Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VI/6.

Olasz Nagydíj, Monza

2020. szeptember 03. - F1 Hierro

Az átrendezett versenynaptár most kicsit a szokásos kerékvágásban halad: az augusztus végi Belga Nagydíjat szeptemberben követi az Olasz Nagydíj. Az ottani szurkolók - akik a mostani helyzetben nem lehetnek a helyszínen - természetesen a Ferrari sikerét szokták várni, tavaly Charles Leclerc meg is adta nekik. Csapattársa, Sebastian Vettel versenyét viszont egy kipördülés teljesen hazavágta. Pedig Vettelnek is vannak kellemes emlékei Monzából: háromszor nyert itt, beleértve első Forma-1-es győzelmét. Igaz, a legelsőt még egy másik Scuderia, a Toro Rosso színeiben szerezte, a két másikat pedig annak nagytestvére, a Red Bull Racing versenyzőjeként. Idén viszont egy siralmas szezonon belül is siralmasabb futamot követően érkeznek Monzába, nem túl biztató előjelekkel.
A Mercedes címvédője, Lewis Hamilton tavaly hiába próbálkozott Leclerc előzésével. Korábban ötször már nyert Olasz Nagydíjat, mit sem zavartatva magát a szurkolók füttyétől. Csapattársa, Valtteri Bottas eddig második helyezésekig jutott Monzában, igaz, tavaly Hamilton előtt befutva. A pontversenyben jelenleg második helyen álló Max Verstappennek még hiányzik az itteni dobogó: két éve hiába futott be harmadiknak, időbüntetéssel két helyet bukott, tavaly pedig a mezőny végéről indulva rögtön a rajtnál ütközött, a nyolcadik helyig sikerült később felzárkóznia.
Vajon a két zavartalan Hamilton-győzelem után hoz valami változást a versenynaptár leggyorsabbjaként számon tartott pálya, immár "party mode" nélkül?

Hamilton

A GP2-ben 2006-ban két dobogós helyezést hozott össze: harmadikat a főfutamon és másodikat a sprinten.

Első Forma-1-es Olasz Nagydíján 2007-ben McLaren–Mercedesszel második lett a csapattárs Fernando Alonso mögött. 2008-ban hetedik helyen végzett. 2009-ben élről indult, a verseny vége felé megpróbálta megelőzni Jenson Buttont, de kicsúszott, hivatalosan 12.-nek könyvelték el. 2010-ben szintén ütközött, de már az elején – ki mással, mint Felipe Massával. 2011-ben negyedik helyezést ért el, leggyorsabb körrel. 2012-ben élről indulva győzött. 2013-ban Mercedesszel leggyorsabb kört futva kilencedik lett. 2014-ben újra megnyerte a versenyt, mesterhármassal. 2015-ben ezt a teljesítményt megismételte. 2016-ban élről indult, de a rajtot elrontotta, Nico Rosberg, a két Ferrari, valamint Bottas és Ricciardo is elhúzott mellette, innen sikerült előzésekkel és az előnyösebb stratégiával felzárkóznia, második lett csapattársa mögött.2017-ben élről indulva zavartalanul győzött. Tavalyelőtt harmadik helyről rajtolt. Az első körben megpróbálna előzni Vettelt, aminek során összeértek, de ő jött ki belőle jobban. A negyedik körben Kimit megelőzve élre állt, de csak rövid ideig, mert a finn visszavette az első helyet. A 45. körben azonban sikerült újra megelőznie a lágy gumikat rosszul használó Ferrarit, ezzel ismét győzött, leggyorsabb körrel. Ötödik győzelmével Michael Schumacherrel holtversenyben a legsikeresebb versenyző lett az Olasz Nagydíjon. Tavaly második helyről rajtolt. A 23. körben megkísérelte Leclerc előzését, de a keményen védekező monacói leszorította, ami miatt ráhajtott a kerékvetőre is. Később sem sikerült neki az előzés, a 42. körben pedig az elhasznált gumikon levágta a sikánt, a később kereket cserélő Bottas ezalatt megelőzte. Végül harmadik lett, immár pontot érő leggyorsabb körrel.

Ricciardo

Az olasz Forma Renault 2.0 2007-es záró hétvégéjén 11. és kilencedik helyen végzett.  A WSR 2011-es hétvégéjén a 3.5-ös osztályban egy hatodik és egy második helyezést ért el.

A 2011-es Olasz Nagydíjon HRT-vel 14 kör hátránnyal ért célba, így helyezetlenként végzett. 2012-ben Toro Rossóval 12. lett, majd 2013-ban hetedikként szerzett pontokat. A Red Bull színeiben 2014-ben negyedik, 2015-ben nyolcadik lett. 2016-ban hatodik helyről indult, de jobb gumistratégiával felzárkózott Bottas mögé, akit egy határozott mozdulattal sikerült megelőznie, így végül meglett az ötödik hely. 2017-ben harmadik lett az időmérőn, de kicserélt elemek miatt hátrasorolva 16. helyről rajtolt. A futamon leggyorsabb kört futva előretört, egészen negyedik helyig. Tavalyelőtt a Q2-ben nem ment mért kört, az erőforráselemek cseréje miatt harminc rajthely büntetést kapott, ami az utolsó előtti rajtkockát jelentette. A futamon kuplunghibával kiesett. Tavaly Renault-val ötödik rajtkockából indult. A rajt után hatodik helyre esett vissza, de az 5. körben megelőzte csapattársát, Hülkenberget, így negyedik helyezést ért el.

Norris

2015-ben az olasz Forma–4-es hétvége második futamán ötödik, a harmadikon harmadik lett. 2016-ban a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonnyitóján az első futamon harmadik, a második negyedik lett. Az Európa-kupában a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn hetedik és második helyezést ért el. 2017-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamát megnyerte, a másik kettőn második lett. Tavalyelőtt a Forma–2-ben a főfutamon hatodik, a sprinten ötödik lett.

A tavalyelőtti hétvégén a betétfutam mellett az első szabadedzésen a McLarent is vezethette. Tavaly az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolták, két rajthelyet veszített vele. A futamon tizedik lett.

Vettel

Először 2006-ban vezetett a pályán Forma–1-es autót, a BMW–Sauber pénteki harmadik pilótájaként. A WSR-ben 2007-ben versenyzett itt a „királykategóriában”, a nyitó hétvégén egy ötödik és harmadik helyet összehozva.

Még abban az évben bemutatkozott a Forma–1-es futamon is, Toro Rossóval 18. lett. Annál emlékezetesebbre sikerült a következő évi verseny: előbb az esős edzésen megszerezte önmagának és a csapatnak az első pole-t, majd vasárnap az első győzelmet is. Red Bull-lal 2009-ben nyolcadik lett, 2010-ben negyedik, meglepő taktikával: az utolsó előtti körben cserélt kereket. 2011-ben újra élről indulva győzött. 2012-ben a generátor hibájával állt ki néhány körrel a vége előtt, 22. helyezettnek könyvelték el. 2013-ban élről indulva harmadik győzelmét szerezte a pályán. 2014-ben hatodik lett. 2015-ben Ferrari-pilótaként második helyezést ünnepelhetett a dobogón a tifosik előtt. 2016-ban harmadik helyről indulva ezt a helyezést megtartva állhatott dobogóra. 2017-ben nyolcadik lett az időmérőn, a hátrasorolások miatt két hellyel előrébb indulhatott. A futamon a harmadik körben megelőzte Kimit, végül ismét harmadik helyezést ért el. Tavalyelőtt második helyről indult, az első körben Hamiltonnal ütközve megpördült és visszaesett. Sikerült az ötödik helyig visszazárkóznia, végül Verstappen időbüntetése révén negyedik lett. Tavaly negyedik rajtkockából indult, az első körben Hülkenberg megelőzte, de sikerült visszaelőznie. A hatodik körben kipördült, amikor pedig próbált visszatérni a pályára, nekiütközött Strollnak. Emiatt első szárnyat kellett cserélnie, valamint tíz másodperc stop-and-go büntetést és három büntetőpontot kapott, a versenyt 13. helyen zárta.

Latifi

Az olasz Forma–3 2012-es szezonzáróján nyolcadik, harmadik és második helyezést ért el. 2013-ban az európai Forma–3 szezonnyitóján egyik futamon sem szerzett pontot. 2016-ban a GP2-ben szintén nem pontszerző helyeken ért célba. A Forma–2-ben 2017-ben harmadik lett a főfutamon, tavalyelőtt ötödik a főfutamon és negyedik a sprinten; tavaly nem szerzett pontot.

Räikkönen

2001-ben Sauber–Petronasszal hetedik lett, ami akkor még épp lemaradás volt a pontszerzésről (itt jelentették be azt is, hogy következő évre ő fogja váltani Mika Häkkinent). 2002-ben McLaren–Mercedesszel motorhiba miatt kiesett, 2003-ban negyedik helyen végzett. 2004-ben újra kibabrált vele a motor. 2005-ben a legjobb edzésidőt futotta, de nem indulhatott élről, mert motorcsere miatt (már megint a motor…) tíz hellyel hátrasorolták, a végére negyediknek tudott feljönni. 2006-ban élről indulva és leggyorsabb kört futva második lett Michael Schumacher mögött, akinek következő évre utóda lett a Ferrarinál. 2007-ben a Scuderia hazai versenyén harmadik, 2008-ban a leggyorsabb kör ellenére kilencedik (pont nélkül), majd 2009-ben újra harmadik helyezést ért el.

Visszatérése után Lotusszal 2012-ben ötödik, 2013-ban 11. lett. Újra Ferrarival 2014-ben kilencedik, 2015-ben ötödik lett. 2016-ban negyedik helyről indulva megtartotta a helyezését. 2017-ben hetedik lett az időmérőn, a hátrasorolások révén két hellyel előrébb indulhatott. A futam elején sikerült megelőznie Bottast, aki azonban visszaelőzte. A harmadik körben Vettel is megelőzte. Végül ötödik lett. Tavalyelőtt megszerezte az pole pozíciót a Forma–1 történetének legnagyobb átlagsebességű körével. A negyedik körben Hamilton megelőzte, de ekkor még sikerült visszavágni neki. Sokáig tartotta a vezető helyet, de a lágy gumijai nem jól bírták, a 45. körben Hamilton megelőzte, így végül második lett. Tavaly Alfa Romeóval bejutott a Q3-ba, de ott kicsúszott, a palánknak csapata az autót. Mivel a parc fermé alatt cseréltek erőforráselemeket az autójában, a boxutcából kellett rajtolnia, a futamon 15. helyen végzett.

Grosjean

2004-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa szezonnyitóján hetedik lett, a hétvége második futamán kiesett. 2005-ben a kategória záró hétvégéjén indult a pályán, de pontot nem szerzett. A GP2-ben 3×2 futamon indult a pályán 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben. Kétszer sikerült a dobogó harmadik fokára állnia: a 2008-as sprinten és a 2011-es főfutamon, emellett a 2008-as főfutamon negyedik lett. Az Auto GP-ben a 2010-es záró hétvége első futamát megnyerte, a másikon harmadik lett.

Közben már 2009-ben indult a Forma-1-es Olasz Nagydíjon Renault-val, a 15. helyen végzett. 2012-ben visszatért a Lotus pilótájaként, de Monzát ki kellett hagynia, miután a Spában okozott rajtbalesetért eltiltással büntették. 2013-ban nyolcadik, 2014-ben 16. lett. 2015-ben csapattársával, Pastor Maldonadóval ütközve esett ki. A Haas pilótájaként 2016-ban öt rajthely büntetéssel indult váltócsere miatt 17. helyről, végül 11.-ként maradt le a pontszerzésről. 2017-ben 107%-on kívüli időt futott, de engedték elindulni. Váltót is cseréltek neki, ami elvben öt rajthely hátrasorolás, gyakorlatilag nem volt hova. A futamon 15. helyen végzett. Tavalyelőtt hatodik rajthelyről indulva a futamon is ezen a helyen futott be, de szabálytalan padlólemez miatt kizárták. Tavaly 16. helyen végzett.

Gasly

A WSR-ben 2014-es szezonnyitóján az első futamon harmadik, a másikon ötödik lett. A GP2-ben 2014-ben és 2015-ben nem szerzett pontot, 2016-ban a főfutamon negyedik, a sprinten második lett.

A tavalyelőtti Olasz Nagydíjon Toro Rossóval bejutott a Q3-ba, a futamon 14. helyen végzett. Tavaly az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolást kapott, kettővel indult hátrébb emiatt. A hatodik körben kénytelen volt a pályát elhagyva kikerülni a Vettellel való ütközés után visszatérő Strollt. A 11. helyen végzett.

Pérez

A brit Forma–3-ban 2007-ben abszolút sorrendben tizedik és hetedik helyen végzett, de mindkettővel a National Class kategória legjobbja lett. 2008-ban már Championship Classben indulva abszolútban nyerte meg mindkét futamot. A GP2-ben 2009-ben és 2010 2×2 futamon indult, de csak egyszer ért célba, akkor is 13. helyen a 2010-es sprinten.

A 2011-ben Forma–1-es nagydíjat a Sauber váltóhibája miatt adta fel. Annál jobban sikerült a 2012-es futam: másodikként állhatott dobogóra, beállítva legjobb helyezését (előtte Malajziában sikerült hasonló). 2013-ban McLaren–Mercedesszel mindössze 12. helyre futotta. Force Indiával 2014-ben hetedik, 2015-ben hatodik, 2016-ban nyolcadik lett. 2017-ben 11. lett az időmérőn, váltócsere miatt kapott plusz öt rajthelyet, de a többiek büntetései miatt furcsa módon tizedik helyről indulhatott. A futamon kilencedik lett. Tavalyelőtt a Racing Point Force India színeiben 14. helyről indulva Grosjean kizárása után hetedik helyezést ért el, a futam során átvészelt egy ütközést is Magnussennel. Tavaly a Racing Point autója megadta magát a Q1-ben. Az elhasznált erőforráselemek miatt hátrasorolást kapott, egy helyet veszített vele. A 18. rajtkockából indult, a rajtnál nekiment Verstappen, de tudta folytatni a versenyt, sikerült a hetedik helyig felzárkóznia.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0-ban 2014-ben mindkét futamot megnyerte. 2015-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másikon kiesett, a harmadikon harmadik helyezést ért el. 2016-ban a GP3-ban negyedik lett a főfutamon, a sprinten kiesett. 2017-ben a Forma–2-ben nem szerzett pontot.

Tavalyelőtt Sauberrel 11. helyen végzett. Tavaly Ferrarival élről indult, furcsa módon biztosítva be: a Q3 leintése előtt mindenki lassított a gyors kör előtt a szélárnyék érdekében, de ennek az lett a vége, hogy a többiek Sainz kivételével nem tudtak gyors kört kezdeni. A 23. körben visszaverte Hamilton előzési kísérletét, bár a leszorításért utolsó figyelmeztetést kapott. A 36. körben elvétette a sikánt, nem büntették miatta, Hamilton újra próbálkozott ellene, de ezúttal sem tudta megelőzni. A 42. körtől Hamilton helyett Bottas kezdte üldözni, de vele szemben is meg tudta őrizni a vezető helyet, a belgiumi után újabb győzelmet szerzett, az olasz közönség örömére.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-es bajnokságban negyedik és harmadik lett az itteni hétvégén, de mivel olyan versenyzők is végeztek előtte, akik eredménye az olasz F4 Trophy értékelésébe számított, a mindkettő után a második helyért járó pontokat kapta. 2015-ben az európai Forma–3-as hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot, a második futamon bukott is egy nagyott.

A 2017-es Olasz Nagydíj időmérőjén Williamsszel meglepetésre a negyedik helyen végzett, ráadásul a két Red Bull hátrasorolása miatt az első sorból rajtolhatott. A futamon nem sikerült megtartania a pozíciót, hetedik lett. Tavalyelőtt tizedik helyről rajtolva kilencedik lett. Tavaly a Racing Point színeiben kilencedik rajtkockából indult. A Q3 leintése előtt nem tudott gyors kört kezdeni, egyike lett annak a három versenyzőnek, akit beidéztek indokolatlanul lassú haladás miatt, de nem büntették. A futam hatodik körében a kipördülés után visszatérő Vettel nekiütközött, utána viszont ő próbált veszélyesen visszatérni, Gasly kénytelen volt a pályát elhagyva kikerülni. Az esetért áthajtásos büntetést kapott, 12. helyen végzett.

Magnussen

A 2011-es brit Forma–3-as nyitó hétvégén 15., nyolcadik és hatodik helyezést ért el. 2013-ban a WSR szezonnyitóján mindkét futamon második lett.

A 2014-es Olasz Nagydíjon McLaren–Mercedesszel tizedik lett. 2016-ban Renault-val 17. helyen végzett. 2017-ben a Haas színeiben 16. lett az időmérőn, de a hátrasorolások révén kilencedik helyről indulhatott. A futamon 11. lett. Tavalyelőtt az időmérőn a Q2-ben Alonsóval egymást akadályozták. A futamon 16. helyen végzett. Tavaly hidraulikai hibával kiesett.

Albon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 szezonnyitóján mindkét futamon kiesett. 2014-ben a kategória Észak-európai Kupájának nyitó hétvégéjén hatodik és 18. helyen végzett. Az európai Forma–3-ban 2015-ben a hétvége első futamán 21. lett, a további kettőről visszalépett. 2016-ban a GP3-ban a főfutamon hatodik, a sprinten második lett. A következő két évben a Forma–2-ben indult, egyetlen dobogója a tavalyelőtti főfutamon elért harmadik helye volt, emellett a 2017-es sprinten nyolcadikként szerzett pontot.

A tavalyi Olasz Nagydíjon nyolcadik helyről rajtolt. A 3. körben összekoccant Sainzcal, ami után kicsúszott és több helyet veszített. Sikerült a hatodik helyig feljönnie.

Kvjat

Az európai Forma BMW 2010-es záró hétvégéjén az első futamon kiesett, a másikon második lett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa szezonzáróján mindhárom futamot megnyerte, majd 2012-ben a kategória alpesi bajnokságának nyitó hétvégéjén nyert meg kettőből kettőt. 2013-ban a GP3-ban megnyerte a főfutamot és második lett a sprinten.

2014-ben Toro Rossóval 11., 2015-ben a Red Bull színeiben tizedik lett. 2016-ban újra a Toro Rosso pilótájaként az akkumulátor problémái miatt kiesett. 2017-ben 12. helyen végzett. Tavaly a 30. körben olajszivárgás miatt feladni kényszerült a futamot.

Ocon

Az alpesi Forma Renault 2.0 sorozat 2012-es szezonnyitóján nyolcadik és ötödik helyen végzett (a juniorok értékelésében második és első helyet jelentett). 2015-ben a GP3-ban mindkét futamon második lett.

2016-ban Manorral nem sikerült mért kört mennie az időmérőn, de engedték indulni, váltócsere miatt öt rajthely büntetéssel (bár hatása nem volt). A futamon 18. helyen végzett. 2017-ben Force Indiával ötödik lett az időmérőn, de a két Red Bull hátrasorolásával harmadik rajthelyre javult (ezt a múlt héten Spában sikerült beállítania). A futamon a Ferrarik és a Ricciardo mögött hatodik lett. Tavalyelőtt nyolcadik helyről rajtolva hatodik lett.

Verstappen

A 2015-ös futamon Toro Rossóval 12. lett. 2016-ban Red Bull-lal hetedik helyről indult, a rossz rajt után 12. helyre esett vissza, innen sikerült visszazárkóznia hetediknek. 2017-ben második lett az időmérőn, de az erőforráselemek elhasználása miatt húsz hellyel hátrasorolták, a többiek büntetései miatt 13. rajtkockából indulhatott. A rajtnál előretört, de Massával ütközve defektet kapott. Végül tizedik lett. Tavalyelőtt ötödik helyről indult, harmadiknak futott be, de mivel a 43. körben kiszorította Bottast a sikánban és össze is ütköztek, vétkesnek ítélték és öt másodperccel büntették, így ötödik lett. Tavaly hátrasorolást kapott volna az elhasznált erőforráselemek miatt, de nem is ment mért időt a Q1-ben. Engedéllyel elindulhatott a 19. helyről. A rajtnál nekiment Péreznek, emiatt orrkúpot kellett cserélnie. A mezőny végéről sikerült nyolcadiknak feljönnie.

Sainz

A 2010-es európai Forma BMW szezonzáróján nyolcadik és hatodik helyen végzett. 2011-ben a Forma Renault 2.0 Észak-európai Kupa záró hétvégjén a három futamból a második sikerült a legjobban, ahol második lett (a másik kettőn 18. és nyolcadik). 2012-ben a brit Forma–3-ban a hétvége első és a harmadik futamát megnyerte, a másodikon nyolcadik lett. 2013-ban a GP3-ban mindkét futamon kilencedik helyen végzett, de ez csak a főfutamon ért pontot. A 2014-es WSR szezonnyitón a 3.5-ös kategóriában megnyerte a második futamot.

A Toro Rosso pilótájaként 2015-ben 11., 2016-ban a 15. helyen végzett. 2017-ben az erőforráselemek cseréje miatt tíz hely büntetést kapott, de ugyanúgy a 15. rajtkockából indult. A futamon 14. lett. Tavalyelőtt Renault-val hetedik helyről indulva nyolcadik helyezést ért el. Tavaly McLarennel a hetedik rajthelyet szerezte meg, Leclerc mellett csak neki sikerült a leintés előtt megkezdeni a gyors kört a vánszorgás után. Az időmérő után beidézték indokolatlanul lassú haladás miatt, de büntetést nem kapott. A 3. körben koccant Albonnal, de nem veszített rajta helyeket. A 28. körben rossz kerékrögzítés miatt kiállt.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégéjén visszalépett. 2015-ben az európai Forma–3-ban nyolcadik, hatodik és hetedik helyezést ért el. 2017-ben a GP3-ban megnyerte a főfutamot, a sprintet törölték (a heves eső miatt a főfutamot tették át annak időpontjára, a sprintet már nem volt hova tenni). Tavalyelőtt a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon, a sprintet megnyerte. Tavaly 14. helyen végzett.

Bottas

A GP3-ban 2011-ben megnyerte a főfutamot.

2012-ben a Williams tesztpilótája volt a pénteki első edzésen. 2013-ban 15. helyen végzett, a következő két évben egyaránt negyedik lett csapattársa, Massa mögött. 2016-ban ötödik helyről indult, de a futamon Ricciardo megelőzte, így hatodik helyezést ért el. 2017-ben Mercedesszel hatodik lett az időmérőn, a Red Bullok hátrasorolásával negyedik helyről rajtolhatott. A rajt után ugyan megelőzte Kimi, de visszaelőzte, végül második lett Hamilton mögött. Tavalyelőtt negyedik helyről indult. A kerékcserék idején egy ideig élen is állt, visszafogva Kimit. A 43. körben a harmadik helyért küzdve ütközött Verstappennel, emiatt kiszorult a sikánban, sok időt veszítve a bóják közötti visszatéréssel. Verstappen azonban öt másodperc időbüntetést kapott az esetért, így meglett a harmadik hely. Tavaly harmadik helyről rajtolt. A 42. körben frissebb gumikon a sikánt elvétő Hamilton elé került, Leclerc-t viszont nem tudta megelőzni, így második lett.

Giovinazzi

2012-ben a Forma Abarth-ban a záró hétvége első és harmadik futamát megnyerte, a harmadikon második lett (pontot vendégpilótaként nem szerzett). 2013-ban az európai Forma–3 szezzonyitóján egyik futamon sem szerzett pontot. 2015-ben az első és a harmadik futamon negyedik helyezést ért el, a másodikon kiesett. 2016-ban a GP2-ben a főfutamot megnyerte, a sprinten harmadik lett.

A tavalyi Olasz Nagydíjon nem jutott a Q3-ba, de Kimi boxutcás rajta miatt tizedik helyről indulhatott, ahonnan kilencedik helyezést ért el.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr316188280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása