Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VII/2.

Emilia-Romagna Nagydíj, Imola

2021. április 16. - F1 Hierro

A hiba nem az önök készülékében van, a megszokott beharangozó sorozat idén a második résszel indul, miután az első rész nem várt okok miatt nem készülhetett el. Tavaly óta sok minden alakult a tervezettől eltérően a Forma-1-ben, most ezzel a sorozattal is ez történt.

Ha már tervezettől eltérés, tavaly az imolai pálya is törölt helyszínek helyett beugróként tért vissza a versenynaptárba hosszas kihagyás után. Akkor egyszeri alkalomnak tűnt, de idén is megüresedett helyet kellett kitölteni. Így immár másodjára rendeznek a tartományról elnevezett Emilia-Romagna Nagydíjat. 2006-ig a San Marinó-i Nagydíj helyszíne volt a pálya, akkoriból a mezőny két szeniorjának, Kimi Räikkönennek és a visszatérő Fernando Alonsónak vannak versenyzői tapasztalatai. Utóbbinak 2005-ben sikerült is nyernie pályán mostani csapata jogelődje, a Renault színeiben. Rajta kívül a tavalyi győztes Lewis Hamilton nyert Forma-1-es futamot Imolában a jelenleg aktív versenyzők közül, aki a címvédő és az idei szezonnyitó győztese is, tehát papírforma alapján favoritnak tekinthetjük - vajon akad valaki, aki felveszi vele a versenyt?

Hamilton

2002-ben a Forma Renault 2000 Európa-kupa itteni futamán második lett. 2006-ban a GP2-es főfutamon kizárták a biztonsági autó megelőzéséért, a sprinten a pontot nem érő tizedik helyen végzett.

Tavaly második helyről indult, a rajtnál Verstappen megelőzte. Bottas és Verstappen kerékcseréje után élre állt és addig maradt kint, míg a virtuális biztonsági autó alatt letudhatta a saját cseréjét. Így élre tudott visszatérni, leggyorsabb körrel megnyerte a futamot.

Ricciardo

Tavaly Renault-val ötödik helyről indult, a rajt után feljött a negyedik helyre, Verstappen kiesését követően harmadik lett. A szezon során másodjára állhatott a pódiumon, és ez pályafutása legutóbbi dobogója.

Norris

A 2015-ös olasz Forma–4-es idénynek a második itteni hétvégéjén vett részt. Az első futamon ötödik, a harmadikon negyedik helyezést ért el.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon kilencedik helyről rajtolva nyolcadik lett.

Vettel

Tavaly Ferrarival 12. helyen végzett.

Latifi

2012-ben az olasz Forma–3-as hétvégén negyedik, hatodik és második helyezést ért el. 2014-ben az Európa-bajnokság hétvégéjén a második futamon hatodik, a harmadikon negyedik lett.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon utolsóelőtti rajthelyről indulva éppen hogy lemaradt a pontszerzésről, 11. lett.

Räikkönen

A 2001-es San Marinó-i Nagydíjon a Sauber–Petronas kormányrúdjának eltörése miatt szenvedett balesetet. 2002-ben a McLaren-Mercedes kipufogójának problémája miatt állt ki. 2003-ban sikerült dobogóra állnia másodikként. 2004-ben nyolcadik lett. 2005-ben élről indult, és vezetett is a versenyen, de kilenc kör után a féltengely problémája miatt kiállni kényszerült. 2006-ban ötödik helyen végzett.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon kiesett a Q1-ben, de a futamon egészen a 49. körig nem állt ki kerékcserére, így egy időre még a negyedik helyre is feljött, végül kilencedik helyen zárt, ez lett Mugello után a másik pontszerzése a szezon során.

Mazepin

A Forma–3-as Európa-bajnokságban 2016-ban az itteni hétvége három futamának egyikén sem szerzett pontot.

Gasly

Az alpesi Forma Renault 2.0 2013-as szezonjának első itteni hétvégéjén részt vett, második és negyedik helyezést ért el.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon megszerezte a negyedik rajthelyet, de a futam 9. körében a hűtőfolyadék szivárgása miatt kiállni kényszerült.

Pérez

Tavaly Racing Pointtal lemaradt a Q3-ról, de a futamon meglett a hatodik hely, a biztonsági autós fázis után sikeresen védekezve Alexander Albon ellen.

Alonso

2000-ben itt volt az első Forma–3000-es futama, kilencedik lett (nem járt érte pont).

A 2001-es San Marinó-i Nagydíjon a Minardi fékhibája miatt a palánknak ütközve ért véget a versenye. 2003-ban Renault-val hatodik lett, 2004-ben negyedik helyezést ért el. 2005-ben sikerült megnyernie a futamot, maga mögött tartva az utolsó körökben a nyomában loholó Michael Schumachert. Egy évvel később az utolsó San Marinó-i Nagydíjon megismétlődött az üldözés a verseny végén, de fordított szereposztásban, most ő lett második, miután nem sikerült megelőznie Michael Schumachert.

Leclerc

Az alpesi Forma Renault 2.0 2014-es szezonnyitóján mindkét futamon kiesett.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon hetedik rajthelyről indulva ötödik helyezést ért el, miután a biztonsági autós fázist követően Danyiil Kvjat megelőzte.

Stroll

2014-ben az olasz Forma–4-ben az első itteni hétvége három futamából kettőt megnyert, a középsőn második lett. A szezonzáró is itt volt, de azt sérülés miatt kihagyta (így is ő lett a bajnok). 2016-ban az európai Forma–3-as hétvége első futamán második lett, a másik kettőn győzött.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon Racing Pointtal 13. helyen végzett.

Tsunoda

Versenyen még nem indult a pályán, viszont két alkalommal tesztelt itt: tavaly egy 2018-as Toro Rossóval (ekkor vezetett először Forma–1-es autót), idén januárban pedig egy AlphaTauri-festésű 2019-es Toro Rossót.

Ocon

2012-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvége futamain hetedik és negyedik helyen végzett. 2014-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamát megnyerte, ezen kívül negyedik és harmadik helyezést ért el.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon a Renault váltóhibája miatt kiállt, virtuális biztonsági autót okozva.

Verstappen

2014-ben az európai Forma–3-as hétvége első futamán kiesett, utána viszont második lett, majd győzött.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon harmadik rajthelyről indult, a rajtnál megelőzte Hamiltont. A kerékcseréje után a harmadik helyre tért vissza, és miután Hamilton a virtuális biztonsági autó alatt tudta le a sajátját, ott is maradt. A 43. körben Bottas hibája után sikerült előznie és visszaszereznie a második helyet, az 51. körben azonban defektet kapott és kipördült, ezzel kiesett és biztonsági autós fázist okozott.

Schumacher

2016-ban az olasz Forma–4-ben 2×3 futamon indult a pályán, az első itteni hétvége sikerült jobban: a második futamát megnyerte, ezen kívül egy második és egy negyedik helyezést gyűjtött be.

Sainz

Tavaly McLarennel tizedik helyről rajtolva hetedik helyezést ért el.

Russell

2014-ben az alpesi Forma Renault 2.0 hétvégén hatodik és kilencedik helyezést ért el, de mivel vendégpilóták is végeztek előtte, jobb pontszámokat kapott, a junior értékelést pedig mindkét futamon ő nyerte. 2016-ban az európai Forma–3-ban negyedik, harmadik és második helyezést ért el.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon bejutott a Q2-be, a futam 52. körében a biztonsági autós fázis alatt a tizedik helyről megpördült és a palánknak ütközött.

Bottas

Tavaly élről indult. A kerékcsere után Hamilton mögé tért vissza, aki tovább maradt kint, és később kihasználta a virtuális biztonsági autót. A 43. körben a Rivazzában hibázott, emiatt Verstappen utolérte és megelőzte.

Giovinazzi

2014-ben az európai Forma–3-ban a hétvége első futamán ötödik lett, a másodikon harmadik, a harmadikon kiesett.

A tavalyi Emilia-Romagna Nagydíjon utolsó rajthelyről indulva feljött pontszerző tizediknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr1316503596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása