Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző II/3.

Kínai Nagydíj, Shanghai

2016. április 15. - F1 Hierro

A Kínai Nagydíj 2004 óta része a világbajnokság programjának, megszakítás nélkül. Kezdetben őszi futam volt, majd 2009-ben került jelenlegi helyére a versenynaptárban. A címvédő Lewis Hamilton az utóbbi két évben nem talált legyőzőre, és összesen négy győzelmével ő számít a legeredményesebb versenyzőnek is a pályán. Csapattársa, Nico Rosberg, aki az előző két évben mindkétszer második lett mögötte, leginkább az első futamgyőzelme miatt gondolhat jó érzésekkel a pályára. Sebastian Vettel szintén itt szerzett első győzelmet - csak ő nem magának, hanem a Red Bull Racingnek. A másik három világbajnok közül Fernando Alonso kétszer, Kimi Räikkönen és Jenson Button egy-egy alkalommal nyert Kínában.

Idén már biztos, hogy Hamilton rajtbüntetéssel indul a vasárnapi futamon, így talán lesz plusz izgalmi faktor a versenyen. Bár az első két futam után akár az is lehet, hogy idén nem elsősorban Hamilton megállítása lesz a vetélytársak fő célja...

Hamilton

2007-ben McLaren–Mercedesszel úgy érkezett a versenyre, hogy esélye volt bebiztosítani a világbajnoki címet. Ehelyett azonban nagyot hibázott: a bokszutca bejárata előtt kicsúszott a kavicságyba és kiállni kényszerült, az így elhullajtott pontok (is) nagyban hiányoztak a végelszámolásnál (mivel két riválisa végzett az első két helyen, a lehető legrosszabbul alakult a futam). Egy évvel később viszont sikerült mesterhármassal nyernie, így jó esélyekkel várhatta a zárófutamot. 2009-ben hatodik helyen végzett, 2010-ben második lett a csapattárs Button mögött, 2011-ben pedig győzött a két Red Bull előtt. 2012-ben szintén dobogóra állt, a szezon harmadik futamán harmadjára lett harmadik. 2013-ban Mercedesszel élről indulva ismét harmadiknak futott be. Az utóbbi két versenyt egyaránt megnyerte, ezzel négy győzelmével ő a Kínai Nagydíjak legsikeresebb versenyzője.

Ricciardo

2006-ban az ázsiai Forma BMW-ben két versenyen indult a pályán, harmadik és negyedik helyezést ért el (ha jól néztem a pontozásból).

2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2012-ben 17., 2013-ban hetedik lett. Red Bull-lal tavalyelőtt negyedik, tavaly kilencedik helyezést ért el.

Vettel

2006-ban a BMW–Sauber harmadik pilótájaként vett részt a pénteki szabadedzésen. Első shanghai futamán 2007-ben negyedik lett a Toro Rossóval (ami szépségtapasz volt a fuji baklövése után). 2008-ban kilencedikként nem kapott pontot, a következő évben viszont a Red Bull Racing pilótájaként megszerezte csapata első győzelmét. 2010-ben hatodik lett, 2011-ben második (ezzel megtört négyfutamos győzelmi szériája), 2012-ben ötödik, 2013-ban negyedik, tavalyelőtt ötödik csapattársa, Ricciardo mögött. Tavaly Ferrarival a dobogó harmadik fokára állhatott.

Rosberg

A Williams pilótájaként egyszer sem szerzett itt pontot (2006-ban 11., 2007-ben 16., 2008-ban és 2009-ben 15. lett), 2010-ben viszont Malajzia után másodszor lett dobogós (harmadik) a Mercedesszel. 2011-ben ötödik helyen végzett, 2012-ben pedig megszerezte Forma–1-es pályafutása első győzelmét, ami egyúttal a Mercedes legújabb kori történetének első diadala is volt. A 2013-as versenyt a felfüggesztés problémái miatt feladta. Az elmúlt két évben egyaránt második lett Hamilton mögött.

Räikkönen

Az első két Kínai Nagydíjon McLaren–Mercedesszel dobogóra állt: 2004-ben harmadikként, 2005-ben másodikként. 2006-ban a gázpedál problémái miatt kiesett. 2007-ben a Ferrari színeiben megnyerte a futamot, ezzel életben tartotta bajnoki esélyeit (és később élt is vele…). 2008-ban harmadik lett a bajnokesélyes csapattárs Massa mögött. 2009-ben tizedikként futott be, ezért akkor még nem járt pont. 2012-ben a Lotus elhibázott gumistratégiája miatt visszaesett a 14. helyre. 2013-ban második lett. Tavaly újra Ferrarival versenyezve nyolcadik helyre futotta, tavaly negyedik lett csapattársa mögött.

Grosjean

Az első két kínai versenyén egyaránt pontokat szerzett: 2012-ben hatodik, 2013-ban kilencedik lett. Tavalyelőtt viszont váltóhiba miatt kiállni kényszerült.

Ericsson

Tavalyelőtt Caterhammel utolsó célba érkezőként huszadik lett, tavaly Sauberrel tizedikként szerzett egy pontot.

Pérez

A 2006–2007-es szezonban az A1 GP, a 2008-2009-esben a GP2 Asia hétvégéjén rajthoz állt a pályán, pontot egyik alkalommal sem szerzett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 17., 2012-ben és 2013-ban 11. helyen végzett, utóbbi versenyen már McLarennel. Tavalyelőtt a Force India színeiben kilencedik helyével első kínai pontjait szerezte, tavaly 11. lett.

Nasr

A tavalyelőtti hétvégén a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt.

Tavaly Sauberrel nyolcadik helyezést ért el.

Alonso

Az első shanghai versenyen Renault-val negyedik lett, majd 2005-ben győzött, megszerezve ezzel csapatának a konstruktőri címet is, méltóképpen zárva a szezont. 2006-ban második lett a rivális Michael Schumacher mögött, miután a „lelassuló” csapattársat, Giancarlo Fisichellát megelőzte. Ezáltal pontelőnye elolvadt, így várhatta az utolsó két futamot. 2007-ben McLaren–Mercedesszel megismételte ezt a helyezését, szintén egy Ferrari, de változatosság kedvéért ezúttal Kimi mögött, életben tartva bajnoki esélyeit. 2008-ban újra Renault-val negyedik lett; 2009-ben első sorból rajtolt, de a pontszerzésről lemaradt, kilencedik lett. A Ferrarival 2010-ben negyedik, 2011-ben hetedik, 2012-ben kilencedik helyen végzett. 2013-ban másodjára sikerült megnyernie a Kínai Nagydíjat. Tavalyelőtt a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly McLaren–Hondával csupán 12. lett.

Massa

Az első két Kínai Nagydíjon Sauber–Petronasszal pontot szerzett: 2004-ben nyolcadik, 2005-ben hatodik hellyel. A Ferrarinál versenyezve 2006-ban ütközés miatt kiesett, utána viszont két dobogós helyezés következett: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig második Hamilton mögött, a csapattárs Kimit „megelőzve” (akkoriban ugyebár nem volt csapatutasítás…). 2009-ben műszaki hiba miatt esett ki, 2010-ben kilencedik, 2011-ben Alonso előtt hatodik lett. 2012-ben mindössze 13. helyre futotta. 2013-ban hatodik, tavalyelőtt Williamsszel 15. lett. Tavaly ötödik helyezést ért el.

Magnussen

Tavalyelőtt McLaren–Mercedesszel 13. helyen végzett.

Gutiérez

A Sauber pilótájaként 2013-ban hamar kiesett, miután ütközött Adrian Sutillal, tavalyelőtt 16. lett.

Button

Az első Kínai Nagydíjon (2004) BAR–Hondával dobogóra állhatott, második helyezést ért el. A következő három évben szintén pontszerző lett: 2005-ben nyolcadik, 2006-ban gyári Hondával negyedik, 2007-ben ötödik. 2008-ban 16. helyen végzett. 2009-ben a Brawn GP pilótájaként harmadik lett a két Red Bull mögött, majd 2010-ben immár McLaren–Mercedesszel győzni tudott. 2011-ben negyedik helyen végzett, és volt egy vicces pillanata is, amikor a Red Bull bokszába akart beállni. 2012-ben újra dobogós, második lett a csapattárs Hamilton előtt. 2013-ban ötödik, tavalyelőtt 11. helyen végzett. Tavaly a Honda-motoros autóval mindössze 14. lett.

Kvjat

Tavalyelőtt Toro Rossóval tizedik lett, tavaly Red Bull-lal motorhiba miatt kiesett.

Hülkenberg

Az A1 GP 2006–2007-es szezonjában mindkét futamon harmadik lett.

A Forma–1-ben Williamsszel 2010-ben 15. lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben a versenyen ismét 15. helyen végzett. 2013-ban Sauberrel tizedikként szerzett pontot, tavalyelőtt újra Force Indiával hatodikként. A tavalyi futamot váltóhiba miatt adta fel.

Palmer

Tavaly a Lotus pénteki tesztpilótájaként itt volt első Forma–1-es hétvégéje.

Verstappen

Tavaly a hajtáslánc problémája miatt kiesett, a megtett táv miatt 17. helyezettnek jegyezték.

Sainz

A tavalyi versenyen 13. helyen végzett.

Bottas

2011-ben éve a Williams pénteki tesztpilótája volt, a futamon három éve 13., tavalyelőtt hetedik, tavaly hatodik lett.

Haryanto

2008-ban és 2009-ben az ázsiai Forma Renault Challenge-ben részt vett egy-egy itteni hétvégén, előbbi évben két kilencedik, utóbbi évben két második helyezést ért el.

Wehrlein

Először fog Kínában versenyezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr158631444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása