Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző 3.

Kínai Nagydíj, Sanghaj

2015. április 10. - F1 Hierro

Idén immár tizenkettedik alkalommal rendezik meg a Kínai Nagydíjat, amelyen Lewis Hamilton számít a legeredményesebbnek a maga három győzelmével, beleértve a tavalyi versenyt. Csapattársa, Nico Rosberg pedig Forma-1-es pályafutása első győzelmét szerezte Sanghajban. Sebastian Vettel nevéhez ugyancsak fűződik egy mérföldkő a pályán, korábbi csapata, a Red Bull Racing első futamgyőzelme. Fernando Alonso két, Kimi Räikkönen és Jenson Button egy-egy kínai győzelmet mondhat magáénak. A két héttel ezelőtti Maláj Nagydíj után idén az a kérdés, hogy a Ferrari vajon át tudja menteni jó formáját, vagy csak egy villanás volt, és ismét a két Mercedes küzd majd az élen.

Hamilton

2007-ben McLaren–Mercedesszel úgy érkezett a versenyre, hogy esélye volt bebiztosítani a világbajnoki címet. Ehelyett azonban nagyot hibázott: a bokszutca bejárata előtt kicsúszott a kavicságyba és kiállni kényszerült, az így elhullajtott pontok (is) nagyban hiányoztak a végelszámolásnál (mivel két riválisa végzett az első két helyen, a lehető legrosszabbul alakult a futam). Egy évvel később viszont sikerült mesterhármassal nyernie, így jó esélyekkel várhatta a zárófutamot. 2009-ban hatodik helyen végzett, 2010-ben második lett a csapattárs Button mögött, 2011-ben pedig győzött a két Red Bull előtt. Három éve szintén dobogóra állt, a szezon harmadik futamán harmadjára lett harmadik. Tavalyelőtt élről indulva ismét harmadik helyen végzett. Tavaly megnyerte a versenyt, ezzel három győzelmével ő a Kínai Nagydíjak legsikeresebb versenyzője.

Ricciardo

2011-ben a Toro Rosso pénteki tesztpilótája volt, a futamon 2012-ben 17., tavalyelőtt hetedik lett. Tavaly már Red Bull-lal negyedik helyezést ért el.

Vettel

2006-ban a BMW–Sauber harmadik pilótájaként vett részt a pénteki szabadedzésen. Első sanghaji futamán 2007-ben negyedik lett a Toro Rossóval (ami szépségtapasz volt a fudzsi baklövése után). 2008-ban kilencedikként nem kapott pontot, a következő évben viszont a Red Bull Racing pilótájaként megszerezte csapata első győzelmét. 2010-ben hatodik lett, 2011-ben második (ezzel megtört négyfutamos győzelmi szériája), 2012-ben ötödik, tavalyelőtt negyedik, tavaly ötödik csapattársa, Ricciardo mögött.

Rosberg

A Williams pilótájaként egyszer sem szerzett itt pontot (2006-ban 11., 2007-ben 16., 2008-ban és 2009-ben 15. lett), 2010-ben viszont Malajzia után másodszor lett dobogós (harmadik) a Mercedesszel. 2011-ben ötödik helyen végzett, 2012-ben pedig megszerezte Forma–1-es pályafutása első győzelmét, ami egyúttal a Mercedes legújabb kori történetének első diadala is volt. A tavalyelőtti versenyt a felfüggesztés problémái miatt feladta. Tavaly második lett Hamilton mögött.

Räikkönen

Az első két Kínai Nagydíjon McLaren–Mercedesszel dobogóra állt: 2004-ben harmadikként, 2005-ben másodikként. 2006-ban váltóhiba miatt kiesett. 2007-ben Ferrarival versenyezve megnyerte a futamot, ezzel életben tartotta bajnoki esélyeit (és később élt is vele...). 2008-ban harmadik lett a bajnokesélyes csapattárs Massa mögött. 2009-ben tizedikként futott be, ezért akkor még nem járt pont. 2012-ben a Lotus elhibázott gumistratégiája miatt visszaesett a 14. helyre. Tavalyelőtt második lett. Tavaly újra Ferrarival versenyezve nyolcadik helyre futotta.

Grosjean

Az első két kínai versenyén egyaránt pontokat szerzett: 2012-ben hatodik, tavalyelőtt kilencedik lett. Tavaly viszont váltóhiba miatt kiállni kényszerült.

Ericsson

A tavalyi futamon Caterhammel utolsó célba érkezőként huszadik lett.    

Pérez

A 2006–2007-es szezonban az A1 GP, a 2008-2009-esben a GP2 Asia hétvégéjén rajthoz állt a pályán, pontot egyik alkalommal sem szerzett.

A Forma–1-es nagydíjon Sauberrel 2011-ben 17., 2012-ben és tavalyelőtt 11. helyezést ért el, utóbbit már McLarennel. Tavaly a Force India színeiben kilencedik helyével első kínai pontjait szerezte.

Nasr

A tavalyi hétvégén a Williams pénteki tesztpilótájaként vett részt.

Maldonado

Williamssel 2011-ben 18., 2012-ben nyolcadik (eddigi egyetlen pontszerzése a pályán), tavalyelőtt 14. lett. Tavaly Lotusszal ugyancsak utóbbi helyen végzett.

Alonso

Az első sanghaji versenyen Renault-val negyedik lett, majd 2005-ben győzött, megszerezve ezzel csapatának a konstruktőri címet is, méltóképpen zárva a szezont. 2006-ban második lett a rivális Michael Schumacher mögött, miután a „lelassuló” csapattársat, Giancarlo Fisichellát megelőzte. Ezáltal pontelőnye elolvadt, így várhatta az utolsó két futamot. 2007-ben McLaren–Mercedesszel megismételte ezt a helyezését, szintén egy Ferrari, de változatosság kedvéért ezúttal Kimi mögött, életben tartva bajnoki esélyeit. 2008-ban újra Renault-val negyedik lett; 2009-ben első sorból rajtolt, de a pontszerzésről lemaradt, kilencedik lett. A Ferrarival 2010-ben negyedik, 2011-ben hetedik, 2012-ben kilencedik helyen végzett. Tavalyelőtt másodjára sikerült megnyernie a Kínai Nagydíjat. Tavaly a dobogó harmadik fokára állhatott.

Massa

Az első két Kínai Nagydíjon Sauber–Petronasszal pontszerző lett: 2004-ben nyolcadik, 2005-ben hatodik. A Ferrarival versenyezve 2006-ban kiesett, utána viszont két dobogós helyezés következett: 2007-ben harmadik, 2008-ban pedig második Hamilton mögött, a csapattárs Kimit „megelőzve” (akkoriban ugyebár nem volt csapatutasítás…). 2009-ben műszaki hiba miatt esett ki, 2010-ben kilencedik, 2011-ben Alonso előtt hatodik lett. Három éve mindössze 13. helyre futotta. Tavalyelőtt hatodik, tavaly Williamsszel 15. lett.

Button

Az első Kínai Nagydíjon (2004) BAR–Hondával dobogóra állhatott, második helyezést ért el. A következő három évben szintén pontszerző lett: 2005-ben nyolcadik, 2006-ban gyári Hondával negyedik, 2007-ben ötödik. 2008-ban 16. helyen végzett. 2009-ben a Brawn GP pilótájaként harmadik lett a két Red Bull mögött, majd 2010-ben immár McLaren–Mercedesszel győzni tudott. 2011-ben negyedik helyen végzett, és volt egy vicces pillanata is, amikor a Red Bull bokszába akart beállni. 2012-ben újra dobogós, második lett a csapattárs Hamilton előtt. Tavalyelőtt ötödik, tavaly 11. helyen végzett.

Kvjat

Tavaly Toro Rossóval tizedik lett.

Hülkenberg

Az A1 GP 2006–2007-es szezonjában mindkét futamon harmadik lett.

A Forma–1-ben Williamsszel 2010-ben 15. lett. 2011-ben a Force India pénteki tesztpilótája volt, 2012-ben a versenyen ismét 15. helyezést ért el. Tavalyelőtt Sauberrel tizedikként szerzett pontot, tavaly újra Force Indiával hatodikként.

Stevens

Ez lehet az első kínai versenye, és jó esetben végre először tényleg elrajtolhat a Manor Marussia színeiben.

Verstappen

Először fog Kínában versenyezni.

Sainz

Ő is először versenyezhet Kínában.

Bottas

Három éve a Williams pénteki tesztpilótája volt, a futamon tavalyelőtt 13., tavaly hetedik lett.

Merhi

Első Kínai Nagydíja lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr607357198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása