Papír-vb

Papír-vb

Forma-1 kontinensbajnokságok 2.

Afrika

2019. január 20. - F1 Hierro

A világbajnoki futamokon szerzett pontokat kontinensenként összegző sorozatban a második rész még szintén egyszerű lesz. Afrikából ugyan két ország nagydíja is szerepelt már a versenynaptárban, de nem ugyanabban a szezonban. Marokkóba mindössze 1958-ban látogatott el a mezőny, később a Dél-afrikai Köztársaság tudott tartósan bekerülni a helyszínek közé, bár 1993 óta nem rendeztek ott sem versenyt. (Világbajnokságon kívüli Forma-1-es futam volt több is Afrikában, olyannyira, hogy egy időben a dél-afrikaiak még saját bajnokságot is írtak ki.)

A konstruktőri pontozásnál igyekeztem követni a bajnoki rendszert: 1978-ig csak a legjobb versenyzőt vették figyelembe (az egyetlen futam miatt az értékelés győztes szükségszerűen egyezik a futamgyőztes versenyző autójával), 1979-től pedig két-két versenyző összeadva.

A sorozat további részei: 1. Ausztrália 3. Dél-Amerika 4. Észak- és Közép Amerika 5. Ázsia 6. Európa

1950-től 1957-ig: nem rendeztek futamot Afrikában.

1958: 1. Moss (GB, Vanwall) 9 pont 2. Hawthorn (GB, Ferrari) 6 pont 3. P. Hill (USA, Ferrari) 4 pont; konstruktőr: Vanwall 8 pont

1959-től 1961-ig: nem rendeztek futamot Afrikában.

1962: 1. G. Hill (GB, BRM) 9 pont 2. McLaren (NZ, Cooper-Climax) 6 pont 3. Maggs (ZA, Cooper-Climax) 4 pont; konstruktőr: BRM 9 pont

1963: 1. Clark (GB, Lotus-Climax) 9 pont 2. Gurney (USA, Brabham-Climax) 6 pont 3. G. Hill (GB, BRM) 4 pont; konstruktőr: Lotus-Climax 9 pont

1964: nem rendeztek futamot Afrikában (1964 végén voltak az 1965. január 1-jén tartott Dél-afrikai Nagydíj edzései).

1965: 1. Clark (GB, Lotus-Climax) 9 pont 2. Surtees (GB, Ferrari) 6 pont 3. G. Hill (GB, BRM) 4 pont; konstruktőr: Lotus-Climax 9 pont

1966: nem rendeztek futamot Afrikában.

1967: 1. P. Rodríguez (MEX, Cooper-Maserati) 9 pont 2. Love (ZW, Cooper-Climax) 6 pont 3. Surtees (GB, Honda) 4 pont; konstruktőr: Cooper-Maserati 9 pont

1968: 1. Clark (GB, Lotus-Ford) 9 pont 2. G. Hill (GB, Lotus-Ford) 6 pont 3. Rindt (A, Brabham-Repco) 4 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 9 pont

1969: 1. Stewart (GB, Matra-Ford) 9 pont 2. G. Hill (GB, Lotus-Ford) 6 pont 3. Hulme (NZ, McLaren-Ford) 4 pont, konstruktőr: Matra-Ford 9 pont

1970: 1. J. Brabham (AUS, Brabham-Ford) 9 pont 2. Hulme (NZ, McLaren-Ford) 6 pont 3. Stewart (GB, March-Ford) 4 pont; konstruktőr: Brabham-Ford 9 pont

1971: 1. Ma. Andretti (USA, Ferrari) 9 pont 2. Stewart (GB, Tyrrell-Ford) 6 pont 3. Regazzoni (CH, Ferrari) 4 pont; konstruktőr: Ferrari 9 pont

1972: 1. Hulme (NZ, McLaren-Ford) 9 pont 2. E. Fittipaldi (BR, Lotus-Ford) 6 pont 3. Revson (USA, McLaren-Ford) 4 pont; konstruktőr: McLaren-Ford 9 pont

1973: 1. Stewart (GB, Tyrrell-Ford) 9 pont 2. Revson (USA, McLaren-Ford) 6 pont 3. E. Fittipaldi (BR, Lotus-Ford); konstruktőr: Tyrrell-Ford 9 pont

1974: 1. Reutemann (RA, Brabham-Ford) 9 pont 2. Beltoise (F, BRM) 6 pont 3. Hailwood (GB, McLaren-Ford) 4 pont; konstruktőr: Brabham-Ford 9 pont

1975: 1 J. Scheckter (ZA, Tyrrell-Ford) 9 pont 2. Reutemann (RA, Brabham-Ford) 6 pont 3. Depailler (F, Tyrrell-Ford) 4 pont; konstruktőr: Tyrrell-Ford 9 pont

1976: 1. Lauda (A, Ferrari) 9 pont 2. Hunt (GB, McLaren-Ford) 6 pont 3. Mass (D, McLaren-Ford) 4 pont; konstruktőr: Ferrari 9 pont

1977: 1. Lauda (A, Ferrari) 9 pont 2. J. Scheckter (ZA, Wolf-Ford) 6 pont 3. Depailler (F, Tyrrell-Ford) 4 pont; konstruktőr: Ferrari 9 pont

1978: 1. Peterson (S, Lotus-Ford) 9 pont 2. Depailler (F, Tyrrell-Ford) 6 pont 3. Watson (GB, Brabham - Alfa Romeo) 4 pont; konstruktőr: Lotus-Ford 9 pont

1979: 1. G. Villeneuve (CDN, Ferrari) 9 pont 2. J. Scheckter (ZA, Ferrari) 6 pont 3. Jarier (F, Tyrrell-Ford) 4 pont; konstruktőr: Ferrari 15 pont

1980: 1. Arnoux (F, Renault) 9 pont 2. Laffite (F, Ligier-Ford) 6 pont 3. Pironi (F, Ligier-Ford) 4 pont; konstruktőr: Ligier-Ford 10 pont

1981: nem rendeztek futamot Afrikában (a Dél-afrikai Nagydíjat világbajnokságon kívüli versenynek nyilvánították).

1982: 1. Prost (F, Renault) 9 pont 2. Reutemann (RA, Williams-Ford) 6 pont 3. Arnoux (F, Renault) 4 pont; konstruktőr: Renault 13 pont

1983: 1. Patrese (I, Brabham-BMW) 9 pont 2. de Cesaris (I, Alfa Romeo) 6 pont 3. Piquet (BR, Brabham-BMW) 4 pont, konstruktőr: Brabham-BMW 13 pont

1984: 1. Lauda (A, McLaren-TAG) 9 pont 2. Prost (F, McLaren-TAG) 6 pont 3. Warwick (GB, Renault) 4 pont; konstruktőr: McLaren-TAG 15 pont

1985: 1. Mansell (GB, Williams-Honda) 9 pont 2. K. Rosberg (FIN, Williams-Honda) 6 pont 3. Prost (F, McLaren-TAG) 4 pont; konstruktőr: Williams-Honda 15 pont

1986-tól 1991-ig: nem rendeztek futamot Afrikában.

1992: 1. Mansell (GB, Williams-Renault) 10 pont 2. Patrese (I, Williams-Renault)  6 pont 3. A. Senna (BR, McLaren-Honda) 4 pont; konstruktőr: Williams-Renault 16 pont

1993: 1. Prost (F, Williams-Renault) 10 pont 2. A. Senna (BR, McLaren-Ford) 6 pont 3. Blundell (GB, Ligier-Renault) 4 pont; konstruktőr: Williams-Renault 10 pont

1994-től: nem rendeztek futamot Afrikában.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr5514574408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása