Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző VI/11.

Török Nagydíj, Isztambul

2020. november 14. - F1 Hierro

A Török Nagydíj 2005-től 2011-ig szerepelt a versenynaptárban, míg idén kényszerhelyzetben fel nem ébresztették a pályát Csipkerózsika-álmából. Győzelmekben Felipe Massa a csúcstartó, aki sorozatban háromszor nyert, mindegyik alkalommal Ferrarival. A McLaren kétszer győzött, a Red Bull egyszer, a Mercedesnek pedig a jogelődje, a Brawn GP tudott itt nyerni.

A mai időmérőn nagyban borult a papírforma, a pole pozíció a Racing Pointé lett, akik a Red Bull Racinggel osztoznak az első két soron, a Ferrari és a McLaren a Q2-ben elvérzett, míg az Alfa Romeo két autóval a Q3-ba jutott, a Mercedesnek az 5. és 9. rajthely jutott. Mi sül ki ebből a holnapi futamra?

Mercedes

A 2009-es Török Nagydíjat a jogelőd Brawn GP színeiben Jenson Button nyerte, Rubens Barrichello váltóhibával kiállt. Még 2008-ban az előd elődje, a Honda színeiben Barrichello a 257. futamán rajtolhatott el, ami akkor rekordöntésnek számított – és egészen az idei évig ő maradt a csúcstartó, míg Kimi felül nem múlta őt is.

2010-ben Michael Schumacher és Nico Rosberg 4–5. helyen futottak be. 2011-ben a két McLaren közé beférkőző Rosberg ötödik, Schumacher 12. helyen végzett.

Ferrari

2005-ben az első Török Nagydíjon nem szereztek pontot: Michael Schumacher autója megsérült, miután ütközött Mark Webberrel, bár egy ideig még visszatért a versenybe, 32 kör után kiállt; Barrichello tizedik helyen végzett. Ezután Felipe Massa sikersorozata következett: 2006-ban itt szerezte első pole-ját és futamgyőzelmét is, majd 2007-ben és 2008-ban mindkettőből sikerült hármas sorozatot összehoznia. Csapattársa is rendre ott volt a dobogón. 2006-ban Schumacher harmadik lett,elsősorban amiatt, hogy biztonsági autó alatt a boxban várakoznia kellett, míg végeztek a csapattársa autójával, később pedig hiába támadta Fernando Alonsót, nem sikerült megelőznie. 2007-ben Kimivel kettős győzelmet arattak, 2008-ban pedig szintén a finn lett harmadik. 2009-ben viszont a dobogó sem lett meg: Massa hatodik, Kimi a pontot nem érő kilencedik helyen végzett. 2010-ben Massa és Alonso 7–8. helyen végeztek. 2011-ben a Webbert üldöző Alonso állhatott a dobogó harmadik fokára, Massa 11. lett.

Red Bull

2005-ben David Coulthard és Christian Klien 7–8. helyen végeztek. A következő két évben nullázott a csapat: 2006-ban Klien 11., Coulthard 15. lett; 2007-ben Coulthard tizedik lett, Webber hidraulikai hibával kiállt. 2008-ban Webber hetedik lett, Coulthard kilencedik helye még nem ért pontot. 2009-ben sikerült a kettős dobogó: Webber második lett az élről induló Vettel előtt. 2010-ben győzelmi esélyeik voltak, de a két egymással csatázó versenyző összeütközött, Vettel kiesett, Webber tudta folytatni, de a két McLaren mögé tudott visszajönni, így harmadik helyezést ért el. 2011-ben az utolsó Török Nagydíjat Vettel megnyerte, és meglett a kettős győzelem is, miután Webber sikerrel vívott a második helyért Alonsóval.

McLaren

2005-ben Kimi nyerte az első Török Nagydíjat, Juan Pablo Montoya a viszontagságai ellenére (a boxutcában majdnem elrántotta  töltőcsövet, az utolsó előtti körben ütközés Tiago Monteiróval, majd sérült autóval elvétett kanyar az utolsó körben) harmadikként csatlakozott hozzá a dobogón. 2006-ban Pedro de la Rosa ötödik lett, Kimi kiállt, miután ütközés miatt defektet kapott. 2007-ben Alonso harmadik, Hamilton ötödik lett. 2008-ban Hamilton a dobogó második fokára állhatott, Heikki Kovalainen 12. helyen végzett. 2009-ben Hamilton és Kovalainen 13–14. helyen végeztek. 2010-ben kettős győzelmet arattak, kihasználva a két Red Bull ütközését: Hamilton nyert Button előtt. A csapat azt az utasítást adta, hogy spóroljanak, ami után Hamilton úgy vélte, Button nem fogja megelőzni, a két versenyző mégis csatázott egymássa, de Hamiltonnak sikerült felülkerekednie. 2011-ben a két pilóta a negyedik helyért küzdött egymással, végül Hamiltonnak lett meg, míg Button, akit a gumijai elfogyása után Rosberg is megelőzött, hatodik lett.

Renault

2005-ben Alonso második, Giancarlo Fisichella negyedik lett. 2006-ban Alonso megismételte a második helyét, miután a biztonsági autó alatt a boxutcában a várakozó Michael Schumacher elé került, majd a futam végén visszaverte az előzési kísérleteit; Fisichella, aki a rajtnál megpördült és ütközötts, ezúttal hatodik helyen végzett. 2007-ben Kovalainen hatodik lett, Fisichella kilencedik helye nem ért pontot. 2008-ban Alonso hatodik, Nelsinho Piquet 15. lett. 2009-ben nem szerzett pontot a csapat: Alonso tizedik, Piquet 16. helyen végzett. 2010-ben Robert Kubica hatodik lett, míg Vitalij Petrov 15., de leggyorsabb körrel. 2011-ben Nick Heifeld és Petrov 7–8. helyen végeztek.

AlphaTauri

2006-tól 2011-ig a jogelőd Toro Rosso vett részt a Török Nagydíjakon. Pontot szerezniük egyedül 2011-ben sikerült, amikor Sébastian Buemi kilencedik lett.

Racing Point

Az elődök közül 2005-ben a Jordan, 2006-ban a Midland F1, 2007-ben a Spyker, 2008-tól 2011-ig a Force India indult a Török Nagydíjakon. 2009-ben Adrian Sutil szerzett pontot kilencedikként.

Alfa Romeo

2005-ben a Sauber indult a Török Nagydíjon, 2006-tól 2009-ig a BMW Sauber, majd 2010–11-ben ismét az önálló Sauber. 2007-ben Heidfeld, 2008-ban Kubica ért el negyedik helyezést, utóbbi futamon Heifeld ötödik lett.

Haas

Ez lesz az első Török Nagydíjuk.

Williams

2005-ben Webber és Heidfeld is jobb hátsó defekt miatt adta fel a futamot. 2006-ban sem szereztek pontot: Webber tizedik lett, Nico Rosberg vízszivárgás miatt állt ki. 2007-ben Roberg hetedik, Alexander Wurz 11. helyen végzett. 2008-ban Rosberg nyolcadik lett, Nakajima Kazuki kiállt, miután ütközött Fisichellával. 2009-ben Rosberg ötödik, Nakajima 12. helyen futott be. A következő két futamon nulláztak: 2010-ben Barrichello 14., Hülkenberg 17.; 2011-ben Barrichello 15., Pastor Maldonado 17. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6816285634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása