Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző IV/9.

Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring

2018. július 01. - F1 Hierro

Az Osztrák Nagydíj négy éve került vissza a versenynaptárba. A jelenlegi mezőnyben csak a két legutóbbi futam győztese van ott: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas. Idén is ők vannak ott az első sorban, így nagy eséllyel köztük dől el a győzelem, ami érdekes módon eddig nem bizonyult jó előjelnek: az elmúlt négy évben rendre nem az Osztrák Nagydíjat megnyerő Mercedes-pilóta, hanem a másik lett a világbajnok. A Ferrari és a Red Bull versenyzői egyelőre csak dobogós helyekig jutottak a spielbergi pályán, vajon idén sikerül meglepetést okozniuk?

Hamilton

2014-ben kilencedik helyről rajtolt, mivel az időmérő harmadik szakaszában nem ment mért kört. A futamon második lett csapattársa, Nico Rosberg mögött. 2015-ben élről indult, de Rosberg az első kanyarban megelőzte őt, ismét második helyen végzett (kapott egy ötmásodperces büntetést is a fehér vonalra hajtás miatt, de nem ezen múlott a helyezése). Tavalyelőtt újra megszerezte a pole-t, később a második helyre került, de a korábbi kerékcseréje és Rosberg fékproblémái miatt sikerült megközelítenie élen haladó csapattársát. Az utolsó körben összeütköztek, de jobban jött ki belőle: vétlennek találták, és a versenyt is megnyerte, mesterhármassal. Tavaly harmadik helyen végzett az időmérőn, de váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolták. Innen a negyedik helyre tudott feljönni a futamon.

Vandoorne

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa 2012-es hétvégéjén az első futamon második lett, a másikat megnyerte. 2013-ban a WSR 3.5-ös kategóriájában mindkét futamon kiesett. 2014-ben és 2015-ben a GP2-ben indult, második helyezést ért el a 2014-es hosszú futamon és a 2015-ös sprinten, a 2015-ös főversenyt pedig megnyerte.

A tavalyi Osztrák Nagydíjon a 12. helyen végzett.

Ricciardo

A 2014-es futamon nyolcadik, a 2015-ösön tízhelyes hátrasorolással indulva tizedik helyen végzett. Tavalyelőtt hetedik helyen végzett az időmérőn, de a többiek büntetései miatt az ötödik helyről rajtolhatott, a futamot is ötödik helyen zárta. Tavaly ötödik lett az időmérőn, Hamilton hátrasorolásával a negyedik helyről indulhatott, a futam végén a dobogó harmadik fokára állhatott.

Vettel

A 2003-ban még A1-ringnek hívott pályán a Forma BMW ADAC sorozatban hatodik és egy nyolcadik helyezést ért el.

A 2014-es versenyen a Red Bull színeiben elektronikai problémák hátráltatták, majd az első szárnya is megsérült Esteban Gutiérrezzel ütközve, a csapata végül úgy döntött, nem folytatják a versenyt. 2015-ben Ferrarival negyedik lett. Tavalyelőtt öt rajthely büntetéssel vágott neki a futamnak, mivel váltót cseréltek az autóban (ennek oka, hogy a bakui futam után fémtörmeléket találtak benne a csapat mérnökei). Így a kilencedik rajtkockából indulhatott, azonban nem sikerült célba érnie: miután túlságosan sokáig hagyták kint szuperlágy abroncsokkal, defektet kapott és a szalagkorlátnak ütközött, biztonsági autós fázist okozva. Tavaly a második rajthelyről indulva a futamot is második helyen zárta.

Räikkönen

Első Forma–1-es évében, 2001-ben Sauber–Petronasszal jó eredménynek számító negyedik helyezést ért el. A következő évben viszont kiesett a McLaren–Mercedes motorproblémái miatt. 2003-ban pedig dobogóra állhatott, második lett a két Ferrari között.

2014-ben Ferrarival tizedik helyen végzett. 2015-ben az elrontott időmérő után 18. helyről rajtolhatott, a mezőny második felének sűrűjében az első körben ütközött Alonsóval és mindketten kiestek. Tavalyelőtt a második sorból rajtolva a dobogó harmadik fokára állhatott. Tavaly negyedik lett az időmérőn, a futamon a harmadik rajtkockából indult. A csapat megpróbálta tovább kint hagyni, hogy Bottas elé kerüljön, de Bottas hamarosan megelőzte, a kerékcsere után ötödik helyen végzett.

Grosjean

2014-ben Lotusszal váltócsere miatt a boxutcából kellett rajtolnia, a futamon 14. helyen végzett. 2015-ben váltóhibával kiállt. Tavalyelőtt a Haas színeiben 13. helyről indulva hetedik helyezést ért el, még egy boxutcai gyorshajtásért kiszabott öt másodperces büntetés is belefért. Tavaly a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, Hamilton büntetésével egy hellyel előrébb indulhatott, a futam végén is hatodikként ért be.

Ericsson

A 2014-es versenyen Caterhammel 18., Sauberrel 2015-ben 13., az utóbbi két évben pedig mindkétszer 15. helyen végzett.

Gasly

A Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupában 2012-ben hatodik és ötödik helyezést ért el. 2013-ban az Európa-kupában a hétvége első futamán hetedik, a másikon második lett. 2015-ben és 2016-ban a GP2-ben indult, a sprintek sikerültek jobban: 2015-ben hatodik, tavalyelőtt hetedik lett.

Pérez

2014-ben öthelyes hátrasorolással indult a kanadai ütközése miatt, a futamon leggyorsabb kört futva hatodik helyezést ért el. 2015-ben kilencedik lett. Tavalyelőtt az utolsó körben balesetet szenvedett, a megtett táv révén 17. helyezettnek jegyezték. Tavaly nyolcadik lett az időmérőn, eggyel előrébbről indulva a hetedik helyen zárta a futamot, csapattársa előtt.

Alonso

Első ausztriai versenye 2000-ben volt a Forma–3000-ben, hatodik lett.

Első két Forma–1-es Osztrák Nagydíján kiesett: 2001-ben a Minardi váltóhibája, 2003-ban a Renault motorhibája miatt.

2014-ben Ferrarival ötödik helyezést ért el. 2015-ben a McLaren–Honda pilótájaként a különböző alkotóelemek cseréje miatt tetemes hátrasorolást szabtak ki rá (ami gyakorlatban 19. rajtkockát jelentett), az első körben Kimi nekiütközött, így mindketten kiestek. Tavalyelőtt 14. helyről kellett indulnia, miután a Q2-ben előbb tévedésből használt gumikat adott neki a csapat, majd sárga zászló miatt nem javíthatott az idején. A futamot az akkumulátor hibája miatt kellett feladnia, a megtett táv miatt 18. helyezettnek könyvelték el. Tavaly a rajt után Kvjattal, majd Verstappennel ütközött, ami után fel kellett adnia a futamot.

Leclerc

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0-ban a hétvége mindkét futamán negyedik lett. 2015-ben a Forma–3 Európa-bajnokságban két hatodik és köztük egy negyedik helyezést ért el. Tavalyelőtt a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten kiesett. Tavaly a Forma–2-ben szintén a hosszú futamot nyerte meg és a sprinten esett ki.

Stroll

2015-ben és 2016-ban a Forma–3-as Európa-bajnokságban indult a pályán. A 2015-ös hétvégén negyedik, harmadik és ötödik helyezést ért el, tavalyelőtt az első futamon második lett, a másik kettőt megnyerte.

A tavalyi Osztrák Nagydíjon tizedik lett.

Magnussen

A 2013-as WSR-hétvégén a 3.5-ös géposztályban két harmadik helyezést ért el.

2014-ben McLaren–Mercedesszel hetedik lett. Tavalyelőtt Renault-val 14. helyen végzett. Tavaly a Haas hidraulikai problémái miatt kiesett.

Hülkenberg

A 2014-es versenyen a Force India színeiben kilencedik, 2015-ben hatodik lett. Tavalyelőtt meglepetésre a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, Nico Rosberg büntetése révén az első sorból rajtolhatott. A futamon hamar visszaesett, majd fékhiba miatt ki is kellett állnia, a megtett táv révén 19. helyezettnek jegyezték. Tavaly Renault-val 13. helyen végzett.

Hartley

2013-ban az európai Le Mans szériában Jonathan Hirschi társaként abszolútban utolsó célba érkezőként 25., az LMP2 kategóriában hetedik helyen végzett.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat itteni hétvégéjének mindkét futamán a dobogó harmadik fokára állhatott. 2013-ban a kategória Európa-kupájában 11. és 14. helyen végzett, de előbbiért pontot kapott, mivel előtte végzett egy vendégpilóta. 2014-ben a Forma–3-as Európa-bajnokság hétvégéjén egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben a GP3-ban harmadik lett a főversenyen, a sprintről kizárták. Tavalyelőtt a DTM-ben huszadik és 18. helyen végzett.

A tavalyi versenyen kilencedik helyről indulva nyolcadik lett.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3 hétvégéjén a három futamból az elsőn ötödik, a második negyedik helyezést ért el.

A 2015-ös versenyen Toro Rossóval nyolcadik lett. Tavalyelőtt a Red Bull színeiben nyolcadik helyről indult, ahonnan sikerült feljönnie, rövid ideig élen állt, míg a két Mercedes meg nem előzte, de az ő ütközésük után a második helyre lépett elő, amit sikerült Kimi előtt megtartania. Tavaly a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn, eggyel előrébb indulhatott, de a rajt után ütközött ütközött a Kvjat által meglökött Alonsóval, az autója sérülése miatt ki kellett állnia.

Szirotkin

2011-ben az európai Forma Abarth sorozatban egy győzelmet és egy második helyezést ért el az itteni hétvégén. 2012-ben az olasz Forma–3 európai sorozatának hétvégéjén nyolcadik, ötödik és hatodik helyen végzett. 2013-ban a WSR 3.5-ös kategóriájában az első futamon kiesett, a másodikon negyedik lett. A GP2-ben 2015-ben és 2016-ban 2×2 futamon indult a pályán, legjobb eredménye a 2015-ös főfutamon elért második helyezés, a sprinten 2015-ben negyedik, 2016-ban hatodik lett.

A tavalyi Osztrák Nagydíj hétvégéjén a Renault pénteki tesztpilótájaként vett részt.

Sainz

2012-ben a Forma–3 Euroszériában a hétvége második futamán hetedik, a harmadikon ötödik lett (egyúttal az Európa-bajnoki hétvége második futamán is ötödik helyezést ért el).

A 2015-ös futamon Toro Rossóval elektronikai hiba miatt kiállni kényszerült. Tavalyelőtt 15. helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. Tavaly tizedik helyről indulva motorhiba miatt esett ki.

Bottas

Williamsszel 2014-ben az első sorból rajtolt, a futamon harmadik helyével első Forma–1-es dobogóját érte el. 2015-ben ötödik, tavalyelőtt kilencedik lett. Tavaly a Mercedes színeiben élről indulva megnyerte a futamot.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1214085695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása