Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/17.

Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros

2021. november 07. - F1 Hierro

Tavaly a Mexikói Nagydíj a világjárvány miatt kimaradt a versenynaptárból, idén újra vendégül látja a mezőnyt a Hermanos Rodríguez pálya, bár a versenyt ezúttal hivatalosan a város vette a nevére az ország helyett. A legutóbbi futamot Lewis Hamilton nyerte, akinek ez volt a második mexikói győzelme. A megelőző két évben ugyan dobogóra sem állhatott, de mindkétszer bebiztosította a világbajnoki címét. Azt a két futamot egyaránt Max Verstappen nyerte, aki ezúttal listavezetőként érkezett Mexikóba, bár pontelőnye nem akkora, hogy eldőlhessen a világbajnokság.

Hamilton ezúttal a második helyről rajtolhat a csapattárs Valtteri Bottas mellől, Verstappen pedig mögötte végzett az időmérőn, mellőle a hazai pályán induló csapattársa, Sergio Pérez indulhat, aki pontot már szerzett a pályán, de dobogóra még nem állt itt. Vajon mit hoz ilyen állás után a rajt, és persze a befutó?

Hamilton

A 2015-ös Mexikói Nagydíjra már friss háromszoros világbajnokként érkezett, első sorból rajtolva második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2016-ban élről indult, bár a rajtnál elfékezte magát, meg tudta tartani a pozícióját, és végül megnyerte a futamot. 2017-ben harmadik helyről indulva a rajt után Vettellel koccanva defektet kapott, a mezőny végéről kellett visszazárkóznia, végül feljött a kilencedik helyre, amiért három körrel a végre előtt Alonsóval kellett csatáznia, és ez is elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa a negyedik világbajnoki címet. 2018-ban ismét a világbajnoki cím bebiztosítása volt a tét, harmadik helyről indulva a rajtnál előrejött másodiknak. A 39. körben Vettel előzte meg, a 47. körben pedig Ricciardo ellen védekezve elfékezte magát az elfogyó gumikon. A második kerékcsere és Ricciardo kiesése után negyedik helyen futott be, ezzel sikerült a címvédés. Tavalyelőtt negyedik lett az időmérőn, Verstappen büntetésével egy hellyel előrelépett. A rajt után koccant Verstappennel, ami miatt az ötödik helyre esett vissza. A gumitaktikája (közepesen indulás, utána egyetlen cserével keményre váltás) kifizetődőnek bizonyult, a többiek második cseréje után élre állt és megnyerte a futamot, a bajnokavatás viszont Bottas harmadik helye miatt a következőre maradt.

Ricciardo

A 2015-os Mexikói Nagydíjon Red Bull-lal az időmérőn és a futamon is az ötödik helyen végzett, átvészelve a rajt utáni ütközést Vettellel. 2016-ban negyedik helyről indulva ötödik helyen futott be, de végül harmadik helyezettnek könyvelték el, miután Verstappent és Vettelt is megbüntették. A leggyorsabb kört is megfutotta, bár akkor még ez nem ért pluszpontot. 2017-ben hetedik lett az időmérőn, az elhasznált erőforráselemek miatt húsz rajthely büntetést kapott, a 16. helyről indulhatott. A futamot a turbó problémái miatt fel kellett adnia. 2018-ban megszerezte a pole pozíciót, de a rajtnál elvesztette a vezető helyet, harmadik helyre esett vissza. A 47. körben megelőzte Hamiltont, majd Vettel második cseréje után a második helyre jött fel, de a 62. körben hidraulikai hibával kiesett. Tavalyelőtt Renault-val a Q2-ben kiesett, de a futamon nyolcadik lett. Tíz körrel a vége előtt próbálta Pérezt megelőzni a hetedik helyért, de túl szélesen vette a kanyart, vissza kellett adnia a pozíciót.

Norris

A 2018-as Mexikói Nagydíj első szabadedzésen a McLaren tesztpilótájaként vett részt.

Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolt, a 13. körben a hetedik helyről állt ki kerékcserére, de túl hamar elengedték, miközben a bal elsője még nem volt rendesen rögzítve. Még a boxkijáratnál megállt, a csapat embereinek sikerült visszatolnia őt a boxba és befejezni a kerékrögzítést, de majdnem két percet veszítve a mezőny végére került, később 48 kör után kiállt.

Vettel

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Ferrarival a rajt után ütközött Ricciardóval, ami miatt defektet kapott és visszaesett a mezőny végére. Innen sikerült felzárkóznia, de később kicsúszott és véget ért a versenye, be kellett küldeni a safety cart is miatta. 2016-ban hetedik helyről indult. Innen feljött negyediknek Verstappen mögé, aki csak kanyarlevágással tudta tartani a pozícióját, amit a verseny végéig nem adott át (ehhez volt is egy két szava Vettelnek a versenyigazgatóság felé…). Verstappen mögé beragadva már Ricciardóval szemben is védekeznie kellett, ami közben szabálytalanul váltott irányt. Így a leintés után volt egy kis káosz, hányadik helyen is végzett: miután öt másodperccel megbüntették Verstappent, felállhatott a dobogó harmadik fokára, de utána őrá is kiszabtak egy tíz másodpercest, így hivatalosan ötödik lett. 2017-ben élről indult, de a rajt után elvesztette a vezető helyet, Verstappenel és Hamiltonnal koccanva megsérült az első szárnya, emiatt ki kellett állni a boxutcába. A futam végére a negyedik helyre zárkózott vissza, ami kevésnek bizonyult a bajnoki esélyei életben tartására. Tavalyelőtt negyedik helyről rajtolt. A 39. körben Hamilton megelőzésével sikerült megszereznie a második helyet, majd a második kerékcseréje után Ricciardo mögé került, akit megelőzni nem tudott, de az ausztrál kiesése miatt mégis meglett a második hely, a bajnoki reményei azonban Hamilton negyedik helyével ismét elszálltak. Tavalyelőtt harmadik lett az időmérőn, Verstappen hátrasorolásával az első sorból indulhatott. A futamon tartotta a második helyet csapattársa mögött. A második kerékcseréje után a csak egyszer cserélő Hamilton mögött került, Leclerc viszont időt veszítve visszább esett, így maradt a második helyezés.

Latifi

A 2018-as Mexikói Nagydíj első szabadedzésén a Racing Point Force India tesztpilótájaként vett részt. Tavalyelőtt szintén az első szabadedzésen vett részt, ezúttal a Williams színeiben.

Räikkönen

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Ferrarival különböző cserék miatt annyi rajtbüntetést szedett össze, hogy az utolsó előtti helyről kellett rajtolnia. A futamon ütközött Bottasszal, ami után kitört a jobb hátsó kereke és kiesett. 2016-ban hatodik helyről indult, bár a futamon egy időre visszaesett, végül Nico Hülkenberget megelőzve visszaszerezte a hatodik helyezést. 2017-ben ötödik helyről indulva a dobogó harmadik fokára állhatott. 2018-ban hatodik helyről indult, a két Mercedes elfékezése és kerékcseréje, majd Ricciardo kiesése után sikerült megismételnie a harmadik helyezését. Tavalyelőtt Alfa Romeóval túlmelegedés miatt 58 kör után kiesett.

Mazepin

Először versenyezhet Mexikóban.

Gasly

Tavalyelőtt a kihagyott austini futam után tért vissza a mezőnybe aToro Rosso színeiben. Az időmérőn nem sikerült mért kört mennie, de engedték rajthoz állni. Kapott egy húszhelyes büntetést az erőforráselemek cseréje miatt, de már nem volt hová hátrasorolni. A futamon 13. lett. 2018-ban 15. lett az időmérőn, miután a Q2-ben nem futott mért kört. Erőforráselemek és váltó cseréje miatt húsz rajthely büntetést kapott, így a rajtrács végéről indult, innen feljött a pontszerző tizedik helyre. Tavalyelőtt tizedik rajtkockából indult, a tizedik helyen is futott be, de a csapattárs Danyiil Kvjat időbüntetése után előlépett kilencedik helyezetté.

Pérez

Bár hazai versenyző, korábbról csak minimális tapasztalata volt a pályáról: az A1 GP 2006/2007-es szezonjában járt itt, de nem ő állt rajthoz a futamon, csupán az edzésen vett részt.

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Force Indiával nyolcadik lett. 2016-ban a kilencedik helyért üldözte Felipe Massát, de egyetlen előzési kísérlete sikertelen maradt, így tizedik helyen végzett. 2017-ben tizedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott. A futamon hetedik helyezést ért el. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben fékhibával kiesett. Tavalyelőtt Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de a futamon a közönség örömére sikerült a hetedik helyig feljönnie, amit tíz körrel a vége előtt Ricciardo ellen is sikeresen megvédett.

Alonso

2015-ben McLarennel több rajtbüntetéssel a 18. helyről indult (16. helyett), az erőforrás hibája miatt az első körben ki kellett állnia. 2016-ban a 13. helyen végzett. 2017-ben húsz rajthellyel sorolták hátra az elhasznált erőforráselemek miatt, így 14. helyett 18. rajthelyről indult, tizedikként sikerült pontot szereznie. Tavalyelőtt a rajt után beleakadt Ocon levált szárnydarabjába, majd néhány körrel később a víznyomás problémái miatt kiállni kényszerült.

Leclerc

A 2017-es Mexikói Nagydíj hétvégéjén a Sauber tesztpilótájaként vett részt az első szabadedzésen.

2018-ban már indult a futamon is, kilencedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el. Tavalyelőtt Ferrarival második lett az időmérőn, de Verstappen hátrasorolása miatt élről indulhatott. A futamon tartotta az első helyet egészen a második kerékcseréig, amikor a jobb hátsó rögzítése nem ment zökkenőmentesen, így visszaesett, végül a negyedik helyen futott be, begyűjtve a leggyorsabb körért járó pontot is.

Stroll

A 2017-es Mexikói Nagydíjon Williamsszel 11. helyről indulva (egy helyet nyerve a hátrasorolásokon) hatodik helyezést ért el. 2019-ben a 12. helyen végzett. Tavalyelőtt a Racing Point színeiben 12. helyen végzett.

Tsunoda

Először versenyezhet Mexikóban.

Ocon

A 2016-os Mexikói Nagydíjon Manorral utolsó célba érkezőként 21. helyen végzett. 2017-ben a Force India színeiben a hatodik rajthelyet szerezte meg, a futamon ötödik helyezést ért el. 2018-ban a Racing Point Force India színeiben a futam elején koccant, a szárnyának az egyik darabja felakadt Alonso autójára. A futamot a 11. helyen zárta.

Verstappen

A 2015-ös Mexikói Nagydíjon Toro Rossóval kilencedik helyen végzett. 2016-ban a Red Bull színeiben harmadik helyről indult. A futamon több vitatott esete volt. A rajt után kiszorította Nico Rosberget, bár megelőzni nem tudta. Később is üldözte a németet, de egyetlen előzési kísérlete végén Rosberg megvédte a pozíciót. Ezután egyre inkább leszakadt tőle, és hátrafelé kellett figyelnie Vettelre és Ricciardóra. A harmadik helyet csak kanyarlevágással tudta megtartani, de nem adta át Vettelnek a pozíciót, inkább feltartotta, hogy Ricciardo megközelíthesse. A leintés után már készült az eredményhirdetésre harmadikként, de öt másodperc büntetést kapott (deja vu…). Így átmenetileg ötödiknek számított, de végül a tíz másodpercre büntetett Vettel előtt hivatalosan negyedik lett. 2017-ben a második helyről indulva a rajtnál élre állt, megnyerte a futamot. 2018-ban szintén második helyről indult, a rajtnál átvette a vezetést. A kerékcsere után a Ferrarik mögé került, de sikerült Kimit megelőznie, majd Vettel cseréje után újra élre állt, végül újabb győzelmet aratott. Tavalyelőtt edzéselső lett, de miután nem lassított sárga zászlónál, három hellyel hátrébbról indulhatott. A rajt után összekoccant Hamiltonnal, kisodródott a fűre, visszaesett Bottas és a McLarenek mögé. A negyedik körben megelőzte Bottast a hetedik helyért, de a két autó összeért, ami miatt megsérült a jobb hátsó kereke. A defekt éppen akkor következett be, amikor már elhaladt a boxbejárat mellett, így egy kört kellett megtennie három keréken. A futam hátralévő részében a hatodik helyig sikerült felzárkóznia.

Schumacher

Először versenyezhet Mexikóban.

Sainz

Toro Rossóval a 2015-ös Mexikói Nagydíjon 13., 2016-ban tizedik helyről rajtolva öt másodperc büntetéssel 16. helyen végzett. 2017-ben Renault-val kilencedik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt egy hellyel előrébb indulhatott, a kormánymű problémái miatt kiesett. 2018-ban nyolcadik helyről rajtolt, de az akkumulátora megadta magát. Tavalyelőtt McLarennel hetedik rajthelyről indult, a rajt után sikerült Bottas és Verstappen elé is kerülnie, de végül nem sikerült pontot szereznie, a 13. helyen végzett.

Russell

A tavalyelőtti Mexikói Nagydíjon a 16. helyen végzett.

Bottas

A Williams színeiben a 2015-ös Mexikói Nagydíjon a dobogó harmadik fokára állhatott a két Mercedes-pilóta mellett, a Kimivel való ütközést is átvészelve. 2016-ban nyolcadik helyről indult, bár a futamon Massa mögé került, a friss gumikon gyorsabb volt csapattársánál, aki maga elé engedte, így a végén is meglett a nyolcadik helyezés. 2017-ben Mercedesszel negyedik helyről rajtolva második helyezést ért el. 2018-ban ötödik helyről indult, a rajtnál összeért Vettellel. A 48. körben az elfogyó gumikon elfékezte magát, így Kimi mögé került a hatodik helyre. Ricciardo kiesése után ötödik lett, a hiperlágy gumikon leggyorsabb kört futva (külön pontot még nem ért). Tavalyelőtt a Q3 végén a palánknak csapta az autót, de a rajtrácson a hatodik helyről indulhatott. A McLarenek lerajtolták, a Hamiltonnál koccanás miatt visszaeső Verstappent viszont maga mögött tudta tartani. A negyedik körben megelőzte őt Verstappen, de a két autó összeért, a Red Bull ennek következtében defektet kapott. Végül a harmadik helyre sikerült feljönni Vettel mögé, miután Leclerc időt veszített a második cserénél. Ezzel matematikai esélye maradt még a világbajnoki címre.

Giovinazzi

2017-ben a Haas, 2018-ban a Sauber pénteki tesztpilótájaként vett részt a Mexikói Nagydíj szabadedzésén.

Tavalyelőtt Alfa Romeóval 14. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr3716748184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása