Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző II/21.

Abu-Dhabi Nagydíj, Yas Marina

2016. november 26. - F1 Hierro

A csapatok visszatekintőjével teljesen lezárul az idei posztsorozat. Abu-Dhabiban idén, akárcsak két évvel ezelőtt, a Mercedes pilótáinak házi versenye fog eldőlni. Az utóbbi két szezonzárót egyaránt az Ezüstnyíl nyerte: tavalyelőtt Lewis Hamilton (egyúttal a bajnokságot is), tavaly Nico Rosberg (utóbbi kettős győzelem volt). A legeredményesebbnek a Red Bull számít a Yas Marina pályán, Sebastian Vettel három győzelmével. Különösen a 2010-es lehet kedves emlék számukra, hiszen akkor a világbajnokság is itt dőlt el Vettel javára. Egyszer nyert az Emirátusokban a McLaren, valamint a Renault jogelődje, a Lotus. A Ferrarinak viszont még nem sikerült itt győznie, a 2010-es szezonzáró pedig különösen bosszantó emlék lehet számukra, hiszen kicsúszott Fernando Alonso kezéből a bajnoki cím. Ha idén nem okoznak meglepetést és most sem nyernek, 2014 után ismét megeshet velük az a szégyen, hogy futamgyőzelem nélkül zárnak egy szezont.

Mercedes

2009-ben a jogelőd Brawn GP utolsó versenyén a már világbajnokként érkezett Button a dobogó harmadik fokára állhatott.

2010-ben Rosberg negyedik lett, Michael Schumacher a verseny elején ütközve kiesett. 2011-ben Rosberg, Schumacher sorrendben 6-7. helyen végeztek. 2012-ben nem szereztek pontot: Schumacher 11. lett, Rosberg ütközés miatt kiesett. 2013-ban Rosberg harmadik helyével megszerezte a csapat első dobogóját a pályán, Hamilton hetedik lett. Tavalyelőtt Hamilton nyerte a futamot, míg Rosberg technikai problémáktól sújtva 14. helyen végzett – a kettő külön-külön is Hamilton világbajnoki címét jelentette kettejük háziversenyében. Tavaly kettős győzelmet szereztek, a „mini-vb” címre hajtó Rosberg nyert Hamilton előtt.

Ferrari

Az első futamon Kimi 12. hellyel búcsúzott a Scuderiától és a Forma–1-től, ma már tudjuk, mindkettőtől csak időlegesen. A valóban utolsó nagydíját futó Giancarlo Fisichella 16. lett. 2010-ben Alonso listavezetőként érkezett, de a csapat hibás döntése (Webber után kihívták őt is kerékcserére) miatt Vitalij Petrov mögé szorult, hetedik helyével lecsúszott a bajnoki címről. Massa tizedik lett. 2011-ben Alonso második, Massa ötödik helyezést ért el. 2012-ben a világbajnoki címért hajtó Alonso ismét második lett, Massa hetedik. 2013-ban Alonso ötödik, Massa nyolcadik helyen végzett. Tavalyelőtt a csapattól búcsúzó Alonso és Kimi 9-10. helyen értek célba. Tavaly Kimi harmadik lett Vettel előtt.

Williams

2009-ben Rosberg kilencedik, Nakajima Kazuki (egyelőre?) utolsó versenyén 13. lett. 2010-ben Rubens Barrichello 12., Hülkenberg 16. helyen végzett. 2011-ben Barrichello (annak ellenére, hogy edzésidő nélkül a rajtrács végéről indult) 12., Maldonado 14. lett. 2012-ben a két versenyző megszerezte a csapat első itteni pontjait: Maldonado ötödik, Bruno Senna nyolcadik helyezést ért el. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 15. lett. Tavalyelőtt kettős dobogóval zárták az évet: Massa második, Bottas harmadik helyen futott be. Tavaly Massa nyolcadik, Bottas 13. helyen végzett.

Red Bull

A 2009-es versenyen a Vettel – Mark Webber páros kettős győzelmet szerzett. 2010-ben mindkét versenyzőjük bajnokesélyesként érkezett, Vettel megnyerte a futamot és a világbajnokságot is, Webber nyolcadik lett (de kerékcseréje „kicselezte” a Ferrarit, ezzel hozzájárult a bajnokság megnyeréséhez). 2011-ben Webber negyedik lett, míg Vettel az év során egyedüli alkalommal kiesett. 2012-ben Vettel a boxutcából rajtolva zárkózott fel harmadiknak, megőrizve előnyét az összetettben, Webber ütközésbe keveredve kiesett. 2013-ban újra kettős győzelmet értek el Vettel, Webber sorrendben. Tavalyelőtt Ricciardo negyedik lett, Vettel nyolcadik hellyel búcsúzott a csapattól. Tavaly Ricciardo hatodik, Kvjat tizedik helyen futott be.

Force India

A 2009-es versenyen Vitantionio Liuzzi 15., Adrian Sutil 17. lett. 2010-ben Liuzzi ütközött Schumacherrel és kiesett, Sutil 13. lett. 2011-ben Sutil és Paul di Resta 8-9. helyen végezve megszerezték a csapat első itteni pontjait. 2012-ben di Resta megismételte kilencedik helyezését, míg Hülkenberg a rajt után ütközve kiesett. 2013-ban di Resta hatodik, Sutil tizedik lett. Tavalyelőtt Hülkenberg és Pérez 6-7. helyen futottak be. Tavaly Pérez ötödik, Hülkenberg hetedik lett.

Renault

2009-ben Alonso 14. hellyel búcsúzott immár másodjára a csapattól, Grosjean 18. helyen végzett.A 2010-ben Robert Kubica (akiről még nem tudhattuk, hogy utoljára versenyzett) és Petrov 5-6. helyen végeztek, utóbbi a verseny egyik hősévé vált azzal, hogy Alonsót maga mögött tartotta. 2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Petrov 13., Bruno Senna 16. lett.

2012-ben itt volt jogutód-jogelőd Lotus számára a szezon fénypontja, Kimi révén megszerezték első győzelmüket. Még egy kis odamondogatós rádiózás is belefért (azóta már sikerült keményebbet is összehozniuk…). Grosjean kiesett, miután Pérez nekilökte Webbernek. Tavaly Grosjean kilencedik lett, Maldonado a rajt utáni ütközés miatt kiesett.

Toro Rosso

A 2009-es futamon Sébastien Buemi nyolcadik lett, Jaime Alguersuari váltóhiba miatt kiállt. 2010-ben Alguersuari kilencedik, Buemi 15. lett. 2011-ben Alguersuari 15. helyen végzett, Buemi hidraulikai hiba miatt kiesett. 2012-ben Ricciardo tizedik, Jean-Éric Vergne 12. helyen végzett. 2013-ban Ricciardo ésVergne 16-17. helyen futottak be. Tavalyelőtt Vergne eddigi (?) utolsó versenyén 12. lett, Kvjat műszaki hibával kiesett. Tavaly Sainz 11., Verstappen 16. helyen végzett.

Sauber

A BMW–Sauber utolsó versenyén (2009-ben) Nick Heidfeld ötödik, Kubica – pont nélkül – tizedik lett.

2010-ben Heidfeld 11., Kobayashi Kamui 14. helyen végzett. 2011-ben Kobayashi és Pérez 10-11. helyen értek célba. 2012-ben Kobayashi hatodik lett, míg Pérez veszélyes manőverért 10 másodperces büntetést kapott, ami után 15. helyen futott be. 2013-ban Hülkenberg és Esteban Gutiérrez 13-14. helyen végeztek. Tavalyelőtt a csapattól egyaránt búcsúzó Gutiérrez és Sutil 15-16. helyen futottak be. Tavaly Ericsson és Nasr 14-15. helyen végeztek.

McLaren

Az első futamon Hamilton fékhiba miatt kiesett, Heikki Kovalainen 11. lett. 2010-ben Hamilton és Button a dobogó két oldalára állhattak. 2011-ben szintén összejött a kettős dobogó: Hamilton megnyerte a versenyt, Button újra harmadik lett. 2012-ben Button negyedik helyen végzett, Hamilton műszaki hibával kiállt. 2013-ban Pérez 9., Button 12. lett. Tavalyelőtt Button ötödik, Kevin Magnussen 11. helyen végzett. Tavaly Button 12., Alonso 17. lett.

Manor

A Virgin időszakban 2010-ben Lucas di Grassi 18. lett utolsó versenyén, Timo Glock váltóhibával kiesett. 2011-ben Glock 19. lett, Jérôme d'Ambrosio fékhibával állt ki. Már a Marussia színeiben 2012-ben Glock 14. lett, míg Charles Pic motorhibával esett ki. 2013-ban Jules Bianchi és Max Chilton 20-21. helyen végeztek. A tavalyelőtti versenyen nem vettek részt. Tavaly Will Stevens és a záró hétvégén újra lehetőséget kapott Roberto Merhi 18-19. helyen futottak be.

Haas

Első Abu-Dhabi Nagydíjuk lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1911998972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása