Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2021 után 1.

2022. március 01. - F1 Hierro

A versenyzőkről már elkészült négy változatban a világbajnoki helyezéseket pontozó rangsorolás, következzen a csapatoké is. A pontozás alapját itt is a versenyzők világbajnoki helyezései jelentik, bár adott esetben előfordulnak tört pontok, ha valaki év közben váltott csapatot. Elsőként szokás szerint az 1961-től 1990-ig használt 9-6-4-3-2-1 pontozás jöjjön.

Az előző évhez képest nincsenek elmozdulások. A világbajnokság alapítása óta induló és legeredményesebb Ferrari fényévekre elhúzott az élen, bár 2021-ben csak Carlos Sainz világbajnoki ötödik helye hozott 2 pontot ezen a listán. Masszíven második a McLaren, nekik ebben az értékelésben Lando Norris hatodik helye hozott 1 pontot. A Williams jó ideje nem gyarapította itt a pontjait, de még néhány évig biztos harmadik a Mercedes előtt, amely tíz pontot gyűjött be Lewis Hamilton világbajnoki második és Valtteri Bottas harmadik helyével. A Red Bull Racing összesen 13 pontot szerzett Max Verstappen világbajnoki címével és Sergio Pérez negyedik helyével, ezzel maradt a 6. helyen a Team Lotus és a Brabham közt.

A 2021-ben résztvevő istállók közül a listán van még az Alfa Romeo (13.), bár azok az eredmények még a klasszikus csapatnak köszönhetők (a mostani csapat egyik jogelődje, a BMW Sauber a huszadik helyen áll). Bizonyos csapatoknak a jogelődei vannak a listán: az Alpine-nak a Benetton (9.), a Renault (11.) és a Lotus F1 Team (22.); az Aston Martinnak a Jordan (23.) és a Racing Point (27-30.); az AlphaTaurinak a Toro Rosso (36., töredékpontokkal Max Verstappen 2016-os világbajnoki ötödik helyezéséért, a szezon első négy futamával).

A sorozat további részei:
Versenyzők 1. 2. 3. 4.
Konstruktőrök 2. 3. 4.

1. 2. 3. 4. 5. 6. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 25 19 25 21 13 484,80
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 11 264,00
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 189,00
4. Mercedes (D) 9 7 2 1 2 2 136,36
5. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 124,95
6. Red Bull (A) 5 1 7 3 3 3 96,87
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 76,00
8. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 51,19
9. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 47,00
10. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 45,00
11. Renault (F) 2 1 3 4 4 45,00
12. BRM (GB) 1 3 3 3 2 44,18
13. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 31,00
14. Maserati (I) 2 3 1 2 29,88
15. Matra (F) 1 1 1 17,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 16,59
17. Brawn (GB) 1 1 13,00
18. Ligier (F) 3 1 1 12,00
19. March (GB) 1 1 8,00
20. BMW Sauber (D) 1 1 2 7,00
21. Wolf (CDN) 1 6,00
22. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 6,00
23. Jordan (IRL) 1 2 6,00
24. Porsche (D) 1 1 5,00
25. BAR (GB) 1 4,00
26. Honda (J) 1 1 4,00
27. Hesketh (GB) 1 3,00
Racing Point (GB) 1 3,00
Talbot (F) 1 3,00
Lola (GB) 1 3,00
31. Lancia (I) 1 2,00
32. Watson (USA) 1 2,00
33. Kurtis Kraft (USA) 2 2,00
34. Toyota (J) 1 1,00
Gordini (F) 1 1,00
36. Toro Rosso (I) 1 0,13
37. Parnelli (USA) 1 0,05

 

Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2021-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második, a McLaren negyedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-lal szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig és 2002-től 2011-ig elért eredmények (2016 óta még nem értek el olyan eredményt, ami erre a listára elegendő lenne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek. Külön szerepel a Jordan és annak többszörösen közvetett utóda, a Racing Point.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr2317715302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása