Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző II/7.

Kanadai Nagydíj, Montréal

2016. június 12. - F1 Hierro

A montréali Gilles Villeneuve pályán rendezett versenyek rendre a szezon legizgalmasabb futamai közé tartoznak. A tavalyi verseny ugyan pont nem ezt mutatta, de reménykedhetünk abban, hogy idén visszatérnek a "hagyományok". A jelenlegi mezőnyből négy győzelmével Lewis Hamilton messze a legsikeresebb versenyző. A másik négy világbajnok, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Jenson Button és Sebastian Vettel egy-egy alkalommal nyertek Kanadai Nagydíjat. Közülük 2011-ben Button aratta a legemlékezetesebb győzelmet az eső miatt hosszú időre félbeszakított versenyen, az utolsó körben hibára késztetve az akkori favorit Vettelt. Mindenképp meg kell említeni még Daniel Ricciardót, aki 2014-ben itt szerezte pályafutása első győzelmét. Két hete Monacóban már közel állt a győzelemhez, így még inkább motivált lehet a mai futamra. A jelenlegi listavezető Nico Rosberg két második helyet hozott össze az utóbbi két évben, így csakis a javítás lehet a célja idén, de vajon Hamilton hagyja ezt?

Tovább

Konstruktőri múltidéző II/6.

Monacói Nagydíj, Monte Carlo

A patinás Monacói Nagydíj több mint hat évtized alatt számos emlékezetes versenyt hozott. A hercegség legnagyobb királya Ayrton Senna volt, aki összesen hatszor nyerte meg a versenyt, ebből ötször a McLaren színeiben. Őt követi öt-öt győzelemmel Graham Hill, akinek csapatai (BRM, Lotus) már megszűntek, és Michael Schumacher, aki kétszer Benettonnal, háromszor Ferrarival győzött. Utánuk Alain Prost következik a McLaren színeiben szerzett négy győzelmével.

A mezőny hagyományos nagy csapatai közül a McLaren 2008-ban, a Renault 2006-ban, a Williams 2003-ban, míg a Ferrari - furcsa belegondolni, de - 2001-ben győzött utoljára Monte Carlóban. Az utóbbi három futamot a Mercedes uralta Nico Rosberg révén, bár tavaly egy rossz döntés is kellett ahhoz, hogy ne csapattársa, Lewis Hamilton nyerjen. Az azt megelőző három évben a Red Bull győzött, ebből kétszer az ausztrál Mark Webber révén. Egy ausztrál pilótájuk most is ott van...

Tovább

Múltidéző II/6.

Monacói Nagydíj, Monte Carlo

Monte Carlo, a Forma-1-es világbajnokság klasszikus helyszíneinek egyike, a maga összehasonlíthatatlan adottságaival. Az itt szerzett győzelemnek külön értéke van. A jelenlegi mezőny valamennyi világbajnokának sikerült már Monacói Nagydíjat nyernie, ám a legtöbb győzelmet nem ők mondhatják magukénak, hanem az utóbbi három futamot sorozatban uraló Nico Rosberg. Igaz, ezek közül a tavalyi győzelme vihart kavart a csapaton belül, Lewis Hamilton rosszul időzített kerékcseréje miatt. Mivel az idei szezont Rosberg kezdte jobban, a címvédőt egyébként is fűtheti a visszavágás. Mihez vezethet ezen a szűk pályán, miután két hete Barcelonában már kiütötték egymást? Esetleg okozhat újra meglepetést a Red Bull? Vagy végre összejön valami a Ferrarinak?

Tovább

Konstruktőri múltidéző II/5.

Spanyol Nagydíj, Barcelona

Ahogy a pilóták múltidézőjében említettem, a barcelonai pálya többnyire papírforma eredményeket hozott, ritka az olyan kivétel, mint Pastor Maldonado győzelme 2012-ben. Kezdetben a Williams–Renault-k taroltak, a múlt század végén végén Mika Häkkinen vezette győzelemre a McLaren–Mercedest, majd a Spanyol Nagydíjak legsikeresebb versenyzője, Michael Schumacher nyerte sorra a futamot a Ferrarival. Rajtuk kívül nyert még itt versenyt kétszer a Red Bull, a Renault egy-egy alkalommal saját néven és a jogelőd Benetton révén. A 2009-es verseny a Brawn GP kettős győzelmét hozta, amely azóta átadta helyét az utóbbi két versenyt uraló Mercedesnek: tavalyelőtt Hamilton, tavaly Rosberg kerekedett felül a pilótái közü

A nagyobb múltú istállók (Ferrari, McLaren, Williams) a korábbi spanyolországi helyszíneken (Pedralbes, Jarama, Montjuich, Jerez) is dicsekedhetnek sikerekkel.

Tovább

Múltidéző II/5.

Spanyol Nagydíj, Barcelona

A Circuit de Catalunya az utóbbi években többnyire az európai szezon nyitányának számít, bár idén ezt a szerepet a "határeset" Szocsi átvette tőle. Gyakori közhely, hogy ekkorra állnak össze igazán a csapatok idei "csomagjai". Mivel tesztekre is előszeretettel használják a pályát, így gyakorta papírforma eredmények születnek, eseménytelen futamokon.

A jelenlegi mezőnyből két pilótának sikerült kétszer megnyernie a futamot: Kimi Räikkönnennek és a hazaiak kedvencének, Fernando Alonsónak, aki három éve éppen itt szerezte eddigi (?) utolsó nagydíjgyőzelmét. Nyert még Spanyol Nagydíjat Felipe Massa, Jenson Button és Sebastian Vettel is, a két Mercedes-pilóta között pedig az elmúlt két évben 1-1 az állás. A tavalyi győztes Nico Rosberg megszerzi idei ötödik győzelmét, beállítva Nigel Mansell 1992-es és Michael Schumacher 2004-es szezonkezdeti rekordját, vagy Lewis Hamilton végre visszavág?

Tovább

Konstruktőri múltidéző II/4.

Orosz Nagydíj, Szocsi

Az eddigi két Orosz Nagydíj a Mercedes csapat győzelmét, és egyúttal konstruktőri világbajnoki címük ünneplését hozta. Utóbbira idén biztosan nem kerül sor a pályán, hiszen a versenyt őszről előre hozták tavaszra, előbbire viszont annál nagyobb. Vagy megtöri végre valaki az elsöprő sorozatot?

Tovább

Konstruktőri múltidéző II/3.

Kínai Nagydíj, Shanghai

Az eddigi Kínai Nagydíjakon a Ferrari, a Renault, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes osztoznak a futamgyőzelmeken. A Red Bullnak 2009-ben ezen a pályán sikerült először nagydíjat nyernie, a Mercedesnek pedig a gyári csapatként való visszatérés után ugyancsak először. A Renault-nak pedig 2005-ben az első konstruktőri cím megnyerése volt a legemlékezetesebb momentum. A legeredményesebbnek a Ferrari számít négy győzelemmel, de szorosan ott van mögötte három-három sikerrel a McLaren és a Mercedes. Közülök utóbbinak van jóval nagyobb esélye, hogy növelje ezt a számot, kiindulva az idei szezonkezdetből és az utóbbi két évben elért kettős győzelmekből.

Tovább

Múltidéző II/3.

Kínai Nagydíj, Shanghai

A Kínai Nagydíj 2004 óta része a világbajnokság programjának, megszakítás nélkül. Kezdetben őszi futam volt, majd 2009-ben került jelenlegi helyére a versenynaptárban. A címvédő Lewis Hamilton az utóbbi két évben nem talált legyőzőre, és összesen négy győzelmével ő számít a legeredményesebb versenyzőnek is a pályán. Csapattársa, Nico Rosberg, aki az előző két évben mindkétszer második lett mögötte, leginkább az első futamgyőzelme miatt gondolhat jó érzésekkel a pályára. Sebastian Vettel szintén itt szerzett első győzelmet - csak ő nem magának, hanem a Red Bull Racingnek. A másik három világbajnok közül Fernando Alonso kétszer, Kimi Räikkönen és Jenson Button egy-egy alkalommal nyert Kínában.

Idén már biztos, hogy Hamilton rajtbüntetéssel indul a vasárnapi futamon, így talán lesz plusz izgalmi faktor a versenyen. Bár az első két futam után akár az is lehet, hogy idén nem elsősorban Hamilton megállítása lesz a vetélytársak fő célja...

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil