A csapatok versenyzőinek világbajnoki helyezéseit pontokra váltó rangsorolásban most a 2003-tól 2009-ig alkalmazott 10-8-6-5-4-3-2-1-es számítás következik.
Az első három helyen itt is megingathatatlan a Ferrari, a McLaren és a Williams pozíciója. A Ferrari 2021-ben Carlos Sainz világbajnoki ötödik és Charles Leclerc hetedik helyével gyarapította a pontjait, a McLaren pedig Lando Norris hatodik és Daniel Ricciardo nyolcadik helyével. A Williamsnek ugyan jobb éve volt a korábbiaknál, de az első nyolcba kerüléstől messze voltak a versenyzői, a tabellán a harmadik helye azonban még is így is sokáig biztosított. A világbajnokság második (Lewis Hamilton) és harmadik (Valtteri Bottas) helyét elvivő Mercedes ebben a pontszámításban még nem tudta megelőzni klasszikus Team Lotus csapatot, de már megközelítette őket annyira, hogy idén itt is legyen rá esélyük. Az új világbajnok Max Verstappen csapata, a Red Bull Racing, amelynek színeiben Sergio Pérez negyedik lett a bajnokságban, egyelőre stabilan a hatodik helyen maradt.
Új belépő nem volt ezen a listán sem, maradt 49 csapat, illetve konstruktőrműhely. Az előző két számításhoz hasonlóan a jelenlegi csapatok közül még az Alfa Romeo van a listán (14.), bár ezt az 1950-51-es eredményeknek köszönheti (a jelenlegi csapat jogelődei közül a BMW Sauber a huszadik, a svájci Sauber csapat a 43-47. helyen áll). A jelenlegi mezőnyből a jogelődök révén érintett az Alpine (Renault 8., Benetton 10., a Lotus F1 Team 22.), az Aston Martin (Jordan 23., a Racing Point saját konstrukcióval 30-32., az eredeti Force India 34., a Racing Point Force India 48.) és az AlphaTauri (Toro Rosso 38.).
A sorozat további részei:
Versenyzők 1. 2. 3. 4.
Konstruktőrök 1. 2. 4.
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | Pontszám | ||
1. | Ferrari (I) | 15 | 25 | 19 | 25 | 21 | 13 | 13 | 10 | 739,32 |
2. | McLaren (GB) | 12 | 10 | 6 | 11 | 14 | 11 | 8 | 4 | 400,00 |
3. | Williams (GB) | 7 | 8 | 12 | 3 | 8 | 5 | 4 | 4 | 280,00 |
4. | Lotus (1958-94) (GB) | 6 | 3 | 8 | 4 | 2 | 5 | 6 | 5 | 191,86 |
5. | Mercedes (D) | 9 | 7 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 179,95 |
6. | Red Bull (A) | 5 | 1 | 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 142,90 |
7. | Brabham (GB) | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 115,00 |
8. | Renault (F) | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 6 | 87,00 | |
9. | Cooper (GB) | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 84,47 |
10. | Benetton (GB/I) | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 80,00 | |
11. | BRM (GB) | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 71,76 | |
12. | Tyrrell (GB) | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 67,00 |
13. | Maserati (I) | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 47,37 | ||
14. | Alfa Romeo (I) | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 41,00 | |||
15. | Ligier (F) | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 28,00 | |||
16. | Vanwall (GB) | 2 | 1 | 1 | 24,12 | |||||
17. | Matra (F) | 1 | 1 | 1 | 22,00 | |||||
18. | Brawn (GB) | 1 | 1 | 16,00 | ||||||
19. | March (GB) | 1 | 1 | 1 | 2 | 16,00 | ||||
20. | BMW Sauber (D) | 1 | 1 | 2 | 15,00 | |||||
21. | Kurtis Kraft (USA) | 2 | 4 | 14,00 | ||||||
22. | Lotus (2012-15) (GB) | 1 | 1 | 1 | 1 | 13,00 | ||||
23. | Jordan (IRL) | 1 | 2 | 1 | 13,00 | |||||
24. | Honda (J) | 1 | 1 | 2 | 1 | 13,00 | ||||
25. | BAR (GB) | 1 | 2 | 1 | 11,00 | |||||
26. | Wolf (CDN) | 1 | 1 | 10,00 | ||||||
27. | Porsche (D) | 1 | 1 | 9,00 | ||||||
28. | Hesketh (GB) | 1 | 1 | 6,00 | ||||||
29. | Toyota (J) | 1 | 1 | 1 | 6,00 | |||||
30. | Racing Point (GB) | 1 | 5,00 | |||||||
Talbot (F) | 1 | 5,00 | ||||||||
Lola (GB) | 1 | 5,00 | ||||||||
33. | Watson (USA) | 1 | 1 | 5,00 | ||||||
34. | Force India (IND) | 2 | 1 | 5,00 | ||||||
35. | Lancia (I) | 1 | 3,00 | |||||||
36. | Gordini (F) | 1 | 3,00 | |||||||
37. | Stewart (GB) | 1 | 1 | 3,00 | ||||||
38. | Toro Rosso (I) | 1 | 1 | 2 | 2,10 | |||||
39. | Kuzma (USA) | 1 | 2,00 | |||||||
Shadow (USA/GB) | 1 | 2,00 | ||||||||
Deidt (USA) | 1 | 2,00 | ||||||||
Penske (USA) | 1 | 2,00 | ||||||||
43. | Sauber (CH) | 1 | 1,00 | |||||||
Arrows (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||
Epperly (USA) | 1 | 1,00 | ||||||||
Eagle (USA) | 1 | 1,00 | ||||||||
Surtees (GB) | 1 | 1,00 | ||||||||
48. | Racing Point Force India (GB) | 1 | 0,52 | |||||||
49. | Parnelli (USA) | 1 | 0,14 |
Megjegyzések:
* Egyéni világbajnokot adó csapatok neve félkövérrel, konstruktőri címet nyert csapatok neve aláhúzva, a 2021-es szezonban részt vett csapatok neve dőlt betűvel.
* A McLaren nem kapta meg a 2007-es szezon után Lewis Hamilton második és Fernando Alonso harmadik helye után a pontokat, miután abban az évben a kémbotrány miatt a csapatot azzal büntették, hogy nem szerezhet konstruktőri pontokat. A szezon második és harmadik helye utáni pontok nem lettek kiosztva a táblázatban.
* Mivel az 1997-es szezonban Michael Schumachertől csak az egyéni világbajnokság második helyét vették el, a Ferrari viszont megtarthatta a konstruktőri pontokat, ehhez igazodva az 1997-es évre a Williams első és harmadik, a Ferrari második és nyolcadik, a McLaren negyedik és hetedik, a Benetton ötödik és hatodik hely után kapott pontokat, függetlenül attól, hogy Schumacher kizárásával egy-egy helyet előreléptek a versenyzők a tabellán.
* Amennyiben egy versenyző két vagy több csapatnál töltötte a szezont, a pontok aszerint oszlanak meg a helyezése után, hogy milyen arányban szerezte abban a szezonban a bajnokságba számító pontjait. A helyezések száma egész számmal szerepel a táblázatban, de dőlttel kiemelve, ha osztozkodás történt.
* Töredék pontszámok esetén a pontok két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.
* A tört pontszámok a következőképpen álltak össze:
** 1954-ben Juan Manuel Fangio úgy lett világbajnok, hogy a 42 bajnokságba számító pontjából 17-et Maseratival (azonos futameredményeknél a korábbit véve figyelembe), 25-öt Mercedesszel szerzett.
** 1955-ben Eugenio Castellotti 3. lett a bajnokságban, 12 pontját fele-fele arányban Lanciával és Ferrarival szerezte
** 1957-ben Stirling Moss 2. lett a bajnokságban, 25 pontjából 1-et Maseratival, 24-et Vanwall-lal szerzett
** 1958-ban Moss szintén bajnoki 2. lett, 41 pontjából 8-at Cooperrel, 33-at Vanwall-lal szerzett
** 1959-ben Moss 3. lett a bajnokságban, 25,5 pontjából 7,5-et BRM-mel (a fél egy megosztott leggyorsabb kör miatt), 18-at Cooperrel szerzett
** 1960-ban Phil Hill 5. lett a bajnokságban, 16 pontjából 15-öt Ferrarival, 1-et Cooperrel szerzett
** 1966-ban John Surtees 2. lett a bajnokságban, 28 pontjából 9-et Ferrarival, 19-et Cooperrel szerzett
** 1976-ban Mario Andretti 6. lett a bajnokságban, 22 pontjából 21-et a Lotus, 1-et a Parnelli színeiben szerezve
** 2016-ban Max Verstappen 5. lett a bajnokságban, 204 pontjából 13-at Toro Rossóval, 191-et Red Bull-al szerzett
** 2018-ban Sergio Pérez 8. lett a bajnokságban 62 ponttal, bár gyakorlatilag nem váltott csapatot, jogilag elkülönült a régi Force India, amelynek színeiben 30 pontot szerzett, és a Racing Point Force India, amelynek színeiben 32 pontot szerzett. A Force Indiát viszont kizárták az azévi konstruktőri világbajnokságból, így csak a Racing Point Force Indiánál szerepel a töredék pontszám.
** 2019-ben Pierre Gasly 7. lett a bajnokságban, 95 pontjából 63-at a Red Bull Racing, 32-t a Toro Rosso színeiben szerzett
** 2019-ben Alexander Albon 8. lett a bajnokságban, 92 pontjából 16-ot a Toro Rosso, 76-ot a Red Bull Racing színeiben szerzett
* Bár a konstruktőrök világbajnokságában a kasztni-motor kombinációk számítottak (ennek főleg régebben volt jelentősége), ezen a listán a kasztnit készítő konstruktőrműhelyek szerint történt a pontozás.
* Felkerültek a listára a csak Indianapolis 500-on induló konstruktőrműhelyek is, bár az a futam (1958-tól 1960-ig volt ennek jelentősége) nem számított a konstruktőri (akkoriban gyártói) értékelésbe.
* Az elődök, utódok értékelése a következő: a Lotusnál külön szerepelnek az 1958-tól 1994-ig és a 2012-től 2015-ig szereplő csapat eredményei. Külön szerepelnek a Benetton, a 2002-től 2011-ig és 2016-tól 2020-ig versenyző Renault és a 2012-től 2015-ig versenyző Lotus eredményei, ugyanakkor a Renault-nál együtt szerepelnek az 1977-től 1985-ig, a 2002-től 2011-ig és a 2016-tól elért eredmények (a jelenlegi csapat, az Alpine még nem ért el olyan eredményt, amivel erre a listára felkerülhetne). A Tyrrell, a BAR, a 2006-tól 2008-ig versenyző Honda csapat, a Brawn és a 2010 óta versenyző Mercedes csapat eredményei külön szerepelnek, a Hondánál 1964-től 1968-ig és 2006-tól 2008-ig, a Mercedesnél pedig az 1954-55-ben és a 2010 óta elért eredmények együtt szerepelnek. Külön szerepelnek a Stewart és a Red Bull, a BMW Sauber és a Sauber, valamint a Jordan, a Force India, a 2018-as Belga Nagydíjtól a Racing Point Force India, valamint 2019-től a Racing Point eredményei (a jelenlegi csapat, az Aston Martin még nem ért el olyan eredményt, hogy felkerülhessen erre a listára). (A jelenlegi Alfa Romeo az 1950-51-es csapattal egynek, a Saubertől külön számít, de még nem ért el olyan eredményt, amivel pontot szerezhetne ezen a listán.) A Tyrrellnél csak a saját konstrukcióval elért eredmények számítanak, az azelőttiek a Matra, illetve a March eredményeinél szerepelnek.