Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző X/6.

Miami Nagydíj, Miami Gardens

2024. május 04. - F1 Hierro

A Miami Nagydíjon egyelőre a csapatok múltja sem nagyobb, mint a versenyzőké, hiszen két éve látogat ide a Forma-1. Így itt is azt mondhatjuk el, hogy eddig kettőből kétszer a Red Bull Racing győzött Max Verstappen révén, tavaly pedig a kettős győzelem is meglett.  Idén vajon akad kihívó?

Red Bull

A tavalyelőtti versenyen a második sorból indultak. Verstappen a rajtnál előretört másodiknak, a 9. körben Leclerc megelőzésével élre állt, leggyorsabb körrel megnyerte a futamot. Pérez, aki az 52. körben sikertelenül próbálkozott Sainz előzésével, negyedik lett. Tavaly Pérez indulhatott az élről, míg Verstappen a kilencedik helyről rajtolhatott, miután a Q3 végén a piros zászlós megszakításkor nem volt mért köre. Verstappen kemény gumikon indulva hamar felzárkózott, Pérez kerékcseréje után élre állt, majd a saját kerékcseréje után ismét utolérte és meg is előzte csapattársát, így Verstappen, Pérez sorrendben lett meg a kettős győzelem, Verstappen a leggyorsabb körért járó pontot is begyűjtötte.

Mercedes

Tavalyelőtt a Q2-ig jutó, de a futamon a virtuális biztonsági autó alatti kerékcseréből előnyt kovácsoló Russell és a harmadik sorból rajtoló Hamilton az 5–6. helyen végeztek. Tavaly Russell a harmadik sorból rajtolva negyedik lett, miután a 37. körben Sainzot megelőzte; Hamilton Q2-es kiesés után kemény keveréken elment a 38. körig, utána közepesen előzgetve feljött a hatodik helyig, miután az 55. körben Leclerc-t is megelőzte.

Ferrari

Tavalyelőtt az első sorból rajtolva kettős dobogót értek el: a rajtnál Sainzot előzte meg Verstappen, a 9. körben az élről induló Leclerc-t. Ezután végig őrizték a helyezéseiket, amit Sainznak Pérez agresszív előzési kísérletével szemben sikerült megvédenie, így Leclerc második, Sainz harmadik lett. Tavaly Sainz a második sorból rajtolva ötödik, Leclerc – aki a Q3 vége felé kicsúszva piros zászlót okozott – a negyedik sorból rajtolva hetedik helyen végzett. Sainz boxutcai gyorshajtásért öt másodperc büntetést kapott, de nem befolyásolta a helyezését.

McLaren

Még nem szereztek pontot Miamiban. Tavalyelőtt Daniel Ricciardo eredetileg 11. helyen futott be, de pályaelhagyásból való előnyszerzésért öt másodperc büntetést kapott, így 13. helyen végzett; a Q3-ba jutó Norris a 41. körben Gaslyval ütközve összetörte az autóját, előbb virtuális, majd valódi biztonsági autós szakaszt okozva. Tavaly mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, a futamon Norris a 17., Piastri a 19. helyen végzett.

Aston Martin

Tavalyelőtt az időmérőn Stroll a Q3-ba, Vettel a Q2-ig jutott, de miután az üzemanyaguk hőmérséklete az előírt minimum alatt maradt, mindketten a boxutcából rajtoltak. A futamon Stroll 11. helyre jött fel, Alonso időbüntetése után tizedik lett; Sebastian Vettel a Mick Schumacherrel való ütközés miatt kiesett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. Tavaly az első sorból rajtoló Alonso a dobogó harmadik fokára állhatott, a Q1-ben kieső Stroll a 12. helyen végzett.

Alpine

Tavalyelőtt Ocon a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját, így az időmérőn nem vett részt, de indulták a rajtrács végéről elindulni. Eredetileg Alonso nyolcadik helyen futott be Ocon előtt, de a spanyol versenyző két ötmásodperces időbüntetést is kapott (egyet a Gaslyval való ütközés miatt, a másikat pályalevágásból való előnyszerzésért), így végül Ocon nyolcadik, Alonso 11. helyen végzett. Tavaly mindkét versenyző a Q3-ba jutott, a futamon Gasly és Ocon 8–9. helyen értek be.

Williams

Tavalyelőtt mindkét versenyző kiesett a Q1-ben, de Albon tizedik helyen futott be, ami Alonso időbüntetésével kilencedik helyezésre javult, ezzel a legjobb azévi helyezését produkálta; Nicholas Latifi 14. helyen végzett. Tavaly Albon 14., az első hazai versenyén induló Sargeant a huszadik (utolsó) helyen végzett.

RB

AlphaTauri név alatt tavalyelőtt mindkét versenyző a Q3-ba jutott, de pontot nem szereztek: Tsunoda eredetileg a 13. helyen ért be, Ricciardo időbüntetése után a 12. helyen végzett; Gasly két körön belül két ütközésbe is belekeveredett: előbb Alonsóval, majd Norrisszal, a felfüggesztés sérülése miatt kiállni kényszerült. Tavaly Tsunoda a 11., Nyck de Vries a 18. helyen végzett.

Kick Sauber

Tavalyelőtt Alfa Romeo név alatt az ötödik helyről rajtoló Bottas hetedik helyezést ért el, miután a két Mercedes az 52. körben a túl szélesen vett kanyarban megelőzte; Zhōu vízszivárgás miatt 6 kör után kiállt. Tavaly a Q3-ba jutó, mért idő híján tizedik helyről rajtoló Bottas 13., Zhōu 16. helyen végzett.

Haas

Tavalyelőtt Mick Schumacher és Magnussen 15–16. helyen végeztek, utóbbit a megtett táv révén rangsorolták, miután az első szárnya sérülésével kiesett. Magnussen öt másodperc büntetést is kapott a Stroll-lal való ütközésért, de a helyezését nem befolyásolta. Schumacher a biztonsági autós szakasz után a kilencedik helyen állt, de ütközött Vettellel, utóbbi kiesését okozva, ő maga pedig visszaesett. Tavaly a második sorból rajtoló Magnussen a futamon ugyan visszább esett, de a tizedik helyezésével pontot szerzett, Hülkenberg a 15. helyen végzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr3918396215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása