Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/11.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps

2021. augusztus 26. - F1 Hierro

Ezen a hétvégén véget ér a világbajnokság nyári szünete, egy klasszikus helyszínen, Spában bőgnek fel újra a motorok. Lewis Hamilton és Max Verstappen versenyfutása egyre élesebb, az emlékezetesre sikerült Magyar Nagydíj után Hamilton visszavette a vezetést a tabellán. Ezúttal viszont Verstappen félig hazai pályán készülhet a visszavágásra, mert bár apjához hasonlóan holland színekben versenyez, anyai részről belga származású, Belgium szülötte, na meg a lelátókon egyre nagyobb számban jelen lévő holland drukkereknek sem kell annyira messzire utazniuk.

A belgiumi győzelem egyébként is hiányzik még Verstappennek, eddig kétszer a dobogó harmadik fokára sikerült állnia Spában. Hamilton viszont már négyszer nyert Belga Nagydíjat, közte a tavalyit is. (Akár eggyel több is lehetne, de 2008-ban szabálytalan előzés miatt időbüntetést kapott, így elvesztette az első helyet.) A jelenlegi mezőnyből a korelnök Kimi Räikkönen mondhat még négy spái győzelmet a magáénak. Sebastian Vettel háromszor győzött a pályán, Daniel Ricciardo pedig egyszer, akárcsak Charles Leclerc, aki két éve itt szerezte az első nagydíjgyőzelmét.

Verstappen mellett még egy félig hazai pilóta van a mezőnyben, Lando Norris személyében. Bár a versenynaptárban szokásosan elfoglalt helye miatt ritkán fordul elő, hogy egy versenyző itt mutatkozzon be a mezőnyben, a Hungaroringen a futamgyőztesek közé feliratkozó Esteban Oconnak öt évvel ezelőtt pont a Belga Nagydíj volt az első versenye, miután a Manor szezon közben pilótát cserélt.
De a lényeg, a Csipkerózsika-álomnak vége, folytatódjon a küzdelem a világbajnoki címért!

Hamilton

A Forma Renault 2000-es Európa-kupában 2002-ben hetedik lett. A Forma–3 Euroszériában 2005-ben a hétvége első futamán pole-ból indult, de kizárták, a másodikat viszont megnyerte.

Első Forma–1-es Belga Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel negyedik helyen végzett. 2008-ban élről indulva elsőnek futott be, de Kimi szabálytalan előzése miatt időbüntetést kapott és harmadik helyre csúszott vissza. 2009-ben a rajt utáni karambolba keveredve esett ki. 2010-ben végre behúzta a győzelmet, (pluszpontot még nem érő) leggyorsabb körrel. A 2011-es futamot a Kobayashi Kamuival való ütközése miatt kényszerült feladni, 2012-ben pedig ismételte magát a történelem: Grosjean manővere után megint csak Kobayashinak ment neki. 2013-ban Mercedesszel élről indulva harmadik lett. 2014-ben ütközött csapattársával, Nico Rosberggel, ami után defektet kapott. A kerékcsere után a mezőny végére esett vissza, és az autó sérülése miatt nem sikerült felzárkóznia, később ki is állt. 2015-ben sikerült élről indulva megnyernie a futamot. 2016-ban a csapata sajátos taktikai húzással több cserét is végrehajtott a hajtómű elemein (így elérték, hogy maradjon három friss motorja), ezzel letudva a rajtbüntetéseket (összesen hatvanat). Az utolsó sorból indulva egészen a harmadik helyre sikerült felzárkóznia, leggyorsabb kört is futva. 2017-ben megszerezte a pole pozíciót, az első helyet sikerült a futam végéig megvédenie Vettel támadásaitól, így immár harmadszor nyerte meg a futamot. 2018-ban pole-ból indult, de a rajt után Vettel megelőzte. A második kerékcseréje után a később cserélő Verstappen mögé került, akit megelőzött, de Vettelt már nem sikerült utolérnie, második lett. Tavalyelőtt a szombati szabadedzésen összetörte az autóját, de az időmérőre sikerült helyrehozni, harmadik rajtkockából indulhatott. A rajtnál előrejött másodiknak, de Vettel hamarosan visszaelőzte. A 32. körben sikerült megelőznie, így ismét második helyen végzett. Tavaly élről indulva zavartalanul győzött.

Ricciardo

A 2007-es olasz Forma Renault 2.0 sorozat külhoni hétvégéjén az első futamon ötödik lett. A 2008-as Forma Renault 2.0 Európa-kupa szezonnyitóját megnyerte, a hétvége második futamán negyedik lett. A kategória Nyugat-európai Kupa sorozatában egy második helyezést és egy győzelmet hozott össze. 2009-ben a brit Forma–3-ban szintén ezeket az eredményeket produkálta a két futamon, az elsőt nyerte meg. A WSR 3.5 kategóriájában 2010-ben a második futamon ötödik lett, 2011-ben egy tizedik és egy kilencedik helyezést ért el.

Utóbbi évben már a Forma–1-es nagydíjon is indult HRT-vel, az időmérőn 107%-on kívül teljesített, de engedték versenyezni, azonban a futamot feladni kényszerült. Toro Rossóval 2012-ben kilencedik, 2013-ban tizedik lett. 2014-ben a Red Bull színeiben sikerült megnyernie a futamot, ez lett pályafutása harmadik győzelme. 2015-ben elektronikai hibával állt ki a Buszmegállónál, virtuális safety cart okozva. 2016-ban ötödik helyről indulva második helyezést ért el. 2017-ben hatodik rajthelyről indult, a biztonsági autós fázis után a dobogóért vívott csatában Bottast megelőzte, Kimit maga mögött tartotta, így megszerezte a harmadik helyet. 2018-ban nyolcadik helyről rajtolt, az első körben ütközött, az autóján szárnyat is kellett cserélni. A mezőny végére esett vissza, a futam 31. körében feladta. Tavalyelőtt Renault-val hatodik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt elvileg öt hely hátrasorolást kapott, gyakorlatilag tizedik rajthelyről indult. A futamon 14. helyen végzett. Tavaly az időmérőn és futamon is negyedik lett, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is.

Norris

2005-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságában a hétvége első futamán negyedik, a másodikon második lett, a harmadikat megnyerte. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában harmadik, illetve második helyezettként állhatott dobogóra. Ugyanebben az évben az Észak-európai Kupában mindkét futamot megnyerte, a brit Forma–3-ban pedig a hétvége első és harmadik futamán győzött. 2017-ben az európai Forma–3-ban szintén az első és a harmadik futamot nyerte meg a hétvége során. 2018-ban a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon és második a sprinten.

Három éve nemcsak a Forma–2-ben indult itt, hanem első Forma–1-es hétvégéje is volt, a McLaren tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen. Tavalyelőtt a rajtnál sikerült előreugrania az ötödik helyre, de az utolsó körben megadta magát az erőforrása, a megtett táv miatt 11.-nek jegyezték. Tavaly tizedik helyről rajtolva hetedik lett.

Vettel

Először a 2005-ös Forma–3 Euroszériában indult Spában, az első futamról kizárták, a másodikon 13. lett. 2006-ban a WSR-ben járt a pályán, de az első futamon kiesett, a másodikon nem rajtolt el.

Forma–1-ben 2007-ben versenyzett itt először Toro Rossóval, a kormánymű hibája miatt kiesett. Egy évvel később ötödik lett. A Red Bull pilótájaként 2009-ben harmadik lett, leggyorsabb kört futva. 2010-ben ütközött Jenson Buttonnal, ami miatt 15. helyen végzett. 2011-ben élről indulva megnyerte a futamot. 2012-ben második lett, 2013-ban pedig újra győzött, és a szezon végéig ki sem engedte a kezéből a győzelmet. 2014-ben megtört a dobogós szériája a pályán: ötödik helyen végzett. 2015-ben Ferrarival gumiproblémák miatt kiállt, de a megtett táv miatt 12.-nek rangsorolták. 2016-ban a negyedik rajtkockából indult, a rajt után csapattársával koccanva megpördült, a szárnya sérülése miatt ki kellett mennie a boxba, végül hatodik helyen sikerült zárnia a futamot. 2017-ben a második helyről indult, igyekezett támadni Hamiltont, de megelőzni nem tudta, így a futamot is második helyen zárta. 2018-ban második helyről indult, az első körben megelőzte Hamiltont, a vezető helyet sikerült a kerékcserék után is megtartani, így megnyerte a versenyt – ezután több mint egy évet kellett várni a következő győzelmére. Tavalyelőtt második helyről indult, a rajtnál elé kerülő Hamiltont még az első körben visszaelőzte. A kerékcserék után élre is állt egy ideig, de a 27. körben maga elé engedte a gyorsabb Leclerc-t. A 32. körben megelőzte őt Hamilton, majd nem sokkal később Bottas is. Ezután inkább kiállt lágy gumiért, ráhajtva a leggyorsabb körért járó pluszpontra. Végül negyedik lett, megszerezve a pluszpontot is. Tavaly az időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon 13. helyen végzett.

Latifi

2013-ban a brit Forma–3-as bajnokság itteni hétvégéjének a harmadik futamán negyedik helyezést ért el. 2014-ben a kategória Európa-bajnokságában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett. 2015-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában a kétfutamos hétvége első versenyén negyedik lett. 2016-ban a GP2-ben egyik itteni futamon sem szerzett pontot. A következő három évben a széria utódában , a Forma–2-ben indult itt, 2018-ban megnyerte a sprintet, a főfutamon nyolcadik lett. (Tavalyelőtt Anthoine Hubert halálos balesete után a főfutamot félbeszakították és nem indították újra, a sprintet lemondták.)

A tavalyelőtti hétvégén a Williams tesztpilótájaként részt vett az első Forma–1-es szabadedzésen. Tavaly már a futamon is indult, 16. helyen végzett.

Räikkönen

2000-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupában a második itteni hétvégén győzött.

2001-ben a Sauber–Petronas meghibásodása miatt nem sikerült elrajtolnia. Egy évvel később McLaren–Mercedesszel első sorból rajtolt (előrevetítve későbbi jó szerepléseit), de a technika ismét kibabrált vele. 2004-ben aztán megszerezte a McLaren egyetlen azévi győzelmét (amivel szaván fogott egy meggondolatlan fogadalmat tevő brit újságírót). Azt ezt követő években mondhatjuk, hogy ő uralta a pályát: 2005-ben és 2007-ben – utóbbi évben immár Ferrarival – újra győzött. 2008-ban folytathatta volna a sikersorozatot, de Hamilton agresszív manővere után elvesztette a vezető helyét, majd nem sokkal a futam vége előtt kicsúszott (18. helyezettnek jegyezték). 2009-ben a Ferrari egyetlen azévi diadalát érte itt el, bár ehhez kellett a vitatott manővere is az elején (kívül kerülve el a tumultust).

2012-ben Lotusszal visszatérve ha nem is nyert, de a dobogót hozta: harmadik lett. 2013-ban viszont fékhibával kiesett, ezzel megszakadt akkori rekord hosszúságú – azóta Hamilton által megdöntött – pontszerzési sorozata. 2014-ben újra Ferrarival negyedikként lemaradt a dobogóról, de így is legjobb eredményét érte el az év során. 2015-ben hetedik helyen végzett. 2016-ban a harmadik helyről indulhatott, de a rajt után összekoccant Vettellel és Verstappennel, ami után a szárnysérülés mellé defektet is kapott. Végül a kilencedik helyen végzett. 2017-ben negyedik helyről indult. A Verstappen leállása utáni dupla sárga zászlónál történt gyorshajtás miatt tíz másodperc büntetést kapott, de később a biztonsági autó utáni újraindulásnál Bottast megelőzte, Ricciardót nem, így végül visszaszerezte a negyedik helyet. 2018-ban hatodik helyről indult, de az első körben Ricciardóval ütközve defektet kapott. A versenyt akkor még folytatta, de nyolc kör után autója sérülése miatt kiállt. Tavalyelőtt egy ideig kérdéses volt az indulása a nyári szünetben szerzett lábsérülése miatt, de végül rajthoz tudott állni. Alfa Romeóval nyolcadik lett az időmérőn, a Renault-k hátrasorolása miatt két hellyel előrébb indulhatott. A rajtnál Verstappen nekiütközött, amit miatt visszaesett, végül 16. helyen végzett. Tavaly 12. lett, megelőzve egykori ferraris csapattársát, Vettelt.

Mazepin

2015-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjén 24. és 14. helyen végzett, az Észak-európai Kupában nyolcadik és tizedik helyezést ért el. Az európai Forma–3-ban 2016-ban és 2017-ben 2×3 futamon indult a pályán, legjobbja a 2017-es első futamon elért második helyezés volt. 2018-ban a GP3-ban a főfutamon ötödik lett, a sprintet megnyerte. Az elmúlt két évben a Forma–2-ben indult. Tavalyelőtt törölték a versenyt Hubert balesete miatt, tavaly a főfutamon második, a sprinten negyedik helyezést ért el.

Gasly

A 2011-es francia Forma–4-es szezon egyetlen külhoni hétvégéjén az első futamon második lett, a másikat megnyerte. A 2012-es Forma Renault 2.0 Európa-kupa hétvégéjének első futamán harmadik helyen futott be. A 2013-as szezonban mindkét futamon második lett. 2014-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában második és negyedik helyezést ért el. A GP2-ben 2015-ben és 2016-ben 2×2 futamon indult, utóbbi hétvégéje sikerült jobban: megnyerte a főfutamot és negyedik lett a sprinten.

A 2018-as Belga Nagydíjon Toro Rossóval 11. lett az időmérőn, de Bottas hátrasorolása révén egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon kilencedik lett. Tavalyelőtt itt indult újra a Toro Rosso színeiben, miután a Red Bulltól visszaküldték. A többiek hátrasorolásain három helyet nyert a rajtrácson , a futamon megismételte kilencedik helyezését. Tavaly az AlphaTauri színeiben a második körben megelőzte Pérezt a kilencedik helyért. A safety car alatt nem állt ki kereket cserélni, így a negyedik helyre jött előre, de utóbb nem érte meg ez a taktika,visszább esett, de a Racing Pointokat sikerült megelőznie, nyolcadik helyezést ért el.

Pérez

Először a 2005-ös Forma BMW ADAC sorozatban indult a pályán. Akkor az itteni hétvége első futamán ötödik lett, a másodikon nem indult el. 2007-ben a brit Forma–3-ban az abszolút sorrendben elért kilencedik és 15. helye a National Class mezőnyében mindkét futamon győzelmet jelentett. 2008-ban már a „nagyok” között egy hatodik és egy második helyezést ért el. A GP2-ben 2009-ben és 2010-ben versenyzett itt, előbbi évben a sprintfutamon negyedik, utóbbi évben a főfutamon hetedik lett, a sprintet megnyerte.

A 2011-es nagydíjon a Sauber felfüggesztésének hibája miatt esett ki. 2012-ben az időmérőn az ötödik időt autózta, sőt Pastor Maldonado büntetése miatt negyedik kockából indulhatott, csakhogy a rajt után ő lett Romain Grosjean első áldozata, ami után elvesztette a hátsó szárnyát, és Maldonadónak ütközött. 2013-ban McLaren–Mercedesszel 11. lett. 2014-ben Force Indiával nyolcadik helyen futott be. 2015-ben ötödik helyezést ért el. 2016-ban hatodik helyről rajtolva ismét ötödik lett, ezúttal csapattársa, Nico Hülkenberg mögött. 2017-ben nyolcadik helyről indult. A futamon előbb a rajt után koccant csapattársával, Oconnal, később öt másodperces büntetést kapott egy előzés utáni pályaelhagyás miatt. A 30. körben újra csapattársa ellen vívott, és megint ütköztek, ami miatt defektet kapott és biztonsági autós fázist okozott. A futamot 42 kör után feladta, 17. helyezettnek jegyezték. 2018-ban itt indult először a csapat átalakulása után a Racing Point Force India színeiben, negyedik helyről rajtolva és ötödik helyezést elérve. Tavalyelőtt már tisztán a Racing Point nevet viselő csapatban versenyezve kilencedik lett az időmérőn, a Renault-k hátrasorolásával két hellyel előrébb indult, a futamon hatodik lett, miután Albon az utolsó körben megelőzte. Tavaly nyolcadik helyről rajtolt, a rajtnál egy helyet veszített, majd a második körben Gasly megelőzte. A biztonsági autó alatt nem állt ki kereket cserélni, így előrejött az ötödik helyre, de később nem fizetődött ki ez a taktika, tizedik helyen végzett.

Alonso

A Forma–3000-ben a 2000-es idény zárófutamán itt szerezte egyetlen futamgyőzelmét a kategóriában.

A 2001-es Forma–1-es nagydíj edzésén ugyan 107%-on kívüli időt futott a Minardival, de engedték rajthoz állni. Versenye azonban már az elején véget ért váltóhiba miatt. Legközelebb három évvel később indult itt Renault-val, de akkor motorhiba miatt adta fel. 2005-ben másodiknak futott be, ami elég volt arra, hogy őrizze megnyugtató előnyét a világbajnoki csatában. 2007-ben McLaren–Mercedesszel harmadik lett, egy évvel később újra Renault-val negyedik. 2009-ben ki kellett állnia, mivel felfüggesztése a rajt utáni karambolban megsérült. 2010-ben Ferrarival hibázott és kicsúszott, 2011-ben negyedik helyen végzett. 2012-ben a rajt után áldozatul esett Grosjeannak és kiesett, ami sokba került év végén. 2013-ban másodikként állhatott dobogóra. 2014-ben hetedik helyen végzett.  McLaren–Hondával 2015-ben 13. lett. 2016-ban a hajtáslánc problémái miatt nem sikerült mért kör mennie, az utolsó helyről rajtolhatott (amúgyis 60 rajthely büntetést gyűjtött össze az cserék miatt), a futamon azonban nagyszerű versenyzéssel feljött egészen a hetedik helyig. 2017-ben 11. lett az időmérőn, a büntetések miatt tizedik rajthelyről indult. A második körben Hülkenberget és Ocont megelőzve előreugrott nyolcadiknak, de az erőforrás hibája miatt fel kellett adnia a futamot. 2018-ban a Renault-motoros McLarennel a rajt utáni ütközésbe keveredve kiesett.

Abban az évben a WEC-ben is elindult a pályán, a szezonnyitó 6 órás versenyt Sébastien Buemi és Nakajima Kazuki társaként megnyerte, majd a következő évben, de még ugyanabban a szezonban megismételték a győzelmüket.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban a hétvége mindkét futamán harmadik lett (a junior értékelésben második helyeket jelentett). Az Európa-kupában vendég pilótaként indult, 26. és 30. helyen végzett. 2015-ben az európai Forma–3-ban egy győzelmet, egy hatodik és egy második helyet hozott össze. 2016-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot és hatodik lett a sprinten. 2017-ben a Forma–2-ben a főfutamról kizárták, a sprinten ötödik lett.

2018-ban Sauberrel a rajtnál kiesett, miután Fernando Alonso autója átesett felette, glória nélkül csúnyább vége lehetett volna. Tavalyelőtt Ferrarival élről indult, a futam nagy részében vezetett. A hamarabb kereket cserélő Vettel egy időre elé került, de miután gyorsabb volt csapattársánál, visszaelőzhette, így megszerezte első Forma–1-es futamgyőzelmét, amit a Forma–2-es versenyen elhunyt Anthoine Hubert emlékének ajánlott. Tavaly az időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon kényszerűségből kétszer kereket cserélve 14. helyen végzett.

Stroll

Az európai Forma–3-ban 2015-ben nem sikerült pontot szereznie (a harmadik futamról el is tiltották), 2016-ban a hétvége három futamából az elsőt megnyerte, a harmadikon negyedik lett.

A Forma–1-es nagydíjon Williamsszel 2017-ben 11., 2018-ban 13. helyen végzett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, ami mások büntetése mellett 13. helyett 16. rajthelyet jelentett. A futamon tizedik helyezést ért el. Tavaly az időmérőn és a futamon is kilencedik lett.

Tsunoda

Tavalyelőtt az Euroformula Open sorozatban a hétvége első futamán második helyezést ért el. A Forma–3-ban hatodik lett a főfutamon és második a sprinten. Tavaly a Forma–2-ben megnyerte a főfutamot, a sprinten a nem pontszerző kilencedik helyen végzett.

Ocon

2012-ben a Forma Renault 2.0 kategóriában az Európa-kupában nem szerzett pontot a pályán, az alpesi szériában a hétvége második futamán hetedik lett. A 2013-as Európa-kupa hétvégén nyolcadik és hetedik helyezést ért el. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjének második és harmadik futamán másodikként állhatott dobogóra. A GP3-ban 2015-ben mindkét futamon második lett.

2016-ban a Manor színeiben itt volt első Forma–1-es futamrészvétele, 16. helyen végzett. 2017-ben kilencedik lett az időmérőn, közvetlenül csapattársa, Pérez mögött végezve. A futamon kétszer is egymásra találtak: előbb a rajt után koccantak, majd a 30. körben, ami miatt az első szárnya megsérült, végül kilencedik helyen be tudott futni. 2018-ban a Racing Point Force Indiává alakult csapat színeiben harmadik helyről rajtolva hatodik helyezést ért el. Tavaly Renault-val hatodik helyről indult, a rajtnál megelőzte Albont. A biztonsági autó alatti kerékcserék után ismét Albon mögé került, de az utolsó körben sikerült újra megelőznie, így ötödik lett.

Verstappen

2014-ben a Forma-3 Európa-bajnokság itteni hétvégéjének mindhárom futamát megnyerte.

A 2015-ös futamon Toro Rossóval nyolcadik lett. 2016-ban a Red Bull színeiben addigi legjobb edzéseredményét produkálva a második rajtkockából indulhatott, ezzel első soros indulásban is fiatalsági rekordot állított fel (immár pole pozíciója is van, de abban lecsúszott a legfiatalabb rekordjáról). A rajt után a La Source-nál összekoccant Kimivel, ami miatt megsérült az első szárnya. Később újra egymásra találtak, keményen védekezett ellene, amit ellenfele sérelmezett is, de nem lett következménye. Végül nem sikerült pontot szereznie, a 11. helyen végzett. 2017-ben ötödik rajthelyről indult, de az erőforrása hét kör után megadta magát. 2018-ban hetedik rajthelyről indult, a futamon hamar előretört, többek között Oconnal vívva, végül harmadikként meglett első spái Forma–1-es dobogója. Tavalyelőtt a rajt után Kiminek ütközött, majd sérült futóművel a gumifalban kötött ki, biztonsági autós fázist előidézve. Tavaly harmadik rajthelyről indulva a futam végén is a dobogó harmadik fokára állhatott.

Schumacher

2015-ben az ADAC Forma–4-es bajnokságának itteni hétvégéjén nem szerzett pontot. Az európai Forma–3-ban 2017-ben hatodik, kilencedik és nyolcadik helyen végzett az itteni hétvége futamain; 2018-ban a hétvége első futamán negyedik lett, a másodikon kiesett, a harmadikat megnyerte. A Forma–2-ben tavalyelőtt törölték az itteni versenyt Hubert balesete után, tavaly mindkét futamon dobogós lett: harmadik a főfutamon, második a sprinten.

Sainz

2010-ben az európai Forma BMW hétvégéjének mindkét futamán kiesett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupában az első futamot megnyerte, a másodikon harmadik lett (ami beleszámított az Észak-európai Kupába is, utóbbi futamon elért eredménye ott második helyezést ért). 2012-ben a brit Forma–3-ban, egyúttal a kategória Európa-bajnokságában az első futamon harmadik lett (a brit bajnokságban másodiknak számított), a harmadikat megnyerte (a második elmaradt). 2013-ban a GP3-ban nem sikerült pontokat szereznie. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2013-ban szintén nem szerzett pontot, 2014-ben viszont mindkét futamot megnyerte.

2015-ben a Toro Rosso erőforrásának hibájával kiállni kényszerült. 2016-ban a rajt után feljött a 14. rajtkockából a hetedik helyre, de törmelékre hajtva defektet kapott és kiesett, virtuális safety cart okozva. 2017-ben tizedik lett. 2018-ban Renault-val hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott az erőforráselemek cseréje miatt, gyakorlatban ezzel az utolsóelőtti rajthelyről indulhatott, a futamot 11. helyen zárta. Tavalyelőtt McLarennel elvileg hátrasorolást kapott az elhasznált erőforráselemek miatt, de a többiek büntetése miatt még két helyről előrébb is indult. A futamon egy kör után az erőforrás hibája miatt kiesett. Tavaly hetedik lett az időmérőn, de az erőforrás problémái miatt nem sikerült elindulnia a futamon.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozatban nyolcadik és hetedik helyezést ért el a pályán. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán hatodik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban az elsőn ötödik lett, a másodikat megnyerte, a harmadikon ismét harmadik helyezést ért el. 2017-ben a GP2-ben megnyerte a főfutamot és második lett a sprinten. 2018-ban a Forma–2-ben harmadik lett a főfutamon és hetedik a sprinten.

A tavalyelőtti Belga Nagydíjon öt rajthelyet nyert mások hátrasorolásával, a futamon 15. helyen végzett. Tavaly a tizedik körben eltalálta az autóját Giovinazzi leszakadó kereke, ami miatt ő is a gumifalban kötött ki.

Bottas

A 2007-es Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában egy ötödik és egy 12. helyezést ért el. A 2008-as Európa-kupa szezonnyitóján harmadik lett, az Észak-európai Kupa záró hétvégéjén pedig mindkét futamot megnyerte. 2009-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első futamán harmadik lett, de vendégpilótaként nem kapott pontot. A GP3-ban 2011-ben a főfutamon győzött.

2012-ben a Williams tesztpilótájaként vett részt a pénteki első szabadedzésen. A 2013-as futamon 15. lett. 2014-ben a dobogó harmadik fokára állhatott. 2015-ben kilencedik, 2016-ban nyolcadik helyen végzett. 2017-ben Mercedesszel harmadik helyről rajtolt, a futamon is ezt tartotta egész a biztonsági autós fázis végéig, utána Ricciardo és Kimi is megelőzték, így ötödik lett. 2018-ban az időmérőn a Q3-ban megpördült a vizes pályán, utána nem futott mért kört. Az autójában ezután erőforráselemeket cseréltek, ami miatt hivatalosan harminc rajthely büntetést kapott, gyakorlatilag így tizedik helyett tizenhetedik helyről rajtolt. A futamon negyedik helyre zárkózott fel, leggyorsabb kört futva. Az első körben Szergej Szirotkinnal való ütközése miatt öt másodperc büntetést kapott, de nem befolyásolta a helyezését. Tavalyelőtt negyedik helyről indult, a 33. körben megelőzte Vettelt,így harmadik lett. Tavaly második helyről rajtolva másodikként futott be csapattársa mögött.

Giovinazzi

2013-ban a brit Forma–3-as hétvégén az első futamon ötödik, a másodikon harmadik lett, a harmadikat megnyerte. Az európai Forma–3-ban 2014-ben és 2015-ben 2×3 futamon indult a pályán, mindkét hétvégén a második futamon kilencedik lett. 2016-ban a GP2-ben a főfutamon hatodik lett, a sprintet megnyerte.

A tavalyelőtti Belga Nagydíjon a Q1-ben megadta magát az autója. Az erőforráselemek és váltó cseréje miatt hátrasorolták, három rajthelyet veszített vele. A futam vége felé kicsúszva a gumifalnak ütközött, a megtett táv miatt 18. helyezettnek jegyezték. Tavaly a tizedik körben kicsúszott és gumifalnak ütközve összetörte az autóját.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr7416671922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása