Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző IV/15.

Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl

2018. szeptember 16. - F1 Hierro

A Szingapúri Nagydíjak két legsikeresebb csapata a Red Bull és a Mercedes, három-három győzelemmel. Előbbieknek még Sebastian Vettel idején volt itt győzelmi sorozatuk, utóbbiak az elmúlt négy futamból nyertek meg hármat, köztük a tavalyit, amely nem nekik állt, de a Ferrari a rajtnál lenullázta magát. A Scuderia kétszer nyerte meg a versenyt, legutóbb három évvel ezelőtt. A többi csapat közül a Renault nyerte az első itteni versenyt, nagy meglepetésre - hogy aztán kiderüljön, hogy ki volt az találva rendesen... A McLarennek pedig még Lewis Hamilton révén van innen egy győzelme. Idén az első három rajthely megoszlik a három esélyes istálló között, ki tudja, a végén melyikük ünnepelhet... 

Mercedes

A 2009-es futamon még a jogelőd Brawn GP színeiben Jenson Button és Rubens Barrichello 5-6. helyen végeztek.

2010-ben Nico Rosberg ötödik, Michael Schumacher 13. lett; 2011-ben Rosberg hetedik, 2012-ben ötödik helyezést ért el. Schumacher viszont mindkétszer ütközött és kiesett: 2011-ben Péreznek ment neki, 2012-ben Jean-Éric Vergne-nek. 2013-ban Rosberg és Hamilton 4-5. helyen futottak be. 2014-ben Hamilton megszerezte a csapat első szingapúri győzelmét, a technikai problémáktól sújtott Rosberg viszont feladta a versenyt. 2015-ben az elrontott időmérő után a harmadik sorból rajtolhattak, Rosberg végül negyedik lett, míg Hamilton műszaki hibával kiállt. Tavalyelőtt Rosberg élről indult, a pozícióját sikerült megtartani azzal, hogy a végén inkább kint hagyták a használt lágy gumikon, minthogy még egy kiállás után Ricciardo elé kerüljön. Hamilton harmadik helyről indult, bár Kimi megelőzte, de az utolsó kerékcsere után visszaszerezte a helyét. Tavaly a harmadik sorból indulhattak, de a Ferrarik és Verstappen kiesése után Hamilton élre került, és megnyerte a futamot. Bottas harmadikként állt dobogóra.

Ferrari

A 2008-as futamon nulláztak: Felipe Massa boxkiállásánál a korai elengedésnek „óriáskígyó” (leszakított és magával vitt töltőcső) és 13. hely lett a vége, Kimi pedig falnak ment, a megtett táv miatt 15.-nek jegyezték. A 2009-es futam sem sikerült sokkal jobban: Kimi tizedik, a Massát helyettesítő Giancarlo Fisichella 13. helyen végzett. 2010-ben Alonso megszerezte a Scuderia első szingapúri győzelmét, Massa nyolcadik lett. 2011-ben Alonso negyedik, Massa kilencedik; 2012-ben Alonso harmadik, Massa nyolcadik, 2013-ban Alonso második, Massa hatodik lett. 2014-ben Alonso negyedik, Kimi nyolcadik helyen végzett. 2015-ben Vettel élről indulva nyerte meg a futamot, Kimi harmadikként csatlakozhatott hozzá a dobogón. Tavalyelőtt Kimi ötödik helyről rajtolva negyedik lett, Vettel technikai problémáktól sújtva az utolsó rajtkockából indult, ahonnan feljött ötödiknek. Tavaly Vettel megszerezte a pole pozíciót, Kimi a negyedik helyről indult. Utóbbi jól rajtolt, de a két versenyző összeütközött a közrefogott Verstappennel, mindhárman kiestek a versenyből.

Red Bull

2008-ban David Coulthard hetedik lett, Mark Webber váltóhiba miatt kiesett. 2009-ben Vettel negyedik helyezést ért el, Webber fékhiba miatt kicsúszott. Az utóbbi hét évben rendre volt pilótájuk a dobogón. 2010-ben Vettel és Webber 2-3. helyen végeztek. Utána pedig Vettel sorozatban háromszor győzött, míg Webber 2011-ben ismét harmadik lett, 2012-ben viszont időbüntetés miatt csak 11. helyre futotta neki, 2013-ban pedig motorhibával kiesve 15. helyezettnek jegyezték. 2014-ben Vettel és Ricciardo állhattak a pódium két oldalára. 2015-ben Ricciardo ismét dobogós helyezést ért el, ezúttal Ferrari-szendvicsben. Danyiil Kvjat hatodik lett. Tavalyelőtt Ricciardo második helyről indult, a gumistratégia révén meg tudta közelíteni Rosberget, de nem előzte meg, maradt a második. Verstappen a negyedik helyről indult, a rajtnál ütközött, végül hatodik helyig zárkózott vissza. Tavaly Ricciardo és Verstappen 2-3. helyről rajtoltak. Verstappen belekeveredett a rajt utáni karambolba a Ferrarikkal, így kiesett, Ricciardo másodikként állhatott dobogóra.

Force India

2008-ban Fisichella, 2009-ben Vitantionio Liuzzi 14. helyen végzett, míg Adrian Sutil mindkét alkalommal kiesett. 2010-ben Sutil kilencedik lett, Liuzzi kiesett. 2011-ben mindkét versenyző pontot szerzett: Paul di Resta hatodik, Sutil nyolcadik helyezéssel. 2012-ben di Resta a csapat legjobb itteni eredményét produkálva negyedik lett, míg Hülkenberg nem szerzett pontot, de leggyorsabb kört futott. 2013-ban Sutil tizedik lett, di Resta kiesett, a megtett táv miatt huszadiknak könyvelték el. 2014-ben Pérez hetedik, Hülkenberg kilencedik helyezést ért el. 2015-ben Pérez ismét hetedik lett, Hülkenberg ütközés után kiesett. Tavalyelőtt Hülkenberg nyolcadik helyről indult, de a rajt után ütközött és kiesett, Pérez büntetéssel a 17. helyről indult, ahonnan jó rajttal és gumistratégiával feljött a nyolcadik helyre. Tavaly Pérez ötödik, Ocon tizedik lett.

Williams

Az első szingapúri futam sikerült eddig a legjobban a csapatnak: Rosberg második lett, Nakajima Kazuki nyolcadik. 2009-ben mindketten pontzónán kívül értek célba. 2010-ben viszont sikerült a kettős pontszerzés: Barrichello hatodik, Hülkenberg tizedik lett. 2011-ben Pastor Maldonado 11., Barrichello 13. helyen végzett. 2012-ben Maldonado az első sorból indult, de műszaki hiba miatt kiesett, akárcsak Bruno Senna. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 13. helyen végzett. 2014-ben Massa ötödik, Bottas 11. lett. 2015-ben Bottas ötödik lett, Massa váltóhibával kiállt. Tavalyelőtt Massa 12. lett, Bottas túlmelegedés miatt kiállt. Tavaly Stroll nyolcadik lett, Massa 11. helyével lemaradt a pontszerzésről.

Renault

Az első szingapúri futamot meglepetésre megnyerték, igaz, ehhez egy furfangos trükk is kellett: ifjabb Nelson Piquet nem sokkal azután ment falnak keresztbe fordulva, amikor Alonso végzett a tankolással. Így pont jól jött a biztonsági autós fázis. Az esetre egy év múlva fény derült, az eredményt meghagyták, de Flavio Briatorét eltiltották, a csapatot pedig felfüggesztett eltiltással sújtották, az addigi névadó szponzor is kiszállt. 2009-ben Alonso leggyorsabb körrel harmadik lett, Grosjean fékhibával kiesett. 2010-ben Robert Kubica hetedik, Vitalij Petrov 11. helyen végzett.

2011-ben a Lotus Renault GP színeiben Bruno Senna 15., Petrov 17. lett. 2013-ban a Lotus színeiben Kimi harmadikként dobogóra állhatott.

Tavalyelőttt újra Renault név alatt Magnussen tizedik, Jolyon Palmer 15. lett. Tavaly Palmer hatodik helyezést ért el, Hülkenberg olajszivárgással kiállt.

Toro Rosso

2008-ban Vettel ötödik lett, ez eddigi legjobb itteni eredményük. 2009-ben Jaime Alguersuari és Sébastien Buemi is kiesett, 2010-ben pedig pontzónán kívül értek célba, 2011-ben szintén nulláztak. 2012-ben Jean-Éric Vergne áldozatul esett Schumachernek, Ricciardo viszont kilencedikként pontokat hozott. 2013-ban Vergne 14. lett, Ricciardo kiesett. 2014-ben Vergne hatodik, Kvjat 14. helyen végzett (Vergne-nek még az öt másodperces büntetés is belefért). 2015-ben Verstappen és Sainz 8-9. helyen futottak be. Tavalyelőtt a 6-7. helyről rajtoltak, végül Kvjat kilencedik, a futam elején ütköző Sainz 14. helyen végzett. Tavaly Sainz bejutott a Q3-ba, a futamon pedig negyedik helyezést ért el. Kvjat a falnak ütközve kiesett, biztonsági autós fázist okozva.

Haas

Tavalyelőtt Esteban Gutiérrez 11. helyezésével épp lemaradt a pontszerzésről, míg Grosjean fékhiba miatt el sem tudott rajtolni. Tavaly Grosjean kilencedik lett, Magnussen motorhibával kiállt.

McLaren

2008-ban Hamilton harmadik lett, Heikki Kovalainen tizedik (utóbbiért nem járt még pont). Egy évvel később Hamilton győzött (abban az évben ez csak itt és a Hungaroringen sikerült a csapatnak), Kovalainen hetedik helyen végzett. 2010-ben Button negyedik lett, Hamilton a Webberrel való ütközés miatt kiesett. Button az ezt követő két versenyen egyaránt második helyezést ért el, Hamilton 2011-ben ötödik lett, 2012-ben váltóhiba miatt feladta. 2013-ban Button és Pérez 7-8. helyen végeztek. 2014-ben Magnussen tizedik lett, Button műszaki hibával kiállt. 2015-ben a Honda-motoros autóval Alonso és Button is váltóhiba miatt állt ki. Tavalyelőtt Alonso hetedik lett, a futam elején Bottasszal ütköző Button fékhiba miatt kiesett. Tavaly mindkét versenyző Q3-ba jutott, Vandoorne hetedik helyezést ért el a futamon, Alonso viszont autója sérülése miatt kiesett.

Sauber

Az első két Szingapúri Nagydíjon még BMW–Sauberként vettek részt. 2008-ban Nick Heidfeld hatodik lett, míg Kubicát megbüntették tiltott boxkiállásért, így 11. helyen végzett. A következő évben Kubica nyolcadik lett.

2010-ben Kobayashi Kamui és a csapathoz visszatérő Heidfeld egyaránt kiesett; a következő két évben Pérez mindkétszer tizedik, Kobayashi 2011-ben 14., 2012-ben 13. lett. 2013-ban Hülkenberg kilencedikként szerzett pontokat, Esteban Gutiérrez 12. lett. 2014-ben Gutiérrez elektronikai hibával, Sutil vízszivárgás miatt állt ki. 2015-ben Felipe Nasr és Ericsson 10-11. helyen végeztek. Tavalyelőtt Nasr 13., Ericsson 17. lett. Tavaly Wehrlein két kör hátránnyal, utolsó célba érkezőként 12. lett, Ericsson kipördülve kiesett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2014243043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása