyen végzett. 2013-ban Rosberg megnyerte a futamot, Hamilton – egy defektet is átvészelve – negyedik lett. 2014-ben viszont Hamilton győzött, Rosberg műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 2015-ben kettős győzelmet arattak, ismét Hamilton volt a győztes, Rosberg lett a második. 2016-ban az első sorból indultak, Hamilton megszerezte sorozatban harmadik győzelmét. Rosberget megelőzte Verstappen és a második kerékcsere után is sokáig maga mögött tartotta. Később sikerült visszavennie a második helyet, de problémái voltak a hetes fokozattal, és miután tiltott rádiós segítséget vett igénybe, utólag 10 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, így végül harmadik helyezettnek könyvelték el. Ennek következtében Rosberg előnye a világbajnokságban egy pontra csökkent. 2017-ben újra kettős győzelem következett: újfent Hamilton nyert a kilencedik helyről másodikra felzárkózó Bottas előtt. 2018-ban megszakadt a győzelmi sorozat: az élről induló Hamilton a rajtnál Kimivel ütközve megpördült, végül feljött második helyre, míg a rajtnál előretörő, a biztonsági autós fázis után élen álló Bottas negyedik lett. 2019-ben viszont az első sorból indulva meglett az újabb kettős győzelem. A futam elején a pole-ból induló Bottas állt az élen, de nem kedvezett neki, hogy ő még a biztonsági autós fázis előtt cserélt kereket, míg Hamilton az élre tudott visszajönni, a végén megfutott leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. 2020-ban a Brit Nagydíjon az első sorból indultak, a futam vége felé mindkét versenyző defektet kapott, Hamilton így is nyerni tudott, míg Bottas a 11. helyre esett vissza. A 70. Évfordulós Nagydíjon szintén elfoglalták az első sort, a futamon az első kerékcserék után Hamilton harmadik helyen állt, Bottast pedig megelőzte Verstappen. A második kerékcsere után sem sikerült Verstappen elé kerülni, majd az 50. körben Hamilton megelőzte Bottast, így ő lett a második és csapattársa a harmadik. A tavalyelőtti Brit Nagydíjon Hamilton az időmérőn első lett, a sprinten második, majd a futam első körében próbálta előzni Verstappent, amiből ütközés lett. Az esetért tíz másodperc büntetést kapott, amit letöltött a kerékcserénél, a negyedik helyre tért vissza. Bottas harmadik lett az időmérőn és a sprinten is, a rajtnál Leclerc mögé került, Verstappen kiesésével visszaszerezte a harmadik helyet, majd Hamilton kerékcseréje után a második helyre jött elő. A 31. körben Hamilton megelőzte Norrist, majd a 40. körben megtörtént a helycsere a két versenyző közt, két körrel a vége előtt pedig Hamilton megelőzte Leclerc-t, és megnyerte a futamot. Bottas harmadik helyen zárt.

Tavalyelőtt hazai pilótapárossal indultak, Hamilton harmadik helyezést ért el leggyorsabb körrel, miután parázs előzgetések után Pérezzel szemben alulmaradt, Leclerc-t viszont megelőzte. Russell a rajtnál belekeveredett a piros zászlót okozó ütközésbe, a Zhōu balesete miatt érkező pályamunkásoknak próbált segíteni, így kiszállt az autójából, ami leállt, ezért az újraindításnál már lehetett ott. Tavaly Russell és Hamilton 6–7. rajthelyről indultak, a rajt után Hamilton szélesen vette a kanyart, amivel pozíciókat veszített. Russell a kerékcseréje után megelőzte Leclerc-t, majd Hamiltonnak sikerült kihasználnia a biztonsági autós fázist, ami alatt kis veszteséggel cserélt kereket, így harmadik helyre tudott visszajönni. A biztonsági autó kiállása után lágy gumikon próbálkozott Norris ellen is, de őt nem tudta megelőzni, így megismételte a harmadik helyezését; Russell ötödik lett.

Ferrari

A világbajnokság történetének első futamát még kihagyták 1950-ben, a következő évi Brit Nagydíj viszont fontos mérföldkő volt számukra: José Froilán González megszerezte az első győzelmüket. Ezután az ötvenes években gyakorlatilag kibérelték a pályát: Alberto Ascari nyert 1952–53-ban, 1954-ben újra González, 1956-ban Fangio (Silverstone másodévi helyszín lett), 1958-ban a hazai pályán versenyző Peter Collins, a csapattárs és honfitárs Mike Hawthorn előtt.

Az ezt követő évtizedek viszont kevesebb sikert hoztak a Brit Nagydíjon, akkor is inkább a többi pályán: 1961-ben Wolfgang von Trips – Phil Hill – Richie Ginther hármas győzelem Aintreeben, majd Brands Hatchben 1976-ban Niki Lauda, 1978-ban Carlos Reutemann nyert. Silverstone-ból említésre méltóbb eredmény John Surtees második helye 1963-ban, harmadik helye 1965-ben; Chris Amon ugyancsak harmadik helyezése 1967-ben, Lauda második helye 1977-ben. 1983-ban Patrick Tambay harmadik lett, 1985-ben Michele Alboreto második, miközben Brands Hatchben 1982-ben Didier Pironi és Tambay a dobogó két oldalára állhattak.

1988-ban Gerhard Berger és Alboreto az első sorból rajtoltak, ez volt az egyetlen alkalom abban az évben, amikor nem a McLarené volt a pole, a versenyen viszont lemaradtak. 1989-ben Nigel Mansell hazai pályán második lett. Hosszú várakozás után Alain Prostnak sikerült nyernie Silverstone-ban 1990-ben. Az élről induló Mansell a kiesése után csalódottan a közönség közé dobta a kesztyűjét, és a visszavonulást fontolgatta (amitől később a Williams térítette el). Az ezt követő évekből Prost 1991-es harmadik, valamint Jean Alesi 1994-es 1995-ös második helyét érdemesebb megemlíteni.

1996-ban és 1997-ben Michael Schumacher és Eddie Irvine egyaránt kiesett. Majd 1998-ban jött Schumacher furcsán emlékezetes győzelme (az utolsó körben kiállt 10 másodperc büntetésre, de a célvonal módosítása miatt befutott és még a +10 másodperc is belefért, amit amúgy később el is töröltek), Irvine harmadik lett. 1999-ben Schumacher balesetet szenvedett, lábtörésével elveszítette világbajnoki reményeit, Irvine viszont második hellyel mutatta meg, hogy kész átvenni a szerepét. 2000-ben Rubens Barrichello rajtolt az élről, de kiesett; Schumacher harmadik lett a két McLaren mögött. 2001-ben Schumacher és Barrichello is dobogós lett a megtáltosodó Mika Häkkinen mögött, ami Schumacher számára győzelem nélkül is nagy lépés volt a bajnoki cím felé. 2002-ben Schumacher–Barrichello kettős győzelem következett, 2003-ban viszont Barrichello diadalmaskodott, míg csapattársa negyedik lett. A 2004-es futam újra Schumacheré volt, Barrichello harmadik lett. 2005-ben Schumacher hatodik helyen végzett Barrichello előtt; 2006-ban második lett, míg Felipe Massa ötödik.

2007-ben Kimi Räikkönen győzött, Massa ötödik lett. 2008-ban Kimi negyedik, Massa többször megpördülve 13. helyen végzett. 2009-ben Massa negyedik lett, Kimi nyolcadik. 2010-ben Alonso 14. (kanyarlevágás miatt áthajtásos büntetéssel), Massa 15. lett. A következő három versenyen Alonso rendre dobogóra állhatott: 2011-ben itt szerezte meg a Scuderia azévi egyetlen győzelmét, Massa ötödik helyen végzett. 2012-ben Alonso második, Massa negyedik helyezést ért el. 2013-ban Alonso harmadik, Massa – akinek másokhoz hasonlóan gondjai akadtak a bal hátsóval – hatodik lett. 2014-ben Kimi már az első rajt után kiesett (miatta kellett félbeszakítani a versenyt, az új rajtnál már nem volt ott), Alonso hatodik lett. 2015-ben Vettel harmadik, a rossz gumit választó Kimi nyolcadik lett. 2016-ban a harmadik sorból indulhattak volna a versenyzőik, de Vettelnél váltót cseréltek, így őt hátrasorolták a 11. rajtkockába. A futamon Kimi ötödik, Vettel kilencedik lett. 2017-ben esélyük volt a kettős dobogóra, néhány körrel a vége előtt Kimi a második, Vettel a harmadik helyen haladt, de előbb Vettelt előzte meg Bottas, majd a lágy gumikon kint hagyott pilótáknál egymás után gondok támadtak a bal elsővel. Kimi a kényszerű kerékcsere után harmadik lett, míg Vettel hetedik helyen végzett. 2018-ban második helyről indulva Vettel jó rajttal és a biztonsági autós fázis után Bottast megelőzve győzött, Kimi a Hamiltonnal való ütközés és tíz másodperc büntetés után visszazárkózva harmadikként állhatott dobogóra. 2019-ben Vettel a biztonsági autó alatti kerékcserék után a harmadik helyre került, de később Verstappen megelőzte őt, majd neki is ütközött a hollandnak, ami miatt büntetést is kapott, így végül 16. helyen zárt. Leclerc viszont Gaslyt megelőzve és az ütközést kihasználva harmadikként dobogóra állhatott. 2020-ban a Brit Nagydíjon Leclerc negyedik helyről indulva harmadik lett, Vettel időmérőn és futamon is tizedik. A 70. Évfordulós Nagydíjon a Q3-ba jutott Leclerc negyedik, Vettel 12. helyen végzett.

A 2021-es Brit Nagydíjon az időmérőn és sprinten negyedik Leclerc a rajtnál megelőzte Bottast, majd Hamilton és Verstappen ütközése után élre állt. Az 50. körig tartotta az első helyet, ekkor Hamiltonnal a nyomában hibázott, így végül a dobogó második fokára állhatott. A sprinten Russell-lel ütközés után 11. helyen végző, egy hellyel előrébb rajtoló Sainz a futamon hatodik lett. Tavalyelőtt Sainz pole-ból indult, míg Leclerc a második sorból. A 10. körben Sainzt megelőzte Verstappen, de két körrel később a holland pilótának problémái támadtak defektre gyanakodva (valójában a padlólemez sérülése miatt), így visszaszerezte az éllovas pozíciót. A 31. körben a két versenyző helyet cserélt, így a kerékcserék után Leclerc állt az élen. A 49. körben beküldték a biztonsági autót, ekkor furcsa módon csak Sainz jött be kereket cserélni, míg Leclerc-t kint hagyták a kemény gumikon. Az újraindítás után Sainz a friss lágyakon meg is előzte, ezután Leclerc-nek Pérezzel és Hamiltonnal kellett küzdenie, amiben alul maradt. Így Sainz megszerezte első futamgyőzelmét, míg a bajnokaspiráns Leclerc negyedik lett, ezzel keveset tudott profitálni abból, hogy Verstappen előtt ért be. Tavaly Leclerc és Sainz 4–5. rajthelyről indultak, de pozíciókat veszítettek azon, hogy még a biztonsági autó beküldése előtt cseréltek kereket, emiatt Sainz a hetedik, Leclerc a tizedik helyre került. A 44. körben Sainzot megelőzte Pérez és Albon, majd a saját csapattársa is, így Leclerc, Sainz sorrendben a 9–10. helyen végeztek.

McLaren

Első Brit Nagydíjukon 1966-ban Brands Hatchban az alapító Bruce McLaren hatodik lett. Első silverstone-i dobogójukat is ő szerezte, amikor 1969-ben harmadik lett. 1970-ben Denny Hulme, 1972-ben Peter Revson hozta ezt a helyezést a Brit Nagydíjon, de a másik pályán, Brands Hatchben. Első silverstone-i győzelmüket 1973-ban Revson szerezte, Hulme ugyanezen a versenyen harmadik lett. Innentől kezdve jött egy jó sorozat a pályán: 1975-ben Emerson Fittipaldi, 1977-ben James Hunt győzött. Közben Brands Hatchben 1974-ben Fittipaldi második lett, 1976-ban pedig Hunt nyert volna, de mivel a második rajtnál jogosulatlanul vett részt, kizárták. 1977 után négyéves győzelmi ínség jött (nemcsak a pályán, hanem egyáltalán a csapatnak), amit 1981-ben John Watson tört meg. Majd Brands Hatchben Lauda 1982-ben és 1984-ben egyaránt győzött, 1985-ben pedig Silverstone-ban nyert Prost. 1986-ban az utolsó Brands Hatch-i versenyen Prost harmadik lett. 1987-ben kettős kiesés következett, majd 1988-ban Ayrton Senna győzött, Prost kiállt, a következő évben fordítva: Prost lett a győztes, Senna kicsúszott. Ezután sokat kellett várni az újabb győzelemre.

1990-ben Senna harmadik lett. A következő évben Senna próbálta üldözni Mansellt, de a verseny végén kifogyott a benzine, így negyediknek könyvelték el (a győztes Mansell a levezető körön megautóztatta), Gerhard Berger lett a második. 1992-ben Berger, 1993-ban Senna lett ötödik, majd 1994-ben Mika Häkkinen hozott egy dobogót (harmadik). 1995-ben egy ötödik hely következett Mark Blundell révén, majd 1996-ban Häkkinen újra harmadik, 1997-ben Coulthard negyedik lett. 1998-ban Häkkinen nagy előnnyel vezetett, de az eső miatt beküldött safety car elolvasztotta az előnyét, utána hibázott is, így Schumacher mögé esett vissza. Aztán a futam végi káoszban egy ideig úgy tűnt, mégis nyert, de második maradt. A csapat óvott, de elutasították. Coulthard kiesett. A következő évben aztán Coulthard ünnepelhetett hazai pályán, Mikának viszont leesett a bal hátsó kereke (mindig az a bal hátsó…). 2000-ben Coulthard ismételt, Mika pedig gondoskodott a kettős győzelemről. A 2001-es futam Mikáé volt, az amúgy gyenge évében újra régi formáját idézte. Coulthard viszont kiesett, amivel egyre inkább lemaradt a világbajnoki címért folyó versenyfutásban.

2002-ben nem szereztek pontot: Coulthard tizedik lett, Kimi Räikkönen motorhiba miatt kiesett. 2003-ban Kimi harmadik, Coulthard ötödik; 2004-ben Kimi második, Coulthard hetedik helyen végzett. 2005-ben Juan Pablo Montoya győzött, Kimi harmadikként állhatott dobogóra (úgy, hogy motorcsere után hátrasorolták a rajtrácson). 2006-ban Kimi megismételte az előző évi helyezését, Montoya hatodik lett.

2007-ben Alonso és Hamilton dobogósok lettek a Ferrarihoz távozott Kimi mögött. 2008-ban Hamilton győzött, Heikki Kovalainen ötödik helyen végzett. 2009 viszont nem túl jól sikerült Hamiltonnak, 16. lett, míg Kovalainen ütközés miatt kiesett. 2010-ben Hamilton második lett, Button negyedik. 2011-ben Hamilton negyedik lett, Button a csapat hibájából esett ki: korán engedték ki a kerékcseréről, amikor egyik kerekét még nem rögzítették rendesen. A 2012-es verseny haloványabbra sikerült: Hamilton nyolcadik, Button tizedik helyen végzett. A 2013-as pedig még ennyire sem sikerült, Button 13. lett, Pérez kiesett – mindkettejüknek gumiproblémái voltak. 2014-ben Button negyedik, Magnussen hetedik lett. 2015-ben már Honda motorral a két versenyző belekeveredett a rajt utáni ütközésbe, ráadásul egymással koccantak, Button kiállni kényszerült, Alonso folytatta, tizedikként pontot is szerzett. 2016-ban Alonso bejutott a Q3-ba, a tizedik helyet szerezte meg, ami Vettel büntetésével kilencedikre javult. Nem sikerült azonban pontokra váltania, 13. helyen végzett Button mögött. 2017-ben Stoffel Vandoorne 11. helyezettként lemaradt a pontszerzésről, Alonso a benzinpumpa hibája miatt kiállt. 2018-ban Renault motorral Alonso nyolcadik, Vandoorne 11. lett.

2019-ben Sainz hatodik, Norris 11. helyen végzett. 2020-ban a Brit Nagydíjon Norris időmérőn és futamon is ötödik, Sainz hetedik helyről rajtolva az utolsó körös defektje miatt 13. lett; a 70. Évfordulós Nagydíjon a Q3-ba jutó Norris kilencedik, a Q2-ben kieső Sainz 13. helyen végzett. A 2021-es Brit Nagydíjon újra Mercedes motorral az egyaránt Q3-ba jutó Norris és Ricciardo a sprinten 5–6., a futamon 4–5. helyen értek célba. Tavalyelőtt Norris az időmérőn és a futamon is hatodik lett, a Q2-ben kieső Ricciardo 13. helyen végzett. Tavaly Norris az első sorból indult, Verstappent lerajtolva élre is állt, a második sorból induló Piastri szintén próbálkozott Verstappen ellen, de nem tudta megelőzni a holland pilótát, aki az 5. körben megelőzte Norrist. Piastri azzal, hogy még a biztonsági autó előtt cserélt kereket, egy pozíciót veszített Hamiltonnal szemben, aki a biztonsági autós szakasz után Norris előzésével próbálkozott lágyakon, de Norris maga mögött tudta tartani, ezzel a dobogó második fokára állhatott, Piastri negyedik helyezést ért el.

Aston Martin

Mindenképpen hazai versenyüknek tekinthető, hiszen nemcsak brit autómárkáról és brit licenccel versenyző csapatról van szó, de itt található a Racing Pointtól (Force Indiától, Spykertől, Midlandtől, Jordantől) örökölt bázisuk.

A régi Aston Martin csapat első Brit Nagydíja 1959-ben Aintreeben volt, Roy Salvadori a pontot még nem érő hatodik helyen végzett, Carroll Shelby kiesett. 1960-ban Silverstone-ban a régi csapat utolsó versenyén Salvadori kiesett, Maurice Trintignant 11. helyen végzett.

A Force India 2016-ban érte el legjobb silverstone-i eredményét: Pérez és Hülkenberg 6–7. helyen futottak be. Pérez a második kerékcsere után negyedik helyen is haladt, de később Ricciardo és Kimi is megelőzte.

Racing Point néven 2019-ben nem szereztek pontot. 2020-ban Péreznek Covid-fertőzés miatt ki kellett hagynia mindkét itteni futamot, Hülkenberg helyettesítette. A Brit Nagydíjon Stroll hatodik helyről indulva kilencedik lett, Hülkenbergnek a kuplung és az erőforrás problémái miatt nem sikerült elrajtolnia. A 70. Évfordulós Nagydíjon a hatodik helyről rajtoló Stroll és a harmadik rajthelyet megszerző Hülkenberg 6–7. helyen végeztek.

A 2021-es Brit Nagydíjon Aston Martin név alatt Stroll nyolcadik helyezést ért el, Vettel a piros zászló utáni újraindítást követően megpördült, majd 40 kör után túlmelegedés miatt kiállt. Tavalyelőtt mindkét versenyző a Q1-ben kiesett, a futamon a rajt utáni ütközéseket átvészelő Vettel kilencedik, Stroll 11. lett. Tavaly a Q3-ba jutó Alonso a biztonsági autó alatt letudott kerékcseréje után a hatodik helyen állt a 46. körig, amikor Pérez megelőzte, így hetedik lett. A Q2-ig jutó Stroll eredetileg 11. helyen ért be, de a 46. körben ütközött Gaslyval amiért öt másodperc büntetést kapott, ezzel a 14. helyen végzett.

Alpine

Az enstone-i előd Benetton 1995-ben nyert Brit Nagydíjat a hazai pályán versenyző Johnny Herbert révén. Az 1994-es futam negatív módon lett emlékezetes Michael Schumacher kizárása miatt.

A Renault színeiben 2006-ban Alonso nyerte meg a versenyt. Lotus néven nem sikerült itt dobogós helyezést elérniük, legjobban ebben az időszakban a 2012-es futam sikerült, ahol Kimi Räikkönen és Romain Grosjean 5-6. helyen végeztek.

A 2016-os visszatérés után a Renault gyári csapat legjobb silverstone-i eredménye a 2020-as Brit Nagydíj volt, ahol Ricciardo nyolcadik helyről rajtolva negyedik, Ocon kilencedik helyről rajtolva hatodik lett. A 70. Évfordulós Nagydíjon a Q2-ben kieső, három rajthely büntetéssel induló Ocon nyolcadik, a Q3-ba jutó Ricciardo 14. helyen végzett.

A 2021-es Brit Nagydíjon Alpine név alatt Alonso hetedik, Ocon kilencedik lett. Tavalyelőtt Alonso hetedik rajtkockából indulva ötödik helyezést ért el, Ocon a 49. körben a benzinpumpa hibájával kiesett, biztonsági autós fázist okozva. Tavaly Gasly a Q3-ba, Ocon a Q2-ig jutott. A futamon mindketten kiestek: Ocon olajszivárgás miatt, Gasly pedig a 46. körben Stroll-lal ütközött, a megtett táv révén 18. helyezettnek jegyezték.

Williams

Első Brit Nagydíjukon 1977-ben Patrick Nève March kasztnival tizedik lett, ami még nem ért pontot. Már saját konstrukcióval 1978-ban Brands Hatchben Alan Jones kiesett. Az 1979-es silverstone-i verseny különösen emlékezetes számukra: Jones az első pole pozíciójukat, Clay Regazzoni az első győzelmüket szerezte itt. A következő évben Jones győzött Brands Hatchben, Reutemann harmadik lett; majd 1986-ban már Honda motorral Mansell nyert az utolsó ottani futamon, Nelson Piquet-nek köszönhetően kettős győzelem lett. A következő évben Silverstone-ban mindketten megismételték ezt az eredményt, Mansell ügyes előzéssel kerekedett felül. 1988-ban a Judd-motoros szenvedés évében itt volt Mansell egyik bravúros második helyezése.

A Renault-motoros érában a ’90-es évek hozott sikersorozatot: 1990-ben Thierry Boutsen második lett, aztán sorra nyerték a versenyt: 1991-ben és 1992-ben Mansell, 1993-ban Alain Prost, 1994-ben Damon Hill. Az 1992-es Ricciardo Patrese révén kettős siker lett. 1995-ben tört meg a sorozat: Coulthard harmadik lett, míg Hill kiesett. 1996-ban és 1997-ben Jacques Villeneuve hozta az újabb győzelmeket, utóbbi volt a 100. diadala a csapatnak. Azóta viszont nem sikerült itt nyerniük.

1998-ban Heinz-Harald Frentzen kiesett, Villeneuve hetedik lett, amiért akkoriban még nem járt pont. 1999-ben Ralf Schumacher harmadik helyezést ért el, bátyja balesete után. 2000-ben már BMW-motorral Ralf negyedik lett, mögötte az újoncévét töltő Buttonnal. 2001-ben Montoya negyedik lett, Ralf kiesett. 2002-ben Montoya dobogóra állhatott a két Ferrari mögött, 2003-ban második lett. 2004-ben egy ötödik helyre futotta neki, a sérült Ralfot helyettesítő Marc Gené 12. helyen végzett (ez lett az utolsó futama, bár akkor ez még nem volt biztos). 2005-ben az utolsó BMW-s szezonban Webbernek és Heidfeldnek mindössze 11-12. helyre futotta. 2006–2007-ben ugyancsak nem sikerült pontot szerezniük, 2008-ban is mindössze egyet a nyolcadikként beérő Nakajima Kazuki révén. 2009-ben Rosberg ötödik lett. 2010-ben Barrichello szintén ötödik, Hülkenberg tizedik helyen végzett. 2011-ben Barrichello és Maldonado 13-14. helyen futott be. 2012-ben Bruno Senna kilencedik, Maldonado ütközés után visszaesve 16. lett. 2013-ban lemaradtak a pontszerzésről Maldonado és Bottas 11-12. helyével. 2014-ben Bottas második helye révén ünnepelhettek dobogón, Massa viszont az első rajt után kiesett, Kimivel ütközve. 2015-ben Massa és Bottas 4-5. helyen futottak be. 2016-ban viszont nem tudtak pontot szerezni: Massa 11., Bottas 14. helyen végzett. 2017-ben Massa tizedik, Stroll 16. lett. 2018-ban mindkét versenyző szárnycsere után a boxutcából rajtolt, Stroll 12., Szergej Szirotkin 14. helyen végzett.

2019-ben Russell és Robert Kubica 14–15. helyen zárták a versenyt. 2020-ban a Brit Nagydíjon Russell 12., Latifi 15. lett, a 70. Évfordulós Nagydíjon 18–19. helyen végeztek. A 2021-es Brit Nagydíjon Russell nyolcadik lett az időmérőn és kilencedik a sprinten, de a Sainzcal való ütközés miatt három rajthely büntetéssel indult, a futamon 12. helyen végzett, Latifi 14. lett. Tavalyelőtt a Q3-ba jutó Latifi – aki egyedül ekkor indult Albonnál jobb rajthelyről – a 12. helyen végzett, Albon a rajt utáni ütközésekbe keveredve kiesett, megfigyelésre kórházba is vitték, de sérülés hiányában kiengedték. Tavaly a Q3-ba jutó Albon nyolcadik helyezést ért el, miután a 44. körben megelőzte Sainzot; a Q2-ig jutó Sargeant eredetileg 12. helyen futott be, Stroll időbüntetésével 11. lett.

RB

A jogelőd Toro Rosso legjobb silverstone-i eredménye a 2016-os Brit Nagydíjon volt, amikor Sainz nyolcadik, Kvjat tizedik lett.

Az AlphaTauri színeiben 2020-ban a Brit Nagydíjon Gasly hetedik lett, Kvjat a 13. körben defekt következtében a palánknak ütközött, biztonsági autós fázist okozva; a 70. Évfordulós Nagydíjon a Q2-ben kieső Kvjat tizedik lett a Q3-ba jutó Gasly előtt. A 2021-es Brit Nagydíjon Tsunoda tizedik lett Gasly előtt. Tavalyelőtt Tsunoda a 14. helyen végzett, Gasly a rajt utáni ütközést még megúszva, később viszont épp a csapattársával ütköztek, és egy ideig még folytatta a versenyt, de autója sérülése miatt kiállni kényszerült. Tavaly mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a futamon Tsunoda és a Forma–1-ben – egyelőre? – utoljára rajthoz álló Nyck de Vries 16–17. helyen végeztek.

Kick Sauber

A Saubernek „önálló” csapatként a 2001-es volt a legjobb silverstone-i eredménye, amikor Kimi Räikkönen ötödik lett Nick Heidfeld előtt. A BMW–Sauber időszakban Heidfeldnek sikerült 2008-ban második helyezést elérnie.

2018-ban az Alfa Romeo Sauber színeiben Leclerc és Marcus Ericsson is kiesett, előbbinek a kerékcserénél rosszul rögzítették a kerekét, utóbbi a gumifalnak csapódott, biztonsági autós fázist okozva. Alfa Romeo Racing név alatt 2019-ben Kimi nyolcadik lett, Antonio Giovinazzi a kavicságyba csúszva kiesett. 2020-ban a Brit Nagydíjon Giovinazzi öt másodperc büntetés után 14., Kimi az első szárnya felét elveszítve 17. helyen végzett; a 70. Évfordulós Nagydíjon az utolsó sorból rajtolva Kimi 15., Giovinazzi 17. lett. A 2021-es Brit Nagydíjon Giovinazzi 13., Kimi 15. lett. Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett: a Q3-ba jutó Zhōu a rajt után ütközve szenvedett rémisztő balesetet, az átfordult autója a kavicságyon és a gumifalon át a kerítésnek a csapódott, de ő maga szerencsésen megúszta; Bottas váltóhiba miatt állt ki. Tavaly Zhōu kiesett a Q1-ben, Bottas bejutott a Q2-be, de elégtelen üzemanyagminta miatt kizárták az időmérőről, az utolsó helyről engedték indulni. A futamon Bottas eredetileg 13. helyen ért be, Stroll időbüntetésével 12. lett; Zhōu 15. helyen végzett.

Haas

A 2016-os Brit Nagydíjon Esteban Gutiérrez utolsó célba érkezőként 16. lett, Grosjean technikai probléma miatt kiállt. 2017-ben Magnussen és Grosjean 12-13. helyen végeztek. 2018-ban a negyedik sorból rajtolva Magnussen kilencedik lett, Grosjean Sainzcal ütközve kiesett. 2019-ben a két versenyző az első körben egymással ütközött, az autó sérülése miatt a hatodik körben Magnussen, három körrel később Grosjean is kiállt. 2020-ban Grosjean a Brit Nagydíjon és a 70. Évfordulós Nagydíjon is a 16. helyen végzett, Magnussen mindkét futamon kiesett, a Brit Nagydíj elején az Albonnal történt ütközés miatt, biztonsági autós fázist okozva; a 70. Évforduló Nagydíján pedig már nem maradtak megfelelő gumik számára. A 2021-es Brit Nagydíjon Nyikita Mazepin és Mick Schumacher 17-18. helyen végeztek. Tavalyelőtt a Q1-es kiesés ellenére mindkét versenyző pontot szerzett: Schumacher nyolcadik, Magnussen tizedik helyezéssel. Tavaly a Q2-ig jutó Hülkenberg eredetileg 14. helyen ért be, Stroll időbüntetésével 13. lett; a Q1-ben kieső Magnussen motorhiba miatt kiállt, amivel előbb virtuális, majd valódi biztonsági autós fázist okozott.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9618442015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása