Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző V/14.

Olasz Nagydíj, Monza

2019. szeptember 08. - F1 Hierro

Spa után újabb klasszikus helyszínre látogat a mezőny. Monza a versenynaptár leggyorsabb pályája (a tavalyi időmérőn a Forma-1 legnagyobb átlagsebességű körével szerezte meg Kimi Räikkönen a pole pozíciót) és a Ferrari-drukkerek szentélye. Idén Charles Leclerc és Sebastian Vettel előtt a lehetőség, hogy megadja nekik azt az örömet, amire immár kilenc éve várnak. Az utóbbi években ugyanis - kifütyülés ide vagy oda - leginkább Lewis Hamilton aratta a sikereket az Olasz Nagydíjon, aki összesen ötször nyerte meg a versenyt, beleértve a tavalyit is. Vettelnek van három monzai győzelme, köztük a legelső is, de az még egy másik olasz istálló, a Toro Rosso színeiben, a másik kettő pedig a "nagycsapattal", a Red Bull Racinggel.

Ezúttal egy Ferrari van a pole pozícióban Charles Leclerc révén, egy fura véget ért időmérő után. Csakhogy tavaly is hiába volt a pole, sőt akkor még az első sor is a vörösöké, mégis az ezüstösök ünnepelhettek. Idén pedig ott van a két Mercedes befurakodva a Ferrarik közé - kinek sikerül felülkerekednie?

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban két dobogós helyezést hozott össze: harmadikat a főfutamon és másodikat a sprinten.

Első Forma-1-es Olasz Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel második lett a csapattárs Alonso mögött. 2008-ban hetedik helyen végzett. 2009-ben élről indult, a verseny vége felé megpróbálta megelőzni Jenson Buttont, de kicsúszott, hivatalosan 12.-nek könyvelték el. 2010-ben szintén ütközött, de már az elején – ki mással, mint Felipe Massával. 2011-ben negyedik helyezést ért el, leggyorsabb körrel. 2012-ben élről indulva győzött. 2013-ban Mercedesszel leggyorsabb kört futva kilencedik lett. 2014-ben újra megnyerte a versenyt, mesterhármassal. 2015-ben ezt a teljesítményt megismételte. 2016-ban élről indult, de a rajtot elrontotta, Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Bottas és Ricciardo is elhúzott mellette, innen sikerült előzésekkel és az előnyösebb stratégiával felzárkóznia, második lett csapattársa mögött. Tavalyelőtt élről indulva zavartalanul győzött. Tavaly harmadik helyről rajtolt. Az első körben megpróbálna előzni Vettelt, aminek során összeértek, de ő jött ki belőle jobban. A negyedik körben Kimit megelőzve élre állt, de csak rövid ideig, mert a finn visszavette az első helyet. A 45. körben azonban sikerült újra megelőznie a lágy gumikat rosszul használó Ferrarit, ezzel ismét győzött, leggyorsabb körrel. Ötödik győzelmével Michael Schumacherrel holtversenyben a legsikeresebb versenyző lett az Olasz Nagydíjon.

Ricciardo

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es záró hétvégéjén 11. és kilencedik helyen végzett.  A WSR 2011-es hétvégéjén a 3.5-ös osztályban egy hatodik és egy második helyezést ért el.

A 2011-es Olasz Nagydíjon HRT-vel 14 kör hátránnyal ért célba, így helyezetlenként végzett. 2012-ben Toro Rossóval 12. lett, majd 2013-ban hetedikként szerzett pontokat. A Red Bull színeiben 2014-ben negyedik, 2015-ben nyolcadik lett. 2016-ban hatodik helyről indult, de jobb gumistratégiával felzárkózott Bottas mögé, akit egy határozott mozdulattal sikerült megelőznie, így végül meglett az ötödik hely. Tavalyelőtt harmadik lett az időmérőn, de kicserélt elemek miatt hátrasorolva 16. helyről rajtolt. A futamon leggyorsabb kört futva előretört, egészen negyedik helyig. Tavaly a Q2-ben nem ment mért kört, az erőforráselemek cseréje miatt harminc rajthely büntetést kapott, amiu az utolsó előtti rajtkockát jelentette. A futamon kuplunghibával kiesett.

Norris

2015-ben az olasz Forma–4-es hétvége második futamán ötödik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonnyitóján az első futamon harmadik, a második negyedik lett. Az Európa-kupában a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn hetedik és második helyezést ért el. Tavalyelőtt az európai Forma–3-ban a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn második lett. Tavaly a Forma–2-ben a főfutamon hatodik, a sprinten ötödik lett.

A tavalyi hétvégén a betétfutam mellett az első szabadedzésen a McLarent is vezethette.

Vettel

Először 2006-ban vezetett a pályán Forma–1-es autót, a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként. A WSR-ben 2007-ben versenyzett itt a „királykategóriában”, a nyitó hétvégén egy ötödik és harmadik helyet összehozva.

Még abban az évben bemutatkozott a Forma–1-es futamon is, Toro Rossóval 18. lett. Annál emlékezetesebbre sikerült a következő évi verseny: előbb az esős edzésen megszerezte önmagának és a csapatnak az első pole-t, majd vasárnap az első győzelmet is. Red Bull-lal 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben negyedik, meglepő taktikával: az utolsó előtti körben cserélt kereket. 2011-ben újra élről indulva győzött. 2012-ben a generátor hibájával állt ki néhány körrel a vége előtt, 22. helyezettnek könyvelték el. 2013-ban harmadik győzelmét szerezte a pályán. 2014-ben hatodik lett. 2015-ben Ferrari-pilótaként második helyezést ünnepelhetett a dobogón a tifosik előtt. 2016-ban harmadik helyről indulva ezt a helyezést megtartva állhatott dobogóra. Tavalyelőtt nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt két hellyel előrébb indulhatott. A futamon a harmadik körben megelőzte Kimit, végül ismét harmadik helyezést ért el. Tavaly második helyről indult, az első körben Hamiltonnal ütközve megpördült és visszaesett. Sikerült az ötödik helyig visszazárkóznia, végül Verstappen időbüntetése révén negyedik lett.

Räikkönen

2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami akkor még épp lemaradás volt a pontszerzésről (itt jelentették be azt is, hogy következő évre ő fogja váltani Mika Häkkinent). 2002-ben McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett, 2003-ban negyedik helyen végzett. 2004-ben újra kibabrált vele a motor. 2005-ben a legjobb edzésidőt futotta, de nem indulhatott élről, mert motorcsere miatt (már megint a motor…) tíz hellyel hátrasorolták, a végére negyediknek tudott feljönni. 2006-ban élről indulva és leggyorsabb kört futva második lett Michael Schumacher mögött, akinek következő évre utóda lett a Ferrarinál. 2007-ben a Scuderia hazai versenyén harmadik, 2008-ban a leggyorsabb kör ellenére kilencedik (pont nélkül), majd 2009-ben újra harmadik helyezést ért el.

Visszatérése után Lotusszal 2012-ben ötödik, 2013-ban 11. lett. Újra Ferrarival 2014-ben kilencedik, 2015-ben ötödik lett. 2016-ban negyedik helyről indulva megtartotta a helyezését. Tavalyelőtt hetedik lett az időmérőn, a hátrasorolások révén két hellyel előrébb indulhatott. A futam elején sikerült megelőznie Bottast, aki azonban visszaelőzte. A harmadik körben Vettel is megelőzte. Végül ötödik lett. Tavaly megszerezte az pole pozíciót a Forma–1 történetének legnagyobb átlagsebességű körével, ami az idei időmérőn sem dőlt meg. A negyedik körben Hamilton megelőzte, de ekkor még sikerült visszavágni neki. Sokáig tartotta a vezető helyet, de a lágy gumijai nem jól bírták, a 45. körben Hamilton megelőzte, így végül második lett.

Grosjean

2004-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa szezonnyitóján hetedik lett, a hétvége második futamán kiesett. 2005-ben a kategória záró hétvégéjén indult a pályán, de pontot nem szerzett. A GP2-ben 3×2 futamon indult a pályán 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben. Kétszer sikerült a dobogó harmadik fokára állnia: a 2008-as sprinten és a 2011-es főfutamon, emellett a 2008-as főfutamon negyedik lett. Az Auto GP-ben a 2010-es záró hétvége első futamát megnyerte, a másikon harmadik lett.

Közben már 2009-ben indult a Forma-1-es Olasz Nagydíjon Renault-val, a 15. helyen végzett. 2012-ben visszatért a Lotus pilótájaként, de Monzát ki kellett hagynia, miután a Spában okozott rajtbalesetért eltiltással büntették. 2013-ban nyolcadik, 2014-ben 16. lett. 2015-ben csapattársával, Pastor Maldonadóval ütközve esett ki. A Haas pilótájaként 2016-ban öt rajthely büntetéssel indult váltócsere miatt 17. helyről, végül 11.-ként maradt le a pontszerzésről. Tavalyelőtt 107%-on kívüli időt futott, de engedték elindulni. Váltót is cseréltek neki, ami elvben öt rajthely hátrasorolás, gyakorlatilag nem volt hova. A futamon 15. helyen végzett. Tavaly hatodik rajthelyről indulva a futamon is ezen a helyen futott be, de szabálytalan padlólemez miatt kizárták.

Gasly

A WSR-ben 2014-es szezonnyitóján az első futamon harmadik, a másikon ötödik lett. A GP2-ben 2014-ben és 2015-ben nem szerzett pontot, 2016-ban a főfutamon negyedik, a sprinten második lett.

A tavalyi Olasz Nagydíjon bejutott a Q3-ba, a futamon 14. helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben abszolút sorrendben tizedik és hetedik helyen végzett, de mindkettővel a National Class kategória legjobbja lett. 2008-ban már Championship Classben indulva abszolútban nyerte meg mindkét futamot. A GP2-ben 2009-ben és 2010 2×2 futamon indult, de csak egyszer ért célba, akkor is 13. helyen a 2010-es sprinten.

A 2011-ben Forma–1-es nagydíjat a Sauber váltóhibája miatt adta fel. Annál jobban sikerült a 2012-es futam: másodikként állhatott dobogóra, beállítva legjobb helyezését (előtte Malajziában sikerült hasonló). 2013-ban McLaren–Mercedesszel mindössze 12. helyre futotta. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben hatodik, 2016-ban nyolcadik lett. Tavalyelőtt 11. lett az időmérőn, váltócsere miatt kapott plusz öt rajthelyet, de a többiek büntetései miatt furcsa módon tizedik helyről indulhatott. A futamon kilencedik lett. Tavaly a Racing Point Force India színeiben 14. helyről indulva Grosjean kizárása után hetedik helyezést ért el, a futam során átvészelt egy ütközést is Magnussennel.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0-ban 2014-ben mindkét futamot megnyerte. 2015-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másikon kiesett, a harmadikon harmadik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban negyedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben nem szerzett pontot.

Tavaly Sauberrel 11. helyen végzett.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-es bajnokságban negyedik és harmadik lett az itteni hétvégén, de mivel olyan versenyzők is végeztek előtte, akik eredménye az olasz F4 Trophy értékelésébe számított, a mindkettő után a második helyért járó pontokat kapta. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot, a második futamon bukott is egy nagyott.

A tavalyelőtti Olasz Nagydíj időmérőjén Williamsszel meglepetésre a negyedik helyen végzett, ráadásul a két Red Bull hátrasorolása miatt az első sorból rajtolhatott. A futamon nem sikerült megtartania a pozíciót, hetedik lett. Tavaly tizedik helyről rajtolva kilencedik lett.

Magnussen

A 2011-es brit Forma–3-as nyitó hétvégén 15., nyolcadik és hatodik helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján mindkét futamon második lett.

A 2014-es Olasz Nagydíjon McLaren–Mercedesszel tizedik lett. 2016-ban Renault-val 17. helyen végzett. Tavalyelőtt a Haas színeiben 16. lett az időmérőn, de a hátrasorolások révén kilencedik helyről indulhatott. A futamon 11. lett. Tavaly az időmérőn a Q2-ben Alonsóval egymást akadályozták. A futamon 16. helyen végzett.

Albon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 szezonnyitóján mindkét futamon kiesett. 2014-ben a kategória Észak-európai Kupájának nyitó hétvégéjén hatodik és 18. helyen végzett. Az európai Forma–3-ban 2015-ben a hétvége első futamán 21. lett, a további kettőről visszalépett. 2016-ban a GP3-ban a főfutamon hatodik, a sprinten második lett. Az elmúlt két évben a Forma–2-ben indult, egyetlen dobogója a tavalyi főfutamon elért harmadik helye volt, emellett a tavalyelőtti sprinten nyolcadikként szerzett pontot.

Kvjat

Az európai Forma BMW 2010-es záró hétvégéjén az első futamon kiesett, a másikon második lett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonzáróján mindhárom futamot megnyerte, majd 2012-ben a kategória alpesi bajnokságának nyitó hétvégéjén nyert meg kettőből kettőt. 2013-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot és második lett a sprinten.

2014-ben Toro Rossóval 11., 2015-ben  a Red Bull színeiben tizedik lett. 2016-ban újra a Toro Rosso pilótájaként az akkumulátor problémái miatt kiesett. Tavalyelőtt 12. helyen végzett.

Hülkenberg

A GP2-ben 2009-ben a főfutamon hatodik, a sprinten harmadik helyezést ért el.

2010-ben Williamsszel hetedik lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt. 2012-ben már versenyzőként indították, fékhibával kiesve 21.-nek jegyezték. 2013-ban Sauberrel ötödikként szerzett pontokat. 2014-ben újra a Force India színeiben 12. lett. 2015-ben hetedik, 2016-ban tizedik helyezést ért el. Tavalyelőtt Renault-val 12. lett az időmérőn, az erőforráselemek cseréi miatt tíz hely büntetést kapott, de csak kettővel hátrébbról kellett indulnia. A futamon 13. helyen végzett. Tavaly negyven rajthely büntetést kapott, a rajtrács végéről indulva megismételte a 13. helyezést.

Verstappen

A 2015-ös futamon Toro Rossóval 12. lett. 2016-ban Red Bull-lal hetedik helyről indult, a rossz rajt után 12. helyre esett vissza, innen sikerült visszazárkóznia hetediknek. Tavalyelőtt második lett az időmérőn, de az erőforráselemek elhasználása miatt húsz hellyel hátrasorolták, a többiek büntetései miatt 13. rajtkockából indulhatott. A rajtnál előretört, de Massával ütközve defektet kapott. Végül tizedik lett. Tavaly ötödik helyről indult, harmadiknak futott be, de mivel a 43. körben kiszorította Bottast a sikánban és össze is ütköztek, vétkesnek ítélték és öt másodperccel büntették, így ötödik lett.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezonzáróján nyolcadik és hatodik helyen végzett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol második lett (a másik kettőn 18. és nyolcadik). 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első és a harmadik futamát megnyerte, a másodikon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban mindkét futamon kilencedik helyen végzett, de ez csak a főfutamon ért pontot. A 2014-es WSR szezonnyitón a 3.5-ös kategóriában megnyerte a második futamot.

A Toro Rosso pilótájaként 2015-ben 11., 2016-ban a 15. helyen végzett. Tavalyelőtt az erőforráselemek cseréje miatt tíz hely büntetést kapott, de ugyanúgy a 15. rajtkockából indult. A futamon 14. lett. Tavaly Renault-val hetedik helyről indulva nyolcadik helyezést ért el.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén visszalépett. 2015-ben az európai Forma–3-ban nyolcadik, hatodik és hetedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprintet törölték (a heves eső miatt a főfutamot tették át annak időpontjára, a sprintet már nem volt hova tenni). Tavaly a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte.

Bottas

A GP3-ban 2011-ben megnyerte a főfutamot.

2012-ben a Williams tesztpilótája volt a pénteki első edzésen. 2013-ban 15. helyen végzett, a következő két évben egyaránt negyedik lett csapattársa, Massa mögött. 2016-ban ötödik helyről indult, de a futamon Ricciardo megelőzte, így hatodik helyezést ért el. Tavalyelőtt Mercedesszel hatodik lett az időmérőn, a Red Bullok hátrasorolásával negyedik helyről rajtolhatott. A rajt után ugyan megelőzte Kimi, de visszaelőzte, végül második lett Hamilton mögött. Tavaly negyedik helyről indult. A kerék idején egy ideig élen is állt, visszafogva Kimit. A 43. körben a harmadik helyért küzdve ütközött Verstappennel, emiatt kiszorult a sikánban, sok időt veszítve a bóják közötti visszatéréssel. Verstappen azonban öt másodperc időbüntetést kapott az esetért, így meglett a harmadik hely.

Kubica

2001-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa nyitófutamán kiesett. (2001-ben és 2002-ben az olasz bajnokságban is indult néhány futamon, de még nem találtam adatot, hogy Monza köztük volt-e). 2005-ben a WSR szezonzáróján is kiesett mindkét futamon.

2006-ban a BMW–Sauber színeiben harmadikként első Forma–1-es dobogós helyezését ért el. 2007-ben ötödik lett, 2008-ban újra harmadik. 2009-ben olajszivárgás miatt kiállt. 2010-ben Renault-val nyolcadik helyen végzett.

Giovinazzi

2012-ben a Forma Abarth-ban a záró hétvége első és harmadik futamát megnyerte, a harmadikon második lett (pontot vendégpilótaként nem szerzett). 2015-ben az európai Forma–3-ban az első és a harmadik futamon negyedik helyezést ért el, a másodikon kiesett. 2016-ban a GP2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten harmadik lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9115050956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása