Papír-vb

Papír-vb

Múltidéző VIII/11.

Francia Nagydíj, Paul Ricard

2022. július 24. - F1 Hierro

A Francia Nagydíj 2018-ban került vissza a versenynaptárba, egy évtized kihagyás után. A korábbi helyszínről, Magny-Cours-ról a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek lehetnek emlékei, közülük Alonsónak sikerült nyernie azon a pályán.

A visszatérés után a Le Castellet-i Paul Ricard pálya lett a régi-új helyszín. Két alkalommal Hamilton győzött, majd 2020-ban a járványhelyzet miatt kényszerűen kimaradt a futam, tavaly pedig Max Verstappen nyert, a jól eltalált stratégiának is köszönhetően.

 

Verstappen

2018-ban negyedik helyről indulva második helyezést ért el. 2019-ben negyedik helyről indult, a rajt után próbálta megelőzni Leclerc-t, de mögötte maradt, negyedik helyen ért be. Tavaly élről indult, de az első körben elvétette a 2-es kanyart, így Hamilton mögé került. A 20. körben elévágás után sikerült visszaszereznie a vezető helyet, majd a 32. körben kétcserés taktikára váltott. Ezzel negyedik helyre került, de a 35. körben a csapattárs Pérez előre engedte, a stratégia pedig utóbb kifizetődőnek bizonyult az egy cserén maradó Mercedesekkel szemben: a 44. körben Bottast, az utolsóelőtti körben Hamiltont előzte meg, és miután a 35. körben megfutotta a leggyorsabb kört is, mesterhármassal nyerte a futamot.

Ricciardo

A WSR-ben a 3.5-ös kategóriában 2011-ben az itteni hétvégén hatodik és második helyezést ért el.

A 2018-as Francia Nagydíjon Red Bull-lal ötödik rajthelyről indulva negyedik lett, miután a 47. körben Kimi megelőzte. 2019-ben Renault-val nyolcadik rajthelyről indulva  eredetileg hetedik helyen futott be, de mivel az 53. körben pályaelhagyással előnyt szerzett  és veszélyesen tért vissza, kétszer öt másodperc büntetést kapott, amivel 11. helyen végzett. Tavaly McLarennel tizedik rajthelyről indult, a rajt után csapattársa elé került. A 11. körben megelőzte Alonsót a nyolcadik helyért, majd a kerékcserék után elévágással Gaslyt és Sainzot. A 33. körben a frissebb gumikon gyorsabb csapattárs Norisszal helyet cseréltek, így végül hatodik lett.

Norris

A 2016-os Forma Renault 2.0 Európa-kupa itteni hétvégéjének első futamán második lett, a másodikat megnyerte. 2018-ban a Forma–2-ben a főfutamon 16. helyen végzett, a sprinten ötödik lett.

A 2019-es nagydíjon ötödik rajtkockából indulva eredetileg tizedik helyen futott be, miután az 53. körben Ricciardo kiszorította. Ricciardo időbüntetésével azonban előlépett kilencediknek. Tavaly nyolcadik helyről indult, a rajtnál visszaesett tizediknek. A 11. körben megelőzte Alonsót, a 28. körben Gasly előzésével próbálkozott, de Gasly védekezése miatt leszorultak a pályáról. A következő körben sikerült az előzés. Hamarosan a Ferrarikat is megelőzte, a 33. körben helyet cseréltek csapattársával, így végül ötödik lett.

Vettel

Első Francia Nagydíja 2008-ban Magny-Cours-ban volt, Toro Rossóval a 12. helyen végzett.

A 2018-as Paul Ricard-i futamon Ferrarival harmadik helyről indult. A rajtnál próbálta megelőzni Bottast, de nekiment, ami miatt orrkúpot kellett cserélni és öt másodperc büntetést kapott. Végül az ötödik helyet sikerült megmentenie. 2019-ben hetedik helyről rajtolt, a hetedik körben mindkét McLarent sikerült megelőznie, ötödik helyezést ért el, az utolsó körben megszerezve a leggyorsabb körért járó pontot is. Tavaly Aston Martinnal a Q2-ben kiesett, de a gumistratégia (kemény gumikon indulás, későre hagyott kerékcsere) révén kilencedik helyezettként pontot szerzett.

Latifi

2014-ben a WSR 3.5-ös kategóriájában az itteni hétvégén 16. és kilencedik helyen végzett. A Forma–2-ben 2018-ban hetedik lett a főfutamon és nyolcadik a sprinten, 2019-ben ötödik a főfutamon és hatodik a sprinten.

A 2019-es Francia Nagydíj hétvégéjén a Williams tesztpilótájaként a pénteki első szabadedzésen is részt vett. Tavaly a futamon 18. helyen végzett.

Gasly

Hazai versenyző, alacsonyabb kategóriákban is járt a pályán. 2011-ben a francia Forma–4 záró hétvégéjének mindkét futamát megnyerte. A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2012-ben mindkét futamon kiesett; 2013-ban az elsőn győzött, a másikon ötödik lett. 2014-ben már a WSR 3.5-ös kategóriájában két második helyezést ért el.

A 2018-as nagydíjon Toro Rossóval a rajt után nekiment honfitársának, Oconnak, így kiesett, biztonsági autós fázist okozva. 2019-ben a Red Bull színeiben kilencedik helyről rajtolva eredetileg 11. helyen ért célba, de Ricciardo időbüntetésével tizedik lett. Tavaly AlphaTaurival hatodik rajtkockából indult. A kerékcsere után Ricciardo mögé tudott visszajönni, a 28. körben Norris próbálta előzni, aki ellen ekkor még sikerrel védekezett, bár emiatt mindketten lecsúsztak a pályáról (ő maga úgy látta, fair módon csinálta, csak a szél miatt nehéz volt vezetni az autót), a 29. körben azonban már sikeres volt Norris előzése. A gumikkal szenvedő Ferrarikat sikerült megelőznie, így végül hetedik helyezést ért el.

Pérez

2018-ban a Force India motorhibája miatt kiállni kényszerült. 2019-ben a Racing Point színeiben a rajt után elhagyta a pályát, és mivel előnyt szerezve tért vissza, öt másodperc büntetést kapott. A futamot 12. helyen zárta. Tavaly a Red Bull színeiben negyedik helyről rajtolt. Miután a csapattárs Verstappen taktikát változtatva másodszorra is kereket cserélt, ő maga továbbra is kint maradt, ezzel érve el, hogy a Mercedeseknek ne érje meg másodjára cserélni. A csapattársát a 35. körben maga elé engedte, majd a 49. körben megelőzte Bottast, így végül a dobogó harmadik fokára állhatott. Bár a futam végén vizsgálták az előzés utáni pályaelhagyását, de úgy találták, nem szerzett belőle előnyt, így nem büntették.

Alonso

Kezdetben Magny-Cours-ban indult Francia Nagydíjakon. 2001-ben Minardival motorhiba miatt kiállt, a megtett táv miatt 17. helyezettnek rangsorolták. 2003-ban már a hazai csapat, a Renault színeiben indult, de ismét motorhiba vetett véget a versenyének. 2004-ben élről indulva második lett. 2005-ben szintén megszerezte a pole-t, és ezúttal a futamot is megnyerte. 2006-ban második lett azévi riválisa, Michael Schumacher mögött. 2007-ben McLaren–Mercedesszel tizedik helyről indult, miután a Q3-ban váltóhiba miatt nem tudott mért kört futni. A futamon hetedik helyen végzett. 2008-ban újra Renault-val nyolcadik lett.

A Paul Ricard-on 2018-ban indult a McLaren színeiben, a felfüggesztés sérülésével kiesett, a megtett táv miatt 16. helyezettnek jegyezték. Tavaly újra autóval, Alpine-nal kilencedik rajthelyről indult, a rajt után nyolcadik helyre jött előre. A 11. körben mindkét McLaren megelőzte, később a Ferrarik visszaesése révén sikerült visszaszereznie a nyolcadik helyet, ebben a pozícióban zárta a futamot.

Leclerc

Bár 2014-ben a Forma Renault 2.0 Európa-kupa versenynaptárában szerepelt a pálya, az itteni hétvégét kihagyta.

2018-ban Sauberrel nyolcadik helyről indulva tizedik lett. 2019-ben Ferrarival az időmérőn és a futamon is harmadik helyezést ért el. Tavaly hetedik rajtkockából indult, de problémái voltak a gumikezeléssel, ami miatt a futam második felében fokozatosan visszaesett, 16. helyen végzett.

Stroll

2016-ban a Forma–3 Európa-bajnokság nyitó hétvégéjén az első futamot megnyerte, a másodikon kiesett, a harmadikon ötödik lett.

A 2018-as nagydíjon Williamsszel 48 kör után defektet kapott, a megtett táv miatt 17. helyezettnek könyvelték el. 2019-ben a Racing Point színeiben 13. helyen végzett. Tavaly Aston Martinnal nem sikerült a Q1-ben 107%-on belüli időt futnia, miután a legjobb körét pályaelhagyás miatt elvették, a Q1 végén meg a piros zászlós megszakítás miatt nem tudott javítani. A futamon engedték indulni az az utolsó sorból, ahonnan a kemény gumikon sokáig kint maradva feljött a pontszerző tizedik helyre.

Magnussen

2011-ben a brit Forma–3 külhoni hétvégéjén a három futamból kettőn negyedik lett, a harmadikon kiesett. 2012-ben és 2013-ban a WSR-ben 2×2 futamon indult a pályán, a 2013-as hétvége második futamát sikerült megnyernie (az elsőn kizárták).

A 2018-as Francia Nagydíjon kilencedik rajtkockából indulva hatodik helyezést ért el. 2019-ben 17. helyen végzett.

Tsunoda

2019-ben a Forma–3-ban hetedik lett a főfutamon, kilencedik a sprinten (utóbbiért nem járt pont).

A tavalyi nagydíj időmérőjén a Q1-ben kicsúszott és a palánknak csapódott, így nem tudott mért kört futni, az időmérőt pedig piros zászlóval félbe kellett szakítani. Engedték rajthoz állni, az autójában váltót cseréltek, ami elvileg öt rajthely büntetést eredményezett, de nem volt érdemi hatása. Mivel más beállításokat is megváltoztattak a parc fermé alatt, a boxutcából rajtolt. A futamon 13. helyen végzett.

Albon

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában sem a 2012-es, sem a 2013-as hétvégén nem szerzett pontot.  2014-ben harmadik lett a hétvége első futamán. 2018-ban a Forma–2-ben a főfutamon kiesett, a sprinten hetedik lett.

A 2019-es nagydíjon Toro Rossóval 15. helyen végzett.

Zhōu

A Forma–3-as Európa-bajnokság 2016-os nyitó hétvégéjén a második futamon harmadik helyezést ért el, ezen kívül egy 14. és egy 8. helyet hozott össze. 2019-ben a Forma–2-ben negyedik lett a főfutamon és harmadik a sprinten.

Ocon

A másik hazai versenyző a mezőnyben. 2012-ben és 2013-ban a Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2×2 futamon indult a pályán. Mindkét évben a hétvége második futama sikerült jobban: 2012-ben harmadik lett, 2013-ban győzött. A hétvégék első futamán mindkétszer kilencedik helyen végzett. 2014-ben indult a WSR 3.5-ös kategóriájában az itteni hétvégén, pontot nem szerzett.

A 2018-as nagydíjon Force Indiával a rajt után ütközött Gaslyval, mindketten kiestek. Tavaly Alpine-nal 14. helyen végzett.

Hamilton

Magny-Cours-ban kétszer indult Francia Nagydíjon, McLaren–Mercedesszel. 2007-ben harmadik lett. 2008-ban tíz rajthely hátrasorolást hozott magával a Kanadai Nagydíjon a boxkijáratnál okozott baleset miatt. Így 13. helyről rajtolt, a futamot tizedik helyen zárta, amiért még nem járt pont.

A 2018-as Le Castellet-i futamot Mercedesszel élről indulva megnyerte. 2019-ben ezt sikerült megismételnie. Tavaly második rajthelyről indult. Az első körben élre állt, miután Verstappen elvétette a 2-es kanyart. A kerékcsere után azonban Verstappen mögé került, majd a riválisa második kerékcseréje után újra élre került. Ő maga nem követte a két cserére váltást, miután Pérez nem állt ki, így fennállt a kockázat, hogy mögötte ragadna. A vezető helyet az utolsóelőtti körig tudta tartani, ekkor a hátrányát folyamatosan ledolgozó Verstappen megelőzte, így végül második lett.

Schumacher

2019-ben a Forma–2-ben mindkét futamon kiesett.

A tavalyi nagydíj időmérőjén Q2-be jutott, de azon részt venni nem tudott, miután a Q1 végén odacsapta az autóját, ezzel piros zászlót megszakítást okozott, többektől elvéve a javítási lehetőséget. A futamon 19. helyen végzett.

Sainz

A Forma Renault 2.0 Európa-kupában 2011-ben harmadik és második helyezést ért el. A WSR 3.5-ös kategóriájában 2013-ban és 2014-ben 2×2 futamon indult a pályán, utóbbi hétvégén mindkét futamot megnyerte.

A 2018-as nagydíjon Renault-val megszerezte a hetedik rajthelyet, a futamon nyolcadik helyezést ért el. 2019-ben McLarennel az időmérőn és a futamon is hatodik lett. Tavaly Ferrarival ötödik rajtkockából indult, de problémái voltak a gumikezeléssel, emiatt a futam második felében visszaesett, a pontszerzésről lecsúszva a 11. helyen végzett.

Russell

A 2016-os európai Forma–3-as szezonnyitón harmadik lett, a másik két futamon nem szerzett pontot. A Forma–2-ben 2018-ban megnyerte a főfutamot, a sprinten 17. helyen végzett.

A 2019-es nagydíjon a Williams elhasznált erőforráselemei miatt hátrasorolták, így az utolsó rajtkockából indulhatott. A hatodik körben csapattársával, Robert Kubicával épphogy sikerült elkerülnie az ütközést. A 19. helyen zárta a futamot. Tavalyaz időmérőn Q2-be jutott,a futamon 12. helyezést ért el.

Bottas

2010-ben a Forma–3 Euroszéria nyitó hétvégéjén kilencedik és hatodik helyen végzett.

A 2018-as Francia Nagydíjon Mercedesszel második helyről indult, de a rajtnál Vettel megpöckölte, ami miatt megpördült és defektet is kapott, végül hetedik helyre tudott visszazárkózni, leggyorsabb körrel (akkor még nem járt plusz pont érte). 2019-ben az időmérőn és a futamon is második helyezést ért el. Tavaly harmadik helyről rajtolt. Verstappen második kerékcseréje után a második helyre került, de a holland pilóta folyamatosan dolgozta le a hátrányát, a 44. körben meg is előzte őt (emiatt ideges szóváltása volt rádión a csapattal, hogy miért nem a kétcserés taktikát választották). A 49. körben Pérez is megelőzte, így negyedik lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://papirvb.blog.hu/api/trackback/id/tr6017889587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása