Papír-vb

Papír-vb

Konstruktőri múltidéző II/2.

Bahreini Nagydíj, Szahír

2016. április 02. - F1 Hierro

Az istállók közül a Ferrari számít a legeredményesebbnek a Bahreini Nagydíjakon négy futamgyőzelemmel, a Renault és a Red Bull két-két alkalommal nyert, míg a Mercedes szintén kétszer a saját nevén, méghozzá az utóbbi két évben, plusz egyszer a elődje, a Brawn GP.

A mostani futam előtt is szokás szerint az lehet a kérdés: melyik Ezüst Nyíl kerekedik felül, vagy akad valaki, aki megfogja őket?

Mercedes 

A jogelőd Brawn GP színeiben 2009-ben Buttonnak sikerült Bahreinben győznie, Rubens Barrichello ötödik lett.

2010-ben itt tértek vissza saját csapattal, mindkét versenyzőjük pontot szerzett: Rosberg és a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumacher 5-6. helyen végeztek. 2012-ben Rosberg ismét ötödik lett, Schumacher tizedik. 2013-ban Rosberg élről indult, de visszaesett kilencedik helyre, Hamilton ötödik lett. Tavalyelőtt kettős győzelmet arattak, a két pilóta csatájában Hamilton kerekedett felül. Tavaly ismét Hamilton nyerte a versenyt, Rosberg harmadikként állhatott a dobogóra.

Ferrari

Az első Bahreini Nagydíj kettős győzelmet hozott a Schumacher–Barrichello párossal. 2005-ben viszont nem sikerült pontot szerezniük: Barrichello kilencedik lett, Schumacher hidraulikai hiba miatt kiállt. 2006-ban Schumacher élről indulva második lett, a csapathoz újonnan érkezett Massa nem pontszerző kilencedik, az ezt követő két versenyt viszont egyaránt Massa nyerte. Kimi mindkétszer ott volt mellette a dobogón: 2007-ben harmadik lett, 2008-ban pedig kettős győzelemhez segítette a csapatot. 2009-ben soványabb eredmény jött: Kimi hatodik lett, ami az idény negyedik versenyén a csapat azévi első pontjait jelentette! Massa pedig csupán 14. helyen végzett. 2010-ben viszont újabb kettős siker jött, a csapathoz frissen érkezett Fernando Alonso győzött Massa előtt. Az ezt követő három versenyen nem sikerült dobogóra állniuk: 2012-ben Alonso hetedik, Massa kilencedik; 2013-ban Alonso nyolcadik, Massa 15. helyen végzett, míg tavalyelőtt Alonso és Kimi 9-10. helyen futottak be. Tavaly viszont Kiminek sikerült Mercedes-szendvicsben második helyezést elérnie, Vettel ötödik lett.

Williams

Az első Bahreini Nagydíjon még a BMW-motoros korszakban Ralf Schumacher szerzett pontot hetedikként, Juan Pablo Montoya 13. lett. A következő két versenyen Mark Webber mindkétszer hatodik lett; 2006-ban már Cosworth-tal, ezen a futamon a debütáló Rosberg végzett mögötte, leggyorsabb kört futva. A következő három versenyen mindössze egy pont jött össze: 2008-ban Rosberg nyolcadik lett. 2010-ben Barrichello tizedik hellyel mutatkozott be a csapatnál, elsőként profitálva az új pontrendszerből, a debütáló Hülkenberg 14. helyen végzett. 2012-ben Pastor Maldonado defekt miatt kiesett, Bruno Senna vibráció miatt kiállt, hivatalosan 22.-nek jegyezték. 2013-ban Maldonado 11., Bottas 14. lett. Tavalyelőtt Massa és Bottas 7-8. helyen végeztek, tavaly Bottas negyedik, Massa tizedik helyen futott be.

Red Bull

Első két bahreini futamukon egy-egy nyolcadik helyre futotta: 2005-ben David Coulthard, 2006-ban Christian Klien révén (előbbi futamon Klien elektronikai hiba miatt nem tudott elrajtolni, utóbbin Coulthard nem pontszerző tizedik lett). 2007-ben mindkét versenyzőjük kiesett (Mark Webber váltóhiba, Coulthard a féltengely hibája miatt); 2008-ban Webber hetedik, Coulthard 18. lett. Első itteni dobogójuk Vettel második helye volt 2009-ben, Webber akkor 11. lett. 2010-ben Vettel vezetett a versenyen, de meghibásodás miatt visszaesett negyediknek, Webber nyolcadik helyen végzett. 2012-ben Vettel megszerezte a csapat első itteni győzelmét, Webber negyedik lett. 2013-ban Vettel ismételt, Webber hetedik helyen végzett. Tavalyelőtt Ricciardo negyedik, Vettel hatodik helyezést ért el. Tavaly Ricciardo hatodik, Kvjat kilencedik lett.

Force India

Első Bahreini Nagydíjukon 2008-ban Giancarlo Fisichella 12., Adrian Sutil 19. lett. Pontot öt alkalommal sikerült szerezniük a pályán: 2010-ben Vitantionio Liuzzi kilencedik, 2012-ben Paul di Resta hatodik lett, majd 2013-ban szintén ő érte el legjobb azévi eredményüket negyedik helyével. Sutil 13. helyen végzett. Tavalyelőtt Pérez harmadik helye a csapat első itteni dobogóját jelentette, Hülkenberg ötödik lett. Tavaly Pérez nyolcadik, Hülkenberg 13. helyen ért célba.

Renault

Az első Bahreini Nagydíjon 2004-ben Jarno Trulli ötödik, Alonso hetedik lett. A következő két évben Alonso győzött, Fisichella mindkétszer kiesett. 2007-ben Fisichella és Heikki Kovalainen 8-9. helyen végeztek, 2008-ban Alonso nyolcadik, az ifjabb Nelson Piquet tizedik lett, de akkor még mindkétszer csak előbbi ért pontot. 2010-ben nulláztak: Robert Kubica 11. lett, a debütáló Vitalij Petrov a felfüggesztés hibájával kiesett.

A Lotus-érában 2012-ben és 2013-ban egyaránt kettős dobogót ért el a csapat: mindkétszer Kimi lett a második, Grosjean a harmadik. Tavaly Grosjean hetedik, Maldonado 15. helyen végzett.

Toro Rosso

2006-ban itt mutatkozott be a csapat, Liuzzi 11., Scott Speed 13. lett. Pontot még egyszer sem szereztek a pályán. 2012-ben Jean-Éric Vergne és Ricciardo a 14-15. helyen futott be, 2013-ban Ricciardo 16. helyen végzett, Vergne kiesett. Tavalyelőtt Kvjat 11. lett, Vergne feladni kényszerült a futamot, miután autója ütközésben megsérült. Tavaly Verstappen és Sainz is kiesett.

Sauber

Az első Bahreini Nagydíjon Fisichella és Massa 11-12. helyen végeztek. Önálló csapatként egyedül 2005-ben sikerült itt pontot szerezniük, amikor Massa hetedik lett.

A BMW égisze alatt legjobb eredményük Robert Kubica 2008-as dobogója a két Ferrari mögött, Nick Heidfeld előtt.

2010-ben itt volt a „visszatérésük”, Pedro de la Rosa és Kobayashi Kamui egyaránt hidraulikai hiba miatt esett ki. 2012-ben Pérez 11., Kobayashi 13.; 2013-ban Hülkenberg 12., Gutiérrez 18. lett. Tavalyelőtt Gutiérrez és Sutil is ütközés miatt esett ki. Tavaly Nasr 12., Ericsson 14. helyen végzett.

McLaren

Elsőre meglepő lehet, de ezen a pályán még nem sikerült győzniük (és nem úgy tűnik, hogy most fognak). Az első futam kettős kiesést hozott (Kiminek motorhibája volt, Coulthardnak az olajnyomással voltak problémái), utána Kimi révén sikerült két harmadik helyezést elérni, 2005-ben a beugró de la Rosa (aki leggyorsabb kört is futott), 2006-ban Montoya egyaránt ötödik lett mellette. 2007-ben a harmadik versenyén részt vevő Hamilton második lett a két Ferrari szendvicsében, Alonso ötödik. 2008-ban Kovalainen hozott egy újabb ötödik helyet, Hamilton a rajtnál történő beragadás és az Alonsóval való ütközés után 13. lett. 2009-ben Hamilton negyedik, Kovalainen 12. helyen végzett. 2010-ben Hamilton harmadik lett a Ferrarik mögött, míg a csapatnál bemutatkozó Button hetedik. 2012-ben Hamilton nyolcadik lett, Button kiállt, hivatalosan 18.-nak könyvelték el. 2013-ban Pérez hatodik, Button tizedik helyen futott be. Tavalyelőtt Button és Kevin Magnussen is kuplungproblémával állt ki (előbbit 17.-nek jegyezték). Tavaly Alonso 11. lett, míg Button technikai problémák miatt el sem tudott rajtolni.

Manor

A 2010-es verseny volt az első Forma–1-es nagydíjuk még Virgin néven, Timo Glock és Lucas di Grassi is technikai hiba miatt adta fel. 2012-ben már Marussia név alatt Glock 19. lett, Charles Pic motorhiba miatt feladta. 2013-ban Jules Bianchi és Max Chilton 19-20. helyen végeztek, tavalyelőtt Chilton 13., Bianchi 16. lett. Tavaly Will Stevens és Roberto Merhi 16-17. helyen végeztek.

Haas

Első Bahreini Nagydíjuk lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr428553656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása