Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VI/7.

Orosz Nagydíj, Szocsi

2020. szeptember 26. - F1 Hierro

A konstruktőri sorozat számozása immár eggyel elmarad a versenyzőitől, hiszen Mugellóban teszteken túl nem volt mit áttekinteni a csapatoknál. Szocsiban eddig nem túl változatos a kép: hatból hatszor győzött a Mercedes, ebből négy kettős győzelem volt, beleértve az elmúlt két Orosz Nagydíjat. Tavaly a Ferrari volt rájuk leginkább veszélyes, idén azonban messze vannak ettől, hiszen mindkét pilótájuk kiesett a Q2-ben, Sebastian Vettel ráadásul össze is törte az autóját. A Red Bull Racingnek még nincs dobogója Szocsiban, most viszont Max Verstappen beférkőzött a két Mercedes közé a rajtrácsra, így jó esélyekkel indulhat - hátha most több szerencséje lesz, mint a két olaszországi versenyen...

Mercedes

Eddig taroltak a pályán. 2014-ben az első sorból rajtolva kettős győzelmet arattak, Hamilton nyugodt körülmények között nyert, míg Nico Rosbergnek egy elrontott sikán és kényszerű kerékcsere után kellett visszaszereznie a második helyet. A dupla diadal a gyári Mercedes csapat első konstruktőri címét biztosította be. 2015-ben Rosberg a gázpedál hibájával kiesett, Hamilton viszont ismét nyert, ami Kimi büntetése után a konstruktőri címvédést jelentette. 2016-ban újra kettős győzelmet értek el: Rosberg zavartalan győzelmet aratott élről indulva, míg Hamiltonnak, miután az ERS-hibája miatt csak a tizedik helyről rajtolhatott, a második helyre sikerült feljönnie. 2017-ben a második sorból rajtoltak, a futamon Bottas szerezte pályafutása első győzelmét, Hamilton negyedik helyen végzett. Tavalyelőtt első sorból indulva jött az újabb kettős győzelem. A sorrendet a csapat utasítása döntötte el: a 25. körben az élről indult Bottas átadta a helyét (akkor még a később cserélő Verstappen mögött a másodikat) Hamiltonnak. Tavaly szintén Hamilton, Bottas sorrendben arattak kettős győzelmet, kihasználva a virtuális safety cart a kerékcserénél, majd Leclerc második kerékcseréjét a safety car alatt. Hamiltonnak meglett a leggyorsabb körért járó pont is.

Ferrari

2014-ben a versenyzők a negyedik sorból rajtoltak, a végén Fernando Alonso egyet javítva hatodik, Kimi egyet rontva kilencedik lett. 2015-ben Vettel a dobogó második fokára állhatott, Kimi az utolsó körben kiütötte Bottast, amiért ötödik helye a büntetéssel nyolcadikra romlott. 2016-ban Vettel a futam elején kiesett, miután Kvjat kétszer is meglökte. Kimi harmadik lett a két Mercedes mögött. 2017-ben első sorból rajtoltak, de végül a dobogó két oldalára állhattak: Vettel másodikként, Kimi harmadikként. Tavalyelőtt Vettel és Kimi a második sorból rajtolva 3–4. helyen végeztek. Vettel a kerékcsere után Hamilton elé került, de nem sokáig tudta maga mögött tartani. Tavaly Leclerc élről indult, a rajt után azonban Vettel vette át a vezetést. A kerékcserék után megcserélődött köztük a sorrend, majd Vettel az erőforrás hibájával kiállt. A virtuális biztonsági autó alatt cserélő Hamilton Leclerc elé került. A valódi biztonsági autó alatt megpróbálkoztak a lágyra váltással, de Leclerc Bottast sem tudta megelőzni, így harmadik lett.

Red Bull

A pálya eddigi kevéssé feküdt a csapatnak. 2014-ben a két versenyző volt, hogy egymással is vívott, végül Ricciardo hetedik lett Vettel előtt. 2015-ben Kvjat hazai pályán ötödik lett, Ricciardo kiesett (15.-nek jegyezték). 2016-ban Kvjat volt az előidézője a második kanyarban történt ütközéseknek, amibe Ricciardo is belekeveredett. Végül egyik versenyző sem szerzett pontot: Ricciardo 11., Kvjat 15. lett – utóbbit ezután vissza is küldték a Toro Rossóhoz. 2017-ben Verstappen ötödik lett, Ricciardo fékhibával kiesett. Tavalyelőtt a hátrasorolva induló Verstappen és Ricciardo 5–6. helyre jöttek fel a futamon. Verstappen a többiek kerékcseréje után a tíz körrel a vége előtt megejtett sajátjáig vezette is a versenyt. Tavaly az öt hely hátrasorolással induló Verstappen és az időmérős autótörés után boxutcából rajtoló Albon a 4–5. helyekre jöttek fel.

McLaren

2014-ben a Mercedes-motoroknak kedvező pályán a melbourne-i dobogót leszámítva az év egyik legjobb eredményét produkálták: Jenson Button negyedik lett Magnussen előtt. 2015-ben immár Hondával mentek, Button kilencedik helyen futott be Alonso előtt, utóbbit azonban megbüntették, így csak 11. lett. 2016-ban Alonso hatodik, Button tizedik helyezést ért el, ami a 2015-ös Magyar Nagydíj után az első kettős pontszerzésük volt. 2017-ben Stoffel Vandoorne 14. helyen végzett, míg Alonso autója a felvezető körben megadta magát. Tavalyelőtt Renault motorral mindkét versenyzőt hátrébb sorolták, Vandoorne-t a váltó, Alonsót erőforráselemek cseréje miatt. A futamon Alonso 14., Vandoorne 16. helyen végzett. Tavaly mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Sainz hatodik, Norris nyolcadik lett.

Renault

Az első két Orosz Nagydíjon még a jogelőd Lotus vett részt.

2016-ban Magnussen hetedik lett, ami a gyári csapatként való visszatérés óta az első pontszerzést jelentette. Jolyon Palmer 13. helyen végzett. 2017-ben Nico Hülkenberg bejutott a Q3-ba, a futamon nyolcadik lett, Palmer a rajt után Grosjeannal ütközve kiesett, biztonsági autós fázist okozva. Tavalyelőtt a Q2-ben egyik versenyző sem futott mért kört, így szabadon választhattak gumit, a többiek büntetései miatt a hatodik sorból indultak. A futamon nem szereztek pontot: Hülkenberg 12., Sainz 17. helyen végzett. Tavaly mindkét versenyző Q3-ba jutott, a futamon Hülkenberg tizedik lett, Ricciardo a rajt után ütközve defektet kapott, később autója sérülésével kiállt.

AlphaTauri

A jogelőd Toro Rosso színeiben 2014-ben Jean-Éric Vergne és Kvjat a 13-14. helyen végeztek. 2015-ben Verstappen tizedik lett, a szabadedzésen szenvedett balesete után rajthoz álló Sainz fékhibával kiesett. 2016-ban Verstappen motorhiba miatt hatodik helyről kiesett, Sainz 12. helyen végzett. 2017-ben Sainz tizedik, Kvjat 12. lett. Tavalyelőtt az egyaránt hátrébb sorolva induló Gasly és Brendon Hartley mindketten fékhiba álltak ki, ráadásul ugyanabban a körben. Tavaly Kvjat 12., Gasly 14. helyen végzett.

Racing Point

A Force India legjobb oroszországi eredménye Pérez harmadik helyezése 2015-ből.

Tavalyelőtt a Racing Point Force India színeiben Ocon és Pérez egyaránt a Q3-ba jutottak, a futamon 9–10. helyen végeztek. Hol Ocon, hol az előre küldött Pérez próbálta megelőzni Magnussent, de egyiküknek sem sikerült. Tavaly Racing Point név alatt Pérez hetedik, Stroll 11. lett.

Alfa Romeo

A jogelőd Sauber legjobb eredménye Szocsiban. Felipe Nasr hatodik helye 2015-ben. Tavalyelőtt az Alfa Romeo Sauber mindkét versenyzője Q3-ba jutott, a futamon Leclerc hetedik, Ericsson 13. lett.

Tavaly már Alfa Romeo Racing név alatt a rajtnál kiugró és áthajtásos büntetés kapó Kimi 13., a rajt utáni ütközéseket átvészelő Giovinazzi 15. helyen végzett.

Haas

2016-ban Grosjean nyolcadikként szerzett pontokat, míg Esteban Gutiérrez, aki Kvjat mellett ugyancsak ütközéseket okozott a második kanyarban, a 17. helyen végzett. 2017-ben Magnussen 13. lett, míg Grosjean a rajt után Palmerrel ütközve kiesett. Tavalyelőtt Magnussen ötödik helyről indulva nyolcadik lett, maga mögött tartva a Racing Point Force India pilótáit, míg a szintén Q3-ba jutó Grosjean 11. helyen végzett. Tavaly Magnussen kilencedik lett (egy helyébe került az öt másodperces büntetése), Grosjean a rajt után ütközve és gumifalba csapódva kiesett.

Williams

2014-ben Bottas a harmadik helyről rajtolt, a futam végén is ott végzett, leggyorsabb körrel, Felipe Massa 18. helyről indulva sajátos boxtaktikával 11. lett. 2015-ben Bottas az utolsó körben kiesett a Kimivel való ütközés után (12. helyezettnek könyvelték el), Massa negyediknek futott be. 2016-ban Bottas és Massa 4-5. helyen futottak be. 2017-ben Massa hatodik helyről rajtolva kilencedik, Stroll 11. lett. Tavalyelőtt Stroll 15., Szergej Szirotkin hazai pályán 18. lett. Tavaly mindkét versenyző kiesett: Russell a gumifalban kötött ki a kerékanya problémái miatt, Robert Kubicát ezután biztonsági megfontolásokból visszaléptették.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr9616216632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása