Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság 4.

2017. február 26. - F1 Hierro

A konstruktőrműhelyeket a pilóták világbajnoki eredményei alapján rangsoroló sorozat a befejező részéhez érkezett. Ezúttal a jelenlegi, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 rendszerű pontozás képezi a lista alapját.

Jó bogarászást, aztán 2017-re fel!

* A 9. és 10. helyezések pontozása révén a harmadik változathoz képest nyolccal több, 55 alakulat szerepel a listán.

* Az első hét helyezett megegyezik a lista előző három változatával. Az első tíz névsora megegyezik a harmadik változattal, csak a 8. és 9. helyen történt csere. A Ferrari előnye legalább 18 évre elég matematikailag is. A McLarennek a 2. helyen legalább hét évre biztos az előnye a Williamshez képest. A Williams harmadik helye pedig legalább 11 évre biztos, tekintve, hogy két megszűnt csapat következik utánuk.

* A 2016-os szezon világbajnok csapata, a Mercedes itt is a 6. helyen áll. A tavalyi szezon többi csapata közül a lista harmadik verziójához hasonlóan csak a Haas és a megszűnt Manor hiányzik.

* Itt is az "eredeti" Lotus a legjobb megszűnt csapat, 4. helyezettként. A Mercedesnek kell legalább hat év, hogy megelőzze őket.

* A következő csapatoknak található a jelenlegi mezőnyben a jogutóda: a Tolemannek, Benettonnak és a 2012-es Lotus csapatnak a Renault; a Tyrrellnek, a BAR-nak, a 2006-os Hondának és Brawnnak a mostani Mercedes; a Jordannek közvetve a Force India, a Stewartnak és a Jaguarnak a Red Bull, a BMW Sauber 2010-ben visszaalakult Sauberré.

* Az előző változathoz képest jobb helyen áll a Renault, a Jordan, a Kurtis Kraft, a Honda, a Toyota, a Force India, a Watson, a Stewart, a Sauber, az Arrows, rosszabbul a Cooper, a Brawn, a BMW Sauber, a 2012-es Lotus, a Porsche, a Hesketh, a Talbot, a Lola, a Gordini, Lancia, a Kuzma, a Shadow, a Deidt, a Penske, az Epperly, a Toro Rosso, az Eagle és a Surtees.

* A lista első két változatában nem szereplő (tehát világbajnoki 1-6. helyezett pilótát nem adó) csapatok közül legjobban a 30. helyezett Force India áll, az első három változatból hiányzók (tehát 1-8. helyezett versenyzőt nem adók) közül pedig a 47. helyezett Jaguar.

* A világbajnokságot nyert csapatok közül itt is a Brawn GP végzett leghátrébb, sőt 21. helyezésük a legrosszabb a négy verzió közül (itt már jobban kijön annak a hátránya, hogy csak egy szezonjuk volt, akármennyire is kihoztak belőle majdnem mindent, amit lehetett).

* A harmadik változathoz hasonlóan a világbajnoki címeket, és egyúttal az egyéni világbajnoki címet nem nyert csapatok közül a 15. Ligier, míg a konstruktőri címet nyert csapatok közül a 13. Maserati áll a legjobb helyen.

* A legjobb nyeretlen csapat a többi változathoz hasonlóan a 25. helyezett BAR. További nyeretlenek a listán: Toyota, Force India, Talbot, Lola, Sauber (a BMW Saubert nem számítva), Gordini, Arrows, Lancia, Deidt, Surtees, Jaguar, BRP, Toleman, Fittipaldi, Connaught, Footwork, Leyton House, Prost, Parnelli.

* Indy 500-győztesként került a listára Kurtis Kraft, a Watson, a Kuzma és az Epperly. Ugyancsak világbajnokságon számító Indy 500-on elért eredménnyel, de győzelem nélkül került fel a Deidt.

* Az országok között itt még inkább fölényben van az Egyesült Királyság  23-25 alakulattal (az olasz tulajdonú Benetton 1995-ig versenyezett brit licenccel, az amerikai eredetű Shadow pedig a Forma-1-es részlegét Nagy-Britanniába helyezte). Sőt, akár 26 is lehetne a 2011-ben egy évig Lotus Renault GP néven brit színekben szereplő Renault-val, de az a márka alapvetően a franciákhoz számít. (Ugyanakkor nincsenek hozzászámolva a Nagy-Britanniában székelő, de máshol bejegyzett alakulatok) A legjobb brit istálló a 2. helyezett McLaren. Utánuk nyolc (vagy a Shadow-val együtt kilenc) gyártóval következik az USA (sokat köszönhetnek az Indyknek), legjobban a 20. helyezett Kurtis Kraft áll. Hat-hat istállóval szerepel a listán Olaszország (ha beleszámítjuk a Benettont is), amelynek képviselője az éllovas Ferrari; valamint Franciaország, legjobb helyen közülük a 8. Renault áll. Három csapata van a listán Németországnak, ahonnan legjobban a 6. helyezett Mercedes áll.   Található még a listán két japán márka, közülük a 23. helyezett Honda áll jobban; egy-egy csapattal képviselteti magát Ausztria (Red Bull - 7. hely), Írország (Jordan - 18. hely), Kanada (Wolf - 26. hely),  India (Force India - 30. hely), Svájc (Sauber - 35. hely) és Brazília (Fittipaldi - 50. hely).

Konstruktőr

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Pontszám

1.

Ferrari (I)

15

23 (22,32)

18 (17,5)

23

19 (18,94)

13

12

9

9 (8,67)

7 (6,27)

1740,26

2.

McLaren (GB)

12

10

6

11

14

8

8

3

4 (3,33)

6

978,67

3.

Williams (GB)

7

8

12

3

8

5

4

4

4

2

705

4.

Lotus (1958-94) (GB)

6

3

8

4

2

5 (4,95)

6

5

5 (4,33)

5

501,3

5.

Brabham (GB)

4

3

1

3

2

5

2

3

2 (1,67)

5

297,33

6.

Mercedes (D)

5 (4,6)

4

1

1

2

3

1

2

250,88

7.

Red Bull (A)

4

1

5

1

2 (1,94)

1

1

1

1

243,36

8.

Renault (F)

2

1

3

3

4

4

6

2

1

219

9.

Cooper (GB)

2

3 (1,87)

3 (2,71)

1

3 (2,06)

4

3

2

2

218,94

10.

Benetton (GB/I)

2

2

4

2

5

1

3

3

3

215

11.

BRM (GB)

1

3

3 (2,29)

3

2

2

2

2

6 (4,73)

188,15

12.

Tyrrell (GB)

2

1

3

2

1

1

1

2

6

1

182

13.

Maserati (I)

2 (1,4)

3 (2,04)

1

2

1

4

4

2

131,84

14.

Alfa Romeo (I)

2

1

1

1

2

103

15.

Ligier (F)

3

1

1

1

4

2

3

83

16.

Vanwall (GB)

2 (1,76)

1

1

1

58,77

17.

Matra (F)

1

1

1

2

1

58

18.

Jordan (IRL)

1

2

1

4

2

45

19.

March (GB)

1

1

1

2

1

44

20.

Kurtis Kraft (USA)

2

4

1

2

44

21.

Brawn (GB)

1

1

40

22.

BMW Sauber (D)

1

1

2

1

40

23.

Honda (J)

1

1

2

1

36

24.

Lotus (2012-15) (GB)

1

1

1

1

35

25.

BAR (GB)

1

2

1

2

35

26.

Wolf (CDN)

1

1

24

27.

Toyota (J)

1

1

1

1

3

23

28.

Porsche (D)

1

1

22

29.

Hesketh (GB)

1

1

16

30.

Force India (IND)

1

4

2

16

31.

Watson (USA)

1

1

1

15

32.

Talbot (F)

1

12

Lola (GB)

1

12

34.

Stewart (GB)

1

1

10

35.

Sauber (CH)

1

1

4

10

36.

Gordini (F)

1

8

37.

Arrows (GB)

1

1

2

8

38.

Lancia (I)

1 (0,5)

7,5

39.

Kuzma (USA)

1

1

7

Shadow (USA/GB)

1

1

7

41.

Deidt (USA)

1

6

Penske (USA)

1

6

43.

Epperly (USA)

1

1

5

44.

Toro Rosso (I)

1 (0,06)

1

4,64

45.

Eagle (USA)

1

4

Surtees (GB)

1

4

47.

Jaguar (GB)

1

1

3

48.

BRP (GB)

1

2

Toleman (GB)

1

2

50.

Fittipaldi (BR)

2

2

51.

Connaught (GB)

1

1

Footwork (GB)

1

1

Leyton House (GB)

1

1

Prost (F)

1

1

55.

Parnelli (USA)

1 (0,05)

0,36

 

Magyarázatok:

* Jelölések, valamint az 1997-es és 2007-es szezon pontozásának magyarázatát lásd az első változatnál. Az 1997-es évre a Williams 1. és 3., a Ferrari 2. és 8., a McLaren 4. és 7., a Benetton 5. és 6., a Jordan 9., a Prost 10. helyért járó pontokat kapott, míg a Sauber nem kapott pontot.

* A Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei (a 2011-ben versenyző Lotus Renault GP a Renault-hoz számít). Külön szerepelnek a Toleman, a Benetton, a 2002-től 2011-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig és 2002-től 2011-ig elért eredmények (2016-ban nem értek el olyan eredményt, ami a listára elegendő lenne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart, a Jaguar és a Red Bull, a Ligier és a Prost, a Jordan és a Force India, a BMW Sauber és a Sauber, az Arrows és a Footwork eredményei. A Marchnál együtt szerepelnek az 1970-től 1977-ig, illetve 1987-től 1990-ig elért eredmények (1981-82-ben és 1992-ben nem értek el olyan eredményt, ami itt pontozható lenne), utóbbitól viszont külön szerepelnek a Leyton House nevű konstrukciók eredményei. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.

* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze (az értékek a táblázatban 2 tizedesjegyre kerekítve szerepelnek, de a számítás közönséges törtek alapján történt):
** 1951-ben Reg Parnell 10. lett a világbajnokságban, 5 pontjából 3-at Ferrarival, 2-t BRM-mel szerzett
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, Phil Hill 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1962-ben Jack Brabham 9. lett a bajnokságban, 9 pontjából 3-at privát Lotusszal, 6-ot csapata saját konstrukciójú autójával szerzett
** 1963-ban Lorenzo Bandini 10. lett a bajnokságban, 6 pontjából 2-t privát BRM-mel, 4-et Ferrarival szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1973-ban Jackie Ickx 9. lett a bajnokságban, 12 pontjából 8-at Ferrarival, 4-et McLarennel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett

* További tisztázandó információ a sorozat valamennyi részéhez, a versenyzőit is beleértve: minden szezonból egy-egy versenyző lett számítva az 1-10. helyek valamelyikére, pontegyenlőség esetén a nem pontszerző helyeket is nézve. Bizonyos évkönyvek ettől eltérnek, holtversenyeket jegyezve.

A sorozat korábbi részei:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr8612296039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása