Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri szuperbajnokság - frissítve 2021 után 4.

2022. március 15. - F1 Hierro

A csapatokat a versenyzőik világbajnoki helyezései alapján pontozó ranglistának az utolsó változata a 2010-ben bevezetett 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es rendszeresen alapul. Nagy meglepetések itt sincsenek. Egy kivétellel a tavalyi és jelenlegi mezőny valamennyi csapata listára került, az egyetlen kivételnek is ott vannak a jogelődei.
Most hétvégén pedig indul az új szezon, lássuk, ki mit tesz hozzá az eddig eredményeihez!

Ezen a listán is magabiztosan foglalja el az első három helyet a Ferrari, a McLaren és a Williams. A Ferrarinak Carlos Sainz világbajnoki ötödik és Charles Leclerc hetedik, a McLarennek Lando Norris hatodik és Daniel Ricciardo nyolcadik helye hozott további pontokat, a Williamsnek idén sem került versenyzője az első tízbe összetettben. A Mercedes Lewis Hamilton világbajnoki második és Valtteri Bottas harmadik helyével is maradt az ötödik helyen a klasszikus Team Lotus mögött, a világbajnokságot Max Verstappennel megnyerő Red Bull Racing Sergio Pérez világbajnoki negyedik helyével együtt is maradt hatodik a tabellán.

Új belépő a jelenlegi nevén tavaly bemutatkozó Alpine, amely rögtön futamgyőzelmet is szerzett első évében, de az itteni helyezését nem a győzelmet szerző Esteban Oconnak köszönhető: Fernando Alonso világbajnoki tizedik helye révén kerültek az 55-59. helyre az immár hatvanasra bővült listán, hetedik francia alakulatként. Az Alfa Romeo a régi eredményei révén továbbra is 14. helyen áll, az AlphaTauri Pierre Gasly világbajnoki kilencedik helyezésével a 48-49. helyre lépett előre, holtversenyben a Jaguar Racinggel. A Haas 2021-ben futamokon sem szerzett pontot, 51-53. helyen állnak. A mostani mezőnyből egyedül az Aston Martin nincs a listán az aktuális formájában, csak az elődei (Jordan 18., a régi Force India 26., az önálló Racing Point 32., a Racing Point Force India 50.).

A sorozat további részei:
Versenyzők 1. 2. 3. 4.
Konstruktőrök 1. 2. 3.

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Pontszám
1. Ferrari (I) 15 25 19 25 21 13 13 10 9 7 1 845,26
2. McLaren (GB) 12 10 6 11 14 11 8 4 5 6 1 008,67
3. Williams (GB) 7 8 12 3 8 5 4 4 4 2 705,00
4. Lotus (1958-94) (GB) 6 3 8 4 2 5 6 5 5 5 501,30
5. Mercedes (D) 9 7 2 1 2 2 3 1 2 444,88
6. Red Bull (A) 5 1 7 3 3 3 3 2 1 361,65
7. Brabham (GB) 4 3 1 3 2 5 2 3 2 5 297,33
8. Renault (F) 2 1 3 4 4 5 6 4 3 239,22
9. Cooper (GB) 2 3 3 1 3 4 3 2 2 218,94
10. Benetton (GB/I) 2 2 4 2 5 1 3 3 3 215,00
11. BRM (GB) 1 3 3 3 2 2 2 2 6 188,15
12. Tyrrell (GB) 2 1 3 2 1 1 1 2 6 1 182,00
13. Maserati (I) 2 3 1 2 1 4 4 2 131,84
14. Alfa Romeo (I) 2 1 1 1 2 103,00
15. Ligier (F) 3 1 1 1 4 2 3 83,00
16. Vanwall (GB) 2 1 1 1 58,77
17. Matra (F) 1 1 1 2 1 58,00
18. Jordan (IRL) 1 2 1 4 2 45,00
19. March (GB) 1 1 1 2 1 44,00
20. Kurtis Kraft (USA) 2 4 1 2 44,00
21. Brawn (GB) 1 1 40,00
22. BMW Sauber (D) 1 1 2 1 40,00
23. Honda (J) 1 1 2 1 36,00
24. Lotus (2012-15) (GB) 1 1 1 1 35,00
25. BAR (GB) 1 2 1 2 35,00
26. Force India (IND) 2 1 4 2 26,00
27. Wolf (CDN) 1 1 24,00
28. Toyota (J) 1 1 1 1 3 23,00
29. Porsche (D) 1 1 22,00
30. Hesketh (GB) 1 1 16,00
31. Watson (USA) 1 1 1 15,00
32. Racing Point (GB) 1 1 13,00
33. Talbot (F) 1 12,00
Lola (GB) 1 12,00
35. Stewart (GB) 1 1 10,00
36. Sauber (CH) 1 1 4 10,00
37. Toro Rosso (I) 1 1 2 1 9,13
38. Gordini (F) 1 8,00
39. Arrows (GB) 1 1 2 8,00
40. Lancia (I) 1 7,50
41. Kuzma (USA) 1 1 7,00
Shadow (USA/GB) 1 1 7,00
43. Deidt (USA) 1 6,00
Penske (USA) 1 6,00
45. Epperly (USA) 1 1 5,00
46. Eagle (USA) 1 4,00
Surtees (GB) 1 4,00
48. Jaguar (GB) 1 1 3,00
AlphaTauri (I) 1 1 3,00
50. Racing Point Force India (GB) 1 2,06
51. BRP (GB) 1 2,00
Toleman (GB) 1 2,00
Haas (USA) 1 2,00
54. Fittipaldi (BR) 2 2,00
55. Connaught (GB) 1 1,00
Footwork (GB) 1 1,00
Leyton House (GB) 1 1,00
Prost (F) 1 1,00
Alpine (F) 1 1,00
60. Parnelli (USA) 1 0,36

 

 Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2021-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik, a Jordan kilencedik, a Prost tizedik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1951-ben Reg Parnell 10. lett a világbajnokságban, 5 pontjából 3-at Ferrarival, 2-t BRM-mel szerzett
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1962-ben Jack Brabham 9. lett a bajnokságban, 9 pontjából 3-at privát Lotusszal, 6-ot csapata saját konstrukciójú autójával szerzett
** 1963-ban Lorenzo Bandini 10. lett a bajnokságban, 6 pontjából 2-t privát BRM-mel, 4-et Ferrarival szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1973-ban Jackie Ickx 9. lett a bajnokságban, 12 pontjából 8-at Ferrarival, 4-et McLarennel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-lal szerzett
** 2017-ben Carlos Sainz 9. lett a bajnokságban, 54 pontjából 48-at a Toro Rosso, 6-ot a Renault színeiben szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Toleman, a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault, a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus, valamint az Alpine eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól 2020-ig elért eredmények. A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart, a Jaguar és a Red Bull, a Ligier és a Prost, a BMW Sauber és a Sauber, az Arrows és a Footwork, a Toro Rosso és az AlphaTauri, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India és 2019-2020-ban a Racing Point eredményei. (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán. A Racing Point utóda, az Aston Martin szintén nem ért még el olyan eredményt, amivel listára kerülhetett volna) A Marchnál együtt szerepelnek az 1970-től 1977-ig, illetve 1987-től 1990-ig elért eredmények (1981-82-ben és 1992-ben nem értek el olyan eredményt, ami itt pontozható lenne), utóbbitól viszont külön szerepelnek a Leyton House nevű konstrukciók eredményei. A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.
* További tisztázandó információ a sorozat valamennyi részéhez, a versenyzőit is beleértve: minden szezonból egy-egy versenyző lett számítva az 1-10. helyek valamelyikére, pontegyenlőség esetén a nem pontszerző helyeket is nézve. Bizonyos évkönyvek ettől eltérnek, holtversenyeket jegyezve.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6417780630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása