Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző III/1.

Ausztrál Nagydíj, Melbourne

2017. március 23. - F1 Hierro

Hétvégén indul a Forma-1-es világbajnokság 2017-es idénye, így ideje újraindítani a sorozatot a pilóták korábbi eredményeiről az adott versenyen, illetve pályán.

Az Ausztrál Nagydíj 1996-ban került jelenlegi helyére fizikailag és a versenynaptárban is: azóta többnyire Melbourne-ben kezdődik a szezon (kivételt csak 2006 és 2010 jelentett), ebből adódóan a mezőny nagy részének itt volt a bemutatkozó versenye is. A jelenlegi versenyzők közül a négy világbajnoknak sikerült futamot nyernie a pályán: Kimi Räikkönennek és Lewis Hamiltonnak két-két, Fernando Alonsónak és Sebastian Vettelnek egy-egy alkalommal. A tavalyi győztes Nico Rosberg idén nem lesz a mezőnyben, miután a csúcson befejezte pályafutását. 

Már csak hármat kell aludni, és kiderül, hogy Hamilton besöpri-e a Mercedes újabb győzelmét Rosberg távollétében, esetleg Valtteri Bottas új seprőként jól seper, vagy a Ferrari biztató teszteredményeit Vettel és Räikkönen versenyeredményre váltja, netán Daniel Ricciardo végre megörvendezteti a hazai szurkolóit? Vagy valami nagy meglepetés születik? 2017-re fel!

FRISSÍTÉS: Pascal Wehrlein helyettesítése miatt némi kiegészítés, a csapatok jelölőszínei pedig az idei év szerint módosítva.

Vandoorne

Első ausztráliai versenye lesz, egyúttal most fog újra versenyezni a tavalyi bahreini beugrása után.

Ricciardo

2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótájaként hazai pályán volt az első Forma–1-es versenyhétvégéje. 2012-ben már rajthoz állhatott a futamon is, kilencedik helyével megszerezte pályafutása első pontjait. 2013-ban a kipufogó hibája miatt feladni kényszerült a versenyt. 2014-ben első Red Bull-os versenyén a dobogó második fokán ünnepelhetett az ausztrál közönség előtt – de túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen: az üzemanyag-fogyasztás körüli visszásságok miatt megfosztották helyezésétől. Tavalyelőtt hatodik lett. Tavaly leggyorsabb kört futott, és a dobogóra is volt esélye, de a gumiválasztás miatt végül negyedik lett.

Vettel

A 2007-es versenyhétvégén a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként vett részt.

Első három melbourne-i futamán kiesett: 2008-ban a Toro Rosso színeiben rögtön a rajt után karambolozott, 2009-ben első Red Bull-os versenyén Robert Kubicával ütköztek (ekkor a megtett táv miatt elkönyvelték 13.-nak); 2010-ben élről indult, de a bal első kerék hibája miatt kicsúszott. 2011-ben viszont zavartalan győzelmet aratott, megkezdve azévi elsöprő menetelését. 2012-ben második lett. 2013-ban pole pozícióból indulva a harmadik helyen végzett. 2014-ben motorhiba miatt adta fel a versenyt. Tavalyelőtt a dobogó harmadik fokára állva mutatkozott be a Ferrarinál. Tavaly a megismételt rajt után a két Mercedes elé ugrott, de a félbeszakítás alatti gumiválasztásból rosszabbul jött ki, a kerékcsere után mögéjük jött vissza, és hiába próbálta megelőzni Hamiltont, kisodródott, így ismét harmadik helyen fejezte be a futamot.

Räikkönen

A finn Jégember egyike azoknak, akik itt mutatkoztak be a mezőnyben: 2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik helyen futott be, ami Olivier Panis időbüntetésével pontszerző hatodikra javult. Egy évvel később első mclarenes versenyén megszerezte pályafutása első dobogóját (3. hely). A következő évben győzelmi esélyei is voltak, de áthajtásos büntetése miatt megint csak harmadik lett. 2004-ben motorhiba miatt feladta a versenyt, 2005-ben nyolcadik helyen végzett. 2006-ban második volt, majd 2007-ben győzelemmel (és mesterhármassal) mutatkozott be a Ferrarinál. A következő két versenyen nem ért célba, de a megtett táv miatt helyezettnek könyvelték el: 2008-ban pontszerző nyolcadiknak, 2009-ben 15.-nek.

2012-ben itt volt a visszatérő futama, Lotusszal hetedik helyezést ért el. 2013-ban hat év után újra megnyerte a szezonnyitót, mindmáig ez a legutóbbi futamgyőzelme. 2014-ben újra a Ferrari pilótájaként indulva a verseny elején ütközött, de tovább tudott menni és hetedik lett. Tavalyelőtt a rosszul rögzített kerék, tavaly a turbó meghibásodása miatt kellett kiállnia.

Grosjean

2012-ben a Lotus színeiben versenyezve ütközött Pastor Maldonadóval és kiállni kényszerült, 2013-ban tizedikként elcsípett egy pontot. A következő két futamot nem sikerült befejeznie:2014-ben az ERS, tavalyelőtt az erőátvitel hibája miatt esett ki. Tavaly viszont nagy meglepetésre a pontszerző hatodik helyet csípte el új csapata, a Haas bemutatkozó versenyén, ami annak is köszönhető volt, hogy csak a félbeszakítás alatt cserélt kereket.

Ericsson

Három éve itt volt a svéd pilóta első Forma–1-es versenye, a Caterham olajnyomási problémája miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt nyolcadik hellyel mutatkozott be a Saubernél, első pontjait szerezve. Tavaly erőátviteli problémák esett ki.

Pérez

2011-ben ő is itt futotta első Forma–1-es nagydíját, tizedikként ért célba, tehát pontot szerzett – volna, de csapattársához, Kobayashi Kamuihoz hasonlóan őt is megfosztották helyezésétől a Sauber technikai szabálytalansága miatt. 2012-ben aztán tényleg megkaphatta a pontokat, miután nyolcadik lett. 2013-ban első mclarenes versenyén 11. helyével kimaradt a pontszerzésből. Az következő két évben már Force India színeiben mindkétszer tizedikként sikerült befutnia. Tavaly a 13. helyen végzett.

Alonso

A kétszeres világbajnok 2001-ben bemutatkozó versenyén Minardival 12. helyen futott be. 2003-ban egy év tesztpilótáskodás után tért vissza a Renault színeiben, hetedik helyével megszerezte első pontjait (ő lett az első haszonélvezője annak, hogy nyolcra bővítették a pontszerzők számát), ezen a pályán attól kezdve egészen 2014-ig mindig pontot szerzett, amikor indult. 2004-ben harmadik lett a két Ferrari mögött, 2005-ben leggyorsabb körrel megfejelve megismételte ezt a helyezést, majd 2006-ban megszerezte eddigi egyetlen ausztráliai győzelmét. 2007-ben második hellyel mutatkozott be a McLaren–Mercedesnél. 2008-ban megtört a dobogós széria, újra Renault-val negyedik lett, 2009-ben ötödik, 2010-ben és 2011-ben Ferrarival negyedik (utóbbi alkalommal úgy érte el, hogy az elején ütközés miatt visszaesett), 2012-ben ötödik. 2013-ban hat év után ismét a dobogó második fokára állhatott. 2014-ben negyedik helyen végzett. A tavalyelőtti versenyt a barcelonai teszten történt balesete miatt kihagyni kényszerült. Tavaly McLaren-Hondával először fordult elő, hogy nem fejezte be a melbourne-i futamot: az Esteban Gutiérrezzel történt ütközése után beleszállt a gumifalba, ami miatt félbe kellett szakítani a versenyt. A baleset következtében a következő futamon, Bahreinben nem indulhatott.

Stroll

Az idei egyetlen - legalábbis eddig - abszolút újoncnak ez lesz a bemutatkozó versenye a Forma-1-ben. (A közbevetés jogosnak bizonyult: Giovinazzi személyében rajta kívül is indul újonc Melbourne-ben)

Massa

2002-ben a Sauber–Petronas versenyzőjeként itt debütált, de a verseny nem sokáig tartott: a rajt utáni tömegbaleset miatt kiesett. 2004-ben egy tesztév után tért vissza a mezőnybe, akkor motorhiba miatt kényszerült feladni a futamot. 2005-ben tizedikként ért célba (a rend kedvéért: pont nem járt még érte). 2006-ban már a Ferrari pilótájaként a rajt után ütközött Nico Rosberggel és Christian Kliennel. 2007-ben hatodik lett úgy, hogy motorcsere miatt az utolsó helyről rajtolt. Ezután két újabb kiesés következett: 2008-ban a motor, 2009-ben a felfüggesztés adta meg magát. Egyetlen dobogója a pályán a 2010-es harmadik helyezés. 2011-ben leggyorsabb körrel hetedik lett; 2012-ben a Bruno Sennával való ütközésben megsérült az autója, így kiállni kényszerült. 2013-ban negyedik helyezést ért el. 2014-ben nyolc év után először nem a Ferrari, hanem a Williams színeiben indult, de a rajt után rögtön véget is ért a versenye a Räikkönennel és Kobayashival történt ütközés miatt. Tavalyelőtt negyedik, tavaly ötödik lett.

Magnussen

Három éve itt volt az első és mindmáig legjobban sikerült versenye: mclarenes csapattársát, Jenson Buttont is megelőzve a dobogón végzett, ráadásul Ricciardo kizárásával harmadikból másodikká lépett elő – ilyesmi előtte 1996-ban sikerült Jacques Villeneuve-nek. A tavalyelőtti szezon során egyedül erre a versenyre nevezett: Alonso helyettesítésére indították, de motorhiba miatt elrajtolnia sem sikerült. Tavaly a Renault színeiben a 12. helyen végzett.

Kvjat 

2014-ben a Toro Rosso színeiben kilencedik hellyel mutatkozott be a mezőnyben, ezzel ő lett a Forma–1 történetének legfiatalabb pontszerzője – míg nem jött Verstappen. Az utóbbi két évben elrajtolnia sem sikerült: tavalyelőtt a Red Bull váltóhibája, tavaly elektronikai hiba miatt.

Hülkenberg

2010-ben Williamsszel a rajt utáni ütközés miatt kiesett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótájaként vett részt, majd 2012-ben újra rajthoz állt a futamon, de ismét ütközött az elején. 2013-ban Sauberrel szintén nem sokra jutott, az üzemanyagrendszer hibájából el sem tudott rajtolni. 2014-ben újra a Force India színeiben indulva első ausztráliai pontjait szerezte hatodik helyével, az utóbbi két évben pedig mindkétszer hetedik lett.

Palmer

A tavalyi volt a bemutatkozó versenye, 11. helyen futott be.

Ocon

Mivel tavaly csak a szezon második felében indították a futamokon, ez lesz az első Ausztrál Nagydíja.

Verstappen

Tavalyelőtt a Toro Rosso színeiben itt volt az első Forma–1-es futamrészvétele, minden idők legfiatalabb pilótájaként (jelen állás szerint felül-, illetve alulmúlhatatlanul, mert azóta 18 év lett az alsó korhatár). Bár pontszerző helyen haladt, motorhiba miatt kiállni kényszerült. Tavaly tizedik lett.

Giovinazzi

Wehrlein helyére beugorva első Forma-1-es versenyén vehet részt.

Hamilton

A mezőny nagy részéhez hasonlóan a háromszoros világbajnok is Melbourne-ben debütált a Forma–1-ben, mégpedig 2007-ben a McLaren–Mercedesszel színeiben, rögtön harmadik helyezéssel (előtte, ahogy említettem korábban, Villeneuve-nek sikerült dobogós helyen bemutatkoznia). Egy évvel később élről indulva meg is nyerte a futamot. A 2009-es versenyre viszont nem igazán lehet büszke: először Jarno Trulli büntetése miatt harmadiknak hozták ki, de utóbb kiderült, hogy megtévesztette a versenybírókat, így Trullinak megkegyelmeztek és őt zárták ki. 2010-ben hatodik lett, majd a következő két futamon dobogón végzett: 2011-ben második, 2012-ben pole-ból indulva harmadik helyen. 2013-ban ötödik hellyel mutatkozott be a Mercedesnél. 2014-ben pole pozícióból indulhatott, a motorja azonban hamar megadta magát. Tavalyelőtt mesterhármassal nyerte a szezonnyitót. Tavaly ismét élről indult, de az elrontott rajt után a Ferrarik mögé került, csapattársával össze is koccantak, ami miatt meg is sérült az első szárnya. A verseny végére a második helyre sikerült visszajönnie, többek között a csapat taktikájának köszönhetően.

Sainz

A tavalyelőtti futamon mutatkozott be a Forma-1-ben, pontszerző kilencedik hellyel, amit tavaly sikerült megismételnie.

Bottas

2013-ban a bemutatkozó versenyén 14. helyen végzett, 2014-ben ötödik hellyel indította a szezont. Tavalyelőtt a hatodik rajthelyet szerezte meg, de hátsérülése miatt visszalépett a futamrészvételtől. Tavaly nyolcadik helyen végzett.

Wehrlein

Tavaly első Forma-1-es nagydíján Manorral 16. helyen végzett.

A Bajnokok Tornáján elszenvedett sérülésének utóhatásaként kevesebbet tesztelhetett év elején, és miután nem érezte magát 100%-osan felkészültnek, a pénteki szabadedzések után visszaléptették, így az idei futamon nem vesz részt.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr3712359977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása