Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző extra

Bajnokok a Hungaroringen

2015. július 25. - F1 Hierro

Hazai versenyünk, a Magyar Nagydíj felvezetéseként rendhagyó fejezet következik: ezúttal nemcsak az aktív pilóták, hanem valamennyi nálunk megfordult Forma–1-es világbajnok hungaroringi szerepléséről készült áttekintés. Többen is emlékezetes versenyeket futottak Magyarországon, igaz, olyanok is akadtak, akiknek a Hungaroring lett az egyik "mumusa". Győzelmek tekintetében a Magyar Nagydíjak rekordere Michael Schumacher és Lewis Hamilton, utóbbi akár elő is léphet egyedüli csúcstartóvá. Schumacher a hét világbajnoki címéből a negyediket éppen Magyarországon biztosította be, ehhez hasonlót kilenc évvel korábban Nigel Mansellnek sikerült elérnie, akinek kedves és keserű emlékei is vannak a Hungaroringről. Meg kell még említenünk Ayrton Sennát, aki rendre győzött vagy második lett a Magyar Nagydíjakon, az első két versenyen győztes Nelson Piquet-t, és Damon Hillt, aki egyszer "hova tűnt"...

Alan Jones

Az ausztrálok bajnoka ugyan 1981-ben már távozott a Forma–1-es mezőnyből, de 1985-ben a Haas Lola csapat színeiben az idény végére visszatért, majd 1986-ban a teljes idényre leszerződött. Így ott lehetett az első Magyar Nagydíj mezőnyében is. A nem túl acélos autóval az év nagy részében csak küszködött, nem volt ez másképp az itteni futamon sem: a differenciálmű hibája miatt kiállni kényszerült. Év végén immár végleg visszavonult, így ez volt az egyetlen alkalom, hogy az itteni közönség versenyezni láthatta.

Keke Rosberg

Az első finn világbajnok négy szezont követően otthagyta a Williamst, 1986-ban a McLarennél töltötte utolsó Forma–1-es évét. A versenyen része volt egy kellemetlen közjátékban: épp akkor akart kereket cserélni, amikor a csapattárs Prost műszaki hiba miatt a bokszba hajtott, ezért a szerelők továbbhaladásra intették. Később a felfüggesztés hibája miatt ki is kellett állnia. Napjainkban fiától, Nicótól várhatjuk, hogy szép helyen szerepeljen a Rosberg név a magyarországi eredménylistán.

Nelson Piquet

A brazilok akkor még kétszeres világbajnokának 1986-ban a Williams–Hondával sikerült letennie a névjegyét Magyarországon. Az időmérők során a második rajthelyet szerezte meg. Honfitársa, Senna ellen vívott oda-vissza előzgetős párbajából győztesen került ki, így ő állhatott fel elsőként a hungaroringi dobogó csúcsára. Egy évvel később a harmadik rajtkockából indulhatott, bár a rajtnál megelőzte Gerhard Bergert, az osztrák nemsokára visszaelőzött, majd Michele Alboreto a harmadik helyről is letaszította. Ezt követően azonban Piquet kezére játszottak az események: előbb a két Ferrari kényszerült kiállni, majd a csapattárs Mansell élen haladva elvesztette kerékrögzítő anyacsavarját. Így Piquet ismételhetett, ami hozzájárult ahhoz, hogy év végén harmadik világbajnoki címét ünnepelhesse.

1988-ban már Lotus–Hondával állt rajthoz, de teljesítménye nem volt méltó a címvédőhöz. Az itteni futamon is csupán nyolcadik helyre telt (fiatalok kedvéért: ez akkoriban nem számított pontszerzőnek), ráadásul éppen a csapattárs Nakadzsima Szatoru mögött. A következő évben a Judd-motoros Lotusszal legalább egy pontot sikerült összehoznia, hatodikként befutva.

1990-re ismét csapatot váltott, ami be is jött neki, a Benetton-Forddal kilencedik helyről indulva harmadik lett a Magyar Nagydíjon. Az utolsó itteni versenye, az 1991-es viszont nem sikerült jól, váltóhiba miatt kiállni kényszerült.

Nigel Mansell

A brit versenyzőnek a Hungaroring több okból is különleges helyszín. Már csak azért is, mert az akkoriban augusztus első felében rendezett versenyeken ünnepelte születésnapját. De magukon a futamokon megjárta a mennyet és a poklot is. Az első Magyar Nagydíjra Piquet csapattársaként, tehát szintén a Williams–Honda pilótájaként érkezett. Negyedik rajthelyén egyet javítva harmadikként lehetett ott az első hungaroringi eredményhirdetésen. A következő évi futamon neki állt a zászló: megszerezte az első rajthelyet, és sokáig a versenyen is élen állt, ám a 70. körben az a fránya kerékrögzítő anyacsavar leesett (a négyes kanyarban, amit a zsargonban azóta is csak „Mansell” néven emlegetnek), a versenyt fel kellett adnia. 1988-ra a Williams Judd-motorra váltott, amivel jobbára csak szenvedni lehetett. A Magyar Nagydíjon Mansellnek ráadásul nemcsak ezzel kellett megküzdenie, hanem a bárányhimlővel is. Ilyen körülmények között emberfeletti teljesítmény volt a második rajtkocka. A versenyen is tartotta magát egy ideig, majd a kimerültség miatt feladta.

1989-re továbbállt a Ferrarihoz. A Scuderiánál töltött első szezonjának egyik csúcspontja hol máshol lett volna, mint a mi versenyünkön. A 12. rajtkockából verekedte magát előre azon a pályán, amelyen állítólag nem lehet előzni. Az élen haladó Sennát emlékezetes módon Stefan Johansson lekörözésekor előzte meg, két legyet ütve egy csapásra. 1990-ban ütközés miatt kiesett.

1991-ben visszatért az akkor már Renault-motorokkal futó Williamshez, amelynek színeiben Senna első számú üldözője lett a világbajnoki címért folyó csatában. A peches évkezdet után a nyara jól alakult, háromfutamos győzelmi széria után érkezett Magyarországra. A harmadik rajthelyet szerezte meg a csapattárs Ricciardo Patrese mögött. A Williams időnként Patresét próbálta meg előre küldeni Senna ellen, de végül Mansellt engedték a második helyre, mentve a menthetőt. Utoljára 1992-ben állt itt rajthoz, és újra sikerült történelmet írnia. Hat futammal a vége előtt 46 ponttal vezette a világbajnokságot Patrese és 53-al Schumacher előtt, az előző bajnok Sennának már matematikai esélye sem volt. A második helyről rajtolhatott csapattársa mögött, aki azonban a versenyen kiesett. Egy kerékcsere után visszaesett hatodiknak, de az előtte haladókat sorra megelőzte, majd Schumacher kiesése után visszaszerezte a második helyet. Az előnye ezzel 52, illetve 59 pontra nőtt, öt futam volt hátra – behozhatatlan. Annyi balszerencse után sikerült felérnie a csúcsra.

Alain Prost

Bár a francia Professzor 51 futamot nyert pályafutása során (ennél többet eddig csak Michael Schumachernek sikerült), a Magyar Nagydíj kimaradt közülük. Az első sem igazán sikerült neki, ki kellett állnia a McLaren-TAG-gal. A másodikon legalább a dobogóra felállhatott harmadikként. 1988-ban a Honda-motoros McLarennel csak hetedik lett az időmérőn, de onnan sikerült feljebb verekednie magát. Végül Sennát is megelőzte, azonban egy rosszul vett kanyar miatt elvesztette a vezető pozíciót, majd vibrációs problémák miatt nem folytatta az üldözést, beérte második hellyel. A következő évben negyedik lett.

Ferrarival egyszer sem ért célba, 1990-ban váltó-, 1991-ben motorhibája volt. Az 1992-es futamról pihenőéve miatt hiányzott, majd 1993-ban a Williams-Renault-val versenyzett utoljára. Előtte négyfutamos nyerőszériája volt, így megvolt az esély, hogy végre megszerezze a hőn áhított magyarországi győzelmet. Az időmérőn élen is végzett, ám a felvezető körben leállt az autója, emiatt a rajtrács végéről indulhatott. A verseny további része is viszontagságosan alakult: a hátsó szárnyát hosszú ideig kellett szerelni, ezután hét kör hátránnyal, 12. helyen ért célba utolsó itteni versenyén. Argentína és Japán mellett Magyarországot nem sikerült sosem bevennie.

Ayrton Senna

Ha Piquet letette a névjegyét a Hungaroringen, Mansell pedig a pálya hőse volt, akkor Senna pedig a maga idejében a Hungaroring királya. Egészen 1992-ig minden itteni versenyen az első két hely valamelyikén ért célba. Az első Magyar Nagydíjon Lotus–Renault-val megszerezte a pole pozíciót, majd a versenyen honfitársával, Piquet-vel vívott az első helyért, de ekkor még alulmaradt, másodikként állhatott a dobogóra. Egy évvel később Honda-motoros autóval ismételte meg helyezését. Az 1988-as autóját is Honda hajtotta, de az már McLaren volt. Egész évben a piros-fehér autók domináltak, nem volt ez másképp nálunk sem: élről indulva megnyerte a versenyt, bár egy ideig Mansell üldözte, majd a csapattárs Prosttal kellett megküzdenie. 1989-ben az első sorból rajtolt, Patrese kiesése után vezetett is, de Mansell utolérte és emlékezetes módon megelőzte (ebben az évben ez volt az egyetlen alkalom, hogy valaki egy az egyben megelőzve végzett előtte). Az 1990-es futamon negyedik helyről rajtolt, majd defekt miatt visszaesett. Végül felzárkózott a második helyre, egyedül az egyik legjobb hétvégéjét kifogó Thierry Boutsennel nem bírt. 1991-ben a jó évkezdet után a Williams felülkerekedni látszott, így a Magyar Nagydíj fontos téttel bírt. Sikerült is megszereznie a pole-t, majd Patrese és Mansell előtt meg is tartotta a vezető helyét. 1992-ben viszont már nem volt esélye a világbajnoki címre, de legalább a futamot megnyerte harmadik alkalommal, amit azóta Schumachernek Hamiltonnak sikerült felülmúlnia. Az 1993-as futam a Ford-motoros McLarennel méltatlan volt itteni múltjához, a gázadagoló hibája miatt ki kellett állnia. Akkor még nem sejtettük, hogy utoljára körözött nálunk: 1994-ben a Williams–Renault-val már nem jöhetett, közbeszólt az imolai fekete hétvége…

Mika Häkkinen

Az 1991-es versenyen Lotus–Judd-dal állt rajthoz. A legnagyobb érdekességet az szolgáltatta, hogy az autókon ott virított a Magyar Hírlap reklámja is. A versenyen három kör hátránnyal 14. lett. Az 1992-es a Ford-motoros autóval viszont sokkal jobban sikerült, a negyedik helye kellemes meglepetésnek számított a mélyrepülésben lévő Lotusszal.

1993-ban tesztpilótáskodás miatt nem indult a Forma–1-es versenyen, de így sem kellett őt nélkülözni a Magyar Nagydíj hétvégéjén: megnyerte az első itteni Porsche Szuperkupa-futamot. 1994-ben már állandó versenyzői szerződéssel rendelkezett, mégis hiányzott: a hockenheimi tömegkarambol okozása miatt egy versenyre eltiltották. Így 1995-ben indulhatott itt újra, de nem sokáig tartott a futama: a McLaren-Mercedes motorhibája miatt kiállni kényszerült. 1996-ban sikerült pontokat szereznie negyedikként, 1997-ben viszont hidraulikai problémák akadtak az immár ezüst színű autóval. 1998-ban esélyesként érkezett, meg is szerezte a pole pozíciót, de gondok akadtak a futóművével, ami miatt visszaesett hatodik helyre. 1999-ben végre problémamentes futamon zavartalanul győzött, felzárkózva Eddie Irvine mögé a világbajnokságban. 2000-ben jó rajttal élre állt, megint csak könnyed győzelmet aratott, átvéve a vezetést Schumachertől az összetettben. A haloványabb búcsúévében, 2001-ben ötödik helyre futotta.

Damon Hill

Mansell mellett a másik angol pilóta, aki szintén kiérdemelte a „Hungaroring hőse” címet. 1992-ben még az utolsókat rúgó Brabham–Judd pilótájaként érkezett. Hazai versenye mellett ez volt abban az évben a másik, ahová sikerült kvalifikálnia magát. A 11. helyen ért célba, négy kör hátránnyal. A Brabham csapat pályafutása ezzel véget is ért. Hillnek ez volt az egyetlen Magyar Nagydíja, amelyen nem szerzett pontot.

Innen jó széria következett, 1997-ig minden itteni versenyen az első két hely valamelyikén végzett. 1993-ban már a Williams–Renault színeiben indult. A favorit csapattárs Prost balszerencséjét kihasználva éppen itt ünnepelhette pályafutása első nagydíjgyőzelmét. A következő évben második lett a két Benetton között. 1995-ben sikerült Grand Slamet elérnie (pole, leggyorsabb kör, rajt-cél győzelem). 1996-ban újonc csapattársa (és egyúttal azévi riválisa), Villeneuve mögött lett második.

1997-ben, miután világbajnokként el kellett hagynia a Williamst, Arrows–Yamahával indult. Éppen itt volt az amúgy nem túl acélos évének fénypontja: már a harmadik rajthely is figyelemre méltó volt, az pedig még inkább, hogy a versenyen sikerült élre állnia. Sokáig úgy tűnt, csodát tehet, megszerezve csapata első győzelmét, ám a vége felé gondjai támadtak, ismét második lett Villeneuve mögött. Ekkor született Palik László egyik felejthetetlen aranyköpése: „Hova tűnt Damon Hill?” (a közhiedelemmel ellentétben nem a vezető hely elvesztésének szólt, hanem annak, hogy a nagy kapkodásban a közvetítés rendezőjének sikerült lecsúsznia Hill befutójáról).

Ezután Jordan–Mugen Hondára váltott. 1998-ban negyedik lett, ami egyik legjobb eredménye volt abban az évben (megismételte a két héttel korábbi hockenheimi helyezését), 1999-ben pedig hatodik hellyel búcsúzott a magyar közönségtől.

Michael Schumacher

A Forma–1 „legrekorderebb” pilótája nálunk sem tagadta meg önmagát, naná, hogy hungaroringi győzelmekből is neki van a legtöbb. Elsőként 1992-ben indult itt, Benetton-Forddal. Halvány matematikai esélyei még voltak a bajnoki címre, de szárnytörés miatt ki kellett állnia. 1993-ban sem ért célba, akkor az üzemanyagpumpával akadtak gondok. 1994-ben viszont élről indulva sikerült megtartania a pozícióját és megnyerte a versenyt. 1995-ben címvédőként és favoritként érkezett, de csak harmadik rajthelyet szerzett, majd második helyről ki kellett állnia a Renault-motor hibája miatt.

1996-ban már a Ferrari pilótája volt, és sikerült pole-t érő időt autóznia. A verseny már nem alakult ilyen jól: ismét műszaki hiba miatt állt ki, ezúttal a harmadik helyről. 1997-ben újra élről indulhatott, de a warm-upon (fiatalok kedvéért: vasárnap délelőtti bemelegítő edzés) összetörte az autóját, a tartalékkal kellett indulnia. A rajt után visszaesett, a versenyt negyedikként fejezte be. 1998-ban harmadik helyről rajtolva futott emlékezetes versenyt: a Ross Brawn által menet közben kitalált három bokszkiállásos taktikájával (akkoriban még egy-két kiállás volt a szokásos) megelőzte mind a két McLarent, és megnyerte a futamot (a szurkolói a levezető körben be is futottak a pályára, szerencsére a rendezőknek figyelmeztetéssel sikerült megúszni az esetet). 1999-ben a silverstone-i lábtörése miatt hiányzott.

2000-ben ugyan élről indult, de a rajt után Häkkinen megelőzte, Coulthardot maga mögött tartva másodikként ért célba. 2001-ben a világbajnoki cím kapujában állt, a futam megnyerése esetén már négy versennyel a vége előtt ünnepelhetett ő és csapata is. Be is húzta, Prostot mind négy vb-címével, mind 51. nagydíjgyőzelmével utolérte (utóbbi rekordbeállítás volt), Sennát pedig harmadik hungaroringi diadalával. 2002-ben fordult elő eddig egyetlen alkalommal, hogy a Hungaroring előtt már eldőlt a világbajnokság: Schumacher bajnokként érkezett, így beérte második hellyel a vb-ezüstre hajtó csapattárs Rubens Barrichello mögött. Gyengébben muzsikált a Ferrari a 2003-as versenyen, csak nyolcadikként tudott célba érni, körhátránnyal. 2004-ben viszont megszerezte negyedik, akkor még egyedüli rekordot jelentő itteni győzelmét, ami után matematikailag már csak Barrichellónak volt esélye utolérnie az összetettben. 2005-ben itt futotta az amúgy gyengélkedő Ferrari egyik legjobb versenyét: élről indulva második lett. 2006-ban 12. lett az időmérőn. Az esős versenyen sikerült feljebb zárkóznia egészen a második helyig, de a köztes gumikkal sokat kockáztatott, előbb Pedro de la Rosa előzte meg, majd három körrel a vége előtt ütközött Nick Heidfelddel és ki kellett állnia. Hogy nyolcadikként mégis szerzett egy pontot, azt egyrészt a megtett távnak, másrészt Robert Kubica kizárásának köszönhette.

Három szezon kihagyása után Mercedesszel láthattuk újra, de régi nagy sikereihez nem sikerült hozzátennie. 2010-ben 11. helyével lecsúszott a pontszerzésről. A verseny leginkább egyik veszélyes manőveréről maradt emlékezetes: a volt csapattárs Barrichellót előzés közben majdnem felkente a bokszutca falára, amiért a következő versenyre tíz rajthely büntetést szabtak ki. 2011-ben váltóhiba miatt kényszerült kiállni, amúgy a versenyen annyi említésre méltó, hogy egy kör erejéig itt sikerült először élen állnia a visszatérése óta. 2012-ben indult nálunk utoljára, műszaki hiba miatt ekkor is fel kellett adnia.

Jacques Villeneuve

A kanadaiak világbajnokának hungaroringi szereplése hűen leképezi pályafutása egészét: az első évek sikerültek jól, később nem sok emlékezetes momentum maradt. 1996-ban első alkalommal járt Magyarországon, így is megnyerte a verseny a Williams–Renault-s csapattárs Hill előtt. 1997-ben megismételte a győzelmét, ugyancsak Hillt megelőzve, bár ehhez kellett az Arrows meghibásodása is. Mindenesetre a plusz négy pont jól jött a bajnoki címért folyó versenyfutásban. 1998-ban a Mécachrome-motoros autóval az év nagy részében nem nyújtott címvédőhöz méltó teljesítményt, a Hungaroringen azonban harmadik lett, így Hockenheim után ez volt a másik dobogója a szezonban (utána két és félig kellett várnia a következőre).

1999-ben a BAR–Supertec kuplunghibája miatt esett ki, a szezon 11. futamán 11. alkalommal. 2000-ben Honda-motoros autóval 12., 2001-ben kilencedik lett (ami még nem ért pontot), 2002-ben erőátviteli, 2003-ban hidraulikai problémákkal kiesett.

A 2004-es versenyen nem indult, mivel nem kapott szerződést (csak a szezon végén), 2005-ben a Sauber–Petronas színeiben tért vissza. Motorhiba miatt feladta a versenyt, amiről akkor még nem tudtuk, hogy számára az utolsó volt itt. 2006-ban ugyanis hockenheimi balesete után a BMW–Sauber az újonc Kubicát indította helyette, majd szerződést bontottak, így később sem tért vissza.

Jenson Button

Az aktív világbajnokok közül és egyúttal a jelenlegi mezőnyből ő versenyez legrégebb óta a Forma–1-ben, és így a Magyar Nagydíjon is. 2000-ben a Williams–BMW-vel kilencedik lett, ezért még nem járt pont. A következő két évben Benetton-Renault-val, majd gyári Renault-val nem sikerült célba érnie, kipördült. 2003-ban BAR–Hondával tizedik, ugyancsak pont nélkül, majd 2004-ben és 2005-ben egyaránt ötödik helyezést ért el.

Aztán 2006-ban történelmet írt: első futamgyőzelmét szerezte az első itteni esőversenyen, a Honda majdnem négy évtized után nyert újra saját autóval. A következő két futam nem sikerült túl jól: 2007-ben műszaki hiba miatt feladta, 2008-ban 12. helyre futotta. 2009-ben a Brawn GP színeiben hetedik helyen végzett. McLaren–Mercedesszel 2010-ben nyolcadik lett, majd 2011-ben a nedves időjárás ismét kedvezett neki: a részben esős futamon második itteni győzelmét szerezte. 2012-ben hatodik, tavalyelőtt hetedik lett. Tavaly az egy pontot érő tizedik helyen végzett – idén a Honda-motoros autóval – ami messze nem idézi a régi McLaren–Hondát – ennyinek is tudna örülni…

Kimi Räikkönen

A finn „Jégember” első Magyar Nagydíján 2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami még nem volt pontszerző hely. 2002-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyezést ért el. 2003-ban első itteni dobogóját elérve második lett, 2004-ben elektronikai hiba miatt kiesett. 2005-ben megnyerte a versenyt, ami Alonso nullázásával együtt sokat jelentett a vb-csatában. 2006-ban élről indult, de belerohant Vitantionio Liuzziba és kiesett. Első ferraris karrierje idején rendre dobogós helyeken végzett: 2007-ben második, 2008-ban harmadik, 2009-ben ismét második lett.

Visszatérése után Lotus–Renault-val az 2012-ben és 2013-ban egyaránt második lett. Tavaly ismét a Ferrari színeiben indult, de egész évben szenvedett, az itt elért hatodik helye azévi önmagához képest még elfogadható is volt (bár csapattársától ezúttal is elmaradt). Idén reménykedhet jobb eredményben, bár egy dobogó így is meglepetés lenne.

Fernando Alonso

A spanyol kétszeres világbajnok első hungaroringi versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2001-ben a Minardi–European fékhibája miatt állt ki. A 2003-as futam pályafutása egyik legkedvesebb emléke: Renault-val itt szerezte első győzelmét, akkoriban a legfiatalabb nagydíjgyőztes rekordját is megdöntötte (azóta Vettel felül/-vagy alul-/múlta). Egy évvel később a dobogó harmadik fokára állhatott, majd 2005-ben egy rosszul elsült előzési kísérleten elment a futama, csupán 11. tudott lenni. 2006-ban rosszul rögzített kerék miatt kényszerült kiállni. A 2007-es futam a McLaren–Mercedes színeiben negatívan lett emlékezetes a Hamiltonnal szembeni „csel” miatt (olyan sokáig maradt a bokszutcában, hogy csapattársának már nem maradt ideje mért kört futni), amiért öt rajthelyes büntetést kapott. A futamon negyedik helyen végzett. 2008-ban újra Renault-val megismételte ezt az eredményt. 2009-ben pedig élről indult, de már megint a kerékcserés átok sújtotta, ami miatt meg is büntették a Renault-t.

Ferrarival az első két alkalommal dobogóra állhatott: 2010-ben másodikként, 2011-ben harmadikként. Három éve ötödik helyezést ért el, a rivális Vettel mögött; tavalyelőtt ismét ezen a helyen futott be. Tavaly itt produkálta a Ferrari gyenge évének legjobb eredményét: második helyezést ért el. Idén már a célba érés is siker lenne a McLaren–Hondával, a pontszerzés pláne…

Lewis Hamilton

A címvédő először a GP2-ben indult a magyar pályán 2006-ban, a sprintfutamon második helyezést ért el.

A Forma–1-ben 2007-ben első itteni versenyét McLaren–Mercedesszel rögtön meg is nyerte. Akkor volt az a bizonyos affér Alonsóval is, amikor csapattársa feltartotta a bokszban, ezért az edzés végén nem volt ideje gyors kört kezdeni. 2008-ban ötödik lett, majd 2009-ben ismét nyert, ez volt a McLaren első diadala abban az évben (azon kívül csak Szingapúrban sikerült győzniük). 2010-ben váltóhiba miatt kiállni kényszerült, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben immár harmadszorra nyerte meg a versenyt, tavalyelőtt pedig ismételt, ezzel megszerezte első győzelmét a Mercedes színeiben és a Magyar Nagydíjak társrekordere lett Michael Schumacherrel együtt. A tavalyi hétvégéje viszontagságosan alakult: az időmérőn kigyulladt az autója, ennek következtében nem tudott mért kört futni. Mivel az autójában ki kellett cserélni a karosszériát, a motort és a váltót is, a bokszutcából kezdte meg a futamot, amelynek során sikerült a harmadik helyre felzárkóznia. Idén itt a lehetőség, hogy egy esetleges ötödik győzelemmel egyedüli rekordere legyen a pályának...

Sebastian Vettel

A németek négyszeres világbajnoka 2007-ben járt először a Hungaroringen a WSR keretében, a királykategóriában (3,5 liter) egy negyedik és egy harmadik helyezést ért el.

Még abban az évben visszatért Forma–1-es pilótaként, a verseny pályafutása egyik mérföldkövének számított: itt váltotta Scott Speedet a Toro Rosso-Ferrari volánjánál. A futamon 16. lett. A következő két évben egyaránt kiesett: 2008-ban túlmelegedés miatt, 2009-ben a Red Bull–Renault felfüggesztése sérült meg. 2010-ben pole pozícióból indult és harmadik lett. Előrébb is végezhetett volna, de a biztonsági autós-szakaszban túl nagy távolságot tartott, emiatt megbüntették (amit természetesen zokon vett). 2011-ben szintén élről indulva második lett, 2012-ben leggyorsabb kört futva negyedik. Tavalyelőtt másodjára sikerült a dobogóra harmadik fokára állnia. Tavaly az első sorból rajtolhatott, de a verseny végén csak hetediknek futott be (miközben csapattársa, Daniel Ricciardo nyerni tudott). Az itteni győzelem tehát még hiányzik a dicsőséglistájáról, és kellene némi szerencse, hogy idén a Ferrarival ezt pótolni tudja…

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr77654752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása